Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Odpovědět
Guiseppe
Příspěvky: 6
Registrován: pát led 17, 2020 6:03 pm

Re: Dakar 2024 průběh 2.poloviny

Příspěvek

Pneumatiky - Goodyear TPMS Dakar 2024
Tym De Rooy
Kamaz Master 2022 pouzival pneu Goodyear
Jak dlouho chciet Alles jazdit na serie Michelin?

Pneumatiky Goodyear jsou navrženy tak, aby poskytovaly potřebnou robustnost a trakci v různém terénu, včetně písku, kamenů, strmých stoupání a sjezdů. Design pneumatiky Goodyear OFFROAD snižuje vývin tepla při vysokých rychlostech a podporuje odolnost.
TPMS společnosti Goodyear bude integrován do nákladních vozidel týmu De Rooy a umožní nepřetržité sledování tlaku a teploty v pneumatikách. To týmu umožňuje dynamicky upravovat svou strategii na základě hodnocení stavu vozovky a výkonu pneumatik v reálném čase. Pokročilá řešení nejen pomáhají monitorovat teplotu a tlak v pneumatikách, ale jsou také navržena tak, aby pomohla týmu rychle reagovat na jakékoli problémy, které se vyskytnou, a snížit tak riziko prodloužených prostojů.

neco k podvozku: nemuzu to najit ale videl sem foto, video od Kmaz Master kde predvieli podvozok spojeny do jedneho nieco jako kamaz-tatra v jednom
sob led 20, 2024 6:23 pm

Cursor86
Příspěvky: 403
Registrován: sob led 12, 2019 10:45 am

Re: Dakar 2024 průběh 2.poloviny

Příspěvek

Po dojetí letošního Dakaru, smekám před tatrovackým podvozkem :clap:
To co vydržel bylo úchvatné.
DeRooy dělal opravu a servis listových pružin, diferenciálů, kolových redukcí každý den min. do tří dorána.
Bohužel Tatra svůj podvozek vyvíjí pro jiné rychlosti a zatížení, než je potřeba při závodě a tomu odpovídá také kinematika pohybu pneumatiky a její deformace/zatížení.
O kvalitě tatrováckých dílů raději nemluvit.
Ale všechno je řešitelné, jen kdyby továrna chtěla, protože ne všechno jde udělat v domácích podmínkách.
sob led 20, 2024 7:16 pm

Uživatelský avatar
zemi8
Příspěvky: 1258
Registrován: ned led 05, 2014 8:50 pm
Bydliště: Vlašim

Re: Dakar 2024 průběh 2.poloviny

Příspěvek

Ja furt premyslim o Ourednickovi, prijde mi, ze porad tak nejak hleda nejlepsi techniku a ty zmeny mu uplne neprospivaji a misto aby se zlepsoval, tak je to spise naopak. Pokud se nepletu, tak nejlepsi vysledek udelal u MP Sports Martina Prokopa a asi by to pro nej byla nejlepsi mozna cesta. Podle me je to nejlepsi dostupna technika pomer cena/vykon a i ta role je presne pro nej. Jenze on si asi fakt mysli, ze ma na spicku. Dalsi vec je, zda by ted jeste Martin Prokop chtel provozovat druhe auto…
pon led 22, 2024 12:06 am

xtomos
Příspěvky: 1609
Registrován: čtv led 01, 2015 4:15 pm
Bydliště: Praha

Re: Dakar 2024 průběh 2.poloviny

Příspěvek

V nejakem rozhovoru rikal Prokop, ze to nepredpokladaji a ani na to nemaj kapacitu. Ale kdo vi.
Tomáš Ďurčo
pon led 22, 2024 12:37 am

Smil
Příspěvky: 1935
Registrován: sob led 08, 2011 1:47 pm
Bydliště: Doma

Re: Dakar 2024 průběh 2.poloviny

Příspěvek

O tomto výsledeku jsme tu desítky let snili.
Letos hodně náročné etapy.
Moje pocity:
Martin Macík - Letos bez poruchy, dostavil se výsledek.
Aleš - mistr jízdy bez defektu letos pořád omlouval svoje gumy. (asi kvuli sponzorům) a přesto se dostavil výsledek.
Valtr senior - Podle mě nemá kvality a je to nervák, proto nikdy nemuže mít dobrý výsledek.
Valtr ml. - Myslím, že bude dobrej a má šanci vyhrávat. (tochu mě mrzelo, že nejel s Huzinkem v noci do bivaku(chrono 48)).
pon led 22, 2024 10:35 am

F.E.N.I.X
Příspěvky: 99
Registrován: stř lis 07, 2012 1:09 pm
Bydliště: CZ

Re: Dakar 2024 průběh 2.poloviny

Příspěvek

Pneumatiky - Goodyear TPMS Dakar 2024
Tym De Rooy
Kamaz Master 2022 pouzival pneu Goodyear
Jak dlouho chciet Alles jazdit na serie Michelin?

Pneumatiky Goodyear jsou navrženy tak, aby poskytovaly potřebnou robustnost a trakci v různém terénu, včetně písku, kamenů, strmých stoupání a sjezdů. Design pneumatiky Goodyear OFFROAD snižuje vývin tepla při vysokých rychlostech a podporuje odolnost.
TPMS společnosti Goodyear bude integrován do nákladních vozidel týmu De Rooy a umožní nepřetržité sledování tlaku a teploty v pneumatikách. To týmu umožňuje dynamicky upravovat svou strategii na základě hodnocení stavu vozovky a výkonu pneumatik v reálném čase. Pokročilá řešení nejen pomáhají monitorovat teplotu a tlak v pneumatikách, ale jsou také navržena tak, aby pomohla týmu rychle reagovat na jakékoli problémy, které se vyskytnou, a snížit tak riziko prodloužených prostojů.
Hele, ty tvoje gumy Goodyear jsou úplně stejné sériovky jako ty od Michelinu :D a čidla TPMS si tam může dát kdokoliv kdy chce :D
pon led 22, 2024 8:58 pm

F.E.N.I.X
Příspěvky: 99
Registrován: stř lis 07, 2012 1:09 pm
Bydliště: CZ

Re: Dakar 2024 průběh 2.poloviny

Příspěvek

Po dojetí letošního Dakaru, smekám před tatrovackým podvozkem :clap:
To co vydržel bylo úchvatné.
DeRooy dělal opravu a servis listových pružin, diferenciálů, kolových redukcí každý den min. do tří dorána.
Bohužel Tatra svůj podvozek vyvíjí pro jiné rychlosti a zatížení, než je potřeba při závodě a tomu odpovídá také kinematika pohybu pneumatiky a její deformace/zatížení.
O kvalitě tatrováckých dílů raději nemluvit.
Ale všechno je řešitelné, jen kdyby továrna chtěla, protože ne všechno jde udělat v domácích podmínkách.
Tyhle auta vychází z podvozků bez redukcí, s kotoučema, tam problém s rychlostmi není. A část dílů není sériových, ale na míru vyrobených.
pon led 22, 2024 9:01 pm

nero
Příspěvky: 3960
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Re: Dakar 2024 průběh 2.poloviny

Příspěvek

Ve výroční zprávě Tatra Trucks se psalo, že společnost pokračuje ve vývoji nové unifikované generace náprav s vyššími momentovými parametry a životností + nového pérování řízených a neřízených náprav pro vyšší nosnosti. Testovalo se něco z toho na letošním Dakaru? Pokud to tedy není neveřejná informace. Zmínka o nově použitém sestupu už tu proběhla.
úte led 23, 2024 12:47 pm

F.E.N.I.X
Příspěvky: 99
Registrován: stř lis 07, 2012 1:09 pm
Bydliště: CZ

Re: Dakar 2024 průběh 2.poloviny

Příspěvek

Nové nápravy jsou s redukcemi - ty se na Dakaru nepoužívají. A co se týká pérování pro vyšší nosnosti, vzhledem k tomu, že dakarské auta mají hmotnost cca 10 tun komplet, tzn. třeba 5 tun na nápravu, a pro sériové auta ti legislativa dovoluje 11,5 tuny na samostatnou hnanou nápravu, tak tam to taky nemá smysl. Dakarské auta mají své pérování, své specifika a tam se to moc neprotíná.
čtv led 25, 2024 10:43 am

nero
Příspěvky: 3960
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Re: Dakar 2024 průběh 2.poloviny

Příspěvek

Díky za odpověď!
čtv led 25, 2024 11:56 am

kpt.Budha
Příspěvky: 85
Registrován: čtv kvě 13, 2021 6:17 pm

Re: Dakar 2024 průběh 2.poloviny

Příspěvek

Ale hlavně nemá Tatra jako fabrika už s Dakarem nic společného, ne? Rozhodně ne v tom stylu, že by ve fabrice vyvíjeli něco přímo pro Dakar. Ale budu rád, pokud mě někdo vyvede z omylu.
pát led 26, 2024 10:08 am

Tod2
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv led 08, 2009 3:22 pm
Bydliště: Kroměříž

Re: Dakar 2024 průběh 2.poloviny

Příspěvek

ono se právě často něco testovalo na dakaru, ne že by se vyvíjelo pro dakar...
jak moc to teď funguje a jestli vůbec, nedokážu říct
pát led 26, 2024 10:26 am

xtomos
Příspěvky: 1609
Registrován: čtv led 01, 2015 4:15 pm
Bydliště: Praha

Re: Dakar 2024 průběh 2.poloviny

Příspěvek

Naposled co bylo reálně prezentováno jak od Buggyry tak od Tatry tak to byly nápravy s kotoučovýma brzdama ne?
Tomáš Ďurčo
pát led 26, 2024 11:21 am

F.E.N.I.X
Příspěvky: 99
Registrován: stř lis 07, 2012 1:09 pm
Bydliště: CZ

Re: Dakar 2024 průběh 2.poloviny

Příspěvek

Nápravy s kotoučema má Buggyra snad 7-8 let :)

Jinak Tatra s Buggyrou pořád nějak spolupracuje :)
pát led 26, 2024 3:20 pm

xtomos
Příspěvky: 1609
Registrován: čtv led 01, 2015 4:15 pm
Bydliště: Praha

Re: Dakar 2024 průběh 2.poloviny

Příspěvek

Je no :D
Tomáš Ďurčo
sob led 27, 2024 2:25 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů