Pokec o AETRu, profesních průkazech, pravidlech, zákonech, apod.

Moderátoři: Olda, -Ondra-, martin_100, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
protoprincess
Příspěvky: 1
Registrován: pon čer 08, 2015 1:04 pm
Bydliště: UK
Kontaktovat uživatele:

Veteran pouziti a registrace

Příspěvek

Dobry vecer, na zacatku sa chcem ospravedlnit za moju ceskoslovencinu.

Vlastnime Iveco 110-17, rok vyroby 1990, 12th, ma tachograph, jenom pro sukromne pouziti.

Otazka ohladom tachograph - je v CZ vynimka na stare nakladne auto ohladom dani, tachograph anebo STK?

Momentálně je na nemeckych papieroch ale mozeme to zaregistrovat aj v UK. (Ted sme v UK ale chceme sa stahovat do CZ)

Ake su pravidla vlastnenia hgv vozidel pre sukromne pouziti? Ako se muzou poistit? Zaregistrovat?

Mam C+E vodicak

Dekuju moc za pomoct

Zuzana
stř led 02, 2019 6:44 pm

Karel334
Příspěvky: 1407
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Re: Veteran pouziti a registrace

Příspěvek

V čr může mít Váš LKW veteránskou testaci až od r 2020, stáří vozidla musí mít min 30let. Pojištění veterána je 1/12 pov.ručení např. roční běžné ručení stojí 12000 kč tak veterán platí 1000 kč /rok. Silniční dan se neplatí,vozidlo nesmí jezdit naložené a nesmí se používat k podnikání. Další možnost na běžných RZ, Vaše auto musí mít v dokladech uvedenou celkovou váhu vozidla do 11999 kg ,tím je osvobozeno od silniční daně a můžete ho používat pro svojí potřebu (stavbu domku a pod).Poštění bude za plnou sazbu odhadem cca 12000 kč./rok
stř led 02, 2019 8:16 pm

Der Sankte
Příspěvky: 741
Registrován: pon úno 04, 2013 9:57 pm
Bydliště: Praha

Re: Veteran pouziti a registrace

Příspěvek

Existuje u vozidel nad 3,5t tzv. testace historické původnosti? Takto mám otestovaného žigulíka. Musí být v originálním stavu, tedy nepřipadá v úvahu na příklad provoz na LPG nebo denní svícení, mám bílé RZ ale zároveň platím 1/12 povinného a každý rok komisař zkontroluje a razítkem potvrdí do průkazu historického vozidla, že je vozidlo stále v odpovídajícím stavu. Existuje toto ve variantě pro ne-osobáky?
MAN TGS 26.400 - r.v. 2008
stř led 02, 2019 8:51 pm

Karel334
Příspěvky: 1407
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Re: Veteran pouziti a registrace

Příspěvek

Ano, je to ve stejném režimu.Jen pro dálnici je omezení do 79km/h konstr.rychlosti tam nesmíte ,80 a výše ano. Od poplatku dálnice ovobození není.
čtv led 03, 2019 9:48 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5208
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: Veteran pouziti a registrace

Příspěvek

Nezbývá než počkat s registrací na V čísla až bude autu 30 let a do té doby to mít přihlášené na R.č. Jak bylo výše psáno tak je velmi důležité mít celkovou hmotnost 11999 kg a tím se vyhne silniční daňi. Po uplynutí 30 let se testace dá udělat i na bílá čísla a tím poklesne zákonné pojištění na velice nízkou částku. Jen zůstane povinnost každoroční STK a emise. Tachograf se neřeší na STK.
Další možnost je auto po 30 letech odhlásit a na registru je důležité nahlásit registraci na V čísla která se dá udělat až po odhlášení z registru. Jinak by byla podmínka šrotace na odhlášení. Na V číslech je pak platnost testace 2 roky a žádné emise, STK.
V Německu se jezdí pak bez mýta na dálnicích a i některé eko zony jsou volné pro veterány. U těchto zon je to složitější, některá města je vzala fundametalisticky a nechtějí tam pustit veterány i když to odpotuje zákonu. Ale to je bordel Německý.
Pokud je auto na D číslech tak je situace lepší, nechat to na nich a po 30 letech se to dá ihned u nás registrovat na veterána, podmínka je odhláška v registru v D. Pak po testaci zůstanou D doklady vlastnikovi auta a ten má možnost kdykoliv registarci z V čísel zpět na klasická bílá čísla jako normální LKW. Toto nejde u původem našich aut, ty z V nejdou zpět registrovat.
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
čtv led 03, 2019 11:23 pm

Karel334
Příspěvky: 1407
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Re: Veteran pouziti a registrace

Příspěvek

O těch eko zonách v D jsem četl, Obytné auto euro3 nesmí do centra i když majitel němec tam bydlí. Musí si věci z domova když jede na dovču dopravit k obytce vozidlem euro 6. Obytka musí být zaparovaná na předměstí. To je stupidní, a veteran trabi tam může bez omezení.
pát led 04, 2019 12:04 am

CZPeta
Příspěvky: 10
Registrován: čtv říj 25, 2018 6:44 am

Re: Veteran pouziti a registrace

Příspěvek

Jirka Novák: pozor! Na to bych nespoléhal na veteránských fórech už se bere vpodstatě za hotovou vec, že od roku 2020 bude veterán muset mít stáří 40let. Takže to na veterana pravděpodobně nedostaneš ani v roce 2020, ale až v roce 2030...
pát led 25, 2019 1:37 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5208
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: Veteran pouziti a registrace

Příspěvek

To asi bude nesmysl, původně to bylo 25 let a pak Eu stanovila 30 let. Zvednout to na 40 let by znamenalo rapidní pokles dalších veteránů, zejména LKW. Málo které auto po tak dlouhé době by odpovídalo nárokům testace a ke všemu by elektronika v autech z počátku 90 let asi po 40 letech nefungovala. Naštěstí IFY mám pořešené testací a tak ty jsou v každém případě bez starostí. A s Volvem se uvidí až nastane rok 2021.
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
pát led 25, 2019 5:11 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5208
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: Veteran pouziti a registrace

Příspěvek

Ještě mě napadlo zda se určitá část navrhovatelů toho nesmyslu 40 letého stáří nebojí nástupu kvalitní techniky ze začátku 90 let, kdy Mercedes, Volvo a Audi dělaly velice kvalitní auta a ta jako nastupující veteráni jsou možná klidně provozovat v dnešním provozu. Tím by se vyhnuly eventuálnímu zdaňení nebo platbě za CO2 emise na dálnicích a v městech. U této techniky totiž neexistuje žádný poznatek o CO2 emisích.
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
pát led 25, 2019 10:32 pm

CZPeta
Příspěvky: 10
Registrován: čtv říj 25, 2018 6:44 am

Re: Veteran pouziti a registrace

Příspěvek

No spíš je to o tom, že by se začalo stávat veterány auta typu favorit, Felicie vlastně už v roce 2023 a porad to jsou auta, která do teď jezdí a není žádná zvláštnost je potkat. Jak píšeš důvod proč to chtějí zvýšit vpodstatě je to, že auta začali být kvalitni i s celkem vysokým nájezdem přežili až do teď a hlavně se začali prodávat ve velkým. Samozřejmě nikde to ještě není napsané oficiálně, ale osobně bych nespoléhal na to, že to nakonec zůstane. Samozřejmě auta, která už mají testaci za sebou jsou v pohodě :) tu už jim nikdo nevezme :)
sob led 26, 2019 7:52 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5208
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: Veteran pouziti a registrace

Příspěvek

Jestli je to náš CZ nápad tak to neprojde, řídí se to pravidlem mezinárodním a není to tak jednoduchý změnit, když se to politikům nelíbí. Třeby u osobních aut je situace lehká, tam přežije hodně málo jetých aut i 30 let. To je tak optimální doba vlastnictví jednoho majitele a od nova. Ale 40 let je jž tak na dědictví v rodině. Dále kategorie nákladní je zcela jiná, tam snad přežijou jen hasičská auta. Vojenská se taky nebudou tak dloho držet a ty mají větší nájezd díky využití. Z komerční zony asi nic nevydrží tak dloho, dnes to přežívá stěží lesing bez komplikací.
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
sob led 26, 2019 10:33 am

Odpovědět

Zpět na „Legislativní témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host