Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Pavel Sebek
Pokud nedelas blbiny s pakou (necukas s ni) a radis jak mas, tak je to taky v pohode.
Jestě mě napadla jedna věc a to že by nebylo špatný aby Tatra měla v nabídce převod želva/zajíc i u 14tikvaltu ale to by šlo řešit --je to jenom uvahaa čistě teoreticky by to šlo--společnou převodovkou typ TRS a TRK V JEDNOM OBALU ,ale to by musela být i nová převodovka a je otázkou jestli by to vubec šlo vyrobit z hlediska konstrukčního,pevnsti materiálu a životnosti takové přídavné převodovky.Mohli by to posoudit na konstrukci vTatře a případně se k tomuto návrhu vyjádřit. Jenom teoreticky by to mohlo jít,ale v praxi to nevím jestli by to bylo možné,
No ono tam je trošku problém se spřevodováním. U 14 st. se jede až do čtyřky vlstně na želvu a pak 5 a 6 je 4 a 5 se zajícem. Čili "želva" v sestupu u 14 st. je tak přibližně stejná jako zajíc u 10 st. Takže ikdyby se vyřešilo dvojí ovládání u 14 st. tak se to vlastně jen zrychlí.
Asi by to šlo ale spíš bych to řešil nějakou přídavnou převodovkou před hlavní převodovkou a dál to nehcal tak jak to je. Vymejšlet nějakej obojetnej sestub by bylo podle mě moc složitý.
Asi by to šlo ale spíš bych to řešil nějakou přídavnou převodovkou před hlavní převodovkou a dál to nehcal tak jak to je. Vymejšlet nějakej obojetnej sestub by bylo podle mě moc složitý.
Filip Nikl
šlo by to bez problémů . Jednodušší by bylo změnit poměry v sestupu a udělat z toho vlastně 16 ti kvalt . Pak by se vlastně řadilo 2-5 , po přeřazení na velkou řadu by se šlo zpět na 2,3,4,5 . Ale lepší by bylo použít origo Tatra 16 ti kvalt , který samozřejmě byl vyvinut , ale nevyrábí se , zůstalo u prototypů . Třeba Puma ho asi má .......
Holandská "Maša" 6x6.....
"..né ve vězení jsem nebyl,já to dostal podmíněně skrz traktor....."
Tady je zajímavá jedna věc, civilní T810 má povolené zatížení náprav 6 t vpředu a 2x7 t vzadu = 20 t max. zatížení náprav, ale technickou celkovou má jen 15,5 tuny, tzn. je tam velká rezerva. Pokud se stejnou rezervou postavíme T810 4x4, tak mi vychází technická celková jen 10 tun, prázdné by to mohlo vážit cca. 5,5 až 6 tun, tzn. užitečná hmotnost podvozku odhad 4 až 4,5 tuny, pro hasiče to bude málo. Ty midlumy 4x4 s DoubleKabinou pro hasiče jsou najčastěji 14-ti nebo 16-ti tuny a prázdná hmotnost podvozku bude podobná jako u 4x4 T810 (stejný motor, převodovka, kabina, rozdíl je jen v rámu a portálových nápravách). Druhý kámen úrazu bude cena, T810 6x6 stojí odhadem přes 2 mil. Kč bez DPH (verze 4x4 ušetří nákladově jen na 1 zadní napravě, jinak ty auta budou identické), ten Renault bude stát cca. 1,3 až 1,5 mil. Kč, takže bohužel, i když ta T810 je technicky bomba, cenově je mimo mísu. To je realita. T810 6x6 nebo i 4x4 si koupí jen ten, kdo opravdu původně chtěl MB Unimoga, ne Iveco EuroCargo 4x4, MAN TGM 4x4, MB Atego 4x4 nebo Renault Midlum 4x4. No a rozdíl v průjezdnosti mezi std. 4x4 a T810 (při použití stejných pneu!!! - např. vojenské 365/80 R 20) se pozná opravdu jen v extrému (což využije a zaplatí tak akorát ČEZ Distribuce a armáda, jinak mě nikdo jiný nenapadá).
Tatra + MAN = Superstroj!
Já jen nechápu, co je na tom autě tak drahý.. vždyť oprori Renaultu jsou jiný "jen nápravy"..
Mě stále stejně láká, kdyby to udělaly jako tenkrát s espětkou, vyhodit redukc ea maj silnišní auto, jenže to by muselo stát jiný peníze, aby se top rodávalo, plus nevim, jestli to vůbec směj, když berou kabinu a motor?
Mě stále stejně láká, kdyby to udělaly jako tenkrát s espětkou, vyhodit redukc ea maj silnišní auto, jenže to by muselo stát jiný peníze, aby se top rodávalo, plus nevim, jestli to vůbec směj, když berou kabinu a motor?
v nebi nejsou žádní zajímaví lidé!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů