Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek, mc.cvok
Re: RN
O tú kľuku sa nebojím, tá sa dá ľahko mechanicky vyčistiť. Jedná sa len o kanáliky v kľukovej skrini. Zátky nahrať asi nebude jednoduché, nevyčnieva z nich nič a sú na plochý skrutkovač, nejde ich inak uchytiť. Tých usadenín je minimum, vypadá to akoby pri poslednej GO už bola celá kľuková skriňa čistená, keďže na nej ani zvnútra usadeniny veľké neboli... červenú farbu ktorou sa to kedysi zvnútra farbilo bolo vidieť. Chrasty karbonu ktoré som musel oškrabať boli len na kľukovom a vačkovom hriadeli, možno sa tieto diely pri GO použili z iného motora. Mňa by hlavne zaujímalo pre porovnanie vedieť, koľko usadenín z takého alebo podobného motora vykuchal niekto kto to už robil.
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
Re: RN
Já bych to řešil 3-4 vyměny po sobě
Re: RN
Pre lepšiu predstavu som sa pokúsil nafotiť situáciu. Takto vyzerá kanálik za čističom oleja po jeho vymontovaní...
...a takto cez otvor pre výstup na tlakomer.
Celkový pohľad do kľukovej skrine zvnútra. Nebolo tam nič čo by sa muselo oškrabávať špachtľou. Steny som zatiaľ len vyutieral handrou a pred uložením hriadeľov to ešte lepšie očistím.
...a takto cez otvor pre výstup na tlakomer.
Celkový pohľad do kľukovej skrine zvnútra. Nebolo tam nič čo by sa muselo oškrabávať špachtľou. Steny som zatiaľ len vyutieral handrou a pred uložením hriadeľov to ešte lepšie očistím.
-
- Příspěvky: 352
- Registrován: pát kvě 07, 2010 4:32 am
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: RN
Jedna Praga ze sobotní akce plaveb obojživelných aut na jezeře CHmelař,celé album zde - https://bobrahakl.rajce.idnes.cz/Plavby ... elar_2018/#
Re: RN
Pokračujem ďalej so záchranou ťažko poškodeného šesťvalcového motora...
V minulosti prešiel asi niekoľkými GO, maximálne vrtanie všetkých valcov bolo prekročené o 0,5mm. Teraz boli všetky valce nanovo vyvložkované, odvrtané a vymenené všetky ventilové sedlá, dostalo to nové ventily upravené z nejakého nemca, vodítka, pružiny...
...no a samozrejme to dostane nové piesty, krúžky, čapy, ojničné púzdra. Ojnice boli prekontrolované a vyuhlované. Jedno ojničné ložisko malo prasknutú cínovú kompozíciu, tak som ho nechal opraviť.
Pozostalosť po niekdajšej GO - oprava praskliny. Toto som neopravoval, na funkčnosť to nemá vplyv. Ak bude veľmi presakovať olej, budem to riešiť tesnením.
V minulosti prešiel asi niekoľkými GO, maximálne vrtanie všetkých valcov bolo prekročené o 0,5mm. Teraz boli všetky valce nanovo vyvložkované, odvrtané a vymenené všetky ventilové sedlá, dostalo to nové ventily upravené z nejakého nemca, vodítka, pružiny...
...no a samozrejme to dostane nové piesty, krúžky, čapy, ojničné púzdra. Ojnice boli prekontrolované a vyuhlované. Jedno ojničné ložisko malo prasknutú cínovú kompozíciu, tak som ho nechal opraviť.
Pozostalosť po niekdajšej GO - oprava praskliny. Toto som neopravoval, na funkčnosť to nemá vplyv. Ak bude veľmi presakovať olej, budem to riešiť tesnením.
Naposledy upravil(a) lukas1989 dne úte dub 02, 2019 7:58 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: RN
To že motor si skutočne odžil svoje, svedčí aj niekdajšia oprava prasknutej kľukovej skrine. Ako sa toto mohlo stať nechápem...ale po oprave to už držalo. Kedysi tam dorobili slušné výztuhy...
Výztuhy sú navarené aj zo strany zotrvačníka - vytvarované z hrubého plechu. Otázne je, aký význam malo maľovať to zelenou farbou. No podľa všetkého to nejaký "strejda" doma na kolene nerobil.
Kľuková skriňa pri čistení.
Podľa stavu klzných ložisiek a čapov kľukového hriadeľa sa dá usudzovať, že motor od poslednej GO veľa nabehať nestihol. Všetky vôle sú v rámci tolerancie. Aspoň niečo potešujúce.
Po vyčistení sa všetko presunulo do vopred povysávanej dielne. Kľukový hriadeľ bol osadený do vyčistenej kľukovej skrine. Po dotiahnutí všetkých ložisiek sa otáča bez problémov, takže zatiaľ to vyzerá sľubne. Ojničné čapy sú zatiaľ zabalené v mastnom papieri.
Výztuhy sú navarené aj zo strany zotrvačníka - vytvarované z hrubého plechu. Otázne je, aký význam malo maľovať to zelenou farbou. No podľa všetkého to nejaký "strejda" doma na kolene nerobil.
Kľuková skriňa pri čistení.
Podľa stavu klzných ložisiek a čapov kľukového hriadeľa sa dá usudzovať, že motor od poslednej GO veľa nabehať nestihol. Všetky vôle sú v rámci tolerancie. Aspoň niečo potešujúce.
Po vyčistení sa všetko presunulo do vopred povysávanej dielne. Kľukový hriadeľ bol osadený do vyčistenej kľukovej skrine. Po dotiahnutí všetkých ložisiek sa otáča bez problémov, takže zatiaľ to vyzerá sľubne. Ojničné čapy sú zatiaľ zabalené v mastnom papieri.
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
Re: RN
Lukas : dobrá práce skoro by se dalo říct zázrak
Re: RN
Dalo by sa tak povedať ale či sa všetko podarilo ukáže až výsledok - t.j. keď to bude vrčať tak ako treba. Je to beh na dlhú trať ale našťastie je to motor nazvyš, takže mi tu auto bez motora nestojí a ja sa s tým nemusím ponáhľať. Pravdou je že takých 15 rokov dozadu by som ten blok rovno hodil do šrotu, ale dnes sa zohnať nedá a keď náhodou aj tak možno menej hrdzavý ale taktiež zrelý na GO.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů