Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Zamčeno
Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

pavel 815:

Asi tak! Ja dneska ja jsem to cetl, tak ja i nekolik krat napsal, ale pak jsem se nato vysral a nevyhazoval ten text! Je to zbytecne! :lol:
čtv bře 31, 2011 9:21 pm

Uživatelský avatar
roadtrain
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 10567
Registrován: sob črc 04, 2009 3:51 pm
Bydliště: CZ-Slezsko-Slaskie

Příspěvek

ve světě globální ekonomiky mít robusnou kabinu k čemu ?? z vlastenectví ??
Steinkohle kipper Orientexpress
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
čtv bře 31, 2011 9:23 pm

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

roade!

Tak kdyz chteli papirovou, a levnejsi, tak mneli jit do Ciny, tam urcite by ji sehnali! :lol: :lol: :lol:
čtv bře 31, 2011 9:27 pm

kesav
Příspěvky: 61
Registrován: ned úno 17, 2008 9:11 pm

Příspěvek

ja si taky rypnu..mam rad na tatře jednoduchost, a už v terrnu je podle mě moc blbosti...mi by se nejvice libila kabina zvenku FL, vevnitř euro2.-) vadi mi např: bufik neni napojeny na rozvod vzduchu- nerozmrati skla, světlo se přetěhovalo z leve strany na strop ke středu- v noci pišu papiry, stinim si, klapky rozvodu vzduchu_ někdy mam pocit že vedle mě sedi terminator, jak ty servomotorky jezdi samy od sebe, a stejne se nenastavi tak jak chci.. no necham toho je to stejně mimo ale souhlasim s pavlem 815 jednoduchost a podvozek, proto se tatra prodavala...
čtv bře 31, 2011 9:30 pm

Uživatelský avatar
Lucian
Příspěvky: 490
Registrován: čtv led 08, 2009 7:21 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek

Na jednoduchost už zapomeňte. Co je zrovna jednoduchého na podvozku Tatra, ten je zrovna ve srovnání s konkurencí složitější. A pokud by byl (ale asi nebude) E6 vzduchem chlazený tatra motor, tak se stejně bez těch notebooků neobejdete!!! S čím dál přísnějšími emisními limity se bude složitost jen zvyšovat. Na druhou stranu se z té elektroniky dělá zbytečně šílený bubák a magie.

Já neříkám, že T158 zvedne tatře prodej, ale že je furt lepší, když se bude prodávat T158 a stavební firmy si ji koupí než když si nakoupí vzpomenutý Mercedesy!

A prodeje u nás a na Slovensku tatru z problémů nevytrhnou, jediná šance je prodávat ve světě a bohužel kromě australanů (něco Rusko a Indiie) nemá nikdo o tatra motory zájem. Ale australané trvají na automatických převodovkách.

Jde také o to, jestli ta "jednoduchost" tater je vůbec důležitá deviza a jestli významě přispívá ke "skvělým" prodejům. Kolik se proboha za posledních pár let prodalo v ČR nových tater? Neznám cenovou politiku nového modelu T158, ale všichni víme, že cena nového terrna je docela vysoká. Je to dáno paradoxně ne "jednoduchostí", ale složitostí těchto vozidel. On už sám o sobě ten plněpohonný podvozek s výkyvnými polonápravami je prostě na výrobu dražší než klasický žebřinový rám.

Ono se to nyní může zdát divné, ale je možné, že ta kabina DAF s motorem a převodovkou vyjde levněji než, když si tatra vyrobí vlastní kabinu, motor a převodovku.
čtv bře 31, 2011 9:41 pm

Uživatelský avatar
T613
Příspěvky: 993
Registrován: pon bře 24, 2008 12:55 pm
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Český trh Tatru neuživí, takže je celkem irelevantní proč si ji zákazníci kupují tady. To je prostě fakt. Tatru uživí jen export do států jako je Rusko, Austrálie, Kanada, USA, Brazílie, Afrika.
Každý z těch trhů bude chtít něco jiného - dá se předpokládat, že USA, Kanada a Austrálie (možná i Latinská Amerika) se bude lépe uchycovat T158 a bude tam i levnější provoz díky domácímu Paccaru. Na Rusko a Afriku je pak lepší přesunout výrobu budek Terrno do Ruska nebo se na to vyprdnout a pro tyto trhy používat kabiny ze sedmičkové řady (levnější variantu). Motory pak používat dokud to povolá tamní legislativa.
Není důvod, aby Terrno a T158 nemohly vedle sebe existovat.
Optimista se učí anglicky, pesimista čínsky, ale realista spí s Sa vz.58!
čtv bře 31, 2011 9:47 pm

Filip Závada
Příspěvky: 2877
Registrován: ned říj 18, 2009 8:04 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Lucian

Příspěvek

Podvozek Tatra že je složitější?? Člověče, viděl jsi někdy takovou změť kardanů, ramen, stabilizátorů atd. jako má třeba Man 8x8?? Ano, podvozek Tatra je asi zbytečně robustní na silnici, ale v regionálním provozu plném špatných silnic a kombinovaném s terénem je to pořád to nejlepší co se dá koupit. Viz. Renaulty Lander mix, ani jeden po třech letech provozu neprošel bez drahé opravy podvozku STK. Moje T 148 má bez oprav náprav najeto moc, a to po špatných silnicích, ne jako někdo řekne že tirákem najede daleko víc a taky bez poruch, ale zapoměl dodat, že po dálnicích celé Evropy.
www.zafibeton.cz
Slovo "nejde" neznám. A kdo říká, že něco nejde, tak je to tím, že to neumí!!
Světu mír! .. tam, kde lži a peníze vítězí nad pravdou a láskou.
čtv bře 31, 2011 9:58 pm

Uživatelský avatar
roadtrain
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 10567
Registrován: sob črc 04, 2009 3:51 pm
Bydliště: CZ-Slezsko-Slaskie

Příspěvek

Filipe zrovna v pondělí jsem viděl v Polsku renaul Magnum,který po polských cestách a polských šachtách najezdil 2 miliony km a kupodivu si to řidič nemohl vynachválit a pořád vypadal dobře. :lol:
jinak si dovolím souhlasit s T613.
jen bych snad dodal Honzíkové konečně slezte z těch pecí a koukněte se kolem sebe :wink:
Steinkohle kipper Orientexpress
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
čtv bře 31, 2011 10:06 pm

Filip Závada
Příspěvky: 2877
Registrován: ned říj 18, 2009 8:04 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Ano, tahač návěsů Magnum a Lander 8x4 mix.. To je asi jako hodiny a holiny.. A dva miliony km, no, to je hodně starej Magnum a nebo v tom někdo seděl celé dny a týdny.. A polák když řekne, že venku svítí slunce tak se jdu podívat z okna.. Já koukám, a čím dál víc se mi chce vrátit občanku a jet někam hodně daleko.. Kam to tady spěje mi není jasné..
Naposledy upravil(a) Filip Závada dne čtv bře 31, 2011 10:15 pm, celkem upraveno 1 x.
www.zafibeton.cz
Slovo "nejde" neznám. A kdo říká, že něco nejde, tak je to tím, že to neumí!!
Světu mír! .. tam, kde lži a peníze vítězí nad pravdou a láskou.
čtv bře 31, 2011 10:12 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

roadtrain: Robustní kabina je třeab už jen kvůli odolnosti při nehodě. Krom Tatry (T815/Terrno), Scanie a Volva je to totální papír, měl jsem možnost si do toho ať už při výcviku nebo při DN střihnout a rozdíly v odolnosti, tedy deformacích při čelním nárazu nebo převrácení jsou obrovské... Ale to je spíše okrajové... Uvidímě co přinese čas, do té doby nemá cenu soudit...
čtv bře 31, 2011 10:13 pm

Uživatelský avatar
roadtrain
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 10567
Registrován: sob črc 04, 2009 3:51 pm
Bydliště: CZ-Slezsko-Slaskie

Příspěvek

Hynku ono ve své době trabant taky překonal golfa pokud jde o čelní náraz měl výhodu plastu.dneska nejde o robustons jako takovou ale o deformační zony tak aby se vůz deformoval a pokud možno řidič zůstal celý.
nechci soudit,ani nijak kritizovat ono všechno nakonec může dopadnout úplně jinak.
ale jedno vím jistě,pořád je lepší vyskoušet tuto variantu než nedělat nic a zkrachovat.
Steinkohle kipper Orientexpress
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
čtv bře 31, 2011 10:19 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 4523
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Příspěvek

Kua kua, musim reagovat. Niektori z vas si myslia ze je tatra stara sunka patriaca do srotu a doby kamennej. Chvalite si PVC vozi. Tiez s jednym jazdim bo musim, ale uvedomujete si preco sa tatra v cz a sk nepredava?? co tu jazdi po ceste??? 148, 815 T1, T2, nejake terna a eurovky... Dovod - naco je niekomu nova tatra ked ta stara mu stejne sluzi a porizovaci ceny nahr. dielov su uplne niekde mimo od pvc. A pre ludi ako je Filip alebo Leos je nejake nova euro 3 tatra alebo pvc auto na pracu kolo komina k nicomu. Tatra sa vraj nezmenila a ako sa zmenilo za poslednych 10-15 rokov volvo, scania,renault... ??? Okrem noveho nazazniku zo svetlami je kabina priestorovo to same. Ano tatra ma slaby servis na zapad a neochotu mamazmentu a z casti si moze za to sama ako dopadla. Daf nejak nepreferujem ale pochybujem ze by Daf tatre nejak pomohol viz.tatra810. V poriadku pomoze tak len dobre ale som zvedavy ked si take auto kupim v tahaci na MKD tak ako mi niekde vo franci v servise DAF caruju s opravou napr.krizu na predne naprave alebo nedaj boh ze by tu tatru mali trhat. To by v kazdom DAFservise musel byt nejaky tatraopravar aby im kukal na ruky popripade ich to tam ucil.Tatra je jednym z poslednych nakladiakov ktore sli mimo rad .... Uvidime co ukaze cas ale ak sa tatrodaf nepodari tak tatra ide do kopru.. Takze drzim palce a dufam ze v tatre vedia co robia...
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
čtv bře 31, 2011 10:41 pm

Milan Černý
Příspěvky: 831
Registrován: úte srp 26, 2008 9:24 pm
Bydliště: E.Beneše 10/16 Prostějov

Příspěvek

No je na pováženou. Že zatímco všichni výrobci se snaží uchytit na východě a to jak Man, Volvo, Scania a derou se tam tak my jdeme opět na přesně opačnou stranu, tedy na západ. A to jsme na tom východě byli dříve. My jsme tyto trhy opustili a ostatní honem zaujali naše místo. No bohužel a můj názor je , že vedení tatry takto reaguje neboť současné vedení je orientováno na západ a v rusku a na východě se nedomluví a neorientuje. A tak vzniknul tento typ a co si budeme povídat to už ta 810 my spíše připomene tatru, protože renault podobný typ nedělá a i podvozek je od renaultu na pohled odlišný. Zatímco pod kabinou dafu pozná tatru jen pár nás bláznů jež velká auta zajímají. Ti ostatní uvidí Daf. A nechápu proč na jeden typ kabinu od renaultu a na druhý typ od dafu. Třeba se pletu , ale to už pokud by se dala tatra dohromady s kamazem či mazem tak to byla lepší volba. Podívejte se na počty vyráběných mazů a kamazů. Je mi to líto ,ale bojím se že z tatry zůstane jen podvozek. A to už opravdu nejsme schopni vyrobit ani vlastní kabinu?
MILDATRUCK
čtv bře 31, 2011 10:52 pm

Uživatelský avatar
T613
Příspěvky: 993
Registrován: pon bře 24, 2008 12:55 pm
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

1) vývoj nové kabiny, příprava její výroby a homologace v EU, Rusku a dalších státech stojí obrovské finance. Ty jak si Tatra nemá
2) DAF může dodávat kabiny i motory i pro T810 (což by byl i logický krok)
3) nic se nikdy nejí tak horké se uvaří neb:
4) vývoj modernizace kabiny Terrno, příprava výroby a zřejmě i homologace stála Tatru nemalé prostředky, které se jí za dvanáct měsíců nemohly vrátit ani v náznaku
5) vývoj a příprava Norgrenu taky stál Tatru dost
6) Roadshow stála Tatru taky dost peněz a propagovat něco co chcípne ani ne za dvanáct měsíců je taky kravina

takže ať se na to dívám jak se na to dívám vycházejí mi z toho tři závěry
a) Terrno se zruší a Tatra má lepší ekonomickou situaci než jsme si mysleli
b) Terrno se zruší a Tatra má ve vedení totální idioty
c) Terrno a T158 budou určeny pro jiné trhy a navzájem si nebudou konkurovat
Optimista se učí anglicky, pesimista čínsky, ale realista spí s Sa vz.58!
pát dub 01, 2011 6:54 am

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

Milan Cerny:

Vychod, jako Rusko. Rusko a jeho trh, to je jedna velka stoka, kanalizace, kde se da prodat uplne vse a jakem koli mnozstvi!
Je pravdou ze Tatra v Rusku byla jako doma. Mnela sve zazemi. Dnes je v Rusku tater uz jako safranu. Stare vymiraji a o nove? Tak v Rusku zajem by i byl. Ale tady vznikaji spousty ale! A Tatra je neresi.
Kdyz si vememe stav veci ze v Rusku jak jsou ty ATP a mechanizacni autokolony a td. Vzdyt to byly bazi, kde se pohybovalo v prumeru po 50 tater. Pak naftari, plynari kde tech tater bylo podstatne vic, geologove a pruskumnici, vzdyt v prvne pocatcich se v Tajze zacina geologii a pruskumem kde tech tater byly kvanta! Tyto autobazi a autokolony mely pro tatry vybudovane velice dobre podminky! Velice dobre servisne dilny a zazemi pro opravy!
Servis. Byl opravarensky kombinat v Leningradu (Sankt Peterburg) dale byl v Surgutu, Zeleznogorsku a podobne. Kde jsou? V prdeli! Vse se rozkradlo, a dnes uz neni nic!
Gazprom, Rosneft, to jsou strategicke podniky Ruska, a politicke principy nejak nedavaji tomu aby Tatra s tvari americana se sla prosazovat pro danne firmy. Proto ani ten zajem ani nejak neni! Tatra mnela velice silneho cloveka, kapacitu na rusky trh, velice dobry pan, Pan z velky "P" ale ten uz je bohuzel v duchodu. To byl pan ktery se furt nachazel v Rusku, a zabival se problematikou! A ne jako dnes ze tady mame take pany kteri maji na starosti rusky trh, ale v Rusku nebyly uz "X" dobu, takze ani nevi jaka je tam situace, jen z doslechu a z toho co si prectou tady na vlakne "tri T". Ale aby sli do reality, tak to ani nahodou. Co se tyce Ruska, kluci, tak ja jsem tam denne, a zacal jsem vam ho tady nejak vice mene priblizovat. Nejsem Tatra Koprivnice, ale brzy se dockate i takove akce jak tady tomu rikate "Roadshow", bude z Ruska, ale nebude smerovana pro prezentaci novych tater, a uz vubec ne DAF-a i kdyz tam Tatra bude velice dobre zvyraznena.
pát dub 01, 2011 9:01 am

Zamčeno

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů