![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
se podívej na vlastnosti obr. a uvidíš odkud to je
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Moderátoři: martin_100, Olda, Chomuťák
Promiň,ale pleteš sepetr.truck píše:zvuková signalizace + červená kontrolka - zlomení kloubu v okamžiku uvedení do činnosti se nesmí pokračovat v zatáčení ale musí se natočit kola na obrácenou stranu a vůz se musí začít rovnat hrozí zlomení vozu a vážné poškození toho co prochází točnou u meziměstských které mají manuální převodovku hrozí navíc přetrhání lanovodů od řadící páky a to je potom drahá sranda .tzv píše:Ke kloubovým karosám...
- Hnanej je zadek, ale to už tu několikrát projelo.
- V zimě jsou občas problémy, obzvláš? prý rozjezd do kopce, kdy se to občas nepovede
- Co se chování vozu týče, tak s C744 jsem při jízdě dopředu neměl žádný problém, bezproblémový průjezd městem
- Jestli je tam nějaká pojistka, nevím, avšak měla by tam být zvuková signalizace při velkém zalomení kloubu
Jinak je tam ještě žlutá kontrolka takzvaná "Blokace točny" ta svítí do 30Km/h a oznamuje přibrždování točny , ta je uměle bržděna právě do rychlosti 30km/h a je to z důvodu aby se to nevlnilo jako had občas se stane že při prudkém rozjezdu do zatáčky a přehnání to s plynovým pedálem se točna zabrzdí uplně v uhlu 45% a vozidlo se potom valí zlomené kdo to nezná a nesundá hned nohu z plynu dopadne jako jeden kolega který s takto zlomeným vozem najel rohem kloubu na lampu pouličního osvětlení a způsobyl na voze škodu skoro za 150 000kč
Dále má vozidlo ječtě Blokaci točny při couvání po dobu kterou se drží tlačítko blokace vozidlo couvá jako "PRKNO" ale já to nikdy nepoužíval protože mě couvání s odblokovanou točnou nečinilo problémy
No Tvrdolíne či fridolínefrdolin píše: Promiň,ale pleteš se
Do cca 30 km/h je točna blokovaná jen napolovinu,od 30 km/h je blokována naplno.
A teď to vysvětlím:Celé řízení točny je kombinace elektroniky a hydrauliky,elektronika
hlídá rychlost jízdy a úhel natočení volantu..Při malé rychlosti jde do
pístnic menší tlak oleje a točna je blokována jen zčásti,aby autobus vůbec mohl zatočit.
Nad 3o km/h je do pístnic puštěn plný tlak tzn.je točna blokovaná naplno,ale jen pokud neotočíte volantem
o cca.půl otáčky,tímto se tlak blokace sníží opět na polovinu,zase s toho důvodu aby to mohlo zatočit.
No a poslední situace je že autobus jede víc jak 50km/h,v tomto případě je točna blokovaná
natvrdo a nezáleží na otáčení volantem.Tlačítko na blokaci točny se nepoužívá na couvání,ale
právě pro případ že je kluzká vozovka a potřebuješ vyjet kopec.Pod kopcem když je autobus v rovině(důležité)
prostě točnu zablokuješ a pod plným plynem(jestli máš ASR:))kopec vyjedeš ještě líp jak se
standartním autobusem.Bohužel toto málo řidičů ví a tak je v Praze,když napadne sních vidět spouty
zlomených kloubů.
Znovu se omlouvám,ale ty jsi přesně ten člověk,který byl taky jeden z důvodů proč jsem odešel.Myslím že se pro tento typ lidí používá hláška že je chytrej jak rozhlasová stanice hlavního města Arménie.petr.truck píše:
No Tvrdolíne či fridolíne
řveš tu že se pletuvíš u DíPí jezdí dost exotů různého ražení a nejhorší budou patrně staří rudí mázové ze šeidrů co všechno znají všechno vědí ale když sednou do citybusu neumí se s tím ani rozjet a v zatáčce ti sejmou plošinu pod vozem o obrubník a když parkují v obratišti nechají tam autobus pohožený takovým způsobem že zaberou minimálně tři místa .
Máš pravdu ... tlačítko blokace jsi určitě nepoužíval na zablokování točny při couvání .... patrně patříš totiž do té skupinky řidičů kteří s autobusem nikdy necouvají ... protože to mimo jiné zkrátka neumí a tak to omlouvají tím že s busem je couvání zakázáno .... máme jich na garáži spoustu![]()
![]()
Jinak blokace točny lze použít i jak ty tvrdíš při jízdě na kluzské vozovce jenže má to jednu nevýhodu jestli sis všimnul je ti to totiž na poměrně velké leino v případě zatáčení protože na kluzské vozovce nemají přední kola takovou adhezi aby zvládly vést vozidlo v oblouku ( ve formátu prkna kdy prostřední náprava má v tuto chvíly daleko větší vodivý efekt)takže v zatáčce a to i mírné by jsi tlačítko blkokace musel stejně povolit .... a seš zlomenej stejnak ... to co jsi popsal se dá aplikovat pouze na rovném useku .
Stejným způsobem se to ani nedá použít při výjezdu ze stanice kde je také značné množství zalomení a už vůbec nemluvím o průjezdu některými obratišti viz Beránek které je v ostré zatáčeš a kam musí pravidelně dojíždět tahač aby rovnal zalomené klouby![]()
Jo a ještě něco mezi významem " blokování na polovinu " a "přibrždovaná točna" nevidím zas tak velký rozdíl takže mi laskavě řekni v čem jsem se spletl oba dva výrazy mají stejný význam
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů