Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
geometrie nápravy
zdravím, nechci zadávat novou větev, tak dávám můj dotaz sem. Poslední dobou mě začala zlobit vůle v řízení...spíš jsem si toho všimnul až po té co jsem týden jezdil s jinou liazkou. Ta moje na nerovné vozovce(zvlněná nebo výmoly apod) hrozně plave. Prostě trefím díru a ono mě to úplně rozhodí stopu a já to doslova naháním volantem zpátky. Na svislákách je nějaká vůle, to jo, ale nic tragickýho, kuláče jsou bez vůle, údajně by to mohlo dělat servo. Co myslíte?
Na př. pneumatikách jsem najel 38tis a musel jsem je prořezat, byly sjetý(ale hezky rovně). Zdálo se mi to málo km a tak jsem zkusil změřit sbíhavost a mám tam 12mm rozbíhavost!:shock:
Kolik má být správně u 150tky? Díky za rady,Pavel
Na př. pneumatikách jsem najel 38tis a musel jsem je prořezat, byly sjetý(ale hezky rovně). Zdálo se mi to málo km a tak jsem zkusil změřit sbíhavost a mám tam 12mm rozbíhavost!:shock:
Kolik má být správně u 150tky? Díky za rady,Pavel
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
Už jsem to tady někde psal ohledně honění sklopky při přejetí výmolu nebo hrbu.Taky jsem na to nemohl přijít a při vyndávání převodovky jsem zjistil naprasklej rám pod uchycením předního péra pod řidičem.Přeplátovat a zavařit a byl klid. Z venku to není moc vidět leda ze spodu.Taky nám to moc plavalo ale my jsme to měli z vyklápění za jízdy po poli a než se to vysypalo tak to byl záhul jak na péra tak na rám.
Ahoj!
K tomu kolegovi co mu žádný servo neservuje..... Sundejte čerpadlo na motoru a zkontlolujte tisícihrannou spojku na hřídelce.Bejvaj stržený zoubky a pak při zátěži prokluzuje a čerpadlo nedává dost tlaku do serva!!!!Může stát za prd i čerpadlo samotný.
K tý vůli a plavání.Taky se mi stalo že se rád povolí ten držák kříže řízení a samotnej kříž je vybitej,na volantu to je pak značná vůle.
TTN
K tomu kolegovi co mu žádný servo neservuje..... Sundejte čerpadlo na motoru a zkontlolujte tisícihrannou spojku na hřídelce.Bejvaj stržený zoubky a pak při zátěži prokluzuje a čerpadlo nedává dost tlaku do serva!!!!Může stát za prd i čerpadlo samotný.
K tý vůli a plavání.Taky se mi stalo že se rád povolí ten držák kříže řízení a samotnej kříž je vybitej,na volantu to je pak značná vůle.
TTN
-
- Příspěvky: 251
- Registrován: čtv lis 22, 2012 9:58 pm
- Bydliště: Chvalčov
Ahojte je mi blbý tu psat, ale k tomu řízeni muze byt i pridrenej stredovy čep na kole. Taky nam na 150 slo tezko. Tak nove servo, kontrola cerpadla tlaky vsechno v pohode. Pored to slo z tuha tak sme nejdriv rozdelali Leve predni kolo durch a vymenili namazali tredak, na prave strane namazat sel a bylo to v pohode ridi jak nova.
mám stále problém s řízením na svým autě
občas to točí normálně a občas to nejde urvat
náplň jsem měnil i s filtrem , otoče v nápravě jdou volně , mažu to pravidelně , odvzdušněno mám
někdy se stane že to je jak kdyby bylo servo úplně mimo funkci a když stojím na místě tak bych ulomil volant a pak na stejným místě úplně v pohodě
asi zkusím dát servočerpadlo . . nedělá se toho víc typů ? třeba silnější a co tam mám dát ?
díky za postřehy a rady
občas to točí normálně a občas to nejde urvat
náplň jsem měnil i s filtrem , otoče v nápravě jdou volně , mažu to pravidelně , odvzdušněno mám
někdy se stane že to je jak kdyby bylo servo úplně mimo funkci a když stojím na místě tak bych ulomil volant a pak na stejným místě úplně v pohodě
asi zkusím dát servočerpadlo . . nedělá se toho víc typů ? třeba silnější a co tam mám dát ?
díky za postřehy a rady
L I A Z 18.33 SB
- Study
- Příspěvky: 177
- Registrován: pon pro 24, 2007 10:17 pm
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Měl bych jeden dotaz. Začaly mi na některých Karosách (vše liazácká náprava) odcházet provozem čepy na ramenech nápravy (hlavně na straně u kola) a je na čase se pustit do oprav. Můj dotaz směřuje na to, na co se mám připravit po stránce výbavy (prý bude potřeba autogen, bo to nejde ven), co si při výměně hlídat, na co obzvlášť dohlídnout, na jaký finanční obnos se při jednom čepu připravit a taky to, zda-li to nemáte někdo vyfocené v rozkuchané podobě. Díky za pomoc.
- Study
- Příspěvky: 177
- Registrován: pon pro 24, 2007 10:17 pm
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Práci čest, mám dotaz. Týká se to sice autobusu a už novějšího motoru ML637, ale princip je stejný. Pokud nastartuju, dobrý, ale jakmile vypnu po nafoukání vzduchu motor, expanzka od serva je zpěněná a přes odfuk ve víčku stříká olej gejzírem ven. Samozřejmě už je řízení zavzdušněné. Kde hledat příčinu?
Re: Liaz řízení
Ahoj.Jen dotaz,budu měnit čerpadlo na servo na Matýsku a zeptám se zkušených zda lepší vyndat chladič kvůli přístupu nebo to dám i s chladičem.
Servo jsem odvzdušňoval tak že se náprava zvedla na heverech a točilo na obě strany.Odvzdušňoval dle postupu i filtr z nádobky se vyndal.Ale jde pořád napěněno.
Nejhorší je to urvat když jsou kola rovně,pak to povolí a jakžtakž to jde.
Servo jsem odvzdušňoval tak že se náprava zvedla na heverech a točilo na obě strany.Odvzdušňoval dle postupu i filtr z nádobky se vyndal.Ale jde pořád napěněno.
Nejhorší je to urvat když jsou kola rovně,pak to povolí a jakžtakž to jde.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host