Pokec na veškerá témata, včetně ne-truckerských debat (Vaření, muzika, zážitky z cest, fotky....)

Moderátoři: Olda, -Ondra-, martin_100, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
peter gasparovic
Příspěvky: 3707
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

Jozine, triangle veru dva takmer vsade, jeden na 50m ,druhý na 100m od vozidla. My s cisternami mame ešte aj blikajuce majaciky 2ks na zem. Pokial je to na okreske, tak prvý ide od auta trojuholník a ešte ďalej maják, ktorý vidis ako prvá, to samé do protismeru, od auta trojuholník a potom ešte ďalej majácik. Na diaľnici od auta ako prvý ide trojuholník a trojuholník na krajnicu, majacik a majacik ide mierne do cesty aby ta objeli a pruh sa trochu stiahol do lava. A keď mám adr tak ešte maják v predu a v zadu na aute🙏🏻
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
stř pro 04, 2019 9:30 am

Prouza88
Příspěvky: 428
Registrován: pon bře 30, 2009 3:29 pm
Bydliště: Znojmo

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

Augustin, LKW Augustin..
Ex:ABC Tours, BDS, Eurotrans Kopka, Vapas
stř pro 04, 2019 10:47 am

jose rabano
Příspěvky: 1510
Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

Neboj Novinky. Cz tovyresi opera napíšou to je jasná vína kamionu co tam jel kolem dopoledne :D
stř pro 04, 2019 11:44 am

David29
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 2041
Registrován: pon lis 09, 2009 7:29 pm
Bydliště: Praha 11

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

Občas tam jezdím já... sakra...
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
stř pro 04, 2019 7:58 pm

Prouza88
Příspěvky: 428
Registrován: pon bře 30, 2009 3:29 pm
Bydliště: Znojmo

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

Augustin, LKW Augustin..
Ex:ABC Tours, BDS, Eurotrans Kopka, Vapas
pát pro 06, 2019 6:34 pm

jose rabano
Příspěvky: 1510
Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

No vida.jde to i bez kamionu zavřít dálnici v zimě.i s téma novým a znackama co maji spasit vše.
sob pro 07, 2019 9:14 am

Prouza88
Příspěvky: 428
Registrován: pon bře 30, 2009 3:29 pm
Bydliště: Znojmo

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

https://tydenikpolicie.cz/cisterna-skon ... -internetu
No málo platný, ale šofér umí, zastavil a až pak to udělalo kotoul stranmo.. Největší škodu tam nadělaj hasiči, až to budou otáčet na kola :D
Augustin, LKW Augustin..
Ex:ABC Tours, BDS, Eurotrans Kopka, Vapas
pon pro 09, 2019 2:19 pm

David29
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 2041
Registrován: pon lis 09, 2009 7:29 pm
Bydliště: Praha 11

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

Tam je to debilní. Úzký, a na obou stranách rygol dolu... Vlastně se divím, že to tam není každou chvíli. Hodně nerad tam jezdím
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
pon pro 09, 2019 5:50 pm

DriverBrno
Příspěvky: 1306
Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
Bydliště: Brno

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

chuji to neřeší, prostě vjede s nabouchanou cisternou na krajnici a ono se to převrátí..Pohled z jiné strany :doh:
pon pro 09, 2019 8:10 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 3707
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

Driver - je to silo😄😄😄, a žiadne silo sa nenaklada po strop, vždy tak do polovice. 😉 aj keď to cez dekle hore nalozis do full, ta capka sa ti stejne usadí a je toho zase len polka😉 materiál je sýpky nie tekutý, takze síce na kraji bol, ale už stal keď sa to s ním utrhlo, pretože sýpke neni voda, že by to splouchlo😉 tu je urcite zrada vo vozovke, nie v tom že by sa hnul matros.
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
pon pro 09, 2019 9:50 pm

sof
Příspěvky: 2272
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

žiadne silo sa nenaklada po strop
U nás áno... doplna, až po dekel, na celý objem. U nás je jedno takéto (skoro také isté) silo. Je určené na sypké, ale vozí sa v ňom olej. Takéto silo si majiteľ firmy vybral preto, lebo je ľahké. Je tam hliníková cisterna a žiadna izolácia. Oproti klasickej, tepelne izolovanej nerezovej cisterne je to veľký rozdiel vo váhe. V takomto sile ťahanom dvojosím ťahačom sa odvezie o moc viac, než keby sa olej viezol v klasickej cisterne. Neviem presné váhy. Ale v klasickej cisterne sa vozí 25ton a v tomto sile možno až 29ton. Olej sa nakladá v Nemecku a Nemci náklady nepreťažujú, tak si majiteľ vymyslel takéto silo. Od šoférov viem, že silo na nakládke plnia na maximálny objem, až po dekel.
pon pro 09, 2019 10:11 pm

David29
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 2041
Registrován: pon lis 09, 2009 7:29 pm
Bydliště: Praha 11

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

Tak kousek od místa nehody je betonárna, takže sila tam každej den. Ten provoz kamionů tam je, a šíře silnice tomu prostě tam neodpovídá
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
pon pro 09, 2019 10:55 pm

jose rabano
Příspěvky: 1510
Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

Já jsem ještě neviděl v cz nikoho vest 25 tun jen.Do mohelnicaku předjíždím s 25 tunama železa jedno silo za druhým.a to mají všichni 500 fh nové auta.třeba Sconti...real bude tak 30tun + nákladů.
úte pro 10, 2019 8:56 am

sof
Příspěvky: 2272
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

Keď sa prevráti cisterna naložená kvapalinou, tak pred tým ako sa znova postaví na kolesá sa náklad prečerpá do druhej cisterny. Je to kôli váhe, ľahšie je postaviť na kolesá 15ton (prázdna súprava) než 40 ton (plná súprava). Je to aj kvôli bezpečnosti a aj kvôli tomu, že sa zachraňuje náklad, ktorý býva drahý.

Ako sa prečerpáva kvapalinový náklad z jednej cisterny do druhej viem. Niekedy to je jednoduché, záleží to od toho na akej strane cisterna leží a kde má ventili. Niekedy to môže byť zložité, ale prečerpať sa to dá vždy. Prečerpáva sa pomocou vzduchu, pomocou klasického čerpadla a dosť často aj kombináciou oboch spôsobov. Niekedy môžu byť ventily v takej polohe, že sa to normálnym spôsobom vyložiť nedá a vtedy sa do cisterny vyreže alebo vyvŕta otvor, ktorým sa do neho spustí prečerpávacia hadica. Tak sa prečerpávala prevrátená palivová cisterna plná benzínu a nafty, ktorá sa na Slovensku prevrátila pred asi dvoma rokmi. Pomocou vodného lúča do nej vyrezali otvor.

Ako sa prečerpá takéto silo naložené sypkým, to neviem. Otáčať ho naložené určite bude zložitejšie ako otáčať ho prázdne. To silo je veľmi ľahké a určite tam bude mať okolo 28-29 ton nákladu. Neviem ako by sa dalo vyložiť. Vykladacie otvory má hore, na nakladacích leží. Ak by takto ležala tá naša, plná oleja, tak by sa to dalo vyložiť cez hadicu a otvor, ktorým sa cisterna tlakuje vzduchom. Možno by tade išlo vyložiť aj sypké.

Ak niekto vie ako to spravili, či ho najprv vyložili a ako, alebo nie a postavili ho na kolesá naložené, nech to sem dá.
úte pro 10, 2019 10:29 am

jose rabano
Příspěvky: 1510
Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

To je pravda ze silo je lehké.ale 30 tun legálně určité neodvezes.já mám odlehčenou plachtu.tzn děrovaný sasy.na hlinach komplet.hliníkové nohy co jen padají dolu žádný kolovrátek. Plna nádrž slabých 14 000kg.
úte pro 10, 2019 1:13 pm

Odpovědět

Zpět na „Netechnická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů