Moderátoři: martin_100, Olda, cuisine
- Olda
- Timy1123
- Příspěvky: 5905
- Registrován: stř bře 01, 2006 4:37 pm
- Bydliště: Doma
- Kontaktovat uživatele:
hezký..já defendry můžu v jakýkoliv podobě a tohle iveco micuisine píše:
http://www.viermalvier.de/ubb_portal/ub ... 48/fpart/1
přijde oproti landroveru takový civilnější.
Vnitřek defendra je vcelku k , tohle už připomíná vevnitř normální auto.
Velký přední sklo, větrání,klimoška?, možnná i airback...a furt to má tvary a jízdní vlastnosti landroveru
to je zzuper.
-
- Hlavní admin
- Příspěvky: 5752
- Registrován: úte úno 28, 2006 8:41 am
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
http://www.motortv.cz/z1autoshow/?stran ... lonu-cs-37
Super reportáž ...o Sprinteru 4x4 Iglhaut, přestavěných nových Sprinterech 4x4 (Mantra) a VW T5 Seikel....jako...z těhle aut bych si asi uměl vybrat expediční vozidlo
Super reportáž ...o Sprinteru 4x4 Iglhaut, přestavěných nových Sprinterech 4x4 (Mantra) a VW T5 Seikel....jako...z těhle aut bych si asi uměl vybrat expediční vozidlo
- kenny-machy
- Příspěvky: 262
- Registrován: stř pro 17, 2008 9:21 pm
- Bydliště: Česke Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Terenní auta
Dobrý den,hledal jsem dlouho,ale nikde jsem nenašel uspokojivé informace ohledně terenních aut.Chtěl bych se zeptat.Má nějaký tereňák 4x4,redukci a uzávěrku diferenciálu všech kol.Vždycky co jsem se dočetl tak jediným vozidlem které má toho relativně nejvíce je LAda Niva,která má pohon 4x4,který je bohužel stálý.Redukce-pomalá,rychlá a nakonec uzávěrku mezinápravového diferenciálu.Neumím si,ale nějak představit jak funguje uzávěrka mezinápravového diferenciálu.Proto bych prosil o nějaké logické vysvětlení.Jak vlastně funguje.Jsem v tom trochu laik.Děkuji za odpověd na mé otázky děkuji Ondra
mezinápravová uzávěrka funguje tak že když máš zaplej pohon všech 4 kol a zadní kola budeš mít třeba v bahně a předek na suchu,tak ti ten zadek bude hrabat a předek nic,když tu mezinápravovou uzávěrku zapneš,tak vyjedeš,protože pošleš stejnou sílu na přední a zadní kardan.
niva má stálej náhon 4x4 ajezdí se bez uzávěrky,když je potřeba,tak jí zapneš,ale nema se používat na suchu,a pak má redukce do rychla a do pomala.
jinak na nissanu mám náhon stálej zadek,a přiřazuju si předek ale uzávěrku nemám,je to udělaný natvrdo,samo že jsou tam taky redukce do pomala a rychla.ta niva toho projela víc,ale ten komfort byl špatnej,ale na horách sem sní byl víc spokojenej jak s nissanem
niva má stálej náhon 4x4 ajezdí se bez uzávěrky,když je potřeba,tak jí zapneš,ale nema se používat na suchu,a pak má redukce do rychla a do pomala.
jinak na nissanu mám náhon stálej zadek,a přiřazuju si předek ale uzávěrku nemám,je to udělaný natvrdo,samo že jsou tam taky redukce do pomala a rychla.ta niva toho projela víc,ale ten komfort byl špatnej,ale na horách sem sní byl víc spokojenej jak s nissanem
2x Nissan atleon 210
http://www.offroadforum.cz/, http://www.4x4nazory.cz/phpBB2/
Zde máš odkazy kde si najdeš co potřebuješ.Ty si takové auto chceš pořídit nebo se jen tak ptáš?Pokud si chceš něco takového pořídit tak si musíš především rozmyslet na co to budeš vlastně potřebovat.Jestli pouze na silnici a občas do lehkého terénu(SUV) nebo tvrdý off-road,expedice.
''Terénáci''mají všichni pohon 4x4,jinak by to nebyl ani ''terénák'' .Pohon 4x4 se řadí bud automaticky(různé druhy viskospojek,Haldex apod.) nebo řidičem(pákou,ovladačem).Redukci má mnoho aut,ale ne všechny SUV.Off-roady to mají všichny.Mezinápravový diferanciál(mezin.dif) umožnuje při zařazeném pohonu 4x4 rozdělení kroutíciho momentu z převodovky na jednotlivé poháněné osy.Jednotlivé osy v zatáčkách opisují jinou dráhu tudíž i jinou vzdálenost. Při zapnutém pohonu 4x4 u vozidla s mezin.difem může dojít k protáčení kol na jedné z poháněných náprav s menší přilnavostí(sníh,bláto apod.) a druhá s větší přilnavostí bude stát.Aby se tomuto jevu zabránilo tak se používá uzávěrka mezinápravového diferenciálu.Opět ovládána řidičem nebo pomocí elektroniky.Existují auta které namájí žádný mezin.dif,ale pouze 4x4(např.Suzuki Samurai,Nissan Patrol,Praga V3S).Tyto auta jezdí po silnici s pohonem 4x2 a 4x4 řadí POUZE na NEZPEVNENEM povrchu.Z důvodu absence mezin.dif by docházelo k pnutí v celém pohonu 4X4 a možnosti jeho poškození.Lada NIVA jako i např.Land Rover DEFENDER mají stálý pohon 4x4 s mezin.difem(s možností jeho uzavření) a nemyslím,že je to špatně.Ten kdo si někdy zkusil jet se Samuraiem,Patrolem,Jeepem s pohonem 4x2 na sněhu tak ví o čem mluvím .Tento typ aut na sněhu,ledu BEZ přiřazeného pohonu 4x4 je celkem zážitek udržet na silnici.Niva zcela určitě není špatné auto.Bydlím v Krušných horách kousek od Božího Daru a běžně vidím stát Hummery H2,H3 v závějích a Niva kolem nich jezdí jako kdyby se nic nedělo.To je zase sice otázka váhy,pneu apod.Kolem off-roadů je toho ještě na veliiiice dlouhé povídání.Koukni na ty odkazy a máš celý rok co číst.
Cistokrevným off-roadům zdar.Andy.
Zde máš odkazy kde si najdeš co potřebuješ.Ty si takové auto chceš pořídit nebo se jen tak ptáš?Pokud si chceš něco takového pořídit tak si musíš především rozmyslet na co to budeš vlastně potřebovat.Jestli pouze na silnici a občas do lehkého terénu(SUV) nebo tvrdý off-road,expedice.
''Terénáci''mají všichni pohon 4x4,jinak by to nebyl ani ''terénák'' .Pohon 4x4 se řadí bud automaticky(různé druhy viskospojek,Haldex apod.) nebo řidičem(pákou,ovladačem).Redukci má mnoho aut,ale ne všechny SUV.Off-roady to mají všichny.Mezinápravový diferanciál(mezin.dif) umožnuje při zařazeném pohonu 4x4 rozdělení kroutíciho momentu z převodovky na jednotlivé poháněné osy.Jednotlivé osy v zatáčkách opisují jinou dráhu tudíž i jinou vzdálenost. Při zapnutém pohonu 4x4 u vozidla s mezin.difem může dojít k protáčení kol na jedné z poháněných náprav s menší přilnavostí(sníh,bláto apod.) a druhá s větší přilnavostí bude stát.Aby se tomuto jevu zabránilo tak se používá uzávěrka mezinápravového diferenciálu.Opět ovládána řidičem nebo pomocí elektroniky.Existují auta které namájí žádný mezin.dif,ale pouze 4x4(např.Suzuki Samurai,Nissan Patrol,Praga V3S).Tyto auta jezdí po silnici s pohonem 4x2 a 4x4 řadí POUZE na NEZPEVNENEM povrchu.Z důvodu absence mezin.dif by docházelo k pnutí v celém pohonu 4X4 a možnosti jeho poškození.Lada NIVA jako i např.Land Rover DEFENDER mají stálý pohon 4x4 s mezin.difem(s možností jeho uzavření) a nemyslím,že je to špatně.Ten kdo si někdy zkusil jet se Samuraiem,Patrolem,Jeepem s pohonem 4x2 na sněhu tak ví o čem mluvím .Tento typ aut na sněhu,ledu BEZ přiřazeného pohonu 4x4 je celkem zážitek udržet na silnici.Niva zcela určitě není špatné auto.Bydlím v Krušných horách kousek od Božího Daru a běžně vidím stát Hummery H2,H3 v závějích a Niva kolem nich jezdí jako kdyby se nic nedělo.To je zase sice otázka váhy,pneu apod.Kolem off-roadů je toho ještě na veliiiice dlouhé povídání.Koukni na ty odkazy a máš celý rok co číst.
Cistokrevným off-roadům zdar.Andy.
M.A.N. Tgx 26.640 6x2/4 a Huttner
Zpět na „Užitkové vozy do 3,5 tuny - dodávky, offroady,...“
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů