Kamaz, Ifa, Roman a další jiní "exoti"

Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek

Odpovědět
Jirka Novák
Příspěvky: 5121
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

U nás dělá brzdovou zkoušku technik STK a naštěstí znají rozdíly v konstrukci brzd a tak výsledky měření jsou při slušném stavu brzd OK. Třeba u vzduchokapalinových brzdách je třeba šikovnosti, dnešní moderní válcové systémy jsou daleko přesnější než v dobách konstrukce IFY a tak by často ani nové auta IFA nikdy neprošla. Tyto brzdy na W50 jsou problematicky nastavitelný a nemají samostavy a tak je běžný že každý kolo brzdí jinak. Při dobrém dávkování brzdné síly je dá vyhovět nové technologii měření.
To u Volva byla brzdová zkouška paráda, rozdíl byl 1-3% podle náprav.
Letos jsem měl obavy, dost se technologie používaná na STK modernizovla a je tak přesná, že veteráni s ní můžou mít problém. Proto jsem rád za veteránská čísla na L60 Ap-n, dva roky klid a žádná buzerace moderní technologii.
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
ned črc 29, 2018 8:34 pm

lukas1989
Příspěvky: 214
Registrován: stř črc 17, 2013 11:25 pm
Bydliště: Slovensko

Re: IFA

Příspěvek

U veteránov jednoducho chýba výnimka. Tam by mal byť test bŕzd trochu voľnejší vzhľadom na ich konštrukciu. Však na V-značkách je aj tak prevádzka nákladných áut obmedzená - nesmú byť využívané na bežnú dopravu tovaru, takže jazdia väčšinou naprázdno - odľahčené.
ned črc 29, 2018 9:48 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5121
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Pokud je auto na V číslech tak na STK ani na jinou kontrolu nechodí, jen je kontrola klubovým komisařem na stav vozidla a od letošního roku jednou za dva roky. Pokud se ještě vice zpřísní STK, tak vše dám na V čísla - vše na to mám již připravený :D
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
ned črc 29, 2018 11:43 pm

Uživatelský avatar
poulm
Příspěvky: 822
Registrován: ned lis 21, 2010 11:24 pm
Bydliště: krnov

Re: IFA

Příspěvek

Faktem zůstává,že to bude na STKáčkách čím dál zajímavější,podle mně je to teprve začátek a dočkáme se ještě zajímavějších úchylných nařízení a bude třeba se na to dopředu připravit.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
pon črc 30, 2018 10:31 am

Honza 76
Příspěvky: 390
Registrován: čtv črc 24, 2008 10:33 am

Re: IFA

Příspěvek

Děkuji za upřesnění podjezdového nárazniku.
pon črc 30, 2018 4:08 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5121
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Není zač a já vyrobím podjezdový nárazník tak, aby to prošlo STK a pak to odstraním abych dodržel originalitu z výroby. Až nastane veteránský věk tak to dám na V čísla a hotovo. A s nákladem budu jzdit i tak, je třeba udržovat v kondici listová pera a celek auta aby nezatuhnul jako auta autoškol která vozila vzduch a pak listová pera zrezla v jeden blok který pak praskal.
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
pon črc 30, 2018 6:25 pm

Uživatelský avatar
poulm
Příspěvky: 822
Registrován: ned lis 21, 2010 11:24 pm
Bydliště: krnov

Re: IFA

Příspěvek

Mně to stejně přijde nějaké divné, jak můžou po tobě chtít něco,co se nikdy nedělalo a vozidlo bylo schváleno pro provoz na pozemních komunikacích tak jak je,máš ho v origo stavu. Ty aby jsi vlastně naplnil požadavek technika na STK,tak musíš,dá se říct,provést neodborný zásah do konstrukce vozidla a ještě vyrobit a namontovat něco co nebylo testované a homologované, i-když se jedná jen o nějakou trubku nebo jackel.
Připadá mi to padlé na hlavu, příště se jim co nebude líbit,kabina,nebo nástavba,nebo motor?
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
stř srp 01, 2018 10:25 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5121
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Dneska jsem měl telefonát od majitele jedné L60, zda jí nechci a že je na prodej. Tak jsem se jel kouknout k Sadské a i když popisovaný stav v telefonátu by prý velice dobrý, tak na místě jsem opět zjistl to samé jako vždy. Prostě dnešní STK by to prošlo na několikáté opakování a to kdoví jestli. Ze všech stran nyní slyším jak je problém na technické i s maličkostma. Je velký tlak na odstranění starých aut z provozu a bude čím dál tím více složité je prohnat STK. Proto si nechám W50 a Volvo a tím končím s auty na klasických číslech a budoucnost bude jen na V číslech. To protože s L60 AP-n je naprosto bestarostný život s V čísly a dvouletou platností způsobilosti k provozu.
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
stř srp 01, 2018 10:01 pm

Uživatelský avatar
poulm
Příspěvky: 822
Registrován: ned lis 21, 2010 11:24 pm
Bydliště: krnov

Re: IFA

Příspěvek

Je to tak Jirko, musíme najít jiné cesty a přizpůsobit se. Ono je to na druhou stranu smutné,v této první linii na STK nadáváme na konkrétní techniky, bohužel fakt je ten,že by jsme měli nadávat na stát,který pod taktovkou Bruselu a bezejmenných lobbistů vymýšlí další a další absurdní gestapácké zákony a nařízení a tito technici jen musí plnit příkazy jak vojáci na frontě,pokud ne,bude sejmut a nahrazen, bohužel, tak to je. :-( Řešení je jen jedno, naházet politiky do Vltavy, v minulosti se to osvědčilo,jiné řešení bohužel nevidím. :-(
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
sob srp 04, 2018 7:53 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5121
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Největší neštěstí je Bureš STB agent který si znovu k sobě vzal Ťoka který by nezvládnul ani řízení mateřské školky, natož ministerstva dopravy. Na co šáhnul to podělal a lobby mají u něj otevřené dveře a podle toho to nyní vypadá. Na ministerstvu dopravy je taky mnoho nekompetentních lidí a tak třeba chaos ohledně emisí, nebo mýta je jasné potvrzení situace. Bohužel pro mě nepochopitelných 30 % hlasů pro agetovu stranu je i obrázek o stavu společnosti.
Jak jsem psal, jestli se ještě více zkomplikuje situace ohledně technických, tak vše dám na V čísla a budu mít klid a to dva roky do další testace. Ještě že vše mám ve stavu novýho auta a tak s veteránskou testací není problém. Pak i budu moct jezdit po Německu a i Švýcarsku bez mýta a nějaké eko zóny taky nebudu muset řešit. Zatím mám na V číslech Ap-n a jsem velice rád za to, to vojenské vybavení a specifikace by STK nikdy neprošlo ani náhodou.
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
sob srp 04, 2018 10:24 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 3151
Registrován: stř lis 05, 2008 11:50 pm

Re: IFA

Příspěvek

Je zvláštne,ze ten brusrl sa sere len do ostbloku, v nemecku,belgicku a kade tade jazdia stare oplieskane hrce,auta z ameriky neni problem,poladit si sam doma auto neni problem,ale u nás je problem vsetko. Keby bol vsade stejny meter,mohli by sme s nasimi autami bez problémov fungovat. Bohuzial naši vajciaci v politike a taktiez kopa obycajnych ludi si nevidi ani na špičku nosa a tatry,ventry, ifi,liany,povaxuju za zlo ktore musi z ciest :-\
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
ned srp 05, 2018 10:26 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5121
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Je to taky tím, že hodně politiků získalo diplom na Plzeňské fakultě a jím podobným. Pak si hrají na vzdělané a myslí si že můžou řídit svět. Ta zášť proti starému vozovému parku je dána tlakem lobby skupin, ekoteroristů a podobných spolků. Neuvědomují si že historická auta jsou také kultutní památky a připomínky minulých časů. Vidí jen ekologii, ale zapomínají, že tyto stará auta nakonec nejsou tak problematická v emisích a v porovnání s dnešním přimovstřikem benzínu jsou i lepší protože neprodukují mikročástice které jsou karcinogení. Snad jediný lék na toto je příchod silné krize, která přinese jiné starosti politikům. Bohužel v době růstu se vynoří spousta šílených nápadů. Ale krize příjde jistě, je to dáno historicky v periodách.
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
ned srp 05, 2018 3:56 pm

lukas1989
Příspěvky: 214
Registrován: stř črc 17, 2013 11:25 pm
Bydliště: Slovensko

Re: IFA

Příspěvek

Peter Gasparovic: to preto tu ľudia nenávidia staré stroje na cestách lebo všetci sú uponáhľaní ktovie kam a brzdí ich to na ceste, nie je tu taká infraštruktúra ako v Nemecku tak sú všetky ostatné cesty preplnené, každý je nervózny z toho a do toho dobehne Liazku ktorá ho zo 100 zbrzdí na 70, nevie ju obehnúť a potom riskuje a ohrozuje aj nevinných.

Jirko, s tým vzdelaním politikov máš pravdu, akurát si zabudol spomenúť skutočnosť, že mnoho politikov nemá žiadne vysokoškolské vzdelanie, a poniektorí ani stredoškolské.
pon srp 06, 2018 4:06 pm

Zrzek19.33TBV
Příspěvky: 20
Registrován: stř kvě 02, 2018 1:05 pm

Re: IFA

Příspěvek

Jirko to bych se hádal že Líza brzdí mam dost příkladů kdy mnohem mladší a výkonnější auta brzdila Lízu s vlekem s uhlím nebo pískem ale jinak s tebou souhlasím dnešní doba je jen nový auto a do 5 let další a to nejen auta ale vsechno. A stím Německem pohybuju se dost často po domácnostech a mám tam dost přátel. A rozvazim něco co vydrží min. 100 let je to vyzkoušený a dost žádaný. Je to víc o klidu než v CZ
pon srp 06, 2018 9:17 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5121
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: IFA

Příspěvek

Já to nenapsal že Líza brzdí současná auta. Viděl bych to obráceně, Líza může jet i více než 100 km/h a dokázal to i starý Mates protože měli pouze omezovač otáček na vstřikovacím čerpadle. To samé mám na Volvu a u něho bych to viděl na brzdu provozu ostatním novými auty u kterých omezovač nepustí víc než 90 Km. Prostě auto bez elektroniky je geniální a proto přežívá do dnešní doby bez problémů. To dnešní krásná auta vydrží leasing a pak to bude drahá sranda udržovat v provozu.
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
pon srp 06, 2018 10:33 pm

Odpovědět

Zpět na „OSTATNÍ ZNAČKY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 1 host