Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Poruchy a opravy Tater
Zdravím všechny uživatele. Původně jsem nechtěl tohle zakládat ale o poruchách a opravách je tu plno malých témat a tak mě napadlo že by nebylo špatné mít tyhle věci pěkně pohromadě
Nedávno se tu objevilo pár dotazů ohledně výměny zkrutné či torzní, jak je kdo zvyknutý, tyče. Jelikož mě tato kratochvíle dnes také postihla tak jsem udělal malou fotodokumentaci aby případní zájemci věděli jak na to.
Takže takhle nějak to vypadá když to rupne, já jsem to fotil původně kvůli tomu jak se podařilo našemu svářeči opravit uvolněné schody. Přivařil je k blatníku čímž sice zamezil samovolnému poskakování ale znemožnil sklápět kabinu
Já jsem měl dnes to "štěstí" že mi torzka rupla vepředu a ne až v tom zadním uložení odkud se hůř tahá ven
Začal jsem tím že jsem sundal kolo a zajistil si auto. Pak jsem odpálil na čepu co drží "brýle" navařený nos který jim zabranujě aby sjely
Pak jsem si zapálil tyč tak aby se dala dobře bouchat a vytáhnul zajišťovací kroužek pod kterým je ještě podložka a kroužek. Nahřál jsem držák tyče do červena a zbytek tyče vyrazil. Tohle může trvat hodně dlouho, někdy je potřeba do tyče, ve které je vyřezaný závit, našroubovat šroub s navařeným okem a pomoc hupcuku torzku táhnout ven. Je dobré si ten šroub do torzky i přivařit poněvadž ten závit to vtšinou nevydrží a zděsí se z toho. Takhle se to tahá ven když se torzka zalomí v tom zadním držáku.
Mě praskla vepředu proto že byl zlomený kámen přes který je uložená vepředu na rameni. Musel jsem přešrubovat celý držák protože byl vymačkaný. Šlo to dost na .... , asi tam byl od fabriky
Foto zajištění vozu
Pak jsem vyčistil drážky jak na tyči tak v obou uloženích
Torzku tam dávám zepředu durch přes zadní uložení, obě uložení mažu grafitovou vazelínou aby šla příště líp ven. Pak si ji nachystám na nasazení předního ramene.
Po nasazení je potřeba ji předpružit, dělám to tak že si nastavím brýle na čep tak aby oko bylo o díru níž než čep. Pak to heverem napružím abych dostal oko brýlí na čep.Sorry za druhou fotku, nějak jsem ji neotočil
Torzku doklepnu až na doraz dopředu, nasadím vymezovací kroužek, podložku a zajistím zajišťovacím kroužkem.
Někdo nezapaluje nos na dorazu brýlý ale vytahuje čep na rameni, já to dělám jak jsem popisoval. Přijde mi to lepší ale kdyby někdo chtěl tak takhle vypadá stahovák, druhou fotku berte jako návod
A hybaj vydělávat
Možná má někdo nějaký jiný a třeba i lepší systém, kdyžtak dejte vědět, rád se přiučím. Někdy je to celkem boj tak je potřeba si pomáhat všemi dovolenými i nedovolenými prostředky
Nedávno se tu objevilo pár dotazů ohledně výměny zkrutné či torzní, jak je kdo zvyknutý, tyče. Jelikož mě tato kratochvíle dnes také postihla tak jsem udělal malou fotodokumentaci aby případní zájemci věděli jak na to.
Takže takhle nějak to vypadá když to rupne, já jsem to fotil původně kvůli tomu jak se podařilo našemu svářeči opravit uvolněné schody. Přivařil je k blatníku čímž sice zamezil samovolnému poskakování ale znemožnil sklápět kabinu
Já jsem měl dnes to "štěstí" že mi torzka rupla vepředu a ne až v tom zadním uložení odkud se hůř tahá ven
Začal jsem tím že jsem sundal kolo a zajistil si auto. Pak jsem odpálil na čepu co drží "brýle" navařený nos který jim zabranujě aby sjely
Pak jsem si zapálil tyč tak aby se dala dobře bouchat a vytáhnul zajišťovací kroužek pod kterým je ještě podložka a kroužek. Nahřál jsem držák tyče do červena a zbytek tyče vyrazil. Tohle může trvat hodně dlouho, někdy je potřeba do tyče, ve které je vyřezaný závit, našroubovat šroub s navařeným okem a pomoc hupcuku torzku táhnout ven. Je dobré si ten šroub do torzky i přivařit poněvadž ten závit to vtšinou nevydrží a zděsí se z toho. Takhle se to tahá ven když se torzka zalomí v tom zadním držáku.
Mě praskla vepředu proto že byl zlomený kámen přes který je uložená vepředu na rameni. Musel jsem přešrubovat celý držák protože byl vymačkaný. Šlo to dost na .... , asi tam byl od fabriky
Foto zajištění vozu
Pak jsem vyčistil drážky jak na tyči tak v obou uloženích
Torzku tam dávám zepředu durch přes zadní uložení, obě uložení mažu grafitovou vazelínou aby šla příště líp ven. Pak si ji nachystám na nasazení předního ramene.
Po nasazení je potřeba ji předpružit, dělám to tak že si nastavím brýle na čep tak aby oko bylo o díru níž než čep. Pak to heverem napružím abych dostal oko brýlí na čep.Sorry za druhou fotku, nějak jsem ji neotočil
Torzku doklepnu až na doraz dopředu, nasadím vymezovací kroužek, podložku a zajistím zajišťovacím kroužkem.
Někdo nezapaluje nos na dorazu brýlý ale vytahuje čep na rameni, já to dělám jak jsem popisoval. Přijde mi to lepší ale kdyby někdo chtěl tak takhle vypadá stahovák, druhou fotku berte jako návod
A hybaj vydělávat
Možná má někdo nějaký jiný a třeba i lepší systém, kdyžtak dejte vědět, rád se přiučím. Někdy je to celkem boj tak je potřeba si pomáhat všemi dovolenými i nedovolenými prostředky
Nad alkoholem nikdy nikdo nezvítězil, jen moraváci remizují:-)
Tom@s Benda:
Velice pekne zdokumentovani! Fakt velice pekne! Vymena torzni tyce, neni bezna porucha, ale kdyz uz, tak si clovek uzije!
A ten vas svarec, je videt ze asi moc pri praci neuvazuje! Neni to nahodou ukrajinec?
Ale jinak pekne! Jses sikovny! Dnes uz je malo ridicu aby si i sami spravovali svoje auta!
Velice pekne zdokumentovani! Fakt velice pekne! Vymena torzni tyce, neni bezna porucha, ale kdyz uz, tak si clovek uzije!
A ten vas svarec, je videt ze asi moc pri praci neuvazuje! Neni to nahodou ukrajinec?
Ale jinak pekne! Jses sikovny! Dnes uz je malo ridicu aby si i sami spravovali svoje auta!
-
- Příspěvky: 4523
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Tomas
Je to len na 815 ci a na148 813? Na 813 mam komplet ofotene ako na vymenu simeringov na naprave aj s foto stahovaku a nejakym videjkom. Mozem to dat sem??
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
-
- Příspěvky: 2877
- Registrován: ned říj 18, 2009 8:04 pm
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
A dnes je tam ještě : při práci můžete při neopatrnosti utrpět vážný úraz nebo dokonce zemřít. Já to četl i v návodu k leštičce karoserií s příkonem 120 W.. Já autogen nemám a rozebral jsem všechno, je to jen otázka času. Koroze často dělá z rozebiratelných spojů spoje nerozebiratelné.. Dnes je potřeba jak pro dementy psát na kelímek kafe u "mekáče" - pozor horké!!! Za chvíli ti napíšou na hajzlpapír - utírání prdele svěřte odbornému pracovníkovi
www.zafibeton.cz
Slovo "nejde" neznám. A kdo říká, že něco nejde, tak je to tím, že to neumí!!
Světu mír! .. tam, kde lži a peníze vítězí nad pravdou a láskou.
Slovo "nejde" neznám. A kdo říká, že něco nejde, tak je to tím, že to neumí!!
Světu mír! .. tam, kde lži a peníze vítězí nad pravdou a láskou.
Arktik:Já mám u nás na starosti co se oprav týká 4x 815 T1 S1, 2x T1 S3, 2 x T-815 CAS (hovnocuc) 1x E2 S3 a ještě abych nevyšel ze cviku jednu Lízu (sypač). Ukrajinec to není, byť jením kusem taky disponujeme takže vím že tohle je jejich "rukopis" Tohle udělal důchodce, tam se ta mentalita projevuje podobně Co se týká dílenských příruček tak tam (alspoň v té mé) není o výměně a nastavení torzní tyče ani čárka. V nových už to asi bude ale tu nemám, na E2 jsem se ptal jen tak ze zvědavosti údajně by mě vyšla na nějakých, bratru 15000 kč. V pondělí jsem vyhazoval motor kvůli přetěsnění s tím že zrovna vyměním ložiska na parohách řízení.To spodní ložisko se kousalo a bylo už protočené v uložení. Otevřu dílenskou příručku a ? Nic Je tam namalovaný přípravek na vymezení vůle ložisek ale o tomhle ani čárka. Mám ale příručku z roku (tuším 85-6?), tam jsou i pomotané čísla obrázků
Peter: Sem s tím, ať se poučíme. Razím heslo že 100x slyšet = 10x vidět = 1x dělat.
Bazilišák: Pěkně to tam muselo být kouslé, já to jak jsem psal radši ušvihnu na tom vrchním čepu, ale když chceš vyměnit brýle tak to nějak takhle vypadá Jemným poklepem Když to nejde silou tak to půjde větší silou
Peter: Sem s tím, ať se poučíme. Razím heslo že 100x slyšet = 10x vidět = 1x dělat.
Bazilišák: Pěkně to tam muselo být kouslé, já to jak jsem psal radši ušvihnu na tom vrchním čepu, ale když chceš vyměnit brýle tak to nějak takhle vypadá Jemným poklepem Když to nejde silou tak to půjde větší silou
Nad alkoholem nikdy nikdo nezvítězil, jen moraváci remizují:-)
Tom@s Benda:
U toho jeste jezdis, tak jses frajer! Dnes je takovych lidi malo! Ja bych to rozhodne nedelal! Ja to vice mene otrokarna! Ale take si uziju!
Dejme tomu tady! Podivej! Prisel mne pozadavek z Ruska na dodani uvedenych ND pro vozidlo Tatra.
Potrebujeme takove lozisko,
Takovou hrodel,
Ale vse nove!
Tak se ptam! A na jake vozidlo? Zaslete mne VIN kod, rok vyroby vozidla, pripadne foto. Tak jsem dostal nasledujici.
Cislo motoru:
VIN Kod a foto celkoveho vozidla:
Tak se divam na to vse co jsem obdrzel, a si myslim! Podivej, zase nejaka habadura! Predelany vojak na falesnych papirech. Tak se ptam. A kde ste k tomu autu prisli? Tak mne bylo odpovezeno ze tato Tatra byla zakoupena ze Slovenska, je to vozidlo E3.
Povidam to neni zadna E3 ale predelany vojak nejakeho 86-eho roku na falesnych papirech. Tak jsem zase dostal odoved ze slovaci jim to tak poslali a ze je to original ze ja tomu kokot rozumim!
Tak zase! Ja jsem jim napsal ze vzhledem k tomu ze nezname specifikaci vozidla, tak neumime dodat originalni dily.
To byl kraval, az nakonec to dopadlo tak ze by to mnela bit VVN 8x8, tak jo, zaslal se material na tu VVN-ku ale bez jakych koli zaruk vzhledem na nezjisteny puvod vozidla.
Takze zadny katalog, katalogove cislo, vzdyt tam nepasuje ani zakladni identifikace jako VIN a cislo motoru, jenom ti nafoti rosypane valecky z loziska, nejakou ohlodanou hridel a doplni ze to chteji nove, abys jim nahodou neposlal take toto co vidis na foto!
Tatra servis "made-in-russia".
U toho jeste jezdis, tak jses frajer! Dnes je takovych lidi malo! Ja bych to rozhodne nedelal! Ja to vice mene otrokarna! Ale take si uziju!
Dejme tomu tady! Podivej! Prisel mne pozadavek z Ruska na dodani uvedenych ND pro vozidlo Tatra.
Potrebujeme takove lozisko,
Takovou hrodel,
Ale vse nove!
Tak se ptam! A na jake vozidlo? Zaslete mne VIN kod, rok vyroby vozidla, pripadne foto. Tak jsem dostal nasledujici.
Cislo motoru:
VIN Kod a foto celkoveho vozidla:
Tak se divam na to vse co jsem obdrzel, a si myslim! Podivej, zase nejaka habadura! Predelany vojak na falesnych papirech. Tak se ptam. A kde ste k tomu autu prisli? Tak mne bylo odpovezeno ze tato Tatra byla zakoupena ze Slovenska, je to vozidlo E3.
Povidam to neni zadna E3 ale predelany vojak nejakeho 86-eho roku na falesnych papirech. Tak jsem zase dostal odoved ze slovaci jim to tak poslali a ze je to original ze ja tomu kokot rozumim!
Tak zase! Ja jsem jim napsal ze vzhledem k tomu ze nezname specifikaci vozidla, tak neumime dodat originalni dily.
To byl kraval, az nakonec to dopadlo tak ze by to mnela bit VVN 8x8, tak jo, zaslal se material na tu VVN-ku ale bez jakych koli zaruk vzhledem na nezjisteny puvod vozidla.
Takze zadny katalog, katalogove cislo, vzdyt tam nepasuje ani zakladni identifikace jako VIN a cislo motoru, jenom ti nafoti rosypane valecky z loziska, nejakou ohlodanou hridel a doplni ze to chteji nove, abys jim nahodou neposlal take toto co vidis na foto!
Tatra servis "made-in-russia".
Koukám že tyhle vojenské předělávky se na východě celkem rozšířily,ale musí to bejt celkem utrpení na to něco shánět,natož takový auto živit.Zatracení slováci,že chytili takovej kšeft a odbyt pro tyhle splácaniny
Pražské dodávkář a návěsář
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
JiRaY:
Tak nejak ten kseft nechytly. Nakolik tyto auta jsou normalni bezni vojaci bez jakych koli uprav ramu, bez vymeny listovych per, a jenom ja to olakovany a osazena korba s pomcnym ramem co u tatry neni to prave orechove!
Takze az tak moc jich tam zase neni, ono i armada tech 815-ek az toilk nevyrazovala, nejlapsi na tech autej je fakt padelanych papiru na kterych tyto vozy byly ze Slovenska vyvezeny, a nejlepsi sranda je, ze Tatra Koprivnice s tim vubec nic nedela! Alespon tak se to jevi!
Z meho pohledu to take tak nejak neni sranda, nakolik kdyz slovaci udelali z nejake E3 tatry duplikat TP na ktery vozy vyvezli, tak je mozne ze jsou podle papiru dve identicke vozy. Pripadne jeste prichazi v uvahu ze doslo k uniku dat z tatry, na ktere se pak vozy vyvezly! Neco na tech dvou variantach bude! Jinak to asi ani nejde!
Tak nejak ten kseft nechytly. Nakolik tyto auta jsou normalni bezni vojaci bez jakych koli uprav ramu, bez vymeny listovych per, a jenom ja to olakovany a osazena korba s pomcnym ramem co u tatry neni to prave orechove!
Takze az tak moc jich tam zase neni, ono i armada tech 815-ek az toilk nevyrazovala, nejlapsi na tech autej je fakt padelanych papiru na kterych tyto vozy byly ze Slovenska vyvezeny, a nejlepsi sranda je, ze Tatra Koprivnice s tim vubec nic nedela! Alespon tak se to jevi!
Z meho pohledu to take tak nejak neni sranda, nakolik kdyz slovaci udelali z nejake E3 tatry duplikat TP na ktery vozy vyvezli, tak je mozne ze jsou podle papiru dve identicke vozy. Pripadne jeste prichazi v uvahu ze doslo k uniku dat z tatry, na ktere se pak vozy vyvezly! Neco na tech dvou variantach bude! Jinak to asi ani nejde!
Pamatuju si jak pár let nazpět taky byly problémy s papírama na Tatrách. Tenkrát to byl docela velký průser, co vím tak na papíry aut co šli dejme tomu do Polska a Maďarska se tady přihlašovali auta buďto kradené nebo dotáhlé odněkud z venku. Jenže časem se začaly tyto vozy vracet do republiky a najednou si všimli týpci na evidenci vozidel že auta na těchle papírech s těmahle číslama rámu už tu jednou jsou. Což bylo minimálně podezřelé Jinak pěkný způsob objednávání náhr. dílů. Pamatuju si jak jeden nejmenovaný dopravce ze zlínska co provozoval "ameriky" tahače běhal po prodejcích náhradních dílů s origi dílem od vazelíny zabaleným v hadře a na otázku co si přeje říkal že potřebuje "něco takového nebo alspoň podobného" a ukazoval prodejci dotyčný díl
Nad alkoholem nikdy nikdo nezvítězil, jen moraváci remizují:-)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 1 host