Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Dakar 2023 první zprávy
uřízli tomu zrcátka přece, víš jak to teď poletí s tím menším odporem vzduchu...?
Re: Dakar 2023 první zprávy
Berte to prosím jen jako debatu u piva, tedy tomu nepřikládejte velkou váhu. Auto jsem neviděl. Jsou to jen domněnky podle fotek.
Já bych to tak "nehejtil". FAT BOY jako takový byl velmi rychlý závodní kamion, problém vždycky nastal v tom, že buď se na tom něco rozsypalo a nebo to Kolomajz v zápalu boje opřel někde do meze. Pokud je to nějaká "seskládanka" tak to pojede minimálně stejně rychle, což je pořád dobrý.
Plus k tomu:
- Má to automat, to je jasný plus a zrychlení. Už jen v ulehčení práce pilotovi.
- Evidetně je to maximálně odlehčeno. Oproti Phoenixu podle toho, co se psalo kabina -400 Kg nástavba atd. Klidně mohli sundat třeba tunu! A to bude hodně znát.
- Přední nápravu to má "z Phoenixe" což je vidět až na tom videu. Sice to je verze se staršími náboji, ale kotoučovky tam budou a hlavně větší zdvih díky tvaru rozvidlení.
- Zadek podle nábojů bubny, ale kdo ví. Třebo tam nějak napasovali kotouče. Ale jak jsem psal, musela jim zůstat zadní náprava s bubnama z prvního Phoenixe. Vůbec mi to tak přijde, že spodek je první evoluce Phoenixu. Postupem času (než postavili toho druhého, tak komplet vyměnili podvozek. Ten původní jim někdo musel zůstat.
- Úpravy tlumení. Tam jsou dvě možnosti. Úprava měchů - tlaky, naúhlování v rámu, velikost. A nebo tlumiče. Předpokládám opět Reigery, vinuté pružiny tam nemají, ale může to být nějaká další evoluce tlumičů... K tomu to snížení hmotnosti a vyvážení. Takže posun může být. Rozhodně podle videa na tý cestě je podovzek krásně "měkoučkej".
- Motor. Tam těžko říct. Ví jen autoři. Jelikož jsme kdysi byli poučení, že Gyrtech se jmenuje všechno, co je namontováno v Roudnici, tak tam může být cokoliv. Rozhodně na videu to má úplně jiný zvuk než CATr C13. U Phoenixe je to jasné - chrchlání, modrý kouř, chod jak studená motorovka... Ale tady? Dost to tam kazí ten vrtulník, ale syčí to, sviští turbo, je to "ostrý". Pokud vím, tak v poslední evoluci okruhových tahačů je okolnosti donutili ke změně motoru. Moc se o tom nemluvilo, skoro to až tajili, ale prý používali motor MAN s common railem. Okruhy už nejzdí v CATru fakt budoucnost není. Takže...? Rovněž by to plnilo podmínku "nově použitá věc ze skladových zásob"
Tož tak, ono to časem vyplave.
Já bych to tak "nehejtil". FAT BOY jako takový byl velmi rychlý závodní kamion, problém vždycky nastal v tom, že buď se na tom něco rozsypalo a nebo to Kolomajz v zápalu boje opřel někde do meze. Pokud je to nějaká "seskládanka" tak to pojede minimálně stejně rychle, což je pořád dobrý.
Plus k tomu:
- Má to automat, to je jasný plus a zrychlení. Už jen v ulehčení práce pilotovi.
- Evidetně je to maximálně odlehčeno. Oproti Phoenixu podle toho, co se psalo kabina -400 Kg nástavba atd. Klidně mohli sundat třeba tunu! A to bude hodně znát.
- Přední nápravu to má "z Phoenixe" což je vidět až na tom videu. Sice to je verze se staršími náboji, ale kotoučovky tam budou a hlavně větší zdvih díky tvaru rozvidlení.
- Zadek podle nábojů bubny, ale kdo ví. Třebo tam nějak napasovali kotouče. Ale jak jsem psal, musela jim zůstat zadní náprava s bubnama z prvního Phoenixe. Vůbec mi to tak přijde, že spodek je první evoluce Phoenixu. Postupem času (než postavili toho druhého, tak komplet vyměnili podvozek. Ten původní jim někdo musel zůstat.
- Úpravy tlumení. Tam jsou dvě možnosti. Úprava měchů - tlaky, naúhlování v rámu, velikost. A nebo tlumiče. Předpokládám opět Reigery, vinuté pružiny tam nemají, ale může to být nějaká další evoluce tlumičů... K tomu to snížení hmotnosti a vyvážení. Takže posun může být. Rozhodně podle videa na tý cestě je podovzek krásně "měkoučkej".
- Motor. Tam těžko říct. Ví jen autoři. Jelikož jsme kdysi byli poučení, že Gyrtech se jmenuje všechno, co je namontováno v Roudnici, tak tam může být cokoliv. Rozhodně na videu to má úplně jiný zvuk než CATr C13. U Phoenixe je to jasné - chrchlání, modrý kouř, chod jak studená motorovka... Ale tady? Dost to tam kazí ten vrtulník, ale syčí to, sviští turbo, je to "ostrý". Pokud vím, tak v poslední evoluci okruhových tahačů je okolnosti donutili ke změně motoru. Moc se o tom nemluvilo, skoro to až tajili, ale prý používali motor MAN s common railem. Okruhy už nejzdí v CATru fakt budoucnost není. Takže...? Rovněž by to plnilo podmínku "nově použitá věc ze skladových zásob"
Tož tak, ono to časem vyplave.
Filip Nikl
Re: Dakar 2023 první zprávy
To by bylo tak jednoduché vzít motor z okruhové speciálu a dát ho do Dakarského speciálu?
Tomáš Ďurčo
Re: Dakar 2023 první zprávy
A nebude tam motor MAN? Na okruhach preci uz s motorem MAN jezdili a kdyz s okruhama skoncili, tak ty motory jsou volne…
Re: Dakar 2023 první zprávy
Zemi8...nadskoc!
Zajimavy info ohledne Fatboye. Jsem zvedavej, kam s nim kluci dojedou...vetsinou maji tyhle rychlostavby kratkej zivot
Zajimavy info ohledne Fatboye. Jsem zvedavej, kam s nim kluci dojedou...vetsinou maji tyhle rychlostavby kratkej zivot
Re: Dakar 2023 první zprávy
Takže J.Valtr v ČT brzdil ty Kolocovo informace, že mají domluven tříletý kontrakt. Uvidí se po Dakaru. Dále řekl, že když to v březnu začalo vypadat na neúčast Ka-Mazu, zavolal Kolocovi....
Aleš řekl, že chce vyhrát...
Mimo ČT : Prý byla pro Kamaz možnost se zúčastnit, ale nepřistoupili na podmínky...
Aleš řekl, že chce vyhrát...
Mimo ČT : Prý byla pro Kamaz možnost se zúčastnit, ale nepřistoupili na podmínky...
Re: Dakar 2023 první zprávy
Mirasat: Kamaz se mohl zúčastnit pod podmínkou, že všichni účastníci podepíší, že nesouhlasí se "Speciální akcí na Ukrajině" >>>> takže bylo předem jasný, že podmínka je pro ně nepřijatelná To by pak KAMAZ MASTER mohl rovnou zůstat v SA a přejít pod jiné barvy
Re: Dakar 2023 první zprávy
Hm někde to někdo zmiňoval, že Kamaz a MAZ se mohli účastnit, ale pod pod podmínkou podpisu nějakého dokumentu, který oficiálně odsuzuje ruské aktivity na Ukrajině. Jelikož to jsou oba státní podniky, které jsou i významným dodavatelem armády, tak je to tak trochu nesmysl.
Spíš to je alibismus ze strany pořadatele. Přijde mi to jako kdyby podmiňovali účast na závodech v běhu tím, že si necháš useknout nohu.
Spíš to je alibismus ze strany pořadatele. Přijde mi to jako kdyby podmiňovali účast na závodech v běhu tím, že si necháš useknout nohu.
Filip Nikl
Re: Dakar 2023 první zprávy
Tak to jo
Ještě jedna poznámka. Alešova puma není na startu klasiků. Předpokládám, že důvodem jsou finance.
Ještě jedna poznámka. Alešova puma není na startu klasiků. Předpokládám, že důvodem jsou finance.
Re: Dakar 2023 první zprávy
Rusové se svým chováním sami střelili do nohy, takže ano, po sportovní stránce chybět budou, po té lidské ne. A kdo závodil v Rusku podle jejich pravidel ví, že ty měly k férovosti hodně daleko.
Re: Dakar 2023 první zprávy
Já bych to tak zle neviděl ani po sportovní stránce. Ostatně, že někoho "neporazitelného" donutí odejít jiné než závodní události se už na Dakaru stalo x-krát. Daf se starým De Rooyem byl taky neporazitelnej a rozhodnutí odejít kvůli havárii druhýho auta bylo také "politické". Perlini taky jasně dominovaly, než jim vyprchala ta podivná homologace. A i konec úspěchů Tatry - taky vlastně souvisí s nepovedenou privatizací a tím koncem závodního oddělení. Takže si osobně myslím, že neúčast Kamazů tomu vlastně prospěje.
-
- Příspěvky: 973
- Registrován: sob led 23, 2010 3:49 pm
- Bydliště: VELKE ALBRECHTICE
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dakar 2023 první zprávy
mirasat Myslím že Lopíci ani nezačali Pumu stavět. Poure repasovali hasičák.
Re: Dakar 2023 první zprávy
TomZ: Jo tak on tovární tým Tatra / LIAZ potažmo Motokov se v zásadě od Kamazu zas tolik nelišil. Rovněž to byly tovární týmy podporované státem především za učelem propagace socialistického zřízení Československa.
Ač se o tom dnes hovoří jako o pionýrských dobách a popisuje se to s notnou dávkou romantizmu, tak pokud si přečtete knihy od Pana Smolky a převede se to do doby a pojetí Dakaru 80. let, tak se ukáže, že v Tatře se to hrotilo a to že hodně.
Bylo založeno závodní oddělení o několika desítkách pracovníků na plný úvazek, auta sice vycházely ze "sériové" produkce ale byly to vlastně chytře poskládané speciály z toho nejlepšího, co Tatra měla. Je třeba si uvědomit, že v roce 1985, když se začalo, tak model 815 byl vlastně na počátku sériové výroby. Když se vyvíjela první šestikolka, tak takzvaný nultý vůz odjezdil desetitisíce (teď nevím jestli 30 nebo 70) ostrých kilometrů všude možně než se vůbec začaly kompletovat, ony dva "ostré" speciály. Posádky se sestavovaly na základě dovedností, znalostí, psychotestů a také pochopitelně kádrových profilů, aby se "správně" chovaly v zahraničí atd. Ne že Karel je kámoš s Radkem, tak pojedou spolu.
Tedy podmínky o kterých se dnes nikomu nemůže ani zdát. Úspěchy, které se dostavily prakticky okmažitě, jsou tedy celkem logickým výsledkem, ač se to dnes prezentuje trochu jinak. To jen tak mimo téma.
Ač se o tom dnes hovoří jako o pionýrských dobách a popisuje se to s notnou dávkou romantizmu, tak pokud si přečtete knihy od Pana Smolky a převede se to do doby a pojetí Dakaru 80. let, tak se ukáže, že v Tatře se to hrotilo a to že hodně.
Bylo založeno závodní oddělení o několika desítkách pracovníků na plný úvazek, auta sice vycházely ze "sériové" produkce ale byly to vlastně chytře poskládané speciály z toho nejlepšího, co Tatra měla. Je třeba si uvědomit, že v roce 1985, když se začalo, tak model 815 byl vlastně na počátku sériové výroby. Když se vyvíjela první šestikolka, tak takzvaný nultý vůz odjezdil desetitisíce (teď nevím jestli 30 nebo 70) ostrých kilometrů všude možně než se vůbec začaly kompletovat, ony dva "ostré" speciály. Posádky se sestavovaly na základě dovedností, znalostí, psychotestů a také pochopitelně kádrových profilů, aby se "správně" chovaly v zahraničí atd. Ne že Karel je kámoš s Radkem, tak pojedou spolu.
Tedy podmínky o kterých se dnes nikomu nemůže ani zdát. Úspěchy, které se dostavily prakticky okmažitě, jsou tedy celkem logickým výsledkem, ač se to dnes prezentuje trochu jinak. To jen tak mimo téma.
Filip Nikl
Re: Dakar 2023 první zprávy
Filip: Já vím, proto jsem to taky psal. I když třeba Pepík Kalina tu jejich přípravu zase jak profi a skvělou nepopisuje... Ale i z toho jeho vyprávění to tam cítit je, že rozhodně nebyl tým, kterej by si jen tak hrál.
Naposledy upravil(a) TomZ dne čtv pro 15, 2022 7:57 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: Dakar 2023 první zprávy
Takže je to vlastně pořád stejný. Akorát přes dnešní kádrováky neprošel například Martin Kolomý, protože neumí anglicky a bratři Kiliánovi se neumějí chovat v zahraničí.
TAM KDE OSTATNÍ KONČÍ, MY ZAPÍNÁME UZÁVĚRKY - TATRA
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 hostů