Moderátoři: martin_100, Olda, cuisine
BE Minitahače (BE trekkers)
Zdravím,
nedávno som si tu na fóre prečítal pár riadkov o BE ťahačoch (Iveco Daily s návesom, atď.), dnes som to hľadal asi 3 hodiny no nemôžem to nikde nájsť.
Majú tieto súpravy nejaké výhody oproti bežným 7,5-tonkám (okrem toho, že stačí B+E vodičák)?
Predpokladám, že mýto sa platí rovnako, AETR sa dodržiavať musí, alebo? Ako sa pohybuje spotreba u takýchto aút?
Ďakujem za každú odpoveď, pekný deň
nedávno som si tu na fóre prečítal pár riadkov o BE ťahačoch (Iveco Daily s návesom, atď.), dnes som to hľadal asi 3 hodiny no nemôžem to nikde nájsť.
Majú tieto súpravy nejaké výhody oproti bežným 7,5-tonkám (okrem toho, že stačí B+E vodičák)?
Predpokladám, že mýto sa platí rovnako, AETR sa dodržiavať musí, alebo? Ako sa pohybuje spotreba u takýchto aút?
Ďakujem za každú odpoveď, pekný deň
-
- Příspěvky: 1336
- Registrován: ned srp 06, 2006 4:09 pm
- Bydliště: Košice - Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
tak presne toto som chcel kupiť ........no len to bol Renault Mesesenger ťahač do 3,5 t. plus náves . Malo to nosnosť 3,2 t. bola to 16 paleta . To naj. bolo že to stalo 2000-eur no a asi preto to bolo aj predané za 2 hod.
Výhody teda aspoň u nás na SK ( neviem ako inde ) su že vozíš toľko ako 7,5 tona a neplatíš myto . Stači diaľničná nálepka do 3,5 t. plus dokupena nálepka na prives a frrrrrrr . A to je pri dnešnej cene myta veľka výhoda .
takže ja by som takú súpravu bral hneď .
Výhody teda aspoň u nás na SK ( neviem ako inde ) su že vozíš toľko ako 7,5 tona a neplatíš myto . Stači diaľničná nálepka do 3,5 t. plus dokupena nálepka na prives a frrrrrrr . A to je pri dnešnej cene myta veľka výhoda .
takže ja by som takú súpravu bral hneď .
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
To vypadá jako pevný návěs, nějaké info najdeš tady: http://www.liaz.cz/forum/viewtopic.php?t=6241
BES - běs
- -jezevec-cz-
- Příspěvky: 518
- Registrován: stř úno 01, 2012 6:54 pm
- Bydliště: Žatec
Čo sa týka mýta u týchto BE súprav- je toto pravda?
SVK, GB, IRL, S, N, DK, FIN - bez poplatkov
D do 12 ton free
P, E, I, F - mytnice-cesty 1. triedy z 90 % paralelne pri dialniciach free
CZ - postupne pridavanie tonaze, ale stale vela ciest 1. tr. free
PL - zavedenie myta od r. 2011-niektore prejazdy napr. smer do BY, RUS lacnejsie oproti povodnym nalepkam
A - extrem vysoke dialnicne, ale cesty 1.tr.free
H - najlacnejsi prejazd vobec
SVK, GB, IRL, S, N, DK, FIN - bez poplatkov
D do 12 ton free
P, E, I, F - mytnice-cesty 1. triedy z 90 % paralelne pri dialniciach free
CZ - postupne pridavanie tonaze, ale stale vela ciest 1. tr. free
PL - zavedenie myta od r. 2011-niektore prejazdy napr. smer do BY, RUS lacnejsie oproti povodnym nalepkam
A - extrem vysoke dialnicne, ale cesty 1.tr.free
H - najlacnejsi prejazd vobec
Na todle jsou opravdu specialisti ve švajcu,jezdí jich tam spousta už od devadesátých let.Jeto právě proto že nato stačí známka,oni tomu říkají viněte a to sice jedna na auto a druhá na návěs.Existuje více provedení,bud auto návěs nebo auto s plachtou do 3,5t a vlek.Dokonce jsem viděl Toyotu 80 džíp na ní vzduchové brzdy a za tím 6 metrů dlouhej vlek na 6tun celková.Auto mělo vzduchové brzdy přes elektrikou hnanej kompresor.Podobně to mají udělané i Amíci na pikapech Chevrolet 1500,Ford F150 a Dodge Ram 1500.
- -jezevec-cz-
- Příspěvky: 518
- Registrován: stř úno 01, 2012 6:54 pm
- Bydliště: Žatec
- -jezevec-cz-
- Příspěvky: 518
- Registrován: stř úno 01, 2012 6:54 pm
- Bydliště: Žatec
Zpět na „Užitkové vozy do 3,5 tuny - dodávky, offroady,...“
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 hostů