Stránka 3 z 3

Napsal: pát dub 08, 2016 3:30 pm
od Pavel Šebek
Ondra A. : jasný, je to celkem velký auto, koukal jsem, že u P407 mám taky 750kg a na C5 to bude taky, ale menší auta jako Felicia, Fábia ale i leckterá Octavia nebo golf nemají ten nebržděnej 750kg, ale míň, ale tahají to bez problémů všichni.

Napsal: pát dub 08, 2016 4:43 pm
od Ondra A.
Jasný taky to tak tahám za Fabii, připraven se bránit s okamžitou. Nejvíc mě překvapil Yaris 550Kg nebrzd. :lol: Než tohle, mě spíš trápí jiný nový vychytávky ve vyhlášce.

Napsal: pát dub 08, 2016 9:12 pm
od DUNLOP
Rozebírají to třeba tady http://www.agados.cz/poradna/jaky-prive ... to-zapojit , počítat by se mělo podle nich s okamžitou hmotností vleku.
Ale já jsem tu pokutu dostal asi právem, protože jsem nesplnil druhou podmínku v bodě b), jelikož vlek měl celkovou 2 t (nevím už přesně, možná 2.1, 2.2 t) a Galaxy má celkovou asi menší (už nemám techničák, ale do 2 t mít asi bude).
Pro zajímavost jsem se podíval do techničáku Scenica a koukám, že mi tam vyplnili nižší přípustnou hmotnost soupravy než povolenou, což je divný. Mám povoleno víc, než je technicky přípustné.:roll:
Jinak výkladů koluje samozřejmě více, stejně jako třeba na téma dodávka s tažným a tachograf.
Obrázek

Napsal: úte dub 19, 2016 2:54 pm
od Pavel Šebek
Tak jsem dnes byl na školení řidičů a pan školitel (z česmadu) nevyprávěl pouze svoje domněnky a tak jsem se ho ptal na tu připojitelnost.

Pochopitelně platí vyhláška 341/2014 sb., takže pořád se bere v úvahu !okamžitá! hmotnost přívěsu.

Napsal: úte dub 19, 2016 4:25 pm
od Trucek
případ Lukáše Králíčka, který Právo zveřejnilo 30. října 2013 a jenž se setkal s velkým ohlasem čtenářů i na serveru Novinky.cz. Jak jsme informovali, pan Králíček dostal roční zákaz řízení motorových vozidel a pokutu 25 tisíc korun od říčanského úřadu jen kvůli čtyřiceti kilogramům navíc.

Z úředního rozhodnutí o vině vyplývá, že jeho osobní auto Hyundai Santa Fe má v techničáku maximální povolenou hmotnost 2240 kg. Přívěsný vozík Vario, jímž chtěl odvést zahradní odpad do sběrného dvora, má psanou největší povolenou hmotnost 1300 kg. Králíčkova jízdní souprava měla tak dohromady maximální povolenou hmotnost 3540 kg, tedy čtyřicet kilogramů nad celkový váhový limit daný směrnicí EU.

Právě kvůli těmto „papírovým“ čtyřiceti kilogramům nesmí pan Králíček rok řídit auto a musel zaplatit pokutu 25 000 korun. Přičemž, jak připustil úřad, viník spolupracoval s policií, nikoho neohrozil ani neomezil a má čistý řidičský rejstřík. Mimochodem – v okamžiku silniční kontroly byl vozík prázdný.


Takze otazka za milion, kdyz budu mit MB Sprinter s hm.(F.1 i F.2) 3500kg a provozni (G) 2755kg a ktery ma hm.soupravy (F.3) 6300kg, tedy hmotnost privesu brzdeneho (O.1) ma limitovanu na kouli 2800 kg, tak jaky prives smim s RP sk. "B" vlastne tahat?

Hadam ze zadny, nechci li dopadnout jak Kralicek.?

Nebo se bere okamzita hmotnost nebo jak to je?

Anebo nezbude, nez dodelavat B96 (na 750kg vozik nebrzdeny) anebo BE (na brzdeny vozik)?

Napsal: úte dub 19, 2016 4:30 pm
od Pavel Šebek
750kg

Napsal: úte dub 19, 2016 4:35 pm
od Trucek
A na zaklade ceho tak soudis, ze nepotrebuji B.96 ? Tusim, ze ten potrebuji holandani, kdyz za svymi 2,5 tunkami tahaji 1,6 tunove lodicky,pry si to .96 kvuli tomu vydupali, ale...

Hledam hledam a jsou dve mozne situace:

Pokud mam RP sk.B vydan az po 19. lednu 2013, tak na nalozeny vlek a auto uz musim mit rozsireni B96, anebo autoskola keca? http://www.aspour.cz/links/rp2013.pdf

Pokud mam vydano B pred 19.1.2013, tak B96 na plnych 3500 kg plus vlek 750kg vlastne nepotrebuji, viz zde http://www.profiautoskoly.cz/dokumenty/opravneni_be.pdf

Re: dodávka s 2,5t na tz

Napsal: ned zář 03, 2023 9:28 pm
od T143
Já mám tranďáka 2.5td r 99 6mist s 2.5t na kouli. 6ti šroub. :dance: