Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
Uživatelský avatar
toko
Příspěvky: 637
Registrován: ned dub 13, 2008 9:08 am

Příspěvek

Madness??? No, this is TATRA!!
sob dub 07, 2012 12:57 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

mirazapletal: Vypadá to jako jedno z předváděcích aut co nedávno koupili. Logo na dveřích je jasné...
ned dub 08, 2012 1:06 pm

gonzales
Příspěvky: 1031
Registrován: pát úno 20, 2009 7:35 am
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to hynek
nebylo to předváděcí, ale úplně nové;-) předváděcí byl žlutý jamal a červené terrno se stříbrnou korbkou od vsmontu
ned dub 08, 2012 1:23 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Ty nové TerrNa s Norgreny jsou asi prokleté, špatně namontovaná korba, 2x v Kubíně na úpravu (chyba ve výkresu), pak klasické problémy s močovinou (buď bude fungovat močovina a bude vysoká spotřeba, nebo bude dobrá spotřeba = auto se podtáčí, používá se motorovka, ale svítí močovina a časem se ucpe katalyzátor), takže asi nezbude nic jiného než to po záruce zase vykuchat a udělat "Dakar tuning" - prázdný výfuk bez tlumiče, má to super dunivý zvuk, ale po 8 hod. směny asi z toho bolí uši a hlava. S Norgreny jsem si taky užil svoje, zpočátku byly problémy s elektrikou a vzduchem (vznikly při svařování na podvozku při montáží korby), to se už vyřešilo, takže teď je momentálně klid. Na firmě si to Norgreny udělaly negativní reklamu (polovina firmy si myslí, že vysoká spotřeba je kvůli Norgrenu), ale to že na TerrNu E4, r.v. 2008, najeto kolem 100 tis. km a asi 8 tis. mth se kompletně vysypaly synchrony, to nikomu nevadí, a že máme řidiče s IQ-tykve, taky ne. Korunu všemu nasadil jeden z klanu Lopraisů, který to okomentoval, že Norgren se pro těžký lomový provoz nehodí (taky ho v závodním autě nemají), ale je vhodný jenom pro auta, která jezdí po silnici. P.S.: To by mě zajímalo, když auto jezdí třeba po dálnici Praha - Španělsko, tak na těch cca. 3000 km, řidič řadí asi 100x (střílím od pasu) za 3 dny, tak na co mu je automat, když u nás za směnu řidič řadí asi 500x (nejhorší kšeft, jezdí se na 400 m do drtiče, když jezdí s Norgrenem v automatu, řadí joystickem asi 160x), tak panu Lopraisovi bych přál (+zbytek vedení firmy), sednout si do TerrNa s 14-ti kvaltem v manuálu a ať si odjezdí svých 8 hod., pak by asi trošku změnili názor. To, že polovina řidičů co jezdí na Norgrenech si nedokáže přečíst návod k obsluze a při zaškolování během asi 2 hod., jim to člověk asi všechno nedokáže vysvětlit, tak to už je asi moje chyba.
Už jsem se uklidnil takže k nehodě, zase to byla shoda blbých náhod, řidič Tatry Agro 6x6 jel od autobusáku k Tescu, zapomněl vypnout blinkr vpravo, náš řidič usoudil, že jede pomalu (asi 30 km/h), bliká vpravo, je to Tatra sklápěčka, takže asi jede pro strusku na odval, bohužel nejel, jel rovně pro hnůj :( Protože naše Tatra byla naložená, celá energie nárazu šla do prázdné Tatry Agro = velká deformace kabiny, nejprve to vypadlo hodně špatně (hasiči vytahovali řidiče z Agra asi 50 min), nakonec je z toho "jen" zlomená noha. Agro kabina na odpis, na faceliftu, ohnutý přední blatník, roztržené baterky, roztržené nádrž na hydraulický olej, poškozený vzduchojem + zadní blatník, auto pojízdné, rám, korba, kabina, nápravy OK.
Tatra + MAN = Superstroj!
pon dub 09, 2012 3:43 pm

nomerad
Příspěvky: 1356
Registrován: úte zář 12, 2006 8:46 pm

Příspěvek

No jo, to jsou nemoci typické pro kusovou výrobu na objednávku, na kterou Tatra pomaloučku přechází. :oops: Norgrenů zkrátka ještě nebylo vyrobeno tolik, aby se dětské nemoci spolehlivě dařilo vychytat.
Kdosi tady kdysi v nadsázce psal, že co Tatra, to vlastně prototyp. Nejdřív jsem se tomu smál...
pon dub 09, 2012 4:20 pm

nero
Příspěvky: 3960
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Příspěvek

Safky: Alešovy zkušenosti s manuální převodovkou během loňského ročníku Dakaru: :wink:

"Vedle již tradičních problémů se zády musí Loprais řešit i problémy se zánětem v pravém lokti. "Neskutečně to bolí, když řadím rychlostní stupně. Řadím tady určitě minimálně tisíckrát denně, ale má to alespoň jednu výhodu: řadím o to rychleji, abych to měl za sebou," poznamenal Loprais."

Sorry za OT. :oops:
pon dub 09, 2012 4:53 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to nero:
Můžeš sem prosím Tě dát odkaz, kde a kdy to přesně řekl, že bych to mohl potom ocitovat i s odkazem :wink:
Tatra + MAN = Superstroj!
pon dub 09, 2012 5:37 pm

kesav
Příspěvky: 61
Registrován: ned úno 17, 2008 9:11 pm

Příspěvek

Safky: jezdil jsem s tatrou otočku 1km, na trase jsem musel 5krát zastavovat a rozjiždět kvuli stopkam a přejezdum, nejdřiv jsem si myslel že Norgren by byl skvěly.. pak jsem zkusil řadit v otačkach jako Norgren.., rozjezd velka jedna, velka dvě, velka tři, mala čtyři zastavit a znovu.Norgren v E nabizi cele rychlosti až v 1600 otačkach, ja řadil to same ve 13 až1400, to Norgren nabízí jen pulku.... spotřeba musi jit zakonitě nahoru, je to pohodlnějši ale na ukor spotřeby..muj subjektivní názor..
pon dub 09, 2012 5:57 pm

Uživatelský avatar
Dusan_TA650
Příspěvky: 422
Registrován: pát zář 04, 2009 6:17 pm

Příspěvek

Safky... zde to má přímo Loprais na stránkách ;) http://loprais.cz/loprais/index.php?obs ... clanku=714

Sorry za OT
Obrázek
pon dub 09, 2012 6:14 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to kesav:
Přesně to co jsem říkal, pokud řadíš o celý kvalt už při 1300 až 1400 ot/min, je dobrá spotřeba, ale výstupní otáčky jsou kolem 1000 ot/min, turbo nemá tlak (začíná tlačit tak od 1200 ot/min), auto kouří a kontrolka močoviny začne svítit tak do týdne ... Je řešení vykuchat močovinu a jezdit s Norgrenem v manuálu, tam si můžeš řadit 1 prstem joystickem kdy chceš a chceš a pořád je to 100x lepší než ten blbý fofr klacek (manuál). Předvolíš si rychlost dopředu a zmáčkneš spojku až budeš mít vhodné otáčky, osobně si myslím že budoucnost je stejně v ZF AS-Tronicu, kdy sám pozná jestli se jede do kopce, z kopce, plný/prázdný a řadí přesně tak jak má (to Norgren neumí, spojka se musí mačkat furt).

to Dusan_TA650:
Super, to jsi mi nahrál na smeč, to si Lopraise vychutnám :!: :D
Tatra + MAN = Superstroj!
pon dub 09, 2012 6:42 pm

Tomas 815
Příspěvky: 836
Registrován: čtv kvě 29, 2008 1:51 pm

Příspěvek

No, s norgrenem to resim tak, ze jezdim v automatickem modu a dle situace koriguju nabizenou rychlost manualne (treba prave ten rozjezd, razeni nahoru pri jizde z kopce atd...).
pon dub 09, 2012 6:59 pm

Uživatelský avatar
drezy
Příspěvky: 311
Registrován: sob bře 17, 2007 4:24 pm
Bydliště: Rožmitál

Příspěvek

to musí mít ten motor radost kdyz ho točíte na 1000 a kouří to protoze neni nafoukáno,to bych řek ze je lepčí na pul plynu jezdit v zeleným pásmu než ho takhle dusit,..lepčí na spotrebu i pro ten motor,.alespoň se bude líp mazat a nebude výfuk zanesenej sazema protoze to nespaluje
pon dub 09, 2012 7:27 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to Tomas 815:
To je asi to pravé ořechové, většinou jezdím tak jak Ty, na rozjezd prázdný 2L, 3L řadím skoro hned a pak už nechám práci na Norgrenovi, s plným začínám většinou 1L nebo 1H a pak už Norgren dle terénních podmínek.
Tatra + MAN = Superstroj!
pon dub 09, 2012 7:28 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Starý MAN TGA 460 měl maximální krouťák už od 900 ot/min, tam je hřích jej vytáčet nad 1300 ot/min., ten motor to vezme a nezakouří, bohužel vzduchem chlazená Tatra s mechanickým vstřikováním je úplně jiný případ ..., točit, točit a točit, ale ta spotřeba zase není tak špatná, ta úspora není v historickém motoru, ale v minimálních mechanických ztrátách v převodech (nápravy bez redukcí v kolech ...).
Tatra + MAN = Superstroj!
pon dub 09, 2012 7:33 pm

Tomas 815
Příspěvky: 836
Registrován: čtv kvě 29, 2008 1:51 pm

Příspěvek

E3 je pocitove lepsi, ma lepsi zatah odspoda, da se s ni jezdit v pohode mezi 1000 - 1500. E4 a 5 chce vyssi otacky, tak cca 1300 (byt ma papirove Mk max stene jak E3...). Podle me E3 byly nejlepsi motory.
pon dub 09, 2012 7:52 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host