Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda
Sterling - trochu historie v letech 1909 až 1910 vzniká společnost Sterling Vehicle Company závod byl umístěn do Harvey ve státě Illinois v tom samém roce začíná výroba vozidla Modelu řady C které bylo vybaveno vodou chlazeným dvouválcovým motorem a třístupnovou převodovkou .
V roce 1916 dochází ke sloučení se společností Sternberg Motor Truck Company a tato společnost až do roku 1951 produkuje nákladní vozidla pod názvem společnosti Sterling v tomto roce dochází k přebrání společností White Motor Company a nákladní vozidla vyjíždí z bran závodu Sterling pod označením Sterling-White v letech 1973 se výrobní závod stěhuje pod označením Sterling Custom Built Trucks Incorporated do Kansasu , Milwaukee a Clevelandu kde se zabívá výrobou Automobilových jeřábů , žacích strojů silničních servisních vozidel a návěsy kde zaniká v roce 1982.
Novodobá historie Sterlingu začíná v okamžiku kdy Mercedes přebírá od americké společnosti FORD Motor Co. kompletní divizi nákladních vozidel a Mercedes hledá vhodné pojmenování pro nové nákladní vozidla která vychází ze základu z původních vozidel FORD zde dochází k okamžiku vzkříšení dávno zaniklé společnosti Sterling na jejichž méno se nyní pyšní na chladičích na místě kde původně byla švestka fordu i tvar emblému zůstal zachován jen tam nejní nápis Ford ale velké písmeno S .
Otázka tedy je do jaké míry se jedná o mladou společnost zda se jí dá uznat historii sahající do roku 1909 ? ale nákladní vozidla se znakem Sterling tu již kdysi dávno v historii jazdila
Hystorická data a mezníky Sterling čerpány z knihy :
The ilustrated Enciklopedia of American Trucks and Comercial Vehicles
strana 359 až 362
V roce 1916 dochází ke sloučení se společností Sternberg Motor Truck Company a tato společnost až do roku 1951 produkuje nákladní vozidla pod názvem společnosti Sterling v tomto roce dochází k přebrání společností White Motor Company a nákladní vozidla vyjíždí z bran závodu Sterling pod označením Sterling-White v letech 1973 se výrobní závod stěhuje pod označením Sterling Custom Built Trucks Incorporated do Kansasu , Milwaukee a Clevelandu kde se zabívá výrobou Automobilových jeřábů , žacích strojů silničních servisních vozidel a návěsy kde zaniká v roce 1982.
Novodobá historie Sterlingu začíná v okamžiku kdy Mercedes přebírá od americké společnosti FORD Motor Co. kompletní divizi nákladních vozidel a Mercedes hledá vhodné pojmenování pro nové nákladní vozidla která vychází ze základu z původních vozidel FORD zde dochází k okamžiku vzkříšení dávno zaniklé společnosti Sterling na jejichž méno se nyní pyšní na chladičích na místě kde původně byla švestka fordu i tvar emblému zůstal zachován jen tam nejní nápis Ford ale velké písmeno S .
Otázka tedy je do jaké míry se jedná o mladou společnost zda se jí dá uznat historii sahající do roku 1909 ? ale nákladní vozidla se znakem Sterling tu již kdysi dávno v historii jazdila
Hystorická data a mezníky Sterling čerpány z knihy :
The ilustrated Enciklopedia of American Trucks and Comercial Vehicles
strana 359 až 362
http://www.sterlingtrucks.com/P.asp?Loc=Wallpaper - pár wallpaperů
http://www.sterlingtrucks.com/P.asp?Loc ... Literature - pár informačních pdf
zajímavá je řada 360 ... nemůžu si pomoc ale jako kdybych jí odněkud znal
http://www.sterlingtrucks.com/P.asp?Loc ... Literature - pár informačních pdf
zajímavá je řada 360 ... nemůžu si pomoc ale jako kdybych jí odněkud znal
dobře udělaný detaily tohoto stroje v CADu.
http://web.me.com/tony.gibbs2/Sterling_ ... tions.html
a fotodokumentace. Stačí zapnout "Play Slideshow"
http://web.me.com/tony.gibbs2/Sterling_ ... pages.html
http://web.me.com/tony.gibbs2/Sterling_ ... tions.html
a fotodokumentace. Stačí zapnout "Play Slideshow"
http://web.me.com/tony.gibbs2/Sterling_ ... pages.html
Ten reťazový pohon som videl v jednom článku v Truckeri. Išlo tam o vojenský ťahač tuším Steyr, no už si nespomeniem v ktorom roku to bolo. Akú to malo výhodu oproti tuhým nápravám si netrúfam povedať, pamätám si len že to malo stratové mazanie - olej plynule kvapkal na reťaz a prebytočný jednoducho odtekal na zem
V tej dobe olej kvapkajuci priamo na zem urctie nepredstavoval vazny problem. Celkove, naroky na mazanie retazovych prevodov su podstatne nizsie ako pri ozubenych prevodoch. Tu je to dokonca prevedene ako "vonkajsie", cize vystavene agresivnym prevadzkovym podmienkam. Nevyhodou je urcite nizsia zivotnost (opotrebovanie a natiahnutie retazovych clankov a capov).
Točivý moment náš každodenný daj nám dnes, ako na diaľnici tak aj v teréne...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů