Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek

Odpovědět
Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

petersen, máš tam menší chybičku u těch 2 obrázků (MAN F8 a Scania LB111) se jedná určitě o výrobky firmy Dautel ne Doll - tato firma se specializuje na vozidla pro přepravu dřeva a nadrozměrné přepravy (u nás zastupuje Autoimpex Velká Bíteš).
Částečně máš pravdu, že vozidla až do svého sešrotování tvořila jeden celek, ale byla vybavena 2 SPZ a TP, pošlu fotky kde přední část vozidla ma jinou SPZ než zadní část. Přípojné vozidlo mělo v papírech wechselanhänger - výměnný přívěs nebo nachläufer. Točna tam opravdu nebyla, jen tam byl závěs pro přívěs.
Musím na seno, večer budu pokračovat.
Obrázek Obrázek
sob čer 12, 2010 3:08 pm

Uživatelský avatar
petersen
Příspěvky: 942
Registrován: stř bře 15, 2006 6:44 pm
Bydliště: praha

Příspěvek

:lol: jo chybička se vloudila měl jsem tady kupu prospektů a kluk tady otravoval právě s tím Doll-em :oops: tak jak jsem odpovídal jemu omylem jsem napsal tu blbost i sem ... holt nejsem nejmladší a neudržím myšlenku když do mě někdo hučí
sob čer 12, 2010 4:45 pm

pazza
Příspěvky: 115
Registrován: stř dub 15, 2009 2:12 pm

Příspěvek

Tomasz
Jestli jsem dobře koukal tak i ten mercedes ma jinou RZ vepředu i vzadu..
sob čer 12, 2010 8:01 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

K fotkám co poslal petersen (3x domíchavač 5 náprav):
1, jde o MAN 50.414 VFVK-HK provedení 10x4-6 řada E2000 Evolution, speciál vyráběny pobočkou MAN ve Vídni (ÖAF), který má poslední 3 nápravy hydropneumaticky odpruženy (jako dražší Ćitroeny nebo podvalníky Goldhofer, Nooteboom...), první 3 nápravy jsou natáčeny a poslední tuhá náprava také, ale v opačném směru. 3. náprava je zvedací. U nás tento typ 10x4-6 jezdil jako sklápěč u JannyTrans v Tachově, pan Janeček dovezl asi 15 ks především typu 10x8-6 a starší řady 50.403 E2000. Velký TP byl otypován na 50.000 kg celkovou hmotnost (načerno), dnes max. 32.000 kg. S jedním jsem jezdil o prázdninách roku 2005 na brigádě při výstavbě dálnice D11 z Poděbrad na Hradec Králové. Technicky to bylo asi nejlepší auto co jsem kdy řídil, podvozek jsem už popisoval, ale sklápěcí vanová korba byla izolovaná (na přepravu balené) a měla hydraulicky zavíranou střechu (trvalo to asi 30 s). Dnes toto auto jezdí na obchvatu Prahy, po dokončení ho asi majitel prodá, protože na silnici může vozit jen 12 tun. Technická nosnost vyzkoušená 42 tun, pak je celková 62 tun. Nový podvozek bez nástavby stál v roce 2004 kdy končila výroba cca. 150.000,- EUR bez DPH. Přídávám pár fotek.
2, Mercedes Actros 10x4-6, přestavba těžkého podvozku 8x4 přidáním vlečené hydraulicky natáčené vzduchem odpružené nápravy firmou Estepe Specials pro Holandský trh. V Holandsku se celková hmotnost vozidla vypočítá jako součet zatížení jednotlivých náprav, proto tam typ 10x4 může mít celkvou hmmotnost až 50 tun. Vozidlo má 1 SPZ a 1 TP. V ČR může mít max. 32.000 kg, proto nemá význám.
3, MAN 32.414 8x4 + hydraulický posuvný 1 osý návěs Meierling, to je další generace pevně spojitelných návěsů vyráběných firmou Meierling od roku 1995 dodnes. Odhadem existuje pár desítek kusů, systém je moc komplikovaný a drahý. Celková hmotnost této soupravy je 40 tun v Německu.
Obrázek Obrázek
sob čer 12, 2010 9:12 pm

Ma'a Nonu
Příspěvky: 668
Registrován: pát črc 03, 2009 7:46 pm
Bydliště: Praha 10

Příspěvek

Toho maníka jsem několikrát potkal na stavbě okruhu. Je to fakt kolos. Divím se, proč takový auta nejsou u nás povolený, práce udělaj a levnějc... Že by kocourkov????
sob čer 12, 2010 10:43 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

5-ti nápravová sólo auta jsou povolený jen asi ve 4 evropských státech:
A, Holandsko - max. 50 tun, nejmenší omezení, různé kombinace znaku náprav (10x8, 10x6, 10x4), odpružení (pérá, vzduch, hydropneumatické) i výrobců Ginaf, Terberg, MAN, Mercedes, Daf, Iveco, Scania, Volvo,
B, Švýcársko - max. 40 tun, hlavně německé značky MAN a Mercedes u kterých přídavnou nápravu dodělávají úpravci (Toni Maurer a Paul Nutzfahrzeuge), Sisu je originál z fabriky, provedení skoro vždy 10x4
C, Finsko - max. 38 tun, především Sisu, umí dokonce 10x2
D, Itálie - max. 53 tun, speciály pro nadrozměrné přepravy, hlavně Scania, podvozek 10x4-6 (poslední náprava zvedací hydraulicky řiditelná)
sob čer 12, 2010 11:18 pm

Ma'a Nonu
Příspěvky: 668
Registrován: pát črc 03, 2009 7:46 pm
Bydliště: Praha 10

Příspěvek

Tomu se říká produktivita práce. Pěkně využít možnosti auta. A ne se hádat o tunu navíc.... Švecofci a podobní do mě!!!!!!!!!!!!!!
sob čer 12, 2010 11:34 pm

Uživatelský avatar
petersen
Příspěvky: 942
Registrován: stř bře 15, 2006 6:44 pm
Bydliště: praha

Příspěvek

Doplnil bych že ve švýcarsku tyto podvozky kompletuje pro Mercedes firma NAW Nutzfahrzeug Arbon&Wetzikon - Puvodně Saurer než byl převzat firmou Mercedes :wink:
ned čer 13, 2010 10:18 am

chomyz
Příspěvky: 518
Registrován: stř pro 27, 2006 3:18 pm

Příspěvek

to Tomasz: super informace, velmi zajímavé a cenné, díky :) Evropskou legislativu (vč. historie) máš zmáknutou, asi do toho děláš? Snažím se vždy hledat inspiraci v předpisech jiných zemí co by se dalo u nás vykoumat... Díky za osvětlení těch 10-kolek z JannyTransu - tak nějak jsem si to s tou "50t" tipoval :D Když už jsi to tu vzpomenul - v ČR není předepsaná min. vzdálenost první nápravy návěsu od poslední tažného vozidla?? Měl jsem za to, že jo, ale nepředpokládal, že by mi to někdy k něčemu bylo a teď to nemůžu dohledat... ale předpokládám, že kdyby byla, tak to má VS ošéfované?
pon čer 14, 2010 4:34 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to chomyz: opravdu v ceské ani slovenské legislativě (v ČR vyhláška č. 341/2002 Sb. včetně novel) není vzdálenost mezi poslední nápravou tahače a první nápravou návěsu definována. V Německu je to min. 2,5 m. Proto mohl vzniknout pevný návěs VS-mont, jehož rám leží po celé délce na rámu tahače, a tak připomína původní systém firem Dautel a Meierling ze začátku 80-tých let. Jak už psal petersen u původního německého systému se nepředpokládalo časté rozpojování (bylo tam hodně rychloupínacích bodů - čas rozepnutí odhadem v řádu hodin), u VS-montu to trvá do 20-minut. Zkusím je ve VS-montu ukecat ať natočí instruktážní video a dají na Youtube, ať je vidět funkce systému. Prozatím posílám pár fotek rozepnuté soupravy s detaily.
P.S.: Uvažuji, že bychom založili nové téma Pevné přívěsy a návěsy v sekci Návěsy a přívěsy, protože si myslím, že jsme trošku překročili téma týkající se domíchávačů. Pošlete prosím Váš názor.
pon čer 14, 2010 7:15 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Posílám slíbené fotky
Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek
Fotky Ti poskládal Leoš H :wink:
pon čer 14, 2010 7:17 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

další várka fotek
Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek
Fotky Ti poskládal Leoš H :wink:
pon čer 14, 2010 7:18 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to Leoš H: díky za nové téma v sekci návěsy a přívěsy, budu se snažit každý den něco doplnit, ať je to zajímavé.
P.S.: Poděkování za poskládání fotek, teď to vypadá mnohem líp!!! :D
úte čer 15, 2010 8:47 pm

cuisine
Příspěvky: 4179
Registrován: stř bře 08, 2006 9:26 pm

Příspěvek

zajímací .. jen by asi bylo zajímavé jak se to dostalo na papíry když dle legislativy naší modly eu musí být mezi poslední nápravou tahače a první navěsu 3 metry :wink:
úte čer 15, 2010 9:41 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to cuisine: dle směrnice rady 96/53 je v příloze I. článek 4.2 cituji:
| Přívěsové soupravy Vzdálenost mezi zadní nápravou motorového vozidla a přední nápravou přívěsu nesmí být menší než 3,00 m | |
Hledal jsem to i v novějších směrnicích, ale o návěsu ani znímka, tzn. dle legislativy EU a ČR by to ministerstvo dopravy mělo pustit legálně do provozu.
P.S.: definice návěsu dle dle směrnice rady 96/53:
- "návěsem" rozumí každé vozidlo konstruované a vybavené k přepravě zboží určené ke spřažení s motorovým vozidlem tak, že jeho část spočívá na motorovém vozidle, přičemž je podstatná část jeho hmotnosti a nákladu nesena motorovým vozidlem,
o natáčení návěsu ve svislém i podelném směru ani zmínka. :!:
Tatra + MAN = Superstroj!
úte čer 15, 2010 10:39 pm

Odpovědět

Zpět na „NÁVĚSY A PŘÍVĚSY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů