Pokec na veškerá témata, včetně ne-truckerských debat (Vaření, muzika, zážitky z cest, fotky....)

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
jose rabano
Příspěvky: 7532
Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

Já myslím že zelenáči nedělají něj peklo ale výjezdeni střelci co si myslí že jim to vždy vyjde.predevsim ve služebních autech.dodavky jim sekunduji
pát lis 15, 2019 7:19 pm

Prouza88
Příspěvky: 6772
Registrován: pon bře 30, 2009 3:29 pm
Bydliště: Znojmo

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

No tam jich asi bude nejvíc, nicméně by se policie měla chytit za koule a začít řešit tyhle těžký přestupky a až tu budem jezdit slušně, tak pak se teprf zabývat pásama, 3km/h přes a lékárničkou.. taky mi není jasný, proč za pásy sou ponovu 4 punkty a za mobil jenom 2 :doh:
A nevím jak jinde, ale ve Znojmě maj pár tajnejch aut, jezdí, číhaj a bejt jich víc, tak se to pročistí hned.. ti by měly jet nonstop ale nebuzerovat za kokotiny, což u nás dělá jen městská :think:
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
pát lis 15, 2019 7:29 pm

Karel334
Příspěvky: 1602
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

Tak jsem se dočetl že nehoda s autobusem v SK byla T815!!! To že jde o Iveco 6x6 se ještě z novinářů nikdo nedopátral. Uvádí se ,že to iveco mělo naloženo 13.7 t a nosnost má 14t ! A nyní ivekáři uvedu že 6x6 má nosnost sotva 10t . Co vy na to?
pát lis 15, 2019 8:20 pm

sof
Příspěvky: 3887
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

Info o tom, že nákladné auto bolo preťažené išlo ako prvé zrejme od slovenskej Ministerky vnútra, ktorá prišla na miesto nehody. Aspoň na to sa v pár článkoch novinári odvolávali. Podľa mňa v stredu, keď sa tá nehoda stala, nevedeli o hmotnosti nič. Jednali podľa univerzálneho novinárskeho pravidla, naložené=preťažené. Ani dnes, keď už info majú, alebo si ho ľahko mohli zistiť sa im veriť nedá. viz info Karel334



V tomto článku už je foto šoféra nákladného auta. Toto som si všimol viac krát. Ak ide o šoféra nákladného auta, ktorý niečo spáchal, tak žiadna ochrana jeho osobných údajov nieje. Ak je to šofér cudzinec, hneď sa oznámi jeho národnosť, ak je to našinec, za chvíľu je na nete jeho fotka a všetko ostatné. Ale, ak ide o kriminálny čin spáchaný napríklad tmavým cudzincom iného vierovyznania, všetko sa tutle a tají, národnosť sa nikdy nepovie, vždy sa mlží a všetko sú to len mladíci a hlavne psychicky narušený. Ak ide o domáceho zločinca, tiež sa foto nezverejní, lebo by sa porušila ochrana osobných údajov zločinca.

Šofér nákladného auta je špeciálna kategória. Ochrana osobných údajov u neho neplatí a ak sa na neho zamerajú média a naštvaná verejnosť, tak s ním budú jednať horšie ako zo zločincom.

https://www.cas.sk/clanok/909863/prve-s ... ko-hrdina/

Zločinca chráni EU zákon o ochrane osobných údajov.
https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/kap ... dnestv_jda
pát lis 15, 2019 9:31 pm

DriverBrno
Příspěvky: 3408
Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
Bydliště: Brno

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

sof: zase kdyby zcela kryli jeho identitu, tak by byli novináři taky osočování a bylo by všem jasné že to byl rumun nebo maďar, navíc ten šofér z ničeho obviněn není, obvinění bylo vzneseno jako trestní čin obecného ohrožení obecně, navíc pořád je teoreticky ve hře technická závada, nicméně i za tu je zodpovědný šofér. Nicméně jen on ví co přesně se v těch vteřinách stalo. Možná je příčina zcela prozaická: nevěnoval pozorornost, nepřizpůsobil rychlost...na rozhoupání auta jenom z důvodu přetížení moc nevěřím..ikdyž záleží jak moc velký koleje tam jsou vyježděný, ale i vtěch se to dá s přetíženým projet...ale třeba jen 60 km/h....každopádně tady bude verdikt rychlej..oběť mají. To v případě spadlého mostu ve Stud=nce je pachatel dodnes neznámý a nikdo za nic nemůže :dance:
sob lis 16, 2019 7:34 am

jose rabano
Příspěvky: 7532
Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

Původní info bylo že měl 20tun.to je přes limit ne?zajímal by mě vdiagram rychlosti z tachografu a pauzy.
sob lis 16, 2019 9:27 am

DriverBrno
Příspěvky: 3408
Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
Bydliště: Brno

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

nejspíš souběh několika faktorů: když ne přetížení, tak to mohlo být s tou hmotností na hraně, vyšší rychlost než dovolil stav vozovky a hmotnost nákladu, nepozornost v daném okamžiku kdy se měl míjet s busem (např manipulace s něčím, pak prudký manévr) fakt jen spekulace..ale blízko pravdě. Pro mě je to zjištění, že dokud budu jezdit jsem jen milimetr každý den od smrti a můžu se snažit jak chci.
sob lis 16, 2019 10:20 am

Michi
Příspěvky: 1276
Registrován: čtv kvě 07, 2009 7:05 pm
Bydliště: Rousínov (Vyškov)

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

Tak třeba za mě bych řekl, že asi nemohl jed smykem jak na ledu. Co když to rozhodilo autobus a trefil konec auta? Stejně jak tu bylo to video s cisternou co ji z mostu poslal osobák. Kdybych to neviděl, tak asi nevěřím...
Je to spousta spekulací, ale nikdo z nás tam nebyl. Bohužel jak tu někdo psal, výsledky už pro novináře nejsou zajímavé, jen černá kronika...
sob lis 16, 2019 12:25 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

Chlapi, ja Vám neviem. Rozhodiť sklapacku? Ako? Aj keby vymietol neviem akú dieru tak to pôjde rovno, aby mu ujela rit, musel by vbehnúť do pangejtu pravou stranou a rozparat bus zadkom korby. Keby ťahal vlecku tak ok, ta by mu sandal rozhodila, ale samotna sklapacka? Jedine ešte že by to zadupnul, kouslo sa mu predné prave koleso, stiahlo ho v pravo, tam ho predne ľavé kolo nakoplo, utrhlo sa a jak bol krížom cez cestu v tom momente, bus ho míňal a došlo k stretnutiu. Nárazom ho bus otočil do pangejtu v ľavo, tam sa prevrátil na pravo a utrhol kabinu na sklopke. Samozrejme len teória a premýšľanie na hlas...
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
sob lis 16, 2019 2:08 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10887
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

Peter: jel jsi někdy s autem 4x4, 6x6, 8x8 na perech ve vyjetých kolejích?
BES - běs
sob lis 16, 2019 2:16 pm

DriverBrno
Příspěvky: 3408
Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
Bydliště: Brno

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

ano "na perech" to je dobrá poznámka. Mám solo na perech a pokud naložím na hranu tonáže, tak to má úplně jiné jízdní vlastnosti než nějaký přeložený lowdeck na měchách. Když bych to přeložil jen o 2-3 tuny tak je to v kolejích neříditelné. To že sklopka po střetu leží, není zásluha busu ale že to valil chvilu po levých a chvilu po pravých..ale pořád je tam ta možnost že mu prdl ten závěs předního kola na jedné straně..uvidíme..ale asi se to nikdy nedozvíme.
sob lis 16, 2019 3:21 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

Pavel - na perách mám odjazdené Liazky a Tatry . Liaz 4x4 kontik a sklopku a Tatru 6x6 a 8x8, nemal som z toho pocit že by to plavalo preložené. Jasne neletel som s tým, Líza šla len 70, tatra 80 ale to je iné no. To sliepka na mechoch pláva teda podstatne viac ale to je súprava .
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
sob lis 16, 2019 4:37 pm

sof
Příspěvky: 3887
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

Po ceste kde sa stala nehoda bežne nejazdím. A od kedy je tam diaľnica som tade neišiel. Dnes som mal cestu okolo a tak som zišiel z diaľnice a miesto nehody som si prešiel.

Cesta je bez koľají, ani jedným smerom nieje na ceste nič čo by mohlo nákladné auto alebo autobus rozhodiť. Žiadne koľaje, žiadna jama, nič... Na krajnici ani jedným smerom nebolo vidieť stopy po tom, že by jedno z vozidiel zišlo mimo cestu a to ho potom rozhodilo. Nevšimol som si žiadne brzdné stopy. Cesta je dokonale pozametaná, opláchnutá dlhotrvajúcim dažďom. Keby som nevedel, že sa tam stala nehoda, nič si na ceste nevšimnem.

Autobus išiel z Nitry a kúsok pred tým, ako sa stala nehoda stál na zastávke. Potom sa rozbiehal do kopca (skôr takého malého kopčeka- ale za horizont nebolo vidieť) a keď vyšiel na kopček mal pred sebou rovinku a za ňou stúpanie do ďaľšieho kopčeka.

Toto je foto keď autobus stúpa po výjazde zastávky do kopčeka.
Obrázek


Takto to vyzeralo keď šofér autobusu prejde cez horizont. Na fotkách sú na krajnici sviečky. Ale to nieje miesto kde sa stala nehoda. Miesto nehody je asi až 100m ďalej. Na poslednej fotke je označené červenou farbou.
Obrázek Obrázek Obrázek




Z opačnej strany, s pohľadu šoféra nákladného auta to vyzerá takto. Šofér stúpa do kopca, na vrchole stúpania je krátka rovinka a pravotočivá zákruta do ktorej nieje vidieť.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Toto je finálna časť zákruty. Fotky som robil z osobného auta. Na druhej fotke je už vidieť za zákrutu a červeným je označené miesto, kde ležal autobus.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Ten čierny krík, hneď na ľavej strane fotky je miesto kde ležal autobus. Tam kde ide dodávka je to miesto kde ľudia asi omylom zapálili veľa sviečok.
Obrázek Obrázek

Môj názor na nehodu je, že autobus išiel dobre. Autobus určite nebol rozhodený a pochybujem, že išiel rýchlo. Asi to bolo tak, ako to bolo písané v médiach. Šofér nákladného auta nezvládol riadenie a narazil do autobusu. Prečo nezvládol riadenie neviem. Zákruta je mierna, cesta je dobrá, klesanie je jednoduché. Vraj keď sa stala nehoda cesta bola suchá a pršať začalo až po nehode. Ani keby bola cesta mokrá, na jazdu naloženého nákladného auta to nemôže mať žiadny vplyv. Ani preťaženie hoci aj o 3-4 tony nemohlo mať na jazdu žiadny vplyv. Ten šofér tade pravdepodobne jazdil stále a určite miesto a cestu dobre poznal. Viezol náklad z neďalekého kameňolomu do Nitry na stavbu. Pravdepodobne to vozil často.

Prečo to nezvládol neviem. Možno sa nevenoval v tej zákrute riadeniu a prešiel do protismeru, potom strhol volant a to ho rozhodilo. Aj technická závada na nákladnom aute je možná. Aj mikrospánok je možný a ani zdravotný problém šoféra sa nedá vylúčiť.

To miesto je jednoduché. Zákruta, cesta, náklad, preťaženie, klesanie- nič s toho pri normálnej jazde a normálnom technickom stave nákladného auta nemohlo byť príčinou nehody.


Kto by si to chcel prejsť na google street tak tu. Je to krátko pred vrcholom kopca, kde išlo nákladné auto, za vrcholom je krátka rovinka, začína klesanie a pravotočivá zákruta. A v miestach kde uvidíte pred sebou tie dvé nákladné autá (biele a červené), tam sa stala havária.
https://www.google.sk/maps/@48.3411397, ... 312!8i6656
sob lis 16, 2019 6:01 pm

jose rabano
Příspěvky: 7532
Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

Jakou rychlostí jela ta sklopka už víme?stovkou?
sob lis 16, 2019 7:05 pm

Uživatelský avatar
fahrer
Příspěvky: 662
Registrován: ned čer 08, 2008 1:51 pm

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

Všechno jsou to spekulace. Ve své podstatě tu nehodu mohl způsobit klidně u bus. Např. hrál se s telefonem a dostal se do protisměru, v LKW se ho lekl a strhnul a rozhoupal auto, bus se mezitím vrátil na svoji stranu a dostal ránu.
sob lis 16, 2019 7:30 pm

Odpovědět

Zpět na „Netechnická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů