Moderátoři: martin_100, Olda, cuisine

Odpovědět
Pettrson
Příspěvky: 7
Registrován: čtv říj 17, 2013 5:37 pm
Bydliště: Berounsko

Re: Kinderkamion-Multicar

Příspěvek

No pěkný :/ jo brzdy jsou kapitola sama o sobě. to Ti nezávidím. Chladič ten se dost špiní, 3x do roka ho vemu pořádně vzduchem. A vnější kolo se mění to je hračka. Vnitřním najedu na trámek nebo cihlu a už měním. jednoduchá práce
sob srp 18, 2018 9:53 am

Uživatelský avatar
M a r c e l
Příspěvky: 24
Registrován: pon lis 20, 2017 6:38 pm
Bydliště: Středozem B-)

M a r c e lova Mulla

Příspěvek

Kolo je opravené, stálo to 100 Kčs B- ), druhé sundané, buben dole, vychcalo podle prvního zjišŤování horní prasátko, spodní bylo měněné předchozím majitelem, stejně tak pakny, ty jsou jako nové.

Balík s novým prasátkem je na cestě, měl by dorazit zítra, tak to snad ve čtvrtek nějak zmáknu poladit, panenka nepanenkuje, teda panenkuje, ale jen bez zátěže, tak se mi ta oprava zas tak moc nepovedla B- )

ještě si dovolím přihodit jednu fotku, když to ještě jezdilo, aneb najdi Mulu B-)
Obrázek
Naposledy upravil(a) M a r c e l dne stř říj 17, 2018 7:53 am, celkem upraveno 1 x.
úte srp 21, 2018 4:39 pm

Uživatelský avatar
M a r c e l
Příspěvky: 24
Registrován: pon lis 20, 2017 6:38 pm
Bydliště: Středozem B-)

M a r c e lova Mulla

Příspěvek

Ahoj všem, tak mi přišlo to prasátko, no a jak jsem tak na to koukal, tak jsem dospěl k poznání, že se radši zeptám jak na to.

Abych se dostal dovnitř na výstroj brzdy, zadní náprava, tak musím sundat náboj? Předpokládám, že když sundám čelní desku, tak mi z toho vyteče převodový olej, že?
Jak na to? Je mi jasné, že se vyšroubují ty dva šroubky co tam jsou, přesadí se do těch druhých děr a použijí se jako "stahovák", potom se to rychle zase zavře, zasype se sorbentem ten vyteklý olej, pokud ho nebylo v převodovce málo, uklidí se to, dojde se pro nějakou nádobu, ta se dá pod náboj a pokračuje se v započaté práci. Sundá se ten dekl a nechá se vykapat zbytek oleje...

Jak dál?
Naposledy upravil(a) M a r c e l dne stř říj 17, 2018 7:53 am, celkem upraveno 1 x.
stř srp 22, 2018 4:01 pm

Uživatelský avatar
M a r c e l
Příspěvky: 24
Registrován: pon lis 20, 2017 6:38 pm
Bydliště: Středozem B-)

M a r c e lova Mulla

Příspěvek

Tak jsem získal od sousedky další tři panenky, třeba aspoň nějaká bude funkční, mimochodem, dala mi je den poté, co jsem zaplatil a nechal si poslat originál hever B -)

Nicméně stále nevím, jak na ty brzdy, abych něco neposral...
Naposledy upravil(a) M a r c e l dne stř říj 17, 2018 7:53 am, celkem upraveno 1 x.
pon srp 27, 2018 10:17 am

Uživatelský avatar
Ťiger
Příspěvky: 249
Registrován: čtv led 13, 2011 10:28 pm
Bydliště: Drienov
Kontaktovat uživatele:

Re: Kinderkamion-Multicar

Příspěvek

Zadne brzdy som "generalkoval" bez demontaže. Je to sice riadne srani ale aspon som nedaval dole naboj. Sice sa nedaju takto vybrať valčeky ale daju sa rozobrať vyčistiť prebrusiť a vymeniť tesnenia a manžety. Zadne valčeky som mal zapečene a zo 4 fungoval jeden a po takejto oprave to funguje všetko. Inak brzdam sa treba venovať neustale lebo tie na mulitakare si žiju vlastným životom :D
Aktuálny problém vyžaduje aktuálne riešenie . . .
Všetko je možné. Dosiahnuť "nemožné" trvá len o čosi dlhšie.
Inteligentný človek je nútený občas sa opiť, aby mohol komunikovať s idiotmi naokolo
pon srp 27, 2018 11:59 am

Uživatelský avatar
M a r c e l
Příspěvky: 24
Registrován: pon lis 20, 2017 6:38 pm
Bydliště: Středozem B-)

M a r c e lova Mulla

Příspěvek

to se mi právě nechce, chci se do toho podívat, vyfoukat bordel, vše očistit a vyměnit celé prasátko, ne jen váleček s gumičkami...
Naposledy upravil(a) M a r c e l dne stř říj 17, 2018 7:54 am, celkem upraveno 1 x.
M a r c e l B -)

r.v.:1979, koupeno 10.11.2017, tacho: 50.450km (50.878km)
úte srp 28, 2018 9:03 am

Uživatelský avatar
M a r c e l
Příspěvky: 24
Registrován: pon lis 20, 2017 6:38 pm
Bydliště: Středozem B-)

M a r c e lova Mulla

Příspěvek

tak jsem se do toho přátelé pustil, pln nadšení a odhodlání tu potvoru pokořit a donutit ji zase pracovat:

do ústrojí bubnové brzdy se bez stažení náboje nedá dostat
pohled na ústrojí brzd s nandaným nábojem

tááááákže další postup byl následující:

1. - zaklínovat protilehlou zadní nápravu, já teda pro jistotu i přední
2. - sundat pojistku na ventilku dvojmontáže (tu já tam neměl)
3. - povolit šrouby na šteftech vnějšího kola a rovnou i šrouby na přírubě dvojmontáže
4. - vyheverovat nápravu
5. - sundat vnější kolo
sundané vnější kolo
6. - sundat štít dvojmontáže, když nepůjde dolů, klepnout do toho kladívkem (asi by to šlo udělat tak, že by se vynechal krok 3 a sundalo by se to rovnou s kolem)
sundaný štít dvojmontáže
7. - vypustit olej z rozvodovky, spodní šroub, 18ka klíč (vyteklo bláto)
rozvodovka - spodní šroub je výpustní
bláto místo oleje
8. - vyndat hřídel poloosy - vytočit ze štítu dva imbusové šrouby (velikost 6) a přendat je do děr ve štítu se závitem, tím se z nich stanou "stahováky" a štít tím pohodlně a bez násilí "odrazíte" od náboje, z vnitřku náboje poteče zbytek oleje, tak si pod to přesuňte nádobu z pod rozvodovky
přestavené imbusy
odražený štít hřídele
vytažená hřídel
náboj s vyndanou hřídelí
9. - na zajišťovacím kroužku ložiska se povolí šroub - 13ka klíč
zajišťovací kroužek ložiska
a vhodným nástrojem, v mém případě kulatinou a kladivem, se kroužek povolí, potom už jde otáčet rukou...
sundání kroužku ložiska
po jeho sejmutí se obnaží ložisko samotné
ložisko


no a tady jsem přátelé skončil a potupně to zase složil zpět a objednal se do servisu, páč jsem to zhodnotil tak, že bych to sice dokázal za pomoci stahováku, který někde mám, sundat dolu, ale nalisovat tam ten náboj zpátky bych už bez použití hrubé síly kladiva nedokázal a riskovat, že se mi přidře ložisko se mi nechtělo...
Naposledy upravil(a) M a r c e l dne stř říj 17, 2018 7:54 am, celkem upraveno 1 x.
M a r c e l B -)

r.v.:1979, koupeno 10.11.2017, tacho: 50.450km (50.878km)
čtv zář 27, 2018 9:49 am

BORJA
Příspěvky: 14
Registrován: čtv dub 19, 2012 2:11 pm
Bydliště: Ruzomberok

Re: Kinderkamion-Multicar

Příspěvek

Marcel neboj sa toho,kladivom poklepavaj po naboji,ide to dole lahko.Nachystaj si nove gufera 70x110x13 jedno obycajne dovnutra 70x110x13 GP z vonkajsej strany,pri montazi davam medzi gufera vazelinu pretoze to vonkajsie nie je mazane. Ked budes rozoberat pravu stranu je potrebne zaradit uzavierku dif.tak aby zaskocila do ozubenia inak ti vypadne unasac do skrine diferencialu.
sob zář 29, 2018 8:19 am

Uživatelský avatar
M a r c e l
Příspěvky: 24
Registrován: pon lis 20, 2017 6:38 pm
Bydliště: Středozem B-)

M a r c e lova Mulla

Příspěvek

dolu bych to dostal, mam stahovák, ale jak to tam vrátit...

nicméně už je to v servisu...
Naposledy upravil(a) M a r c e l dne stř říj 17, 2018 7:54 am, celkem upraveno 1 x.
M a r c e l B -)

r.v.:1979, koupeno 10.11.2017, tacho: 50.450km (50.878km)
pon říj 01, 2018 11:41 am

Uživatelský avatar
M a r c e l
Příspěvky: 24
Registrován: pon lis 20, 2017 6:38 pm
Bydliště: Středozem B-)

M a r c e lova Mulla

Příspěvek

tak Mullu mám doma, nakonec mi prasátko zbylo, byla prasklá trubka...
takže je to opravený, vyměněná brzdovka a olej v rozvodovce, teda aspoň myslím B -)

ještě, pokud jsem to už nepsal, co je nového: musel jsem demontovat odpojovač baterie, byl nějakej špatnej a přestával náhodně převádět. asi mě definitivně opouští baterie.
Naposledy upravil(a) M a r c e l dne stř říj 17, 2018 7:54 am, celkem upraveno 1 x.
M a r c e l B -)

r.v.:1979, koupeno 10.11.2017, tacho: 50.450km (50.878km)
pát říj 05, 2018 7:52 am

Uživatelský avatar
M a r c e l
Příspěvky: 24
Registrován: pon lis 20, 2017 6:38 pm
Bydliště: Středozem B-)

M a r c e lova Mulla

Příspěvek

Tak baterka je asi cajk, po bližší kontrole jsem zjistil, že se povolily a uklepaly nějaké matičky na svorkách baterie, tak jsem to doplnil, poutahoval a startuje to jako vzteklá tchyně, ale bylo to celý víkend na nabíječce, tak těžko říct. Tak jsem se rovnou projel a odvozil nějaké prořezané větve na obecní hromadu, ta sklopka je boží, paráda nemuset to vykládat ručně B -)))

Ad brzdy, budu to muset odvzdušnit, páč to brzdí, po našlapání, jenom, asi, LP kolem...
Naposledy upravil(a) M a r c e l dne stř říj 17, 2018 7:55 am, celkem upraveno 1 x.
M a r c e l B -)

r.v.:1979, koupeno 10.11.2017, tacho: 50.450km (50.878km)
pon říj 08, 2018 11:22 am

Uživatelský avatar
M a r c e l
Příspěvky: 24
Registrován: pon lis 20, 2017 6:38 pm
Bydliště: Středozem B-)

M a r c e lova Mulla

Příspěvek

No, co vám budu povídat, je s těma starejma strojema sranda, ne že ne B -)

Dneska ráno, než jsem jel na denní do práce, jsem se vydal do betonárky pro materiál na zítra, kdy mám odpočívat před noční směnou.
Myslel jsem si, jak to krásně stihnu, když mám od půl jedenácté, že v sedm vstanu, v osm mám naloženo a ještě stihnu doma ohřát auto, zakouřit si, dát si snídani a postarat se o hospodářství, no ale cestou se mi rozpad kardan B -)

ohromné dvě fotky čítající album zde

Stalo se to, že na zajišťovacím plíšku pod maticí, která stahuje první (odpadnuvší) část kardanu k převodové hřídeli trčící z převodovky, se ulomil kousek, který tu matici zajišťuje proti otočení, no a ta se uvolnila, otáčela a otáčela, asi několik let, páč to najede odhadem cca 12 km za rok, až se kdesi mezi poli vyklepala a obohatila tak sbírku bordelu ve škarpě.
No naštěstí mi to vypadlo až když jsem zastavil u bankomatu a ne někde mezi Horní a Dolní.
Trošku pod tím zarachotilo, asi jako v rybníčku Brčálníku, a když jsem se chtěl rozjet, tak to tvrdošijně stálo, bez ohledu na vzteklé kvedlání šaltpákou a mocně sešlápnutý pedál plynu doprovázený zadýmováním nedalekého autobusového nádraží plného školáků a vesničanů toužících se nechat přepravit do Matičky Stověžaté...

Nuže jsem vylezl z vyhřátého vozu, mimochodem topí to teda fakt pěkně, a jal se zkoumat, co že se to zase kua stalo, no přišel jsem na to hned, složil to i bez matice dokupy a odjel z místa, kde mě policajti během 14 vteřin strávených pod autem a asi 7 a půl minuty celkem od zastavení, včetně vybrání hotovosti, začali prudit, ať si tam dám trojúhelník a vezmu si vestu. Řekl jsem, že jo, ale započal jsem svůj vzdor proti zlovůli orgánů a rychle nasadil co kam přibližně pasovalo a svou revoltu vůči státní moci jsem dokončil bez ochranných prostředků, ač byla škaredá mlha a hrozilo, že mi můj zánovní vůz někdo nehezky poškodí...

Nicméně protože jsem chlapec šikovný, v nastálé situaci, kdy se mi čas potřebný k přepravě materiálu krátil a korba stále zela prázdnotou, poradil jsem si s nevídanou noblesou.
V nedalekém servisu jsem za úplatu nehezkých 500,- Kčs vyškemral matici kloubového hřídele z nápravy na osobák (takovou tu s tím hřebenem na zajištění závlačkou), páč mi nebyli schopni nabídnout správnou matici s jemným závitem a už už to šli objednávat na internet a pro mne volat taxíka, ale páč jsem hlava hloubavá, napadlo mě použít právě onu dříve zmíněnou matici nejspíš ze škodovky stodvacítky, která se tam někde ve skladu určitě bude válet.
Na jejich polorozpadlém svěráku jsem rozebral "čtyřlístek" kloubu kardanu a na jejich zaprášeném špinavém dvoře jsem to jejich mastným značně opotřebeným nářadím dal zase do provozuschopného stavu. Na to, požádat je o zkrácení oné matice jsem neměl odvahu, ani dostatečnou hotovost, tak to budu muset voškudlat doma nářadím z LIDLu...

Do betonárky jsem tedy proti plánu dojel o hodinu později a volant mi klouzal pod mastnýma rukama, naložení fůry bylo naštěstí dílem okamžiku, jsem velmi zručný řidič a krásně jsem pod ten nakladač nacouval.

K domovu jsem následně vyrazil závratnou rychlostí 12 - 31 km/h, až v Multikáře, bez ohledu na to jestli je plná nebo prázdná, jsem zjistil, v jak kopcovitém kraji vlastně žiju.
4. rychlostní stupeň si soudruzi z NDR klidně mohli odpustit, za celou 10 km cestu, kdy jsem vystoupal, alespoň podle nervového vypětí mého i stroje, množství spálené nafty a mé fyzické únavy, nejméně o 2.314 m, nebyl zapotřebí a před barákem, kde je prudký kopec dolu už jsem měl strach jí tam zařadit, páč bych to asi neubrzdil a sklopil to u statku v zatáčce...
Doma jsem bravurně nacouval na parkovací místo pro multikáru určené a špinavej, hladovej a unavenej jsem naskočil do civilního vozu, překvapivě už poměrně dlouhou dobu celkem fungujícího a vyrazil jsem do práce. Tam jsem kupodivu dorazil včas...

Konec hlášení v rodném jazyce...
Naposledy upravil(a) M a r c e l dne stř říj 10, 2018 7:24 pm, celkem upraveno 1 x.
M a r c e l B -)

r.v.:1979, koupeno 10.11.2017, tacho: 50.450km (50.878km)
úte říj 09, 2018 7:09 pm

Uživatelský avatar
Adjunkt
Příspěvky: 795
Registrován: úte led 11, 2011 8:56 am
Bydliště: Děčín

Re: Kinderkamion-Multicar

Příspěvek

Inu nadšenec se pozná :D Jen tak podle nicku, neměl jsi kdysi i nějakou J 634 či Garde?
stř říj 10, 2018 8:32 am

Uživatelský avatar
M a r c e l
Příspěvky: 24
Registrován: pon lis 20, 2017 6:38 pm
Bydliště: Středozem B-)

Re: Kinderkamion-Multicar

Příspěvek

jj, obojí stále mám B-)
M a r c e l B -)

r.v.:1979, koupeno 10.11.2017, tacho: 50.450km (50.878km)
stř říj 10, 2018 9:26 am

peter gasparovic
Příspěvky: 3248
Registrován: stř lis 05, 2008 11:50 pm

Re: Kinderkamion-Multicar

Příspěvek

Moc piekne napisane, ked sa dari tak sa dari. Ale,kedze si chlapec sikovny a znali problematiky krasnych lec niekedy tvrdohlavych a nie vzdy na jednicku fungujucich povozov znacky Multicar, poradil si si a byt si musel pouzit polorozpadly zverak a valat sa na spinavom dvore, opravu si krasne a sikovne zvladol :D
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
stř říj 10, 2018 3:32 pm

Odpovědět

Zpět na „Užitkové vozy do 3,5 tuny - dodávky, offroady,...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů