Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine

Odpovědět
Uživatelský avatar
Toretto
Příspěvky: 1396
Registrován: pát bře 24, 2006 8:40 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Hofman je nějak mimo :-)
vezmeme to zkratkou je to sice dál, zato horší cesta
sob lis 17, 2012 8:09 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11945
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Ivan Hofman

Příspěvek

:idea: :idea: preventivně bych to "šolíchal" tak třikrát ročně :D :D :D :D

Toretto.... :thumbud:
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
sob lis 17, 2012 8:13 pm

Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 289
Registrován: sob srp 18, 2012 10:50 pm
Bydliště: Znojmo

Příspěvek

pro mě je to z ruky, tak snad se někomu hodí http://auto.bazos.cz/inzerat/20679859/prevodovka.php je to ZF16
Liaz 300 18.29 SB r.97 ABS,ASR, hákový kontejner
www.muj-jeep.cz
www.renovace-stroju.cz
úte led 01, 2013 3:22 am

luboš růžička
Příspěvky: 636
Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
Bydliště: radovesnice

Příspěvek

Nevím co máte proti tvrzení Ivana Hofmana, řekl bych ,že má pravdu. Souprava je těžší tak asi budeš muset někdy brzdit vzduchem,ale třeba autobusy karosa co měli retardéry tak ty pakny fakt nechodily protože se s tím naučily brzdit skoro furt až do zastavení do zastávek. A klasické brždění používali jen málo. V tom má Ivan Hofman pravdu.
úte led 01, 2013 8:42 am

TTNandy
Příspěvky: 880
Registrován: stř lis 09, 2011 8:39 pm
Bydliště: Dubí

Příspěvek

Luboš
Mno jo,všeobecně ale když třeba delším odstavením,nebo provozem ve sračkách ti na něčem přireznou pakny,pak je spíš problém že po pořádným zahamování se nevrátěj a hoří obložení.A muj názor je,že kdybys třeba odstavený auto s opravdu fest přirezlejma paknama na čepu zprovoznil,nebude brzdit vůbec,a to bys asi uplně retarderem nevykryl ne?Nevím,Karosou jsem jezdil jen rok a retarder neměla.
TTN
úte led 01, 2013 11:23 am

luboš růžička
Příspěvky: 636
Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
Bydliště: radovesnice

Příspěvek

Jasný vidím to taky tak. Moje zkušenost je ta, že retardér je dobrá věc, ale je to přeci jen pomocná brzda a bohužel si řidiči zvykli ho používat spíš jako brzdu provozní. Takže když jela pak karosa na stk. prostě to na válcích nenabrzdilo nehledě na to jak píšeš tak také neodrzdilo.
To jsme dělali už na učnáku, tenkrát to byla novinka a měli to jen tři autobusy, pak jsem stihl ještě první 934, ta byla nová takže první rok pohoda.
Pak už jsem se s retardéry setkal až v nedávné době "na dráze" u motorových vozů "regionova" ale to je už z jiného soudku. Tam zrovna nic moc.
Krom toho takto častým používáním retardérů u těžkých souprav je namáhán celý převodový trakt převodovka,diferenciál a zadní gumy o sobě dají také vědět.
Takhle nám to tenkrát tloukli do hlavy a myslím, že měli pravdu.
Třeba stará liazácká zadní náprava by to snášela také blbě. Proto měli trolejbusy vždy nápravy rába, jež měli lepší materiál na soukolí, zde hlavně kvůli namáhání od elektrodynamycké brzdy (obdoba retardéru).
Naše náprava to neustála z hlediska životnosti už při zkouškách trolejbusů Tr 14 na konci 70tých let.
Na závěr tedy dodávám, že retardér je dobrý pomocník, ale používat ho s mírou.
úte led 01, 2013 11:46 am

TTNandy
Příspěvky: 880
Registrován: stř lis 09, 2011 8:39 pm
Bydliště: Dubí

Příspěvek

Tak to je jasný,vždycky je něco za něco :D Já jezdím ted jezdím s FH13,manual,mám jen odstupnovanou motorovku.Máme taky 3 Scanie,automaty s retarderem.Když s tím jedeš je to paráda,z krpálu nacvakneš tempo 47,retarder 50 a máš veget :D Ale u těch novejch aut snad počítali s tím střídavým namáháním soukolí,poloos atd.U Liazek a Karos tehdá asi ještě ne.Ale za komančů jsme materiélově na převodech nebyli až tak špatný.Spíš jde o to že musíš mít jiný moduly zubů a takový ty konstrukční věci.Je pravda že manual mám radši,ale ten retarder klukum závidím.Taky náklady na brzdový desky a kotouče jsou víc než poloviční,aspon u nás.Všechno má svý no :D
TTN
úte led 01, 2013 12:13 pm

luboš růžička
Příspěvky: 636
Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
Bydliště: radovesnice

Příspěvek

Jo jo prava, takhle jsem to myslel.
úte led 01, 2013 12:25 pm

Ivan Hofman
Příspěvky: 2316
Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Je to 3 neděle co jsem dělal zarezlý čepy na paknách na dafu, kolo brzdilo ale málo,obložení nehořelo,tejden před tím kolega na ati u mě dělal komplet zadek taky čepy komlet zatvrdlý,taky obložení nehořelo.jinak na rábach to bylo normální,a na liazu jsem to dělal taky,asi jsem jinej odďíl :lol: Safkový nápravy tam máj koule tam je to podle mě nejlepší uložení.Matesu a liazek jsem měl asi 15 kousku takzě nějaká praxe s kladivem při opravě tam asi je ale vůbec se mi po nich nestejská moje srdečni zalezitost je MAN .
úte led 01, 2013 8:06 pm

luboš růžička
Příspěvky: 636
Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
Bydliště: radovesnice

Příspěvek

Známe i z domova, naprostý souhlas.
čtv led 03, 2013 4:31 pm

jakub480
Příspěvky: 367
Registrován: pát kvě 29, 2009 6:19 pm
Bydliště: plzen

Příspěvek

co se davalo do liazu 150 sklapeč za převodovku? a byla už ze synchronem?,nebo se delali všechny ze synchronem a nebo vubec?,ja s etotiž v tom vubec nevyznam.. :D
pon zář 09, 2013 9:05 pm

Uživatelský avatar
Samer
Příspěvky: 2171
Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
Bydliště: Hamry nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Praga 10P80 případně 10PS180 (synchronizovaná)
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
pon zář 09, 2013 9:07 pm

jakub480
Příspěvky: 367
Registrován: pát kvě 29, 2009 6:19 pm
Bydliště: plzen

Příspěvek

diky jekej je rozdil mezi 80 a 180?
úte zář 10, 2013 5:37 pm

Uživatelský avatar
Toretto
Příspěvky: 1396
Registrován: pát bře 24, 2006 8:40 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

80 bez synchronů 180 se synchronama jdou tam obě a obě jsou sračky
vezmeme to zkratkou je to sice dál, zato horší cesta
úte zář 10, 2013 6:45 pm

jakub480
Příspěvky: 367
Registrován: pát kvě 29, 2009 6:19 pm
Bydliště: plzen

Příspěvek

jakpa to co je na nich špatnýho?
stř zář 11, 2013 6:58 pm

Odpovědět

Zpět na „LIAZ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů