Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
mi osobně se facelift líbí, tedy kabina ale jen zvenku, vevnitř se mi nelibi terrno od začatku, lepši podle mě byla stara E2, což je podle mě asi nejlepši auto co z tatry vyjelo, a co se týka pedalu, tak spojka brzda perfektní, nevím jestli je rozdil u plynoveho pedalu terrno před a po faceliftu, ale u prvnich plyn neni dobry, znam par lidi, kteři si davaji pod patu dřevěny špalek aby je nebolela noha z ovladani plynu...
Teď jsem si tady přečetl diskusi a musím reagovat a čáslečně se i vrátit k náplni tohoto vlákna.Obecně souhlasím s názory T-613 protože o marketingu určitě něco ví a se SmallT protože se konečně ozval někdo přímo z výrobního závodu.Reakce byly očekávané něco na úrovni fanatismu a něco na T-111. Chtěl jsem jenom připomenout,že samozřejmě Tatra zaspala hllavně v 90 letech,kdy výpadek odbytu na východ nebyla ochotna řešit.Od r 90 do 2000 bývalé opravny a různé samodomo vzniklé servisy začaly ve velkým dodávat tzv GO do ruska v otřesné kvalitě podvodně omlazené a jiná zvěrstva,která silně poškodila image Tatry na východě.V některých letech bylo vyvezeno souhrně více vozů než má Tatra dnes roční prodej a Tatra na to vůbec nereagovala.Záruky byly garantovány ale nikdy nerealizovány.Výsledkem bylo zásadní poškození značka Tatra a to nejen na východě,podobné prodeje byly realizovany i do Afrika a latiské ameriky a nehorázné zbohatnutí několik desítek překupníků a šmelinářů,kterým logo Tatra mohlo být ukradený.
Ještě k tomu co tady psal Arktik: nevím jestli v tomto podniká,nebo je OVČ,nebo jede jaksi mimo systém na vlastní pěst,ale k té realizaci nerealizaci jeho zakázek v nejmenované firmě.Každý kdo se tím jenom okrajově zabývá ví,že z 50 potencionálních zákazníků vyjde mizivé procento,kdy je obchod realizován o Rusku to platí dvojnásob dnes ne do konce 90-tých let.Někdy v září nebo říjnu jsi tu psal,že z této zakázky je vyrobeno už pět aut samozřejmě ve formě skupin a podskupin.Teď píšeš,že ani jedno.Mně zarazilo to množství 96ks, protože tady přes různé firmy už několik let putuje taková smlouva na stejný počet aut včetně proformafaktur a harmonogramu výroby a dodání a jediný problém je že nikdy nedorazí ani dolar zálohy.Jestli to není stejný zákazník,protože zvlášť dnes by snad úplný kretén začal stavět auta neprodejná na trho bez zajištění financování
Ještě k tomu co tady psal Arktik: nevím jestli v tomto podniká,nebo je OVČ,nebo jede jaksi mimo systém na vlastní pěst,ale k té realizaci nerealizaci jeho zakázek v nejmenované firmě.Každý kdo se tím jenom okrajově zabývá ví,že z 50 potencionálních zákazníků vyjde mizivé procento,kdy je obchod realizován o Rusku to platí dvojnásob dnes ne do konce 90-tých let.Někdy v září nebo říjnu jsi tu psal,že z této zakázky je vyrobeno už pět aut samozřejmě ve formě skupin a podskupin.Teď píšeš,že ani jedno.Mně zarazilo to množství 96ks, protože tady přes různé firmy už několik let putuje taková smlouva na stejný počet aut včetně proformafaktur a harmonogramu výroby a dodání a jediný problém je že nikdy nedorazí ani dolar zálohy.Jestli to není stejný zákazník,protože zvlášť dnes by snad úplný kretén začal stavět auta neprodejná na trho bez zajištění financování
Bylo to černé na bílém . Z hlavy co si vzpomínám, tak nová izolace kabiny z motorové části i v kabině . J edno auto S45 s tím jezdí , nebylo to definitivum. Dále se mělo řazení předělávat zpět na zvon , dlouhá řadící páka , tím by se zlepšily ovládací síly . Změněné uložení kabiny . Kabina zvednout a snížit motorový tunel . Za kabinou měl být zpátky uďák , přístrojová deska byla zadána výrobci pod jedno sklo , přemístění ruční brzdy , zvětšení výdechu topení a klimy , nová horní police . I kabina zvenčí měla být jinak , ale bohužel . KRIZE se na tom podepsala tak, že se vevnitř kabiny změnily pouze madla , dvířka elektrárny , koncovka řadící páky.
Zvenčí se změnily nárazník , maska , nepoužily se plánované nové deflektory , nová sluneční clona , a na spoustu věcí jsem zapoměl .
Pár detailů se změnilo i na vzduchotechnice , a elektroinstalaci atd
Z praxe můžu říct , že to nové odhlučnění bylo nečekaně účinné . Při jízdě s tím vozem se pořád zdálo, že motor nejede , ale on už byl v přeběhu , řidič ho prostě neslyšel a jel na max otáčky . Bohužel .
Zvenčí se změnily nárazník , maska , nepoužily se plánované nové deflektory , nová sluneční clona , a na spoustu věcí jsem zapoměl .
Pár detailů se změnilo i na vzduchotechnice , a elektroinstalaci atd
Z praxe můžu říct , že to nové odhlučnění bylo nečekaně účinné . Při jízdě s tím vozem se pořád zdálo, že motor nejede , ale on už byl v přeběhu , řidič ho prostě neslyšel a jel na max otáčky . Bohužel .
Je to škoda, co se dá dělat. Všechno to jsou kdyby, kdyby... Kdyby Tatra v devadesátých letech nebyla restrukturalizovaná stylem "divoký západ" a nepřišla tak naprosto trestuhodně o miliardy, mohlo to všechno vypadat úplně jinak...
Kvůli financím se spláchl naprosto dokonalý projekt T 165 (šetříme = budeme se orientovat jinam), kvůli financím se spláchla teď původní kabina... To je "trh", nic nenaděláme.
Za úspěšnou budu Dafotatru považovat, pokud se lidem, pro které nebude práce v motorárně a výrobně kabin, dá práce na výrobě podvozků a ještě se přiberou další... Jestli se ta místa bez náhrady zruší, není to úspěch.
Kvůli financím se spláchl naprosto dokonalý projekt T 165 (šetříme = budeme se orientovat jinam), kvůli financím se spláchla teď původní kabina... To je "trh", nic nenaděláme.
Za úspěšnou budu Dafotatru považovat, pokud se lidem, pro které nebude práce v motorárně a výrobně kabin, dá práce na výrobě podvozků a ještě se přiberou další... Jestli se ta místa bez náhrady zruší, není to úspěch.
Naposledy upravil(a) nomerad dne pon led 31, 2011 5:18 pm, celkem upraveno 1 x.
štolfa:
tuším, jak to v Tatře mysleli - teď hned musíme změnit kabinu. Teď hned ale nemáme prachy na vývoj. Musíme koupit kabinu odjinud. S rizikem, že tak snížíme naši přidanou hodnotu a prachy za kabiny potečou do Holandska.
Tzn. jasně že dělat tutéž kabinu tady je lepší, ale nebyly prachy na vývoj... Tak jako skoro na nic v Tatře za posledních 15 let.
tuším, jak to v Tatře mysleli - teď hned musíme změnit kabinu. Teď hned ale nemáme prachy na vývoj. Musíme koupit kabinu odjinud. S rizikem, že tak snížíme naši přidanou hodnotu a prachy za kabiny potečou do Holandska.
Tzn. jasně že dělat tutéž kabinu tady je lepší, ale nebyly prachy na vývoj... Tak jako skoro na nic v Tatře za posledních 15 let.
Kabina Daf není všechno, je tam taky motor Paccar a převodovka ZF, bude to chodit asi jako komplet. A tím jak Tatra nakoupí hlavní komponenty otevírají se jí dveře do prodejní a servisní síťě Daf po celém světě a to si myslím, byl hlavní strategický záměr vedení Tatry. Pokud se podiváme na dnešní situaci, tak se Tatra prodává v ČR, PL, SK, HU, RUM?, BG?, státy bývalé Yugoslávie?, no a pak bývalý Sovětský svaz, Indie a Austrálie. Výše vyjmenované státy bohužel větší potenciál pro prodej TerrNa, Jamala, 815-7 nebo 810 asi nemají, takže se Tatra musí poohlednout po jiných perspektivních trzích (západní Evropa, blízký východ, Afrika, jižní Amerika ...), tam kde potřebují vozy s pohonem všech kol a Tatru neznají nebo na ni zapomněli. Vybudovat vlastní prodejní a servisní síť je běh na dlouhou trať (min. 5-10 let?), Daf už to má vybudované, takže proč to nevyužít?
Tatra + MAN = Superstroj!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 0 hostů