Moderátoři: martin_100, Olda, cuisine
Jeep
Jo děkuju vám všem.S tím Hummwe jste mě docela pobavil,ale je to tak. .Mám osobně Lada Niva Speciál Praktik.A ve většině případů jezdím horším terénem.Jedním z problémů je slabej motor na tak veliké auto.(Jsou to ale Rusi,co můžem čekat).Právě,že jsem znal jenom uzávěrku diferenciálu všech kol s tím,že by se měli točit všechny kola stejně,aspoň tak to bylo ve hře Motorm4x: Offroad Extreme .Jak jsem se ale díval na příspěvky našel jsem tam pěkné fotky na Iveco Massiv.Pěkné auto
A až u tohodle jsme viděl ve výbavě uzávěrku diferenciálu všech kol,neboli zadní a přední.Ale znáte ještě nějaké takové auto které má uzávěrku na všechny kola(přední a zadní)?
A až u tohodle jsme viděl ve výbavě uzávěrku diferenciálu všech kol,neboli zadní a přední.Ale znáte ještě nějaké takové auto které má uzávěrku na všechny kola(přední a zadní)?
V serii co já vim má pouze Mercedes G uzávěrku přední i zadní nápravy.O ostatních off-roadů i některých SUV jde při objednání nového vozu objednat uzávěrku zadní nápravy a u některých i přední.Lze samozřejmě i na mnoho typů nechat i dodatečně namontovat.Jde to v naprosté většině do TUHYCH náprav což není obvyklé u SUV.Zase se musí rozlišovat mezi samosvorné(omezená svornost) a 100% uzavíratelné uzávěrky.Iveco Massiv co zminuješ je bývalá Santana(dovozce Dajbych Plzen?) a té lze i dodatečně nechat namontovat přední i zadní uzávěrku,protože má obě nápravy tuhé.Většinou se dodávají 100% mechan.uzávěrky značek ARB,Ofrotec.ARB se zařazuje pomocí přetlaku vzduchu(auto musí být vybaveno dodatečně kompresorem).Ofrotec(nevím jak se to správně píše)se zařazuje pomocí potlaku ze sání motoru(nemusí být kompresor).Je zde ještě možnost automatických 100% uzávěrek Aussie locker nebo Detroit locker.Tyto uzávěrky se neovládají a nemontují(nesmějí) na přední nápravu.S montáží uzávěrky,ale zase hrozí větší možnost poškození poloos.On totiž člověk je tvor zvídavý a s každou úpravou roste chut vyzkoušet těžší terén .
M.A.N. Tgx 26.640 6x2/4 a Huttner
Jejda.To je na mě moc odborných výrazů .Takže to co tvrdím,že když je uzávěrka diferenciálu tak se otáčí všechny kola stejně,nebo jakože,když budu v terénu tak se mě budou otáčet kola i ty co budou ve vzduchu?.A myslíte že by šla udělat přestavba té Lady Nivy Speciál Praktik ze stálých 4x4 na normální náhon se zapínáním na 4x4.
Pokud nemáš uzávěrku nápravového diferenciálu,tak při vykřížení(v terénu na nerovnosti) nápravy,kdy je jedno kolo ve vzduchu,tak stojíš.Točilo by se ti to odlehčené kolo/a.Tento problém řeší právě uzávěrka.Z Nivy udělat odpojitelný pohon možná s velkýmá úpravama půjde.Ale byl by to krok vzad.Musela by se tam implantovat z něčeho jiného přídavná převodovka.Nevím jak Niva vypadá zespoda,ale úpravy by musely být značné.Nejjednodušší způsob by byl,kdyby jsi vymontoval přední či zadní kardan a pákou uzavřel mezin.dif.Pak by jsi měl 4x2 bud s předním náhonem nebo zadním náhonem.Pokud by jsi pákou neuzavřel mezin.dif tak by jsi měl 4x0 .Ale to je rada nesmyslná.
M.A.N. Tgx 26.640 6x2/4 a Huttner
Toto ti neporadim.Určitě se dá něco jiného namontovat,ale to zase je přestavba a na STK by jsi taky mohl vyhořet.Ono dát tam silnšjší motor je jedna věc a druhá věc je zase to ubrzdit.Každá úprava v sobě nese i další problémy.Větsí(silnější)motor je zase těžší na přední nápravu,většímu kroutícímu momentu není přizpůsobená převodovka,diferenciály,poloosy atd.Zkus pohledat v internetu nějaké forum o Nivách.Určitě něco takového existuje.Mezi náma,on žádný off-road není levný na provoz.Obzvlášt pokud ho upravuješ(úpravy můžou mít větší hodnotu než cena auta) a jezdíš v opravdovém terénu.Já jsem bohužel jen teoretik,protože na auto která já si představuju nemám potřebné peníze .Tak aspon studuju trochu teorii.
M.A.N. Tgx 26.640 6x2/4 a Huttner
http://forum.ladaklub.com/index.php?sid ... 43e4c50769
Tady máš odkaz na forum o Nivách.Prostuduj a uvidíš co můžeš vylepšit.Píše se tam i o možnosti pohonu 4x2 a ani to není moc finančně a technicky náročné. http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=10814
Tady máš odkaz na forum o Nivách.Prostuduj a uvidíš co můžeš vylepšit.Píše se tam i o možnosti pohonu 4x2 a ani to není moc finančně a technicky náročné. http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=10814
Naposledy upravil(a) V8 dne sob led 02, 2010 1:19 pm, celkem upraveno 1 x.
M.A.N. Tgx 26.640 6x2/4 a Huttner
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Zpět na „Užitkové vozy do 3,5 tuny - dodávky, offroady,...“
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů