Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Odpovědět
TomZ
Příspěvky: 450
Registrován: čtv led 12, 2017 6:57 pm
Bydliště: Šumperk

Re: AFRIKA ECO RACE 2020

Příspěvek

On je ten IT motor od Buggyry tak španej, že byl letos třetí a dva roky zpět druhej. To by určitě vzduchem chlazená V12 na Dakaru zvládla taky...

Pro Tatru výhodnější podporovat Tomečka než Buggyru? Jako že by pro ni Senegal, Maroko a Mauretánie byly výhodnější než Saudská Arábie - to asi těžko.

Jako mě taky nasral mentor. Já jsem nikdy nemusel Macíka juniora. Ale toto je zase lhaní si do kapsy. Tomáš Tomeček by jim technikou nestačil a jet stejnou kudlu nechtěl. Oni možná na noťasech hledali ztracenej výkon - ale zase nutno říct, že i když ty koně ztratili, furt jich měli víc, než Tomeček, který neztratil nic.

Tím neříkám, že má přejít na motor s elektronikou. Já nevím. Ale když neudělá nic, časem nebude stačit ani na tom ne béčkovým, ale céčkovým či déčkovým sranda závodu AER.
pát led 31, 2020 10:22 pm

sob úno 01, 2020 1:16 am

d@rkWolf
Příspěvky: 640
Registrován: stř pro 30, 2015 7:08 pm
Bydliště: Přerov

Re: AFRIKA ECO RACE 2020

Příspěvek

Pick píše:
pát led 31, 2020 6:22 pm
d@rkWolf píše:
čtv led 30, 2020 10:56 pm
Tady ty úvahy o různých výměnách motorů v Tomově Tatře jsou dost mimo,...
A tak čistě hypoteticky, jaké řešení by jsi navrhoval ty?? TT konstatoval, že výkon jeho motoru je již dnes nedostatečný. Zároveň zde padlo, že v současném agregátu se již nějaký větší množství dalších koní nalézt dost dobře nedá. Vývoj nezastavíš. Pokud chce TT skutečně závodit a vyhrávat, tak cesta je asi jediná. Mantra o potřebě 10ti softwarovejch inženýrů a stu resetů behěm jedný etapy je off-topic. Lopre prostě jen platil daň, za nevychytanej motormanagement. O kvalitě těch motorů to neříká vůbec nic.
Myslím, že pokud by se jim v Tatře podařilo z toho motoru ještě pár koní dostat, tak Tom bude spokojenej. On si tam jezdí užívat Mauritánských dun, v kterých byl schopnej pojet i Gerarda s jeho hypermoderním Ivecem. Pokud bude jezdit sám, stejně moc nemůže počítat s top pozicema v Maroku, protože to je vyloženě o haluzi, jestli se mu podaří to projet bez udělání gumy takže prostě musí čekat, jak náročná se pořadatelům povede Mauritánie.

Prostými počty se prostě dostaneš k tomu, že jeho rozpočet je takový, že veze do Afriky 5 Tater, z nich 4 jedou závodní trasu a ty udržují 2 mechanici a on. Jakýkoliv tým včetně našich soukromníků na Sakaru(o Kamazu a MAZu nemá smysl mluvit) má 3x tolik lidí na jediné auto a ještě např. Lopík evidentně postrádal někoho, kdo by mu vyřešil ty počítače v motoru. Tomáš když jede tak jak jede nemůže přece logicky jet s motorem, s kterým se nedomluví za pomocí nářadí, co si veze... Mě se líbí, že jezdí klasiku, počítač vidím celý dny, čím míň je jich v autě a motorce, tím líp. Taky mám dojem, když jsem viděl kokpity těch 10t bugin, že to se snad ani v 1 člověku už ovládat nedá vzhledem k množství obrazovek a ovládacích prvků, co tam má každý z obvyklých 3 členů posádky. Kvalita počítačem řízených motorů je nepodstatná, když stačí, aby se pomátlo nějaké čidlo, motor se zastaví a bez IT inženýra s tím nepohneš.
sob úno 01, 2020 2:12 pm

d@rkWolf
Příspěvky: 640
Registrován: stř pro 30, 2015 7:08 pm
Bydliště: Přerov

Re: AFRIKA ECO RACE 2020

Příspěvek

TomZ píše:
pát led 31, 2020 10:22 pm
On je ten IT motor od Buggyry tak španej, že byl letos třetí a dva roky zpět druhej. To by určitě vzduchem chlazená V12 na Dakaru zvládla taky...

Pro Tatru výhodnější podporovat Tomečka než Buggyru? Jako že by pro ni Senegal, Maroko a Mauretánie byly výhodnější než Saudská Arábie - to asi těžko.

Jako mě taky nasral mentor. Já jsem nikdy nemusel Macíka juniora. Ale toto je zase lhaní si do kapsy. Tomáš Tomeček by jim technikou nestačil a jet stejnou kudlu nechtěl. Oni možná na noťasech hledali ztracenej výkon - ale zase nutno říct, že i když ty koně ztratili, furt jich měli víc, než Tomeček, který neztratil nic.

Tím neříkám, že má přejít na motor s elektronikou. Já nevím. Ale když neudělá nic, časem nebude stačit ani na tom ne béčkovým, ale céčkovým či déčkovým sranda závodu AER.
On někdo říká, že je špatnej? Ale kolik lidí tam ty motory udržuje v chodu a s jakým vybavením? Kolik lidí tam na to má MAZ? 2 mechaniky na 3 auta jedoucí trasu závodu? To, že od MAZu nevíš o tom, jaký měly v které etapě problémy s elektronikou motoru od mentora neznamená, že to tam nebylo stejný, jako to, co bylo vidět ve vidích Buggyry min. let kde nad počítačema napíchnutýma do motoru stálo víc lidí, než je celý tým TT na AER... Tomášova závodní Tatra i Balai ukazují, jak v náročné zátěži fungují auta vycházející ze sériové produkce Tatry, ať už civilní, nebo vojenské, což je dle mého pro potenciální zákazníky daleko lepší ukazatel, než auta, který mají s Tatrou společnou jen rouru a značku na kabině a to ještě si tam někteří lepí Praga. Ale to už holt záleží na Tatře, jestli chce a dokáže toto marketingově využít...vojenský nákladní speciály s vzduchem chlazenými motory stále dělají a prodávají...podobně, jako třeba Japonské Hino, které marketingově stavělo či staví na spolehlivosti, kdy jejich auta snad 20? Dakarů po sobě vždy dokončily závod, poprvé vlastně až před loni nebo kdy nedojel Joši.
sob úno 01, 2020 2:40 pm

xtomos
Příspěvky: 1609
Registrován: čtv led 01, 2015 4:15 pm
Bydliště: Praha

Re: AFRIKA ECO RACE 2020

Příspěvek

Vsechno je o penezich. Dakar je videt, SA rve prachy do vojenske techniky, takze predpokladam, ze bude Tatra cpat penize, aby byla videt tam.
Ono je vsechno pekny jak to dela TT, ale v Africe si tu Tatru skoro nikdo nekoupi a medialni pokryti je taky uplne jine.
Tomáš Ďurčo
sob úno 01, 2020 5:13 pm

knacam
Příspěvky: 66
Registrován: pon led 15, 2018 11:26 pm
Bydliště: Brno

Re: AFRIKA ECO RACE 2020

Příspěvek

Dark@wolf: Slova jak z mramoru, podepsal bych to. Hlavně není možné podléhat pocitu, že souboj našich čackých hochů s terénem a technikou sleduje všechno domácí obyvatelstvo, jakožto i celý svět. V Arábii i Africe je místním obyvatelům nejspíš nějaký závod tohoto typu zcela jedno – pro ně jde o evropské zhýralce, co utrácejí svoje peníze zcela nesmyslným závoděním v poušti. A někteří se usmívají, jiní mrští kamenem. Takže paradoxně to možná díky mediálním prezentacím zvedne povědomí o Tatře v několika zemích, kde sledují svoje zástupce v kategorii kamionů – tedy v Holandsku a Rusku, nikde jinde asi moc ne. Možná letos dost v Maďarsku, protože Tomáš letos jejich Scanie zle prohnal…
Nevím, do jaké míry ovlivňují úspěchy Tatry její prodejnost – myslím, že už tady byla analýza (od Filipa?), že se to až tak obchodně neprojevuje. Ale pokud to sledují někteří potenciální zájemci - třeba velký saúdský emír, který si vybírá vhodnou vojenskou techniku, určitě zvažuje, co se stane, až voj. Ahmedovi jeho náklaďák někdy v poušti chcípne. Ví totiž, že Ahmed sebou nebude mít notebook a SW specialisté jsou několik tisíc km daleko…ale třeba emír zaslechne (možná i díky skvělému marketingu Tatry, která to nepochybně dokáže zúročit), že kdesi v Africe jezdí dva týdny 6 tis. km s náklaďákem samotný chlápek, který si nejen sám dokáže vyměnit kolo, ale i si auto sám opravit. A ještě jede zatraceně rychle a 3 v podstatě sériové náklaďáky stejné značky dva týdny tahají z pouště smolaře. A na všechny auta stačí 2 šikovní mechanici se svou další Tatrou…tak 60-ti kusy tahačů (i když s Cumminsem) to zdaleka neskončí…..a saúdská Tatra nebude stačit montovat. A Ahmed bude nepochybně spokojený. A bez ohledu na to, jaký cirkus mu projel v lednu domovinou – ostatně, možná to ani nezaslechl.
sob úno 01, 2020 11:58 pm

Uživatelský avatar
jsafra
Příspěvky: 729
Registrován: úte pro 01, 2009 12:11 am
Bydliště: Pardubice

Re: AFRIKA ECO RACE 2020

Příspěvek

K tomu ještě vsuvka - tatra dal vyvíjí vzduchace neb jsou schpný jet i na olej když dojde nafta, TT to předvedl možná několikrát. Asi k tomu mají pádný důvod, jinak by to nedělali a neutráceli.
ned úno 02, 2020 10:37 am

ned úno 02, 2020 2:59 pm

nero
Příspěvky: 3960
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Re: AFRIKA ECO RACE 2020

Příspěvek

jsafra: A bude to platit i o motorech s common railem?
ned úno 02, 2020 5:29 pm

oldjan
Příspěvky: 820
Registrován: pon bře 24, 2008 9:03 pm
Bydliště: Liberec

Re: AFRIKA ECO RACE 2020

Příspěvek

nero píše:
ned úno 02, 2020 5:29 pm
jsafra: A bude to platit i o motorech s common railem?
pro common rail E6 určitě ne :lol:

stačí když trošku ztuhne nafta a už to nepojede....
když už něco děláš, tak to dělej pořádně
ned úno 02, 2020 8:34 pm

Uživatelský avatar
jsafra
Příspěvky: 729
Registrován: úte pro 01, 2009 12:11 am
Bydliště: Pardubice

Re: AFRIKA ECO RACE 2020

Příspěvek

Netvrdim ze pojede, ale pro něco ten vývoj obnovili
ned úno 02, 2020 10:37 pm

pon úno 03, 2020 9:05 am

Uživatelský avatar
Mint
Příspěvky: 185
Registrován: pát pro 28, 2018 6:55 pm

Re: AFRIKA ECO RACE 2020

Příspěvek

jsafra píše:
ned úno 02, 2020 10:37 am
K tomu ještě vsuvka - tatra dal vyvíjí vzduchace neb jsou schpný jet i na olej když dojde nafta, TT to předvedl možná několikrát. Asi k tomu mají pádný důvod, jinak by to nedělali a neutráceli.
jsafra píše:
ned úno 02, 2020 10:37 pm
Netvrdim ze pojede, ale pro něco ten vývoj obnovili
Ona Tatra dostala na vývoj motoru Euro 6 dotace, tak proč by peníze vlastně nás všech neutratila a nezvýšila si zisk.
https://www.tatra.cz/o-spolecnosti/tisk ... mu-euro-6/
Jinak vzduchem chlazené motory jsou stále žádané jak v armádě, tak třeba u hasičů. V armádě hlavně kvůli své jednoduchosti a opravitelnosti v polních podmínkách, schopnosti pracovat i při minimální údržbě a nemají vodní chladič, což může být výhodou u bojových vozidel. Výhodou u hasičských sborů je třeba to, že vzduchem chlazený motor se poměrně rychle prohřívá a i když není prohřáty, tak mu tolik nevadí maximální zátěž jako vodou chlazeným motorům. Nehrozí poškození těsnění pod hlavou motoru.
Jenže bohužel...armáda i hasiči musí nakupovat nová vozidla splňující evropské ekologické limity a proto Euro 6 u vzduchem chlazeného motoru. Nic víc, nic míń.
Co se týká jízdy na olej atd.
To bylo v předpisech pouze pro armádu. Ano STARÉ tatrovácké vzduchem chlazené dvanáctiválce dokážou "sežrat" opravdu skoro vše co hoří. Např. různé oleje, letecké palivo kerosin či běžný petrolej, ale použití těchto paliv bylo plánované pouze v nouzi i za cenu zničení motoru.. Už u mechanických tatrováckých motorů Euro 5, kde je použito systému selektivní katalytické redukce SCR (AdBlue) je použití těchto paliv nemožné a o Euro 6 Common rail už vůbec nemluvím.
TAM KDE OSTATNÍ KONČÍ, MY ZAPÍNÁME UZÁVĚRKY - TATRA
pon úno 03, 2020 6:36 pm

Tod2
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv led 08, 2009 3:22 pm
Bydliště: Kroměříž

Re: AFRIKA ECO RACE 2020

Příspěvek

Pokud vím, armáda má v emisich výjimku. Nebo už to neplatí?
Protože jinak už vidím polovinu vojenských vozidel v nouzaku, skrz vysokou kouřivost... :D
Hasiči nevím
pon úno 03, 2020 7:42 pm

Uživatelský avatar
jsafra
Příspěvky: 729
Registrován: úte pro 01, 2009 12:11 am
Bydliště: Pardubice

Re: AFRIKA ECO RACE 2020

Příspěvek

Dik za vysvětlení
pon úno 03, 2020 11:20 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů