Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
Re: HOSPODA U TATRY - perte se a žerte se (díl 2.)
Děkuji
Naposledy upravil(a) Ivan Hofman dne pát lis 08, 2019 8:57 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
Re: HOSPODA U TATRY - perte se a žerte se (díl 2.)
Děkuji, panomarata, slivovice a lubosss
- Leoš H
- Příspěvky: 2668
- Registrován: pát zář 26, 2008 10:30 am
- Bydliště: Hulín
- Kontaktovat uživatele:
Re: HOSPODA U TATRY - perte se a žerte se (díl 2.)
Zaslechl někdo něco o tom, že by snad od nového roku měla být omezená (zakázaná) doprava bagrů a jiné techniky na kontejnerových autech?
Mě to vykládal chlap, že bude muset dát asi kontík pryč. Přijde mi to jako blbost, ale v dnešní době všemožných omezení a zákazů už fakt nevím čemu věřit.
Mě to vykládal chlap, že bude muset dát asi kontík pryč. Přijde mi to jako blbost, ale v dnešní době všemožných omezení a zákazů už fakt nevím čemu věřit.
* LIAZ 150.261 4x2 S3 s HNJ Fassi F95 *
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
Re: HOSPODA U TATRY - perte se a žerte se (díl 2.)
Kolega přepravoval manipulátor v kontejneru a polisi stím měli problém ze to není prikurtovaný , ale uz je to déle
Re: HOSPODA U TATRY - perte se a žerte se (díl 2.)
..když ne coronavirus tak toto
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/muz ... paign=null
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/muz ... paign=null
Re: HOSPODA U TATRY - perte se a žerte se (díl 2.)
chalani kua bacha na tie karbobrusky a zváračky... Chvalabohu že sa nikomu nikomu nič nestalo. Horkovcom držím palce.
Re: HOSPODA U TATRY - perte se a žerte se (díl 2.)
Přesně takto mi v 2000 vyhořela dílna a tam shořela 813ka . Kabina skla čalounění ko. Flexa je svině ,řeže to prsty a zapaluje . Lépe počkat v dílně o 30 min déle v klidu ,zda se něco nepřihodí.
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: ned zář 11, 2011 9:27 pm
- Bydliště: Slezsko (CZ-PL)
Re: HOSPODA U TATRY - perte se a žerte se (díl 2.)
Ahoj a prosím o radu respektive vysvětlení principu uzávěrek na tatrách. Chtěl bych si to ujasnit a myslím že je to stejné zda by se jednalo o Tatru 815-7, nebo klasickou starší Tatru 815 či Phoenixe ve verzi 6x6 nebo 8x8 případně 8x6.
Pokud jedu po běžné silnici tak mi zabírá u zadní nápravy jen jedno kolo ale na jedné zadní nápravě nebo po jednom kole u obou zadních náprav? (vždy oba kola na jedné straně které určí diferenciál? Pokud jen jedno kolo na celém zadku tak je to vždy na první zadní nápravě hnané?
Zapnu li mezinápravovou uzávěrku tak mi pak bude se točit po jednom kole na všech nápravách? Je tam pravidlo nějakého kříže tedy např. přední levé, pravé prostřední a levé kolo zadní nápravy, nebo to bude celá jedná strana nebo každé kolo nezavisle tedy vždy to co bude mít menší odpor (nezáleží ani na naklonění vozidla)? Když potom podržím tlačítko nápravové uzávěrku tak chápu že se to sepne vše a točí se všechny kola společně, ale ty mezinápravové zatím jsem nepochopil kdy co jak funguje, tak moc díky za ujasnění. Ještě drobný dotaz kdybych dával na tatru sněhové řetězy (prosím nepsat že na tatru nedávat řetězy že vyjede všude apod.) ale kdybych tedy měl 2 řetezy a potřeboval je dat na kola tak je vhodnější je dat na první zadní nápravu nebo až na poslední nápravu případně u 8smikoly na druhou přední? Z praxe je kde vhodnější umístit na kterou nápravu při výjezdu do kopce? nebo při sjezdu z kopce je vhodnější je použít na ten předek?
Díky moc
Pokud jedu po běžné silnici tak mi zabírá u zadní nápravy jen jedno kolo ale na jedné zadní nápravě nebo po jednom kole u obou zadních náprav? (vždy oba kola na jedné straně které určí diferenciál? Pokud jen jedno kolo na celém zadku tak je to vždy na první zadní nápravě hnané?
Zapnu li mezinápravovou uzávěrku tak mi pak bude se točit po jednom kole na všech nápravách? Je tam pravidlo nějakého kříže tedy např. přední levé, pravé prostřední a levé kolo zadní nápravy, nebo to bude celá jedná strana nebo každé kolo nezavisle tedy vždy to co bude mít menší odpor (nezáleží ani na naklonění vozidla)? Když potom podržím tlačítko nápravové uzávěrku tak chápu že se to sepne vše a točí se všechny kola společně, ale ty mezinápravové zatím jsem nepochopil kdy co jak funguje, tak moc díky za ujasnění. Ještě drobný dotaz kdybych dával na tatru sněhové řetězy (prosím nepsat že na tatru nedávat řetězy že vyjede všude apod.) ale kdybych tedy měl 2 řetezy a potřeboval je dat na kola tak je vhodnější je dat na první zadní nápravu nebo až na poslední nápravu případně u 8smikoly na druhou přední? Z praxe je kde vhodnější umístit na kterou nápravu při výjezdu do kopce? nebo při sjezdu z kopce je vhodnější je použít na ten předek?
Díky moc
Re: HOSPODA U TATRY - perte se a žerte se (díl 2.)
Když jedeš po běžné silnici, tak zabírají obě zadní nápravy (všechny 4 kola) stejně. Při ztrátě adheze 1kola(protáčení) vzadu , jedno kterého, pošlou diferenciály všechen točivý moment na to protačející kolo...a auto stojí.... zapneš mezinápravovou uzávěrku, pošleš stejný točivý moment na obě zadní nápravy....buď se auto pohne, nebo se začne protáčet 2. kolo na sousední nápravě.....nápravové diferenciály pošlou točivý moment na protáčející kola.....auto stojí......
Zapneš nápravové uzávěrky , zablokované diferenciály posílají stejný točivý moment na všechny kola.....v případě nedostačující adheze se protáčejí všechny 4 kola. Pak už zbývá připojit přední náhon.....
Proto je nejlepší, nežli vjedeš do sraček, zapnout předek s mezinápravou, pokud se ti to nepozdává, zapnout nápravové uzávěrky......dojedeš dál, odkud tě už dostane jen vyprošťovací tank.
Pokud bych musel nasadit z nouze řetězy, nasadil bych je na přední nápravu....připojil přední nápravu, zapnul uzávěrky a pokusil se vyjet (sjet).....
Na kluzkém podkladu zadní kola proklouznutím vyrovnají rozdíl otáček mezi přední a zadními nápravami..... ale opravdu na nezbytně dobu....pak odpojit předek....asi bude nutné autem popojet dozadu a dopředu, aby vyskočil předek. Pokud nevyskočí, zvednout jedno přední kolo, předek by měl vyskočit. Řetězy můžeš ponechat pro další jízdu, auto bude brzdit a zatáčet....
Zapneš nápravové uzávěrky , zablokované diferenciály posílají stejný točivý moment na všechny kola.....v případě nedostačující adheze se protáčejí všechny 4 kola. Pak už zbývá připojit přední náhon.....
Proto je nejlepší, nežli vjedeš do sraček, zapnout předek s mezinápravou, pokud se ti to nepozdává, zapnout nápravové uzávěrky......dojedeš dál, odkud tě už dostane jen vyprošťovací tank.
Pokud bych musel nasadit z nouze řetězy, nasadil bych je na přední nápravu....připojil přední nápravu, zapnul uzávěrky a pokusil se vyjet (sjet).....
Na kluzkém podkladu zadní kola proklouznutím vyrovnají rozdíl otáček mezi přední a zadními nápravami..... ale opravdu na nezbytně dobu....pak odpojit předek....asi bude nutné autem popojet dozadu a dopředu, aby vyskočil předek. Pokud nevyskočí, zvednout jedno přední kolo, předek by měl vyskočit. Řetězy můžeš ponechat pro další jízdu, auto bude brzdit a zatáčet....
když už něco děláš, tak to dělej pořádně
Re: HOSPODA U TATRY - perte se a žerte se (díl 2.)
Samostatné zapínání předku měly naposled jedničkové 148, všechno novější má spojený přední náhon s mezinápravovou uzávěrkou tzn. jedním kohoutem/spínačem ti zabírá jedno kolo na předku a dvě na zadních nápravách(případně dvě na předních nápravách u 8x8)pokud to nestačí zapneš ještě nápravové uzávěrky: vzadu jdou všechny kola,ve předu u T1,T2 815 jen jedno(nemají na předku nápravovou uzávěrku) U 148, a pak až Eurovek,Jamal,Terrno,7 atd... obě(u 8x8 čtyři).
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
Re: HOSPODA U TATRY - perte se a žerte se (díl 2.)
Co máte pořád s tím, že zabírá jedno kolo na nápravě........pavel 815 píše: ↑stř kvě 20, 2020 10:43 pmSamostatné zapínání předku měly naposled jedničkové 148, všechno novější má spojený přední náhon s mezinápravovou uzávěrkou tzn. jedním kohoutem/spínačem ti zabírá jedno kolo na předku a dvě na zadních nápravách(případně dvě na předních nápravách u 8x8)pokud to nestačí zapneš ještě nápravové uzávěrky: vzadu jdou všechny kola,ve předu u T1,T2 815 jen jedno(nemají na předku nápravovou uzávěrku) U 148, a pak až Eurovek,Jamal,Terrno,7 atd... obě(u 8x8 čtyři).
Si to přečte někdo neznalej, a bude tvrdit, že tatra má hnaný na silnici jen pravý zadní kolo.....
Já si to jako kluk taky myslel, že to tak je....nežli mi táta vysvětlil, že tatra má hnaný vzadu všechny čtyři kola a že za to, že mimo asfalt se občas začne protáčet jedno kolo, můžou diferenciály.....který je nutný uzavřít, aby se mohlo jet dál....resp. připojit přední náhon.....
Ovšem pochopit, jak to ten diferenciál vlastně dělá.....to mi trvalo ještě hooodně dlouho.....
když už něco děláš, tak to dělej pořádně
Re: HOSPODA U TATRY - perte se a žerte se (díl 2.)
To jedno zabírající kolo na nápravě je samozřejmě myšleno při snížené adhezi-jak jinak to chceš laikovi vysvětlit... Pod tou kabinou bude nějaký velký Jamz s turbama,rusáci si poradí se vším...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: ned zář 11, 2011 9:27 pm
- Bydliště: Slezsko (CZ-PL)
Re: HOSPODA U TATRY - perte se a žerte se (díl 2.)
Díky za vysvětlení a snad to chápu už správně.
Ano Tatry dnes mají s mezinápravovou uzávěrkou na jednom knoflíku i předek zapínaný, to souhlasí. Já měl nějak v hlavě nastaveno že u Tatry a nevím zda relativně všechny nákladní to mají stejně nebo třeba Scania či jiná značka to má jinak, ale (bavím se o 6 kole) že hnaná je vždy první zadní náprava a podle diferenciálu buď pravé či levé kolo a mezinápravovou uzávěrkou přiřadím druhou zadní nápravu (u Tatry zároveň i předek). Takže v praxi pokud bych vjel do díry první zadní nápravou tak se auto zastaví a nepojede, kola se budou protáčet naprázdno, ale kdyby vjel do díry druhou zadní nápravou tak se nic neděje že pojedu dál bez použití mezinápravové uzávěrky díky vždy hnané te první zadní nápravy - což jsem pochopil dle toho co jste výše napsali že jsem to blbě myslel jak to funguje. To asi takhle funguje u těch tatratraktoru, kdy mají třeba tu třetí (tedy druhou zadní) nápravu natáčecí a je připojitelné stejně jako přední náhon mazinápravovou uzávěrkou.
Tatry 8x6 tak tam je vždy připojitelná ta první náprava nebo je možno při výrobě si určit zda se bude připojovat první či druhá přední náprava?
Díky všem
Ano Tatry dnes mají s mezinápravovou uzávěrkou na jednom knoflíku i předek zapínaný, to souhlasí. Já měl nějak v hlavě nastaveno že u Tatry a nevím zda relativně všechny nákladní to mají stejně nebo třeba Scania či jiná značka to má jinak, ale (bavím se o 6 kole) že hnaná je vždy první zadní náprava a podle diferenciálu buď pravé či levé kolo a mezinápravovou uzávěrkou přiřadím druhou zadní nápravu (u Tatry zároveň i předek). Takže v praxi pokud bych vjel do díry první zadní nápravou tak se auto zastaví a nepojede, kola se budou protáčet naprázdno, ale kdyby vjel do díry druhou zadní nápravou tak se nic neděje že pojedu dál bez použití mezinápravové uzávěrky díky vždy hnané te první zadní nápravy - což jsem pochopil dle toho co jste výše napsali že jsem to blbě myslel jak to funguje. To asi takhle funguje u těch tatratraktoru, kdy mají třeba tu třetí (tedy druhou zadní) nápravu natáčecí a je připojitelné stejně jako přední náhon mazinápravovou uzávěrkou.
Tatry 8x6 tak tam je vždy připojitelná ta první náprava nebo je možno při výrobě si určit zda se bude připojovat první či druhá přední náprava?
Díky všem
Re: HOSPODA U TATRY - perte se a žerte se (díl 2.)
Ještě jsi to nepochopil úplně správně, Tatra a i některá další auta mají mezinápravový diferenciál. Funkci jednoho diferenciálu a uzávěrky chápeš. Tak si představ diferenciál mezi zadními dvěmi nápravami, Proklouzne vždy nejmíň zatížené kolo/kolo s nejmenší adhezí na libovolné ze zadních náprav. A přední náhon se připíná ke koši mezinápravového diferenciálu současně s jeho uzavřením.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů