Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek, mc.cvok

Odpovědět
Tata
Příspěvky: 12
Registrován: čtv dub 05, 2007 7:59 am
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

Neví někdo jaký je rozdíl u V3s s označením M1 a M2 a taky jsem slyšel o M5. dík za nějaké informace.
pát lis 02, 2007 8:56 pm

standa
Příspěvky: 1642
Registrován: úte kvě 30, 2006 5:47 pm
Bydliště: u Berouna

Příspěvek

úte lis 06, 2007 4:20 pm

Dany
Příspěvky: 531
Registrován: čtv kvě 24, 2007 9:04 pm
Bydliště: Lázně Bělohrad

Příspěvek

Tata píše:Neví někdo jaký je rozdíl u V3s s označením M1 a M2 a taky jsem slyšel o M5. dík za nějaké informace.
Automobil Praga V3S M1 je trojnápravový stredný nákladný automobil 6 x 4 x 2 (6 x 6 x 4). Je určený na prepravu osôb a materiálu po komunikáciách aj v ťažkom teréne. Automobil je odvodený od základného typu Praga V3S. Má zlepšené jazdné vlastnosti a väčšiu ťažnú silu. Motor má zvýšený výkon a na vozidle boli vykonané aj viaceré konštrukčné úpravy.

Technicko-taktické údaje
(odlišné od základného typu Praga V3S)

Pohotovostná hmotnosť: 5740 kg

Užitočná hmotnosť na ceste: 5500 kg
Užitočná hmotnosť v teréne: 3500 kg

Celková hmotnosť na ceste: 11240 kg
Celková hmotnosť v teréne: 9240 kg

MaXimálna hmotnosť brzdeného prívesu na ceste: 6000 kg
MaXimálna hmotnosť brzdeného prívesu v teréne: 4500 kg

Maximálna rýchlosť: 75 km/h

Maximálna stúpavosť na ceste pri zaradenom cestnom prevode: 20,1 %
Maximálna stúpavosť na ceste pri zaradenom terénnom prevode: 75 %
Maximálna stúpavosť v teréne pri zaradenom cestnom prevode: 16,1 %
Maximálna stúpavosť v teréne pri zaradenom terénnom prevode: 70 %

Dojazd na jednu nádrž: 600 km


Technické údaje konštrukčných skupín
Motor
Typ: T 912-4
Druh: vznetový, štvortaktný, s priamym vstrekovaním paliva
Palivo: motorová nafta NM-35
Počet a usporiadanie valcov: 6 v rade
Vŕtanie valcov: 115 mm
Zdvih valcov: 130 mm
Spalovací priestor: komôrka v pieste valca
Poradie vstreku paliva do jednotlivých valcov: 1-5-3-6-2-4
Objem motora: 8100 cm3
Kompresný pomer: 16,5
Maximálny výkon: 88 kW pri 2100 ot./min
Maximálny točivý moment: 452 N.m pri 1400 ot./min

Spojka: hydraulická s posilňovačom

Prevodovka: mechanická, štvorstupňová s kolesami v stálom zábere
Radenie: mechanické

Elektrické príslušenstvo
Spúšťač: 24V / 5,9 kW, vodotesný

Základné náplne
Olej
Čistič vzduchu a predčistič: 2,3 l (OA-M6 AD)
Mazacia sústava motora: 20 l (OA-M6 AD)
Prídavná prevodovka: 5,5 l (OA-PP 80)


--------------------------------------------------------------------------------

Praga V3S M2

Všeobecné údaje
Celková hmotnost 11.350 kg
Brodivost 1,1 m
Nosnost
- na silnici 5.500 kg
- v terénu 3.500 kg
Rozměry
- délka 6,91 kg
- šířka 2,32 k
- výška 2,55 m
Rozvor 3,58+1,12 m
Rozchod přední/zadní 1,87/2,03 m
Světlá výška 0,4 m
Ložná plocha 4,01x2,1x0,5 m
Taktické údaje
Maximální rychlost 75 km/h
Stoupavost 75 %
Nájezdový úhel
- vpředu 72°
- vzadu 32°
Spotřeba paliva 32 l
Pohotovostní hmotnost 5.850 kg

Technické údaje

Palivová nádrž 120 l
Pohon
Motor
- typ T 912-5
- počet válců 6 v řadě
- palivo nafta
- výkon 88 kW
- chlazení vzduchem
Spojka suchá, jednokotoučová
Převodovka 4+1
Přídavná převodovka 2°
Nápravy tuhé
Pérování listové pružiny
Řízení šnek s kladkou
Brzdová soustava pneumatická
dvouokruhová
Pneumatiky
- rozměr 8,25-20
- huštění individuální

Automobil Praga V3S M2 je odvozen od předešlých verzí P V3S a P V3S M1. Od těchto verzí má zlepšené jízdní vlastnosti a parametry vozidla. Změny se týkali zejména motoru, zvětšeným vrtáním se zvětšil objem motoru a jeho výkon. Změnily se také převodové poměry v přídavné převodovce. Snížil se převodový poměr u silničního převodu, tím se zvýšila maximální rychlost vozidla. Přidáním tlumiče výfuku se snížila hlučnost. vyráběl se od roku 1982 do roku 1991. Základním znakem, jak odlišit P V3S M2 od předešlých verzí, je umístění světlometů v nárazníku.
úte lis 06, 2007 7:28 pm

dan
Příspěvky: 12
Registrován: stř lis 07, 2007 12:46 am

dojezd

Příspěvek

dojezd a obsah nadrze dava spotrebu 20 litru, to je slusny (600km a 120l), ale nejak to nesedi se spotrebou 32l, i kdyz je fakt, ze ta je u M2. Jak to je? S V3S jsem jezdil, ale spotrebu si nepamatuju. 20l je dost malo
stř lis 07, 2007 9:06 pm

Vít
Příspěvky: 667
Registrován: pon led 29, 2007 7:38 pm
Bydliště: hlavní město

Příspěvek

Obrázek
sob lis 10, 2007 6:49 pm

Vít
Příspěvky: 667
Registrován: pon led 29, 2007 7:38 pm
Bydliště: hlavní město

Příspěvek

Obrázek Obrázek
stř lis 21, 2007 7:38 pm

Uživatelský avatar
papergeorge
Příspěvky: 633
Registrován: ned pro 17, 2006 8:00 pm
Bydliště: Liberec, vlastne uz Liverpool

Příspěvek

standa píše:tak hurá do knihkupectví

http://www.grada.cz/katalog/podobor/historie/
Já si skočil do knihkupectví interaktivního a už ji mám doma. Po zběžném pohledu můžu říct, že by tahle knížka neměla chybět v knihovničce fanouška nákl. vozidel čsl. produkce. Je sice trochu škoda, že většina fotek se dá najít někde na netu a armáda by si zasloužila probádat podrobněji, nic to však nemění na skutečnosti, že je na trhu pěkné dílko o jedné čs. legendě automobilového průmyslu...a tou je Praga V3S.

Hned jsem si z nabídky stejného nakladatelství objednal knížku o životě Prof. Meduny s názvem Utajené projekty Škoda. Teď v ní ležím pár stránek, ale i tak to vypadá na další velice fundovaný zdroj informací. Osobně mne nejvíc bere poválečná historie, takže i tam je informací víc než dost....


Obě knížky doporučuji a přeji Vám příjemná počtení...
čtv lis 29, 2007 8:32 pm

Vít
Příspěvky: 667
Registrován: pon led 29, 2007 7:38 pm
Bydliště: hlavní město

Příspěvek

Na některé knížky bacha, nebo se dozvíš celkem šokující věci:
Obrázek
čtv lis 29, 2007 9:19 pm

standa
Příspěvky: 1642
Registrován: úte kvě 30, 2006 5:47 pm
Bydliště: u Berouna

Příspěvek

no zřejmě v tom terénu stříká voda z kaluží až na motor :lol:
pát lis 30, 2007 12:18 pm

Pebl
Příspěvky: 42
Registrován: úte led 30, 2007 7:22 pm
Bydliště: na světě

Příspěvek

Obrázek
Na dost dotazů se zde najde odpověd.Doporučuji.
sob pro 01, 2007 5:57 pm

tatracyber
Medvěd
Příspěvky: 3182
Registrován: čtv bře 09, 2006 4:27 pm
Bydliště: Reichenberg

Příspěvek

ObrázekObrázek
Už tu nejsem, už mě s fórem neotravujte.
sob pro 08, 2007 12:47 pm

Uživatelský avatar
papergeorge
Příspěvky: 633
Registrován: ned pro 17, 2006 8:00 pm
Bydliště: Liberec, vlastne uz Liverpool

Příspěvek

S těma nehodama se nějak roztrhl pytel. No co, patří to k životu... :? :(
sob pro 08, 2007 7:16 pm

sondik
Příspěvky: 447
Registrován: úte úno 06, 2007 10:53 pm
Bydliště: Černý Potok

valnik

Příspěvek

Schanim valnikovou korbu na vejdu. Nejlip tu kratkou aby tam sla i ruka , ale neni to podmnika byl bych rad za jakoukoliv.
BMW 725 Tds , BMW 750iL - american version , BMW 525 Tds Touring , Jeep Cherokee , Praga V3S - rozdělaná
ned pro 09, 2007 4:55 pm

sondik
Příspěvky: 447
Registrován: úte úno 06, 2007 10:53 pm
Bydliště: Černý Potok

Příspěvek

Schanim valnikovou korbu na vejdu. Nejlip tu kratkou aby tam sla i ruka , ale neni to podmnika byl bych rad za jakoukoliv.
BMW 725 Tds , BMW 750iL - american version , BMW 525 Tds Touring , Jeep Cherokee , Praga V3S - rozdělaná
ned pro 09, 2007 4:55 pm

Díťe spětt
Příspěvky: 143
Registrován: pát črc 20, 2007 11:48 am
Bydliště: ČB

Příspěvek

No asi bych se obrátil na armádní výprodej, tam bys mohl slušnou sehnat, jelikož nosníky bejvaj dosti ohnilý. :(
ned pro 09, 2007 9:19 pm

Odpovědět

Zpět na „PRAGA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host