Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-, Globe

Odpovědět
iconek
Příspěvky: 524
Registrován: sob kvě 29, 2010 10:48 pm
Bydliště: Mělnicko

Výdrž akunulátoru v FH 16 580

Příspěvek

Zdravím všechny.Mám jen malej dotaz.V knížce k Volvu píšou že se musí baterie dobíjet každých 14 dní,že alternátor nepokryje nabití baterií do 100% kapacity baterek.Co je na tom pravdy?
Mě se nekolikrát stalo že jsem ráno nenatočil nebo to chytlo jakoby zázrakem.V autě trávím noc na firmě,neoplatí se mi dojíždět každej den domů,jezdím jen vnitro.Každej den auto najezdí od 150 do 500 km.Jelikož tahám plachtovej podvalník s hydraulickou zadní nájezdovou plošinou poháněnou elektromotorem během nakládky a vykládky nechávám motor běžet.Prijedu na firmu,zaparkuju a nechám ho blafat na volnoběh třeba půl hodiny.Spotřebiče používám následovně.Lednice beží na první stupeň já nevím asi ze šesti,svítím si ali hodinu a běží notebok asi dvě,tři hodinky než usnu a sám se vypne.Počítač mám napojenej přímo do 24 zásuvky,žádnej měnič na 220.(již ho takhle provozuji 5 let,místo 18 V doněj jde 24 až 28a drží,prevít jeden :-( )
Ráno to prostě točí jako by to umíralo,občas v tom při startu párkrát cvakne.Podezřívám cívku startéru ale během dne to prostě točí normálně.
Baterie jsem měřil na zátěžáku,při zatížení neklesne napětí pod 11.7 V.Jsou asi 2.5 let staré.
Máte nějaké zkušenosti?
Ještě otázečka k palubnímu počítači.Položka ampérmetr ukazuje prosím co?Nabíjecí či vybíjecí proud?
Díky moc za informace.Ve firmě nechtěj se moc pouštět do nových baterek.Nebo možná odcházi startér

edit:Zapoměl jsem na bufika,pouštím jej na noc,teplota nastavena na 22 stupňů
pon říj 04, 2010 8:41 pm

LoKyStar
Příspěvky: 141
Registrován: pon led 04, 2010 7:46 pm
Bydliště: Praha 10

Příspěvek

no, nevím, mám možná podobnou zkušenost. Položka ampérmetr na palubním PC ukazuje momentální voltáž baterií, tzn., třeba 24,6V. Já si myslím, že ty baterky přes noc vybije větrák od palubního topení. Pustím bufíka, a když se celá kabina vyhřeje, tak se najednou spustí sám od sebe větrák od normálního palubního topení a začne přifukovat do kabiny čerstvej, studenej vzduch z venku. No a když to takhle dělá celou noc, tak vytluče baterky, což se mi už jednou stalo. Ptal jsem se na to v servisu, a řekli mi, že to tak je správně, že to je, aby měl řidič v autě čerstvej vzduch, protože nezávislý topení si bere vzduch z kabiny. Bohužel, ten větrák nejde vypnout, dokonce, ani když vyndám klíček ze zapalování. Pak jsem přišel na to, že když dám rychlost větráku z automatu na nulu (jako vypnuto), a regulátor teploty otočím doleva na nejvíc studeno, tak se to nezapne, v klidu si "bufím" celou noc a ráno startér točí jako blázen. No, zkus to a uvidíš...
úte říj 05, 2010 10:58 pm

iconek
Příspěvky: 524
Registrován: sob kvě 29, 2010 10:48 pm
Bydliště: Mělnicko

Příspěvek

Jo díky za tip,zkusím.Nevím jak to bude tady u týhle klimatizační jednotky,v manualu popisujou několik typů.Já mám ECC.U týhle píšou že když otočím regulátorem do modrýho pole bude to ohřívat jen motor.Zkusil jsem to a opravdu z výdechů nejde nic.Tak tudy cesta nevede.Já si myslím že baterky jsou K.O nebo před smrtí.Onten zátěžák je zatíží pouze 100 ampéry,předsi tady je odběr vyšší při startu.
stř říj 06, 2010 5:45 pm

iconek
Příspěvky: 524
Registrován: sob kvě 29, 2010 10:48 pm
Bydliště: Mělnicko

Příspěvek

Dostal jsem nový baterky a není problém.Jedna měla vadný článek proto vyšťavovala tu druhou,klasika.Teď mě trápí jaště jedna věc ale to bude asi na nový téma.V noci přestane topit bufík,bliká kontrolka na vypínači.Po půl hodince mačkání knofliku zapnutí bufiku naběhne a topí dál.Asi bude zanešenej.
stř lis 10, 2010 11:10 pm

Uživatelský avatar
Martin Kopecký
Matty
Příspěvky: 377
Registrován: úte dub 07, 2009 9:31 pm
Bydliště: Jičín

Příspěvek

vyfoukej sáni vzduchu z kabiny do bufika..bude tam mrtě prachu
náhradní díly - www.e-cat.cz

jde to tu do řádný pr*ele...
pát lis 12, 2010 1:12 am

Uživatelský avatar
Globe
řidič angličáku
Příspěvky: 4787
Registrován: pon srp 28, 2006 4:55 pm
Bydliště: Usti nad Labem

Příspěvek

iconek: nepise bufik na displeji nejakou chybu?
pát lis 12, 2010 6:22 pm

iconek
Příspěvky: 524
Registrován: sob kvě 29, 2010 10:48 pm
Bydliště: Mělnicko

Příspěvek

To Martin:nevím kde bych mělhledat nasávání vzduchu z kabiny,trochu mě prosímtě naveď.Cirkulaci mám vyplou a myslím že tenhle vodník si asi bere vzduch zvenku.
To Globe:Člověče tohle mě nenapadlo zapnot zapalování a kouknout na nejakou chybu.Až to zase udělá,zkusím.Ráno to nic nepsalo
pon lis 15, 2010 6:50 pm

Uživatelský avatar
Martin Kopecký
Matty
Příspěvky: 377
Registrován: úte dub 07, 2009 9:31 pm
Bydliště: Jičín

Příspěvek

měl sem klasickej bufik a za řidičovou sedačkou v takový škvíře byl nadech a na něm mřížka která se zabalila prachem a netopilo to...ale u vodníka netuším
náhradní díly - www.e-cat.cz

jde to tu do řádný pr*ele...
pon lis 15, 2010 8:23 pm

LoKyStar
Příspěvky: 141
Registrován: pon led 04, 2010 7:46 pm
Bydliště: Praha 10

Příspěvek

jo, a nebo zaflákaný čidlo nad popelníkem :D
pon lis 15, 2010 8:47 pm

Uživatelský avatar
Čonkin
Příspěvky: 991
Registrován: sob srp 02, 2008 11:47 am
Bydliště: hl.m.P.

Příspěvek

Na displeji to nebude psát nic-bufík není připojen do palubní dagnostiky. Spočítej, kolikrát ti to zabliká.
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
úte lis 16, 2010 7:25 am

Odpovědět

Zpět na „VOLVO“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů