Kamaz, Ifa, Roman a další jiní "exoti"

Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek

Odpovědět
Jirka Novák
Příspěvky: 5130
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Dneska jsem se pustil do rozebírání L60 agro kvůli renovaci. Naštěstí původní řidič byl důchodového věku a vše co bylo třeba mazat tak to bylo namazaný a i brzdové bubny brzd šly sundat bez použití odtlačovacích šroubů. Ale tři brzdy byly promaštěný brzdovou kapalinou, díky dlouhému stání a prosakování brzdových válečků a tak budu muset měnit brzdové obložení a samozřejmě všechna brzdový válečky. Taky jsem sundal mezirám sklápěčky, ten L60 je blbě řešený a přijde nasadit mezirám z W50 který je bezvadně řešený.
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
stř dub 11, 2018 9:35 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 3182
Registrován: stř lis 05, 2008 11:50 pm

Re: IFA

Příspěvek

nooo pekne si sa do toho pustil :clap:

dotaz na to tvoje volvo mam, co to je za rok, aky motor, euro emisie, kolko kvaltov, aka dlha korba a aka dlha korba sa na tom max robila, motorova brzda zosilena? moooc toho chcem naraz, viem ze foto tu niekde bolo ale nemozem to najst. tak ked tak prosím aj o nejaku foti a kolko km to malo pri kupe? premyslam na niecim do 12t kolo baraku a valnik s celom by bol gut. plati sa za to silnicka? nechcem sa zase s financakom natahovat :doh: . diky
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
čtv dub 12, 2018 12:56 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5130
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Ahoj Peter, Volvo jsem kupoval při najetých 137 Tkm, rok výroby 1991 a do provozu 1993. Motor je řadový šestiválec TD 63 ES s 210 koněma, převodovka 12 kvaltů, elektromagnetický třístupňový retardér, korba celohliníková 5,4 m dlouhá a dvoutunové hliníkové hydraulické čelo. Celková váha snížená z 14 000 Kg na 11 999 kg a tím se silnička neplatí. Max rychlost cca 109 km a toto je v papírech zaznamenaný. Motorovku nepoužívám, je od toho retardér velice silný. Motor je asi euro 1, ale to neřeším, je zcela bez elektroniky :D .
Volvo FL je stavebnicového provedení a existuje obrovská škála variant, tedy motorů, rozvorů, převodovek, náprav, kol a brzdových systémů. Téměř co kus to originál.
Já na něj nedám dopustit, vzduch drží i několik měsíců na pohotovostním stavu v obou okruzích a dá se s ním vyjet z garáže jako s osobákem. Bude to brzy veterán, ale na něm nemusím dělat nic, je to stále nové auto.
Obrázek

Obrázek
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
čtv dub 12, 2018 4:41 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 3182
Registrován: stř lis 05, 2008 11:50 pm

Re: IFA

Příspěvek

Zdravim ta a diky za odpoved Jirko. To je kabina so spanim ci ta kratka? ponizili ti to este v reichu, ci az tu pri registracii? takze to mas celorocne na rz a depozit neriesis? ja musim prave secko davat do depozitu, inak by ma financak zozral ale vsetko mam nad 12t celkovej. to im potom pises nejake prehlasenie,ze auto neni na podnikanie? auto je na bubnoch ci na kotucoch? na tatre som mal v TP rychlost 105 ale kvoli stk som to musel znizit na 90, u teba na stk problem koli rychlosti netobia? cajchujes tachograf kazde 2r? pri jazde zakladas kolecka do tacha? inak motor vyzera jak novy, hold stare volvo, este poctiva praca 8)
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
pát dub 13, 2018 6:33 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5130
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Auto bylo s váhou snížené již v Německu, to kvůli tehdejšímu mýtu, kabina je klasická bez spaní. Do depozitu nic nedávám, striktně se držím pod 12 tunama. Mám to jako soukromé auto na Rč a tím tachograf nikdo na STK neřeší a stejně nikdo jinde nekontroluje. Mám v něm plastové kolečko, aby se zapisovač nepoškodil a to se tam točí již léta bez vyndání. Auto je na bubnech a s vzduchovýma brzdama. To je lepší varianta, při dlouhodobém nepoužívání nereznou jako kotouče. Jsou velice účinné a díky retadréru stále jako nové.
Obrázek
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
pát dub 13, 2018 8:52 am

peter gasparovic
Příspěvky: 3182
Registrován: stř lis 05, 2008 11:50 pm

Re: IFA

Příspěvek

diky diky díky, :clap: mozes hodit foti celeho auta? a este posledny dotaz, zadok na vzduchu ci na perach? inak tie brzdy i napryva vyzera perfecto :clap: , to mas fajnu vonavku. kde take predavaju, aj ja by som prosil pekne jeden kusok :D
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
pát dub 13, 2018 4:29 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5130
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Právě jsem dokončil mytí parovodním Kärchrem L60 agro a trvalo to skoro hodinu a půl než byla zcela čistá a bez nánosů v rámu a všech koutech kde se drží bordel který pak způsobuje korozi. To je příprava na celkové obroušení rámu a jeho příprava na lakování. Mnoho dílů jsem z rámu odšrouboval a půjdou na pískování a pak žárové zinkování. O víkendu rozeberu brzdy, ty jsou již taky umyté a pak pakny půjdou v pondělí na nanýtování nového obložení Ferodo. Taky dostane všechny nové brzdové válečky i oba hlavní brzdové válce.

Peter, tady jsou fotky toho Volva, celé nemám nyní nafocený a v garáži není místo na focení. Tak až pojede na stk tak můžu udělat lepší fotky.
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
pát dub 13, 2018 11:16 pm

PtrialM
Příspěvky: 447
Registrován: ned led 10, 2016 6:03 pm
Bydliště: Brno

Re: IFA

Příspěvek

Pěknej kousek :clap: :clap: :clap:
sob dub 14, 2018 2:07 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5130
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Díky a nyní se snažím udělat i podobný stav z té agro L60, ale to dá ještě moře práce. Dneska jsem totálně rozložil brzdy a opět musím pochválit bývalého majitele - důchodce. Stará škola je znát a vše co bylo již rozebrané tak bylo namazané při montáži. Jediný problém byl s demontáží závěsu, závit M42 byl tak zarezlý že žádná síla bebyla schopná jej povolit. Takže jsem flexou rozřezal matici na šestiny a pak sekáčem to šlo těžce rozdělit. Závěs mám jiný a tak to nevadí. Ale koroze vzadu byla teda veliká.
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
sob dub 14, 2018 2:44 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5130
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

K voňavce bude dlouhá a nákladná cesta. Zatím jen rozebírám a mám již hodně dílů na pískování a pak pozinkování. Toho bude pár metráků, ale vyplatí se to. Než mi to pozinkují tak budu čistit celý rám a plánuju to nastříkat protikorozní základovkou a pak Tlumex plastem. Ten se mi velice osvědčil na W50 která je stejně nastříkaná a od roku 1996 je stále bez koroze.
Obrázek
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
sob dub 14, 2018 10:24 pm

luboš růžička
Příspěvky: 380
Registrován: pát bře 11, 2011 6:27 pm
Bydliště: radovesnice

Re: IFA

Příspěvek

Jirko,přeji hodně úspěchů při renovaci. Bude to mazec i když to auto po těch letech vypadalo stále slušně. Jenže ty léta a hnojiva udělají své. Držím palce at se ti renovace povede a bude to fešanda co se jen tak nevidí.
ned dub 15, 2018 7:53 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5130
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Díky za přání a je to boj i když se předchozí majitel velice snažil ochránit rám před zachycením rozmetaných hnojiv. Ale i tak se to někde podepsalo na korozi. Ale s tím se dá vyrovnat i na druhé vojenské která neprošla krutýma podmínkama byla koroze v oblast zadní příčky pro závěs. Tam se totiž drží bordel který se šíří za autem a pak v případě vojenské, bláto a voda taky způsobily korozi. Toto jsem na vojenské vyčistil flexou, drátěným kartáčem a jiným broušením a tím se to vyřešilo. Pískování rámu nedělám, tím se udělá paseka v mechanických celcích a na totální rozebrání auta nemám čas. Ostatně koroze je od poloviny rámu směrem dozadu a to se dá zvládnout.
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
ned dub 15, 2018 8:42 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5130
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Tak se mi podařilo vytelefonovat tuto novou zadní nápravu L60, jen se nachází v Rostocku, ale co se dá dělat. nové je nové :D
Obrázek
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
ned dub 15, 2018 10:34 am

peter gasparovic
Příspěvky: 3182
Registrován: stř lis 05, 2008 11:50 pm

Re: IFA

Příspěvek

Jirko - Volvicko super, je to krasavec. :clap: :clap: nooo a Ifa... to bude tiez hooodne vonava lestenka :clap: :clap: Drzim palce v dalsom pokracovani. Clovece vcera som frcal z rostoku smer cz, som ti tu napravu mohol priviest :wink:
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
ned dub 15, 2018 9:15 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5130
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Peter velice díky, ale ještě čekám na potvrzení temínu kdy se to prodávajícímu hodí. Váží přibližně půl tuny a tak s vozejkem to nebude problém dovézt.
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
ned dub 15, 2018 9:57 pm

Odpovědět

Zpět na „OSTATNÍ ZNAČKY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host