Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
Tomas 815
Příspěvky: 836
Registrován: čtv kvě 29, 2008 1:51 pm

Příspěvek

No a dalsi milion za jeho prestavbu v Policce, protoze tak jak to GR nakupuje, se s tim neda pracovat (i kdyz podvozek uz lepsi nebude). Hlavne ta prvni varka byla katastrofa. Takze nakonec se mozna neusetri vubec nic, akorat ze to jde z jine kapsy, ale ty penize se mohly investovat nekde jinde. Na druhou stranu pro vyrobce to je dobry byznys. Proda auto - odberatel zaplati - udela s nim paradu na hrade - priveze zpet do fabriky - vyrobce predela a odberatel zase zaplati :-)
Naposledy upravil(a) Tomas 815 dne ned úno 20, 2011 8:43 pm, celkem upraveno 3 x.
ned úno 20, 2011 8:38 pm

Uživatelský avatar
Čonkin
Příspěvky: 991
Registrován: sob srp 02, 2008 11:47 am
Bydliště: hl.m.P.

Příspěvek

mirazapletal: Za nejdůležitější pilíř údržby pořád považuji výměnu provozních náplní a filtrů a seřizovací práce v předepsaných intervalech. Jinak to je polemika na dlouho, každá značka to může dělat jinak, někde stačí načíst chybové kódy, pokud nejsou a zákazník si na nic nestěžuje, dál není třeba nic řešit, někde holt musí měřit v rámci údržby i komprese motoru... :D. Myslím, že podstatné jsem řekl, kde je vůle a koncepce, jde všechno - nebo alespoň většina (náš zákazník-náš pán někde přece jen ještě platí).
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
ned úno 20, 2011 8:40 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No osobně si myslím, že cena nástavby na MAN i Tatru bude v obou případech podobná, ale na tom podvozku při těch 40 ks je už rozdíl znatelný, bohužel. Porovnatelný TGS 4x4 vzadu na vzduchu, nejde objednat z fabriky s dvojkabinou, po dovybavení, pak bude cena na podobný úrovni jako u TerrNa 4x4 R55. Řídil jsem Zetros 4x4, svezl jsem v 815-7 6x6 CAS 30, i MB Atego 1425 AF (hasiči Třineckcýh železáren), s TerrNem 4x4 jsem nikdy nejel, ale verzí 6x6 máme 8 ks, takže to bude asi podobný a podvozkově se Tatra s Ategem nebo Zetrosem nedá porovnávat a motorově s Ategem už vůbec ne.
Protože Atego, Midlum a TGM 4x4 jsou papírová auta, tak i když mají celkovou jenom kolem 14 až 16-ti tun, tak je užitečná hmotnost podvozku skoro stejná jako u toho TerrNa 4x4, takže v tomto bodě jsou ty auta porovnatelná. I když je to mimo OT uvedu přirovnání:
MAN TGM 26.290 6x2-4 BL, celková 26 t, podvozek 6,5 t, korba 3 t, TGS 41.400 8x4 BB, celková (povolená) 32 t, podvozek 10,5 t, korba 4,5 t, užitečná je skoro stejná 16,5 t (TGM), 17 t (TGS), takže skoro stejně, rozdíl v ceně podvozku cca. 22.000,- EUR, trakční síla v terénu skoro stejná (6x2 - s přizvednutím nápravy 14,9 t, 8x4 - 19 t), ale např. ve výbavě zasadní rozdíl (std. TGM sedačka řidiče natvrdo, okna na kliku, mechanická zrcátka ...), ale ekonoma (úplného laika na auta) zajímají 2 věci, při podobné užitečné hmotnosti ušetřím 0,6 mil. Kč na autě, ušetřím na naftě, na mýtě, silniční dani, pneu, havarijním pojištění atd. Pokud beru, že se přestane přetěžovat, výstavba dálnic momentálně končí (využití velkých sólo aut v terénu), tak je to jedna z cest jak mít "velké" sólo na cesty.
Tatra + MAN = Superstroj!
ned úno 20, 2011 9:09 pm

miky
Příspěvky: 742
Registrován: pát črc 18, 2008 8:45 pm
Bydliště: Morava

Příspěvek

Tomas 815 kesav asi myslí Biocel, a ti vzali Scanii proto, že jim dali v základě automat...nebo se pletu? Oni totiž měli Tatru objednanou, ale po týdnu ji zrušili :D
ned úno 20, 2011 9:18 pm

miky
Příspěvky: 742
Registrován: pát črc 18, 2008 8:45 pm
Bydliště: Morava

Příspěvek

a ještě k výběrovkám , ta vlastní cena je asi 60 procent, pak jsou další aspekty, které rozhodují, ale to nemá cenu ani zveřejňovat, neboť by tady některé trefil šlak
ned úno 20, 2011 9:23 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

S tím Biocelem není to taky tím, že do servisu Scania Paskov to mají 1 km? Pokud jde o tu Scanii Biocel, znáte někdo specifikaci? Je tam automatizovaná převodovka Opticruise (Tatra má Norgren, ale řidič mačká spojku, u Scanie ne) nebo plný automat (s hydraulickým měničem) od Allisonu (Tatra má Twin-Disc nebo teď už taky Allison), je tam zásadní cenový rozdíl, automatizované převodovky jsou u některých značek už zadarmo (myslím Renault OptiDriver), ale Allison stojí odhadem min. 8.000,- EUR příplatek. Nevím co má ta Scania za motor, ale i tak bude asi levnější než Tatra (krátká kabina, podvozek na pérech - pokud se jedná o 4x4).
Tatra + MAN = Superstroj!
ned úno 20, 2011 9:28 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Pokud jde o výběrovky, jednou jsem si četl zadání na centrální adrese - auto pro zimní údržbu:
8-mi válcový motor, vzduchem chlazený, objem 12,8 l, ... no víc okatě už to asi ani nejde napsat, stačilo napsat jenom vzduchem chlazený motor a ne tu omáčku okolo!!! No a na podobném principu funguje většina výběrovek pro státní sféru, někdy to má opodstatnění (hydrostatický přední pohon, celková výška max. 3 m, nezávislé zavěšení kol ...), jindy je to tak brutálně okatě ušité pro určitou firmu, až se tomu nechce věřit.
No a v soukromém sektoru to vidím tak: kdo komu co dal, kdo se zná s jakým ředitelem, cena ani technická specifikace nehrají roli, jsou v tom vyšší zájmy.
Tatra + MAN = Superstroj!
ned úno 20, 2011 9:38 pm

miky
Příspěvky: 742
Registrován: pát črc 18, 2008 8:45 pm
Bydliště: Morava

Příspěvek

Safky nemyslel jsem přímo specifikaci, ale až co vlastně rozhoduje při výběru, není to jen prostě ta cena podvozku
ned úno 20, 2011 10:35 pm

kesav
Příspěvky: 61
Registrován: ned úno 17, 2008 9:11 pm

Příspěvek

možná mám špatné informace, mi ten chlap říkal že jim tatra nechtěla dat pod krátkou FL kabinu 325kw motor, servis byl pak jeden z duvodu proč scanii oproti jiným značkam ne tatře, do Kopřivnice to nemaji o moc dal:-)
pon úno 21, 2011 7:16 am

Tomas 815
Příspěvky: 836
Registrován: čtv kvě 29, 2008 1:51 pm

Příspěvek

Nema nekdo fotku te Scanie ? Nikde jsem ni nemohl najit. Jinak maji to o kus dal, nebot Scanii maji asi 100m od brany, takze jakykoliv jiny servis maji o hodne dal :-) Proste chteli Scanii, tak si ji koupili. Kdyby chteli Tatru, tak by si koupili Tatru.
pon úno 21, 2011 9:01 am

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Pokud jde o TerrNo 4x4 FL, krátká kabina a 325 kW nejde to kvůli zadní hypoidní nápravě - je na ten motor moc slabá (náboje). Výjimku má dvojkabina pro hasiče - verze R55, protože nikdy nebude jezdit s přívěsem. Musela by se dělat další homologace (krátká kabina pro hasiče, 325 kW) a ta bohužel není zadarmo. T815-7 4x4 verze R52 má jen 280 kW.
Tatra + MAN = Superstroj!
pon úno 21, 2011 4:03 pm

Filip Závada
Příspěvky: 2877
Registrován: ned říj 18, 2009 8:04 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

motor Zetor 6911

Příspěvek

Kluci, taková možná blbá otázka, jak moc vadí drobné prasklinky mezi vložkami u motoru 6911?? podle mého voda by do válce jít neměla a opačně tlak do vody. Nebo se pletu? Rozdělal jsem motor u nástavby na mixu a zjistil jsem že tam ty prasklinky mám.
www.zafibeton.cz
Slovo "nejde" neznám. A kdo říká, že něco nejde, tak je to tím, že to neumí!!
Světu mír! .. tam, kde lži a peníze vítězí nad pravdou a láskou.
pon úno 21, 2011 6:30 pm

tatra 4x4
Příspěvky: 475
Registrován: stř srp 05, 2009 12:06 am
Bydliště: Kochánky - Mladá Boleslav

Příspěvek

Nevadí, já sice mám jen 3511 a praskliny sem objevil už někdy před 10 lety a stále OK
pon úno 21, 2011 6:32 pm

Uživatelský avatar
alean
Příspěvky: 292
Registrován: ned říj 29, 2006 9:49 am

Příspěvek

mirazapletal
Nevím jak opravuješ auto ty, ale mě při výměně oleje udělají i kompletní diagnostiku motoru a všeho co s tím souvisí a dají se tak najít chyby než něco rupne.... Adne s je diagnostika jedním z hlavních pilířů údržby.
hlavní pilíř je ten mechanik co umí s tou diagnostikou pracovat,protože těch idiotů co umí načíst a vymazat chybu jsou plné servisy.
A pochybuju že někde dělají kompletní diagnostiku motoru při výměně oleje.
pon úno 21, 2011 6:40 pm

mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

Když se na pana mechanika usměješ, tak ti diagnostiku udělají jakou chceš, víceméně renault má v jednom balíčku výměnu oleje s filtrama včetně naftových, namazání s kompletní kontrolou, hezky ti všechny závady napíšou do takového barevného formuláře :wink:
pon úno 21, 2011 7:44 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti