Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Dnes boli v médiach správy o železničnej nehode na moste v dánsku. Dobre to tam poznám, jazdím tade pravidelne a kedysi som cez ten most prechádzal aj dva, tri krát denne. Prvé správy boli, že do osobného vlaku vleteli kusy nákladu z nákladného vlaku, ktorý prepravoval kamióny. Nikdy som nevidel, že by nákladné vlaky čo tade jazdia prepravovali kompletné kamióny, ale vlaky s návesmi tade jazdia stále.
V správach bolo, že fúkal silný vietor a cestná doprava bola cez most uzavretá. To, že tam fúka silný, až veľmi silný vietor je cez zimu bežné. Ale, že je most pre cestnú dopravu zavretý sa tam stáva len výnimočne. Za tých pár rokov čo tade pravidelne jazdím sa to mne osobne nikdy nestalo. Vždy som cez most mohol prejsť. Ale niekedy fúkalo dosť silno. A to bol aj tento prípad.
Hľadal som na nete, čo presne sa stalo. A ako približné vysvetlenie bolo v jednom článku uvádzané, že cestná doprava bola zastavená, ale vlaky naďalej mohli jazdiť. A to dokonca normálnou rýchlosťou. Teraz si niesom istý, ale to je vraj až 120km/hod. Ten most je veľmi prísne sledovaný a samozrejme, že dôkladne sledujú aj počasie. A vraj rýchlosť vetra bola ešte stále v norme pre vlaky. Ale len veľmi-veľmi tesne. Vraj je ten limit okolo 20 m/sec. Keby to prekročilo limit, strojvodca dostáva do lokomotívy výstrahu a spomalí na 80 km/hod. Ale to sa vraj nestalo. A možno to bolo inak, to som len narýchlo prečítal na jednom dánskom nete.
Keď vlaky prechádzajú cez tento most, tak majú oproti autám značnú výhodu. A nie len to, že sú ťažké a vo vetre vydržia viac. Prvý úsek trasy je pre vlaky a aj autá spoločný, je to nízky veľmi dlhý most na množstve pilierov. Potom sa vchádza na ostrov a tam sa spoločná cesta pre vlak a autá rozdelí. Vlak vchádza do podmorského tunela a autá stúpajú na vysoký most. No a na tom moste fúka vždy najviac a preto autá kôli vetru občas stoja a vlaky môžu jazdiť.
Toto je prvý spoločný usek cesty pre vlaky a autá a tam sa stala nehoda.
Potom sa ide cez ostrov a autá idú na most a za mostom je mýtna brána. To platí v smere Odense- Kodaň.
To, že na moste silno fúka je normálne. Ale problém väčšinou môže byť len v zime. Ak je silný vietor, pred mostom býva varovanie. Ale viac menej je to na rozhodnutí šoféra, či ide alebo nie.
Fotky z nehody. Vyzerá to, že sa v silnom vetre utrhla strecha jednému návesu. Potom celý bok a aj dvere a tie vrazili do vlaku. A možno tam bolo aj niečo iné.
Kedže som cez ten most prechádzal veľa krát a aj s silnom vetre, všimol som si jednu vec. Ako sa tam správajú miestny, skúsenejší-opatrnejší šoféri nákladných áut. Pred prejazdom mosta si preventívne prehodili pár gurtní cez náves. Videl som to tam dosť často. Z oboch strán mosta sa dá zaparkovať a často som tam sledoval šoférov, čo si na svojich otvorených návesoch kontrolovali gurtne a šoférov plachiet, ktorý si plachty poisťovali gurtňami. V silnom vetre totiž nehrozí len to, že vás prevráti. Vietor vám môže roztrhať plachtu. A niekoľko gurtní zvonka návesu tomu môže zabrániť.
Silný vietor je hlásený aj dopravných správach čo my chodia na gps. Pár krát sa my stalo, že moje gps pre silný vietor a nebezpečné podmienky ukazovalo, že je most zavretý a nechcelo ma cezeň pustiť. No bola to len chyba dopravných správ, ktoré chodia na moje gps. Pretože žiadna normálna alternatívna trasa neexistuje, tak som vždy, aj keď gps ukazovalo uzavretý most išiel na most a ten bol vždy otvorený. Kedysi tade premával trajekt, no staré prístavy sú zrušené a teraz sú v nich len turisti a rybári. Do jedného sa ešte pred pár rokmi dalo dostať kamiónom, ale dnes už je tam zákaz a nový autocamping. Peši sa k mostu a do tých starých prístavov dá dostať ľahko.
V správach bolo, že fúkal silný vietor a cestná doprava bola cez most uzavretá. To, že tam fúka silný, až veľmi silný vietor je cez zimu bežné. Ale, že je most pre cestnú dopravu zavretý sa tam stáva len výnimočne. Za tých pár rokov čo tade pravidelne jazdím sa to mne osobne nikdy nestalo. Vždy som cez most mohol prejsť. Ale niekedy fúkalo dosť silno. A to bol aj tento prípad.
Hľadal som na nete, čo presne sa stalo. A ako približné vysvetlenie bolo v jednom článku uvádzané, že cestná doprava bola zastavená, ale vlaky naďalej mohli jazdiť. A to dokonca normálnou rýchlosťou. Teraz si niesom istý, ale to je vraj až 120km/hod. Ten most je veľmi prísne sledovaný a samozrejme, že dôkladne sledujú aj počasie. A vraj rýchlosť vetra bola ešte stále v norme pre vlaky. Ale len veľmi-veľmi tesne. Vraj je ten limit okolo 20 m/sec. Keby to prekročilo limit, strojvodca dostáva do lokomotívy výstrahu a spomalí na 80 km/hod. Ale to sa vraj nestalo. A možno to bolo inak, to som len narýchlo prečítal na jednom dánskom nete.
Keď vlaky prechádzajú cez tento most, tak majú oproti autám značnú výhodu. A nie len to, že sú ťažké a vo vetre vydržia viac. Prvý úsek trasy je pre vlaky a aj autá spoločný, je to nízky veľmi dlhý most na množstve pilierov. Potom sa vchádza na ostrov a tam sa spoločná cesta pre vlak a autá rozdelí. Vlak vchádza do podmorského tunela a autá stúpajú na vysoký most. No a na tom moste fúka vždy najviac a preto autá kôli vetru občas stoja a vlaky môžu jazdiť.
Toto je prvý spoločný usek cesty pre vlaky a autá a tam sa stala nehoda.
Potom sa ide cez ostrov a autá idú na most a za mostom je mýtna brána. To platí v smere Odense- Kodaň.
To, že na moste silno fúka je normálne. Ale problém väčšinou môže byť len v zime. Ak je silný vietor, pred mostom býva varovanie. Ale viac menej je to na rozhodnutí šoféra, či ide alebo nie.
Fotky z nehody. Vyzerá to, že sa v silnom vetre utrhla strecha jednému návesu. Potom celý bok a aj dvere a tie vrazili do vlaku. A možno tam bolo aj niečo iné.
Kedže som cez ten most prechádzal veľa krát a aj s silnom vetre, všimol som si jednu vec. Ako sa tam správajú miestny, skúsenejší-opatrnejší šoféri nákladných áut. Pred prejazdom mosta si preventívne prehodili pár gurtní cez náves. Videl som to tam dosť často. Z oboch strán mosta sa dá zaparkovať a často som tam sledoval šoférov, čo si na svojich otvorených návesoch kontrolovali gurtne a šoférov plachiet, ktorý si plachty poisťovali gurtňami. V silnom vetre totiž nehrozí len to, že vás prevráti. Vietor vám môže roztrhať plachtu. A niekoľko gurtní zvonka návesu tomu môže zabrániť.
Silný vietor je hlásený aj dopravných správach čo my chodia na gps. Pár krát sa my stalo, že moje gps pre silný vietor a nebezpečné podmienky ukazovalo, že je most zavretý a nechcelo ma cezeň pustiť. No bola to len chyba dopravných správ, ktoré chodia na moje gps. Pretože žiadna normálna alternatívna trasa neexistuje, tak som vždy, aj keď gps ukazovalo uzavretý most išiel na most a ten bol vždy otvorený. Kedysi tade premával trajekt, no staré prístavy sú zrušené a teraz sú v nich len turisti a rybári. Do jedného sa ešte pred pár rokmi dalo dostať kamiónom, ale dnes už je tam zákaz a nový autocamping. Peši sa k mostu a do tých starých prístavov dá dostať ľahko.
-
- Příspěvky: 3512
- Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
- Bydliště: Brno
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
sof: ještě musíš rozlišit, silný vítr a nárazový vítr. Zřejmě v momentě kdy vlak vjel na most, dostaly ty plachťáky takovou pecku, že to ty rozšmajdané nástavby to už nevydrželi a rozletěli se jak papírový drak. Osobně se tomu trochu divím, že si to nehlídají, protože i u nás v Kocourkově pokud se přepravuje na platě vagonu těžký předmět, tak to musí zkonrolovat bezpečák. Tedy aspoň jsem u jedné takové nakládky byl, kdy od ČD přišel borec na železniční vlečku a odsouhlasil zajištění nákladu.
-
- Příspěvky: 124
- Registrován: pát bře 06, 2015 10:07 pm
- Bydliště: Slezsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Když se tady bavíte o tom mokrém Dánsku tak trochu odbočím od nehody..... Poradí mi prosím někdo, jak se tam platí ty mosty? Myslím celkově Fredericia - Middelfart a pak Nyborg - Korsor.
Lze to zaplatit tankovací Shell kartou? Tam jsou klasické brány - budky, kde to lze zaplatit? Nebo je nutná nějaká krabička? Nebo jde to přes net zaplatit dopředu?
Lze to zaplatit tankovací Shell kartou? Tam jsou klasické brány - budky, kde to lze zaplatit? Nebo je nutná nějaká krabička? Nebo jde to přes net zaplatit dopředu?
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Most Nyborg-Korsor (Storebælt) je platený.
Malo by to ísť aj shell kartou. A asi by to malo ísť aj cez internet. To potom asi dostaneš číselný kód a ten ukážeš obsluhe na rampe manuál. Cez tento most som tak neišiel, ale podobným spôsobom jazdím cez most Oresund. Tam mám prejazd mosta platený vopred a obsluhe len ukazujem číselný kód.
https://www.storebaelt.dk/priserprodukter/betaling
Most z Fredericie do mokrého dánska je neplatený.
Na stránkach mosta je info pri silnom vetre.
https://www.storebaelt.dk/english/safety
-do 10 m/sec, svieti výstraha
-do 15m/sec, vozidlá citlivé na vietor, karavany a ľahké úžitkové vozidlá sú varované a môžu to odparkovať pred mostom (rýchlosť znížená na 80 km/hod)
-do 20 m/sec, vozidlá citlivé na vietor, karavany a ľahké úžitkové vozidlá sú varované a môžu to odparkovať pred mostom (rýchlosť znížená na 50 km/hod)
-do 25 m/sec, most je pre autá zavretý
Väčšinou tam fúka v smere zo západu, to je pozdľž mosta. Preto sa tam dá jazdiť aj v silných vetroch. Ale keby som šoféroval karavan alebo nejakú ľahkú 7,5 tonu s tým smiešným 3,5 tonovým prívesom, tak na most určite nejdem. Kedysi sa k mostu Storebælt dalo dostať kamiónom, dnes to nejde, ale peši to z pumpy nieje ďaleko.
Peši sa dá dostať aj k mostu Oresund, ale tam je to už k mostu trochu ďalej a je tam len málo miest na zaparkovanie kamiónu.
Malo by to ísť aj shell kartou. A asi by to malo ísť aj cez internet. To potom asi dostaneš číselný kód a ten ukážeš obsluhe na rampe manuál. Cez tento most som tak neišiel, ale podobným spôsobom jazdím cez most Oresund. Tam mám prejazd mosta platený vopred a obsluhe len ukazujem číselný kód.
https://www.storebaelt.dk/priserprodukter/betaling
Most z Fredericie do mokrého dánska je neplatený.
Na stránkach mosta je info pri silnom vetre.
https://www.storebaelt.dk/english/safety
-do 10 m/sec, svieti výstraha
-do 15m/sec, vozidlá citlivé na vietor, karavany a ľahké úžitkové vozidlá sú varované a môžu to odparkovať pred mostom (rýchlosť znížená na 80 km/hod)
-do 20 m/sec, vozidlá citlivé na vietor, karavany a ľahké úžitkové vozidlá sú varované a môžu to odparkovať pred mostom (rýchlosť znížená na 50 km/hod)
-do 25 m/sec, most je pre autá zavretý
Väčšinou tam fúka v smere zo západu, to je pozdľž mosta. Preto sa tam dá jazdiť aj v silných vetroch. Ale keby som šoféroval karavan alebo nejakú ľahkú 7,5 tonu s tým smiešným 3,5 tonovým prívesom, tak na most určite nejdem. Kedysi sa k mostu Storebælt dalo dostať kamiónom, dnes to nejde, ale peši to z pumpy nieje ďaleko.
Peši sa dá dostať aj k mostu Oresund, ale tam je to už k mostu trochu ďalej a je tam len málo miest na zaparkovanie kamiónu.
-
- Příspěvky: 124
- Registrován: pát bře 06, 2015 10:07 pm
- Bydliště: Slezsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Díky moc za info
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: pát dub 25, 2014 8:26 am
- Bydliště: Sobín
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Přeju jednomu megaprofíkovi co zaváží tesco hostivice aby mu zkyslo každý jídlo v puse, každý pivo ať mu zvětrá a každá ženská ať se mu v posteli v ježibabu promění! Chápu že se někdo netrefí na rampu, pochopím že nabourá i tenhle minisypač velikosti popelnice(že ho smýká za sebou by už ale poznat mohl)... Co mě nejvíc štve je že si v klidu odjede, nikomu nic neřekne a "Klinkáčku poserse!" Ta dnešní nadílka se s tou vrtulí místo radlice uklízela fakt skvěle!
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Zjistit podle spz kdo tam byl, neměl by byt problem. No sou mezi namá kundy a ještě maj volšový ruce
-
- Příspěvky: 3512
- Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
- Bydliště: Brno
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
ať přemýšlím jak přemýšlím, nemůžu pochopit jak to mohl provést tedy to zaháčení, nemohl to udělat tvůj kolega, nebo s tím jezdíš jen ty?
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: pát dub 25, 2014 8:26 am
- Bydliště: Sobín
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Jezdim s tim jen ja. Normalně se mu to nejspíš zaháklo hranou radlice za hranu narazniku a už to bylo. Jinak spz nevim kamery tam nejsou a provoz je velký.
-
- Příspěvky: 3512
- Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
- Bydliště: Brno
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
bude v Tesco na vnitřní kameře skladu, ale musel bys vědět přesný čas, jinak fakt hovado chlap
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
presně, musej vedet kde a kdy bylo jaky auto u jake rampy
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 12015
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
-
- Příspěvky: 3512
- Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
- Bydliště: Brno
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
aha už je mi to jasný, hned od rampy dal plný levý a prdel návěsu opsala radius i s tvou radlicí..no stane se. Jinak zjistit aspoň firmu bude snadné, pak bych tam zavolal, jinak že nahlásím na PČR ujezd od nehody, uvidíš co se bude dít.
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: pát dub 25, 2014 8:26 am
- Bydliště: Sobín
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Stalo se to někdy mezi 20.12.-3.1. Jinak při ohnutí pístnice většinou popraská povrchová úprava a to surový železo okysne i za den v tomhle počasí.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host