![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
No a dalsi milion za jeho prestavbu v Policce, protoze tak jak to GR nakupuje, se s tim neda pracovat (i kdyz podvozek uz lepsi nebude). Hlavne ta prvni varka byla katastrofa. Takze nakonec se mozna neusetri vubec nic, akorat ze to jde z jine kapsy, ale ty penize se mohly investovat nekde jinde. Na druhou stranu pro vyrobce to je dobry byznys. Proda auto - odberatel zaplati - udela s nim paradu na hrade - priveze zpet do fabriky - vyrobce predela a odberatel zase zaplati ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Naposledy upravil(a) Tomas 815 dne ned úno 20, 2011 8:43 pm, celkem upraveno 3 x.
mirazapletal: Za nejdůležitější pilíř údržby pořád považuji výměnu provozních náplní a filtrů a seřizovací práce v předepsaných intervalech. Jinak to je polemika na dlouho, každá značka to může dělat jinak, někde stačí načíst chybové kódy, pokud nejsou a zákazník si na nic nestěžuje, dál není třeba nic řešit, někde holt musí měřit v rámci údržby i komprese motoru...
. Myslím, že podstatné jsem řekl, kde je vůle a koncepce, jde všechno - nebo alespoň většina (náš zákazník-náš pán někde přece jen ještě platí).
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
www.bm-autocross-team.euweb.cz
No osobně si myslím, že cena nástavby na MAN i Tatru bude v obou případech podobná, ale na tom podvozku při těch 40 ks je už rozdíl znatelný, bohužel. Porovnatelný TGS 4x4 vzadu na vzduchu, nejde objednat z fabriky s dvojkabinou, po dovybavení, pak bude cena na podobný úrovni jako u TerrNa 4x4 R55. Řídil jsem Zetros 4x4, svezl jsem v 815-7 6x6 CAS 30, i MB Atego 1425 AF (hasiči Třineckcýh železáren), s TerrNem 4x4 jsem nikdy nejel, ale verzí 6x6 máme 8 ks, takže to bude asi podobný a podvozkově se Tatra s Ategem nebo Zetrosem nedá porovnávat a motorově s Ategem už vůbec ne.
Protože Atego, Midlum a TGM 4x4 jsou papírová auta, tak i když mají celkovou jenom kolem 14 až 16-ti tun, tak je užitečná hmotnost podvozku skoro stejná jako u toho TerrNa 4x4, takže v tomto bodě jsou ty auta porovnatelná. I když je to mimo OT uvedu přirovnání:
MAN TGM 26.290 6x2-4 BL, celková 26 t, podvozek 6,5 t, korba 3 t, TGS 41.400 8x4 BB, celková (povolená) 32 t, podvozek 10,5 t, korba 4,5 t, užitečná je skoro stejná 16,5 t (TGM), 17 t (TGS), takže skoro stejně, rozdíl v ceně podvozku cca. 22.000,- EUR, trakční síla v terénu skoro stejná (6x2 - s přizvednutím nápravy 14,9 t, 8x4 - 19 t), ale např. ve výbavě zasadní rozdíl (std. TGM sedačka řidiče natvrdo, okna na kliku, mechanická zrcátka ...), ale ekonoma (úplného laika na auta) zajímají 2 věci, při podobné užitečné hmotnosti ušetřím 0,6 mil. Kč na autě, ušetřím na naftě, na mýtě, silniční dani, pneu, havarijním pojištění atd. Pokud beru, že se přestane přetěžovat, výstavba dálnic momentálně končí (využití velkých sólo aut v terénu), tak je to jedna z cest jak mít "velké" sólo na cesty.
Protože Atego, Midlum a TGM 4x4 jsou papírová auta, tak i když mají celkovou jenom kolem 14 až 16-ti tun, tak je užitečná hmotnost podvozku skoro stejná jako u toho TerrNa 4x4, takže v tomto bodě jsou ty auta porovnatelná. I když je to mimo OT uvedu přirovnání:
MAN TGM 26.290 6x2-4 BL, celková 26 t, podvozek 6,5 t, korba 3 t, TGS 41.400 8x4 BB, celková (povolená) 32 t, podvozek 10,5 t, korba 4,5 t, užitečná je skoro stejná 16,5 t (TGM), 17 t (TGS), takže skoro stejně, rozdíl v ceně podvozku cca. 22.000,- EUR, trakční síla v terénu skoro stejná (6x2 - s přizvednutím nápravy 14,9 t, 8x4 - 19 t), ale např. ve výbavě zasadní rozdíl (std. TGM sedačka řidiče natvrdo, okna na kliku, mechanická zrcátka ...), ale ekonoma (úplného laika na auta) zajímají 2 věci, při podobné užitečné hmotnosti ušetřím 0,6 mil. Kč na autě, ušetřím na naftě, na mýtě, silniční dani, pneu, havarijním pojištění atd. Pokud beru, že se přestane přetěžovat, výstavba dálnic momentálně končí (využití velkých sólo aut v terénu), tak je to jedna z cest jak mít "velké" sólo na cesty.
Tatra + MAN = Superstroj!
S tím Biocelem není to taky tím, že do servisu Scania Paskov to mají 1 km? Pokud jde o tu Scanii Biocel, znáte někdo specifikaci? Je tam automatizovaná převodovka Opticruise (Tatra má Norgren, ale řidič mačká spojku, u Scanie ne) nebo plný automat (s hydraulickým měničem) od Allisonu (Tatra má Twin-Disc nebo teď už taky Allison), je tam zásadní cenový rozdíl, automatizované převodovky jsou u některých značek už zadarmo (myslím Renault OptiDriver), ale Allison stojí odhadem min. 8.000,- EUR příplatek. Nevím co má ta Scania za motor, ale i tak bude asi levnější než Tatra (krátká kabina, podvozek na pérech - pokud se jedná o 4x4).
Tatra + MAN = Superstroj!
Pokud jde o výběrovky, jednou jsem si četl zadání na centrální adrese - auto pro zimní údržbu:
8-mi válcový motor, vzduchem chlazený, objem 12,8 l, ... no víc okatě už to asi ani nejde napsat, stačilo napsat jenom vzduchem chlazený motor a ne tu omáčku okolo!!! No a na podobném principu funguje většina výběrovek pro státní sféru, někdy to má opodstatnění (hydrostatický přední pohon, celková výška max. 3 m, nezávislé zavěšení kol ...), jindy je to tak brutálně okatě ušité pro určitou firmu, až se tomu nechce věřit.
No a v soukromém sektoru to vidím tak: kdo komu co dal, kdo se zná s jakým ředitelem, cena ani technická specifikace nehrají roli, jsou v tom vyšší zájmy.
8-mi válcový motor, vzduchem chlazený, objem 12,8 l, ... no víc okatě už to asi ani nejde napsat, stačilo napsat jenom vzduchem chlazený motor a ne tu omáčku okolo!!! No a na podobném principu funguje většina výběrovek pro státní sféru, někdy to má opodstatnění (hydrostatický přední pohon, celková výška max. 3 m, nezávislé zavěšení kol ...), jindy je to tak brutálně okatě ušité pro určitou firmu, až se tomu nechce věřit.
No a v soukromém sektoru to vidím tak: kdo komu co dal, kdo se zná s jakým ředitelem, cena ani technická specifikace nehrají roli, jsou v tom vyšší zájmy.
Tatra + MAN = Superstroj!
Pokud jde o TerrNo 4x4 FL, krátká kabina a 325 kW nejde to kvůli zadní hypoidní nápravě - je na ten motor moc slabá (náboje). Výjimku má dvojkabina pro hasiče - verze R55, protože nikdy nebude jezdit s přívěsem. Musela by se dělat další homologace (krátká kabina pro hasiče, 325 kW) a ta bohužel není zadarmo. T815-7 4x4 verze R52 má jen 280 kW.
Tatra + MAN = Superstroj!
-
- Příspěvky: 2877
- Registrován: ned říj 18, 2009 8:04 pm
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
motor Zetor 6911
Kluci, taková možná blbá otázka, jak moc vadí drobné prasklinky mezi vložkami u motoru 6911?? podle mého voda by do válce jít neměla a opačně tlak do vody. Nebo se pletu? Rozdělal jsem motor u nástavby na mixu a zjistil jsem že tam ty prasklinky mám.
www.zafibeton.cz
Slovo "nejde" neznám. A kdo říká, že něco nejde, tak je to tím, že to neumí!!
Světu mír! .. tam, kde lži a peníze vítězí nad pravdou a láskou.
Slovo "nejde" neznám. A kdo říká, že něco nejde, tak je to tím, že to neumí!!
Světu mír! .. tam, kde lži a peníze vítězí nad pravdou a láskou.
mirazapletal
hlavní pilíř je ten mechanik co umí s tou diagnostikou pracovat,protože těch idiotů co umí načíst a vymazat chybu jsou plné servisy.Nevím jak opravuješ auto ty, ale mě při výměně oleje udělají i kompletní diagnostiku motoru a všeho co s tím souvisí a dají se tak najít chyby než něco rupne.... Adne s je diagnostika jedním z hlavních pilířů údržby.
A pochybuju že někde dělají kompletní diagnostiku motoru při výměně oleje.
-
- Příspěvky: 4562
- Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
- Bydliště: Zlín
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti