Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Ty nové TerrNa s Norgreny jsou asi prokleté, špatně namontovaná korba, 2x v Kubíně na úpravu (chyba ve výkresu), pak klasické problémy s močovinou (buď bude fungovat močovina a bude vysoká spotřeba, nebo bude dobrá spotřeba = auto se podtáčí, používá se motorovka, ale svítí močovina a časem se ucpe katalyzátor), takže asi nezbude nic jiného než to po záruce zase vykuchat a udělat "Dakar tuning" - prázdný výfuk bez tlumiče, má to super dunivý zvuk, ale po 8 hod. směny asi z toho bolí uši a hlava. S Norgreny jsem si taky užil svoje, zpočátku byly problémy s elektrikou a vzduchem (vznikly při svařování na podvozku při montáží korby), to se už vyřešilo, takže teď je momentálně klid. Na firmě si to Norgreny udělaly negativní reklamu (polovina firmy si myslí, že vysoká spotřeba je kvůli Norgrenu), ale to že na TerrNu E4, r.v. 2008, najeto kolem 100 tis. km a asi 8 tis. mth se kompletně vysypaly synchrony, to nikomu nevadí, a že máme řidiče s IQ-tykve, taky ne. Korunu všemu nasadil jeden z klanu Lopraisů, který to okomentoval, že Norgren se pro těžký lomový provoz nehodí (taky ho v závodním autě nemají), ale je vhodný jenom pro auta, která jezdí po silnici. P.S.: To by mě zajímalo, když auto jezdí třeba po dálnici Praha - Španělsko, tak na těch cca. 3000 km, řidič řadí asi 100x (střílím od pasu) za 3 dny, tak na co mu je automat, když u nás za směnu řidič řadí asi 500x (nejhorší kšeft, jezdí se na 400 m do drtiče, když jezdí s Norgrenem v automatu, řadí joystickem asi 160x), tak panu Lopraisovi bych přál (+zbytek vedení firmy), sednout si do TerrNa s 14-ti kvaltem v manuálu a ať si odjezdí svých 8 hod., pak by asi trošku změnili názor. To, že polovina řidičů co jezdí na Norgrenech si nedokáže přečíst návod k obsluze a při zaškolování během asi 2 hod., jim to člověk asi všechno nedokáže vysvětlit, tak to už je asi moje chyba.
Už jsem se uklidnil takže k nehodě, zase to byla shoda blbých náhod, řidič Tatry Agro 6x6 jel od autobusáku k Tescu, zapomněl vypnout blinkr vpravo, náš řidič usoudil, že jede pomalu (asi 30 km/h), bliká vpravo, je to Tatra sklápěčka, takže asi jede pro strusku na odval, bohužel nejel, jel rovně pro hnůj
Protože naše Tatra byla naložená, celá energie nárazu šla do prázdné Tatry Agro = velká deformace kabiny, nejprve to vypadlo hodně špatně (hasiči vytahovali řidiče z Agra asi 50 min), nakonec je z toho "jen" zlomená noha. Agro kabina na odpis, na faceliftu, ohnutý přední blatník, roztržené baterky, roztržené nádrž na hydraulický olej, poškozený vzduchojem + zadní blatník, auto pojízdné, rám, korba, kabina, nápravy OK.
Už jsem se uklidnil takže k nehodě, zase to byla shoda blbých náhod, řidič Tatry Agro 6x6 jel od autobusáku k Tescu, zapomněl vypnout blinkr vpravo, náš řidič usoudil, že jede pomalu (asi 30 km/h), bliká vpravo, je to Tatra sklápěčka, takže asi jede pro strusku na odval, bohužel nejel, jel rovně pro hnůj
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Tatra + MAN = Superstroj!
Safky: Alešovy zkušenosti s manuální převodovkou během loňského ročníku Dakaru:
"Vedle již tradičních problémů se zády musí Loprais řešit i problémy se zánětem v pravém lokti. "Neskutečně to bolí, když řadím rychlostní stupně. Řadím tady určitě minimálně tisíckrát denně, ale má to alespoň jednu výhodu: řadím o to rychleji, abych to měl za sebou," poznamenal Loprais."
Sorry za OT.![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
"Vedle již tradičních problémů se zády musí Loprais řešit i problémy se zánětem v pravém lokti. "Neskutečně to bolí, když řadím rychlostní stupně. Řadím tady určitě minimálně tisíckrát denně, ale má to alespoň jednu výhodu: řadím o to rychleji, abych to měl za sebou," poznamenal Loprais."
Sorry za OT.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Safky: jezdil jsem s tatrou otočku 1km, na trase jsem musel 5krát zastavovat a rozjiždět kvuli stopkam a přejezdum, nejdřiv jsem si myslel že Norgren by byl skvěly.. pak jsem zkusil řadit v otačkach jako Norgren.., rozjezd velka jedna, velka dvě, velka tři, mala čtyři zastavit a znovu.Norgren v E nabizi cele rychlosti až v 1600 otačkach, ja řadil to same ve 13 až1400, to Norgren nabízí jen pulku.... spotřeba musi jit zakonitě nahoru, je to pohodlnějši ale na ukor spotřeby..muj subjektivní názor..
- Dusan_TA650
- Příspěvky: 422
- Registrován: pát zář 04, 2009 6:17 pm
Safky... zde to má přímo Loprais na stránkách
http://loprais.cz/loprais/index.php?obs ... clanku=714
Sorry za OT
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Sorry za OT
![Obrázek](http://sispo.sweb.cz/mimo_web/export/lfcz_podpis.png)
to kesav:
Přesně to co jsem říkal, pokud řadíš o celý kvalt už při 1300 až 1400 ot/min, je dobrá spotřeba, ale výstupní otáčky jsou kolem 1000 ot/min, turbo nemá tlak (začíná tlačit tak od 1200 ot/min), auto kouří a kontrolka močoviny začne svítit tak do týdne ... Je řešení vykuchat močovinu a jezdit s Norgrenem v manuálu, tam si můžeš řadit 1 prstem joystickem kdy chceš a chceš a pořád je to 100x lepší než ten blbý fofr klacek (manuál). Předvolíš si rychlost dopředu a zmáčkneš spojku až budeš mít vhodné otáčky, osobně si myslím že budoucnost je stejně v ZF AS-Tronicu, kdy sám pozná jestli se jede do kopce, z kopce, plný/prázdný a řadí přesně tak jak má (to Norgren neumí, spojka se musí mačkat furt).
to Dusan_TA650:
Super, to jsi mi nahrál na smeč, to si Lopraise vychutnám
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Přesně to co jsem říkal, pokud řadíš o celý kvalt už při 1300 až 1400 ot/min, je dobrá spotřeba, ale výstupní otáčky jsou kolem 1000 ot/min, turbo nemá tlak (začíná tlačit tak od 1200 ot/min), auto kouří a kontrolka močoviny začne svítit tak do týdne ... Je řešení vykuchat močovinu a jezdit s Norgrenem v manuálu, tam si můžeš řadit 1 prstem joystickem kdy chceš a chceš a pořád je to 100x lepší než ten blbý fofr klacek (manuál). Předvolíš si rychlost dopředu a zmáčkneš spojku až budeš mít vhodné otáčky, osobně si myslím že budoucnost je stejně v ZF AS-Tronicu, kdy sám pozná jestli se jede do kopce, z kopce, plný/prázdný a řadí přesně tak jak má (to Norgren neumí, spojka se musí mačkat furt).
to Dusan_TA650:
Super, to jsi mi nahrál na smeč, to si Lopraise vychutnám
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tatra + MAN = Superstroj!
Starý MAN TGA 460 měl maximální krouťák už od 900 ot/min, tam je hřích jej vytáčet nad 1300 ot/min., ten motor to vezme a nezakouří, bohužel vzduchem chlazená Tatra s mechanickým vstřikováním je úplně jiný případ ..., točit, točit a točit, ale ta spotřeba zase není tak špatná, ta úspora není v historickém motoru, ale v minimálních mechanických ztrátách v převodech (nápravy bez redukcí v kolech ...).
Tatra + MAN = Superstroj!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host