Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
-
- Příspěvky: 4562
- Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
- Bydliště: Zlín
Položil sis naprosto přesnou otázku - proč když tu tabulku mají od roku 2008, proč nenakupují v kopřivě Já ti odpovím - protože je všechno čistočistě čisté a naši úředníci nepřemýšlí nad ničím jiným , než jak ušetřit každičkou korunu. Stejně tak jak napříilkad teď naposled s tou aférou ohledně ozvučení při předsednictví EU, jisto jistě při vybírání zakázek na hasičské auta jsou úplně jiní čistčí úředníci... Věř si čemu chceš, ale je to značně naivní což mě zrovna u tebe překvapuje.
-
- Příspěvky: 4562
- Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
- Bydliště: Zlín
A ještě by mě zajímala jedna věc - na jak dlouho se hasičské auta vlastně kupují, na 20-30let to rozhodně nebude, o tom si můžete nechat zdát, celkem úsměvné v dnešním servise je sledovat, jak dumají u 11let starého auta nad tím, jestli budou moci něco udělat s řídící jednotkou, protože jejich diagnostika už je na CD a starší auta mají kartu... tak museli oprášit starou diagnostiku ze skladu Co budou dělat za 5-10 let vážně netuším
mirazapletal: Hasičský záchranný sbor každého kraje má svoje strojní oddělení, které je schopno údržbu a opravy v určitém rozsahu zajistit. A o servisních smlouvách už jsem taky neco slyšel... .
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
www.bm-autocross-team.euweb.cz
co se týká prodejnosti tater, Kopřivnice si škodí i tím, že nedokaže, nebo nechce vyjit zákazníkum vstříc. Pokud vím jedni podnikoví hasiči chtěli hasičský podvozek ale s krátkou kabinou, když se byli ptát v Kopřivnici, nešlo to..Tak maji scanii.. Myslím, že by měli byt schopni postavit jakoukoliv kombinaci na přáni zákaznika z toho co vyrábějí.
-
- Příspěvky: 4562
- Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
- Bydliště: Zlín
V určitém rozsahu.... Takovou dílnu mám doma taky, vyměním hadici, vyměním žárovku ale diagnostiku doma nemám a ani mít nebudu, stejně tak jako ji nebude mít žádné strojní oddělení oddělení HZS a stejně tak se nepustí do žádné větší opravy, protože na to nebudou proškolení a auta jsou dnes tak složité, že mechanik na daný typ proškolený typ musí být...
- roadtrain
- 1. NAPOMENUTÍ
- Příspěvky: 10567
- Registrován: sob črc 04, 2009 3:51 pm
- Bydliště: CZ-Slezsko-Slaskie
Miro já nikde nepsal že si myslím že úplatky nejsou,jen se podivuji že si někdo myslí že v tom TATRA nejede
hele já nevím já osobně bych nákup techniky nechal na hasičích at si kupují co potřebují,a pokud někdo ví více než my smrtelníci tak at jde na PČR do té doby zákonně nic není.
a proč nekupují tatry?pokud vím tak nakupovali nebo ne,a aby např.ve městě jezdila 815-7 mi příjde hloupé když je tam úžasný Dennis nebo to tak není
hele já nevím já osobně bych nákup techniky nechal na hasičích at si kupují co potřebují,a pokud někdo ví více než my smrtelníci tak at jde na PČR do té doby zákonně nic není.
a proč nekupují tatry?pokud vím tak nakupovali nebo ne,a aby např.ve městě jezdila 815-7 mi příjde hloupé když je tam úžasný Dennis nebo to tak není
Steinkohle kipper Orientexpress
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
-
- Příspěvky: 4562
- Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
- Bydliště: Zlín
Bavím se o ÚDRŽBĚ, která byla předmětem srovnání nákladů. Tak tu prosím tě přestaň stále omílat diagnostiku a složitější opravy.
Servisní smlouva, alespoň tam, kde pracuju já, je -pokud je dobře spočitaná- rozhodně výhodnější, než standart.
Servisní smlouva, alespoň tam, kde pracuju já, je -pokud je dobře spočitaná- rozhodně výhodnější, než standart.
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
www.bm-autocross-team.euweb.cz
-
- Příspěvky: 4562
- Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
- Bydliště: Zlín
kesav
http://www.pozary.cz/clanek/17009-novy- ... ro-hzs-dp/
At se koukam jak se koukam, tak se mi zda, ze treba tohle ma zrovna kratkou kabinu, ale je to jen muj nazor, mozna se mylim (jak by rekl jeden tradicni prispevovatel tohoto fora)
Tusim asi o jaky sbor jde, jestli to treba neni tim, ze maji servis Scania naproti.
At se koukam jak se koukam, tak se mi zda, ze treba tohle ma zrovna kratkou kabinu, ale je to jen muj nazor, mozna se mylim (jak by rekl jeden tradicni prispevovatel tohoto fora)
Tusim asi o jaky sbor jde, jestli to treba neni tim, ze maji servis Scania naproti.
-
- Příspěvky: 4562
- Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
- Bydliště: Zlín
mirazapletal
Souhlas. Akorat bych doplnil at to neni tak anonymni, ze je za ty mesta a obce vybiraji samotni hasici, z nichz jsou spousty zaroven profi hasici u HZS....
Pokud jde o ty slavnostní předávky aut na hradě, pokud si obře pamtuju tak to byly: MAN TGM 13.290 4x4 BL?, Renaul Midlum 4x4 a 4x2 a MB Atego 1426 AF 4x4?, když jsem si nechal nahrubo postavit toho MANa TGM, tak mi cena podvozku s dvojkabinou a plné výbavě (klima, buf, vše v el., majáky ...) vychází na 1,75 mil. Kč, dle tabulky T815 R55 4x4 stojí 2,36 mil. Kč, takže na 40-ti kusech je úspora 24,4 mil. Kč, nebo to taky znamená (neberu teď nástavby jen podvozky): 40x MAN = skoro 30x Tatra, tzn. že těch nových aut se mohlo nakoupit o pár víc.
Na firmě máme MANy i Tatry a musím uznat, že ty auta technicky nejsou porovnatelné, ale ekonomika je bohužel věc druhá. Podobná debata (ohledně prodejní ceny) tady už byla ohledně T810 6x6 a sklápěček TerrNo 4x4, a vždy to skončilo stejně: buď chci Tatru a stejně si ji koupím i když je nejdražší (ale takových zákazníků už moc není) nebo jdu po penězích a koupím si Iveco, MANa, MB nebo Renault verze 4x4, v terénu musím opatrně a pomalu, nevyjedu všechno, ale pokud tam dám stejné pneu (vojenské 14,00 R 20), tak ten rozdíl nebude až takový ale úspora 25% pořizovacích nákladů je moc silný argument.
Na firmě máme MANy i Tatry a musím uznat, že ty auta technicky nejsou porovnatelné, ale ekonomika je bohužel věc druhá. Podobná debata (ohledně prodejní ceny) tady už byla ohledně T810 6x6 a sklápěček TerrNo 4x4, a vždy to skončilo stejně: buď chci Tatru a stejně si ji koupím i když je nejdražší (ale takových zákazníků už moc není) nebo jdu po penězích a koupím si Iveco, MANa, MB nebo Renault verze 4x4, v terénu musím opatrně a pomalu, nevyjedu všechno, ale pokud tam dám stejné pneu (vojenské 14,00 R 20), tak ten rozdíl nebude až takový ale úspora 25% pořizovacích nákladů je moc silný argument.
Tatra + MAN = Superstroj!
Pro hasice se u nas vzdy vyrabely vozidla, ktera byla v danou dobu u nas technicky na vrcholu nabidky (jeste jednou opakuji v danou dobu) a tak je koncipovano i terrno - maximalni vykon, nekompromisni podvozek, nejsirsi kabina. Ano, neco to stoji, kdyz chci neco v takove konfiguraci od jinych vyrobcu, tak to stoji plus minus stejne (MAN o neco min, Scania o neco vic). Vysledkem tech dnesnich vyberovek, kde se hledi jen a pouze na cenu (v tom idealnejsim pripade) pak je, ze hasici jezdi v podprumernych vozech, ktere jsou pomalejsi nez byly jejich stare Liazky, kazda dira na asfaltu rozbiji hasicum vzadu ledviny (aspon nebudou mit kameny) atd atd... Na jedne nejmenovane stanici, kde prisli o Atego jsou radi, ze dostanou na vyjezd 15 let starou, byt rezavou 815 4x4.
Naposledy upravil(a) Tomas 815 dne ned úno 20, 2011 8:36 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 4562
- Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
- Bydliště: Zlín
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 0 hostů