Moderátoři: Olda, Globe, Pavel Bíteš, Pavel Šebek

Odpovědět
Uživatelský avatar
Eddie
mizantrop
Příspěvky: 1942
Registrován: čtv úno 21, 2008 11:54 am
Bydliště: Žilina, Slovakia

Příspěvek

Ešte že máme partičku z Top Gear http://www.youtube.com/watch?v=vXhmm8gy3EY , a Cpt. Slow nám povie aj o všetkých výhodáach a nevýhodách :D
http://www.youtube.com/watch?v=Okm-5c00 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=1vkHR198Ors
ned bře 07, 2010 6:50 pm

Uživatelský avatar
x.zdenda
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 2675
Registrován: úte bře 10, 2009 10:33 pm
Bydliště: Plzeň-JIH

Příspěvek

Obrázek
Obrázek
čtv bře 11, 2010 10:52 pm

Uživatelský avatar
Eddie
mizantrop
Příspěvky: 1942
Registrován: čtv úno 21, 2008 11:54 am
Bydliště: Žilina, Slovakia

Příspěvek

Och... beauty of the classic :wub:
sob bře 13, 2010 9:32 pm

Uživatelský avatar
Eddie
mizantrop
Příspěvky: 1942
Registrován: čtv úno 21, 2008 11:54 am
Bydliště: Žilina, Slovakia

Příspěvek

Furt som tu písal o kadejakých "beštiách", tak teraz sem prihodím niečo z opačného konca :wink:

Peel P50 - najmenšie sériovo vyrábané auto v histórii.
Toto trojkolesové mikroauto vyrábala firma Peel Engineering Company na ostrove Man (GB) v rokoch 1962-65. NAvrhnuté bolo doslova pre "jednu dospelú osobu a nákupnú tašku". :wink:
Pri dĺžke 137 cm a širke 104 cm, vážilo toto vozítko 59 kg. NA pohon slúžil motor DKW o objeme 50 ccm, s výkonom 4,2 koňa. Maximálka bola 61 km/h 8)
Výrobca udával spotrebu 2,8 l/100km. Cena nového "auta" bola v tej dobe 199 libier :shock:

Tu je pekné vide kde si toto vozítko zobral do parády Jeremy Clarksonn z TOP GEAR :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=dJfSS0ZXYdo
sob bře 13, 2010 9:42 pm

Uživatelský avatar
Eddie
mizantrop
Příspěvky: 1942
Registrován: čtv úno 21, 2008 11:54 am
Bydliště: Žilina, Slovakia

Příspěvek

Ešte sa vrátim k téme BMW M1. Jeden kus si zobral do parády aj umelec Andy Warhol. Toto BMW sme tak mohli chvíľu obdivovať aj v Múzeu moderného umenia v jeho rodných Medzilaborcaich. :wink: Úprimne... ani toto nie je dostatočný dôvod aby som sa trepal na koniec sveta :roll: :lol: , ktorý Medzilaborce rozhodne sú (teda aspoň v rámci SK) :wink:
Obrázek
Naposledy upravil(a) Eddie dne pon dub 05, 2010 2:47 pm, celkem upraveno 1 x.
pon dub 05, 2010 12:35 pm

kruji
Příspěvky: 2440
Registrován: sob pro 05, 2009 10:55 am
Bydliště: hodonin

Příspěvek

Intercůle,Já jsem byl asi v roce 1990 v Brně na okruhu na závodech DTM,asi???. V nějakém doplňkovém závodě jsem na roštu uviděl právě tu M1, hned jsem mladšímu kolegovi a naším synkům řekl na které auto se mají dívat, a fakt M1 nezklamala. Zvuk famózní, 1. místo, a po závodech jsme se protáhli podchodem z hlavní tribuny do depa a tu M1 jsme tam měli na dosah ruky odkapotovanou. Nádhera.
Lesu zmar!
pon dub 05, 2010 2:26 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10938
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

Kruji, to věřím, že to musela bejt nádhera, ale v roce 1990 mi bylo 6 let, tak že jsem tyhle pořádný závoďáky, včetně Pavlíkova AUDI Quattro živě nikdy neviděl :cry: :cry: :cry:
BES - běs
pon dub 05, 2010 2:38 pm

kruji
Příspěvky: 2440
Registrován: sob pro 05, 2009 10:55 am
Bydliště: hodonin

Příspěvek

Intercool, jo, byla to nádhera, zvlášť v tom depu. Jak říkám, mohl sis na auto šáhnout, gumy jesťě horké lepily jak žvýkačka,vůně přepáleného oleje, spálených gum a brzdového obložení. Odkapotované auto, střecha někde u pupku, trubkový rám, v něm jen to nejnutnější, na co jsem mrkl tak jsem věděl co to je. Elektronické bylo tenkrát snad jen zapalování. Kolem se povalovaly gumy famózních rozměrů, které zvedls na malíčku, mechanici lemtali šampus a když je jeden maník anglicky poprosil, tak to jeden z nich nakopl a párkrát ,,prásknul heftem". Můj kluk si zrovna za autem hrál s ojetou gumou a když to laplo, tak jsem ho málem přebaloval. Byly to fakt krásné časy plnokrevných závoďáků...
Lesu zmar!
pon dub 05, 2010 3:33 pm

Uživatelský avatar
Globe
řidič angličáku
Příspěvky: 4787
Registrován: pon srp 28, 2006 4:55 pm
Bydliště: Usti nad Labem

Příspěvek

Mizerny fotky, nemel jsem s sebou poradnej fotak, ale tohle auto se mi celkem solidne libilo :)) Krome nej byla na tom prepravniku i Corvette ZR, Spyker, Cadillac STS a jeste nejaka mala kocka, zdalo se mi to jako Artega GT asi.. peknej naklad :)


Obrázek

Obrázek
stř dub 21, 2010 1:20 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10938
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

Nádherné tvary a dokonalá technika z Mnichova, co dodat? :wub:
BES - běs
stř dub 21, 2010 1:26 pm

Uživatelský avatar
Globe
řidič angličáku
Příspěvky: 4787
Registrován: pon srp 28, 2006 4:55 pm
Bydliště: Usti nad Labem

Příspěvek

Posli Charouzovi par videji co mas na YouTube, treba ti ho pujci na testovaci jizdu :lol: :lol:
stř dub 21, 2010 2:03 pm

Uživatelský avatar
Eddie
mizantrop
Příspěvky: 1942
Registrován: čtv úno 21, 2008 11:54 am
Bydliště: Žilina, Slovakia

Příspěvek

...a zase tu rozbalím niečo extra :wink:

Mercedes T80

Svetoznámy nemecký pretekár Hans Stuck navrhol toto monštrum na prekonanie pozemného rýchlostného rekordu a požiadal Mercedes-Benz o pomoc pri stavbe. Projekt oficiálne odsúhlasil samotný fuhrer - Adolf Hitler, na čo v roku 1937 začala samotná realizácia. Automobilový dizajnér Ferdinand Porsche stanovil cieľovú rýchlosť ktorú mal automobil dosiahnuť na 550 km/h, no po úspešných pokusoch američanov Johna Cobba a Georga Eustona v rokoch 1938-39, sa táto cieľová rýchlosť dvihla na 600 km/h. V prípade úspešného pokusu na pôde Nemecka mal tento poslúžiť ako ďalší nástroj propagandy a triumf nemeckého inžinierstva.

V roku 1939 bol prvý T80 dokončený. Výroba stála 600 000 RM (Ríšske Marky). Na pohon slúžil obrátený dvanásťvalcový motor Daimler-Benz DB 603, s objemom 44.5 litra. Maximálny výkon bol zhruba 3000 koní. Zaujímavosťou bolo že kompresný pomer v ľavých valcoh bol iný ako v pravých (7.5 : 1 vľavo, 7.3 : 1 vpravo) a taktiež palivová zmes ktorá bola používaná. Išlo o zmes pozostávajúcu z methyl alkoholu (63%), benzénu (16%), etanolu (12%), acetónu (4.4%), nitrobenzolu (2.2%), vysokooktánového leteckého benzínu (2%) a éteru (0.4%), spolu s MW (metanol-wasser) vstrekovaním na ochladenie prepĺňania a zvýšenie repĺňacieho tlaku. Vozidlo malo 3 nápravy, z toho dve zadné poháňané. T80 je dlhý viac ako 8 metrov pri celkovej hmotnosti takmer 3 tony.

Obrázek

Aerodynamika auta bol dokonale prepracovaná. KArosériu navrhol letecký dizajnér Josef Mickl, ktorý automobil vybavil pomocnými krídlami v stredovej časti. Tie zabezpečovali aby sa auto pri rekordnej jazde nevychýlilo z dráhy a taktiež zabezpečovali prítlačný efekt (patentovyný Micklom v r. 1939). Porsche navrhol uyavretý kokpit a vrchnú časť blatníkov spolu s predĺženou zadnou časťou. Auto vo finálnej podobe malo súčiniteľ aerodynamického odporu na hodnote Cx=0.18 :!: :!: :!:

Obrázek Obrázek

Rekordnú jazdu chel Hans Stuck absolvovať na Dessau Autobahn (dnes časť A9) na akcii Rekord Woche v januári (lednu) 1940. Ešte v roku 1939 bol voz T80 pokrstený ako "Schwarz Vogel" a mal byť premaľovaný do nemeckýn národných farieb spolu s nemeckým orlom a hákovým krížom. :shock: Akcia však bola zrušená a T80 zagarážovaný.

V roku 1947 John Cobb na svojom "Railton Mobile Special" prekonall rýchlosť 634 km/h, bolo to stále o 116 km/h menej ako rýchlosť na ktorú bol postavený T80. Trvalo to až do roku 1964, kedy Art Arfons na svojom turbínovom stroji "Green Monster" dosiahol rýchlosť 875 km/h a prekonal tak cieľ, ktorý mal pred 25 rokmi pred sebou T80.

V súčasnosti sa T80 nachádza v Mercedes Auto Museum v Stuttgarte. Veľa ľudí už desaťročia urguje Mercedes-Benz aby T80 plne zreštaurovali a vyskúšali dosiahnuť to, na čo bol tento stroj postavený - prelomiť hranicu 750 km/h :wink:

Obrázek Obrázek
čtv dub 22, 2010 2:44 pm

Uživatelský avatar
-Ondra-
Příspěvky: 2039
Registrován: ned bře 08, 2009 11:11 pm
Bydliště: Křižanov

Příspěvek

ObrázekObrázek
...Moje práce je mým domovem...
ned kvě 09, 2010 2:43 pm

prof.ikebara
Příspěvky: 35
Registrován: stř led 20, 2010 5:43 pm
Bydliště: Nový Bor

Příspěvek

Obrázek
GM Excalibur , r.v. 86, Knock, Ireland
ned kvě 09, 2010 5:46 pm

Uživatelský avatar
Eddie
mizantrop
Příspěvky: 1942
Registrován: čtv úno 21, 2008 11:54 am
Bydliště: Žilina, Slovakia

Příspěvek

Dlho nič :wink: tak idem predstaviť auto, ktoré mi ostáva v hlave dlhú dobu zakaždým, kď vidím nejakú jeho fotku alebo čláínok o ňom...
Duesenberg J / SJ

Firmu Duesenber založili braia Duesenbergovci. Začínali s výrobou bicyklov a motoriek, ich prvým autom bol dvojvalcový stroj z roku 1904. V roku 1920 začali vyrábať svoj typ "A". V roku 1927 prevzala firmu Duesenberg firma Cord Corporation.

Model J sa objavil v roku 1928. Na pohon slúžil radový osemvalec Lycoming s objemom 6.9 litra a rozvodom DOHC. Motor bol vybavený dvojitým karburátorom Schebler a podával výkon 265 koní. V tejto verzii mal udávanú maximálku 185 km/h a zrýchlenie z 0 na 160 za 21 sekúnd. Prevodovka bola trojstupňová bez synchronizácie.
Obrázek Obrázek

Model SJ to už bola iná káva :wink: Prvé kusy sa objavili v roku 1932. Motor ostal rovnaký, ale dostal prepĺňanie kompresorom. Výkon poskočil na 320 koní pri 4200 ot./min. a krútiaci moment na hodnotu 580 Nm pri 2400 ot./min. :shock: Zrýchlenie z 0 na 160 za 17 sekúnd, maximálka 210 km/h.
Obrázek Obrázek

Rovnako ako veľa výrobcov v tej dobe, aj Deusenberg dodával len podvozky s motorom a karosérie boli stavanéindividuálne podľa prianí zákazníkov. Preto je každý Deusenberg originál. Prepĺňaných SJ sa vyrobilo len 36 kusov a ani jeden nebol rovnaký. Objavilo sa tiež niekoľko špeciálnych verzíí s rôznou dĺžkou podvozku a taktiež dva kus s mechanickým palubným počítačom, ktorý ukazoval intervaly výmeny oleja, chladiacej kvapaliny a pod. V tej dobe to bolo bezkonkurenčne najdrahšie a najrýchlejšie auto na svete. Preporovnanie v tej dobe stál Ford T 350 dolárov - Deusenderg viac ako 20 000 8)

Ak si che niekto o Deusenbergoch prečítať viac (po anglicky, alebo cez translator) http://en.wikipedia.org/wiki/Duesenberg
Mimochodom, jeden krásny červený Duesenberg J Roadster sa nachádza na Slovensku
:wink:
pon kvě 31, 2010 1:18 pm

Odpovědět

Zpět na „Osobní auta“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů