Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
bazilisak
Příspěvky: 2454
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:45 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Buubeník uhodil hřebíček na hlavičku .
Ten prototyp , tam je závada a navíc převodovka se zesílenými synchrony pro Norgren . To se potom blbě řadí ....... A jede to i na 1100 , ale dlouho trvá , než se správně přeplní turbo, jinak samozřejmě to nemá naftu a skomírá to .
pát led 28, 2011 9:55 pm

Tomas 815
Příspěvky: 836
Registrován: čtv kvě 29, 2008 1:51 pm

Pavel Sebek

Příspěvek

Pokud nedelas blbiny s pakou (necukas s ni) a radis jak mas, tak je to taky v pohode.
sob led 29, 2011 11:22 am

BUBENIK
Příspěvky: 532
Registrován: čtv dub 29, 2010 5:34 pm
Bydliště: doma

Příspěvek

Jestě mě napadla jedna věc a to že by nebylo špatný aby Tatra měla v nabídce převod želva/zajíc i u 14tikvaltu ale to by šlo řešit --je to jenom uvahaa čistě teoreticky by to šlo--společnou převodovkou typ TRS a TRK V JEDNOM OBALU ,ale to by musela být i nová převodovka a je otázkou jestli by to vubec šlo vyrobit z hlediska konstrukčního,pevnsti materiálu a životnosti takové přídavné převodovky.Mohli by to posoudit na konstrukci vTatře a případně se k tomuto návrhu vyjádřit. Jenom teoreticky by to mohlo jít,ale v praxi to nevím jestli by to bylo možné,
úte úno 01, 2011 1:16 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No ono tam je trošku problém se spřevodováním. U 14 st. se jede až do čtyřky vlstně na želvu a pak 5 a 6 je 4 a 5 se zajícem. Čili "želva" v sestupu u 14 st. je tak přibližně stejná jako zajíc u 10 st. Takže ikdyby se vyřešilo dvojí ovládání u 14 st. tak se to vlastně jen zrychlí.
Asi by to šlo ale spíš bych to řešil nějakou přídavnou převodovkou před hlavní převodovkou a dál to nehcal tak jak to je. Vymejšlet nějakej obojetnej sestub by bylo podle mě moc složitý.
Filip Nikl
úte úno 01, 2011 1:36 pm

bazilisak
Příspěvky: 2454
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:45 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

šlo by to bez problémů . Jednodušší by bylo změnit poměry v sestupu a udělat z toho vlastně 16 ti kvalt . Pak by se vlastně řadilo 2-5 , po přeřazení na velkou řadu by se šlo zpět na 2,3,4,5 . Ale lepší by bylo použít origo Tatra 16 ti kvalt , který samozřejmě byl vyvinut , ale nevyrábí se , zůstalo u prototypů . Třeba Puma ho asi má .......
úte úno 01, 2011 2:52 pm

TATRA8X8
Příspěvky: 6873
Registrován: úte pro 01, 2009 9:53 pm
Bydliště: CZ

Holandská "Maša" 6x6.....

Příspěvek

"..né ve vězení jsem nebyl,já to dostal podmíněně skrz traktor....."
úte úno 01, 2011 4:07 pm

BUBENIK
Příspěvky: 532
Registrován: čtv dub 29, 2010 5:34 pm
Bydliště: doma

Příspěvek

Tak to je škoda že ten 16tikvalt se nedělá a nenabízí.Kdyby Tatra měla v nabídce 3 vlastní převodovky 10,14,16 rychlostí manual nebo Norgreen tak by byla více konkurenceschopná.Proč se ten 16tikvalt nedělá,tecnický problém nebo finanční :?:
úte úno 01, 2011 5:18 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Jo Puma ho má. Ptal jsem se na to jednou Karla Lopraise a řikal že to jsou 4 rychlosti s 2 rychlostní rozsahy a pulky - prostě klasika. Dycky mi bylo divný co to je za zvláštní převodovku...
Filip Nikl
úte úno 01, 2011 5:47 pm

bazilisak
Příspěvky: 2454
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:45 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Bubeník : odpověz si sám . Najít odpověd není vůbec složité .
úte úno 01, 2011 6:46 pm

Uživatelský avatar
T613
Příspěvky: 993
Registrován: pon bře 24, 2008 12:55 pm
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Safky co by jsi řekl na derivát T810 6x4 se zvedatelnou (nebo pevnou) nápravou, co by sklápěč. Motory pak Paccar GR184/GR210/GR220 (184/210/220kW)
Optimista se učí anglicky, pesimista čínsky, ale realista spí s Sa vz.58!
pon úno 07, 2011 7:09 am

Tomas 815
Příspěvky: 836
Registrován: čtv kvě 29, 2008 1:51 pm

Příspěvek

810 je vylozene terenni special, ktery se na takove variace absolutne nehodi. To uz je lepsi neco takoveho na terrnu - oprasit zdvihaci napravy, ktere uz tu v devadesatych letech jednou byly...
pon úno 07, 2011 10:34 am

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to T613:
Dávám za pravdu Tomas 815, T810 je opravdu tvrdá konkurence MB Unimogu a jiná cenová kategorie jako klasická 4x4, 6x4 či 6x6. Pokud jde o ty zvedačky pro TerrNo, tak je to jedno z věcí co by zákaznici nejvíc chtěli (marketingový výzkum Tatry).
Tatra + MAN = Superstroj!
pon úno 07, 2011 7:39 pm

TATRA8X8
Příspěvky: 6873
Registrován: úte pro 01, 2009 9:53 pm
Bydliště: CZ

Příspěvek

T810 by mohla být jako verze 4x4 s velkou boudou.....
Obrázek
free image hostObrázek
image host
"..né ve vězení jsem nebyl,já to dostal podmíněně skrz traktor....."
pon úno 07, 2011 10:28 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Tady je zajímavá jedna věc, civilní T810 má povolené zatížení náprav 6 t vpředu a 2x7 t vzadu = 20 t max. zatížení náprav, ale technickou celkovou má jen 15,5 tuny, tzn. je tam velká rezerva. Pokud se stejnou rezervou postavíme T810 4x4, tak mi vychází technická celková jen 10 tun, prázdné by to mohlo vážit cca. 5,5 až 6 tun, tzn. užitečná hmotnost podvozku odhad 4 až 4,5 tuny, pro hasiče to bude málo. Ty midlumy 4x4 s DoubleKabinou pro hasiče jsou najčastěji 14-ti nebo 16-ti tuny a prázdná hmotnost podvozku bude podobná jako u 4x4 T810 (stejný motor, převodovka, kabina, rozdíl je jen v rámu a portálových nápravách). Druhý kámen úrazu bude cena, T810 6x6 stojí odhadem přes 2 mil. Kč bez DPH (verze 4x4 ušetří nákladově jen na 1 zadní napravě, jinak ty auta budou identické), ten Renault bude stát cca. 1,3 až 1,5 mil. Kč, takže bohužel, i když ta T810 je technicky bomba, cenově je mimo mísu. To je realita. T810 6x6 nebo i 4x4 si koupí jen ten, kdo opravdu původně chtěl MB Unimoga, ne Iveco EuroCargo 4x4, MAN TGM 4x4, MB Atego 4x4 nebo Renault Midlum 4x4. No a rozdíl v průjezdnosti mezi std. 4x4 a T810 (při použití stejných pneu!!! - např. vojenské 365/80 R 20) se pozná opravdu jen v extrému (což využije a zaplatí tak akorát ČEZ Distribuce a armáda, jinak mě nikdo jiný nenapadá).
Tatra + MAN = Superstroj!
úte úno 08, 2011 5:57 pm

Jenda
Příspěvky: 339
Registrován: pon dub 16, 2007 1:30 pm
Bydliště: Česká Lípa a Praha

Příspěvek

Já jen nechápu, co je na tom autě tak drahý.. vždyť oprori Renaultu jsou jiný "jen nápravy"..
Mě stále stejně láká, kdyby to udělaly jako tenkrát s espětkou, vyhodit redukc ea maj silnišní auto, jenže to by muselo stát jiný peníze, aby se top rodávalo, plus nevim, jestli to vůbec směj, když berou kabinu a motor?
v nebi nejsou žádní zajímaví lidé!
Obrázek
úte úno 08, 2011 8:09 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů