![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11945
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
Ivan Hofman
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Toretto....
![:thumbud:](./images/smilies/thumbup.gif)
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
pro mě je to z ruky, tak snad se někomu hodí http://auto.bazos.cz/inzerat/20679859/prevodovka.php je to ZF16
-
- Příspěvky: 636
- Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
- Bydliště: radovesnice
Nevím co máte proti tvrzení Ivana Hofmana, řekl bych ,že má pravdu. Souprava je těžší tak asi budeš muset někdy brzdit vzduchem,ale třeba autobusy karosa co měli retardéry tak ty pakny fakt nechodily protože se s tím naučily brzdit skoro furt až do zastavení do zastávek. A klasické brždění používali jen málo. V tom má Ivan Hofman pravdu.
Luboš
Mno jo,všeobecně ale když třeba delším odstavením,nebo provozem ve sračkách ti na něčem přireznou pakny,pak je spíš problém že po pořádným zahamování se nevrátěj a hoří obložení.A muj názor je,že kdybys třeba odstavený auto s opravdu fest přirezlejma paknama na čepu zprovoznil,nebude brzdit vůbec,a to bys asi uplně retarderem nevykryl ne?Nevím,Karosou jsem jezdil jen rok a retarder neměla.
TTN
Mno jo,všeobecně ale když třeba delším odstavením,nebo provozem ve sračkách ti na něčem přireznou pakny,pak je spíš problém že po pořádným zahamování se nevrátěj a hoří obložení.A muj názor je,že kdybys třeba odstavený auto s opravdu fest přirezlejma paknama na čepu zprovoznil,nebude brzdit vůbec,a to bys asi uplně retarderem nevykryl ne?Nevím,Karosou jsem jezdil jen rok a retarder neměla.
TTN
-
- Příspěvky: 636
- Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
- Bydliště: radovesnice
Jasný vidím to taky tak. Moje zkušenost je ta, že retardér je dobrá věc, ale je to přeci jen pomocná brzda a bohužel si řidiči zvykli ho používat spíš jako brzdu provozní. Takže když jela pak karosa na stk. prostě to na válcích nenabrzdilo nehledě na to jak píšeš tak také neodrzdilo.
To jsme dělali už na učnáku, tenkrát to byla novinka a měli to jen tři autobusy, pak jsem stihl ještě první 934, ta byla nová takže první rok pohoda.
Pak už jsem se s retardéry setkal až v nedávné době "na dráze" u motorových vozů "regionova" ale to je už z jiného soudku. Tam zrovna nic moc.
Krom toho takto častým používáním retardérů u těžkých souprav je namáhán celý převodový trakt převodovka,diferenciál a zadní gumy o sobě dají také vědět.
Takhle nám to tenkrát tloukli do hlavy a myslím, že měli pravdu.
Třeba stará liazácká zadní náprava by to snášela také blbě. Proto měli trolejbusy vždy nápravy rába, jež měli lepší materiál na soukolí, zde hlavně kvůli namáhání od elektrodynamycké brzdy (obdoba retardéru).
Naše náprava to neustála z hlediska životnosti už při zkouškách trolejbusů Tr 14 na konci 70tých let.
Na závěr tedy dodávám, že retardér je dobrý pomocník, ale používat ho s mírou.
To jsme dělali už na učnáku, tenkrát to byla novinka a měli to jen tři autobusy, pak jsem stihl ještě první 934, ta byla nová takže první rok pohoda.
Pak už jsem se s retardéry setkal až v nedávné době "na dráze" u motorových vozů "regionova" ale to je už z jiného soudku. Tam zrovna nic moc.
Krom toho takto častým používáním retardérů u těžkých souprav je namáhán celý převodový trakt převodovka,diferenciál a zadní gumy o sobě dají také vědět.
Takhle nám to tenkrát tloukli do hlavy a myslím, že měli pravdu.
Třeba stará liazácká zadní náprava by to snášela také blbě. Proto měli trolejbusy vždy nápravy rába, jež měli lepší materiál na soukolí, zde hlavně kvůli namáhání od elektrodynamycké brzdy (obdoba retardéru).
Naše náprava to neustála z hlediska životnosti už při zkouškách trolejbusů Tr 14 na konci 70tých let.
Na závěr tedy dodávám, že retardér je dobrý pomocník, ale používat ho s mírou.
Tak to je jasný,vždycky je něco za něco
Já jezdím ted jezdím s FH13,manual,mám jen odstupnovanou motorovku.Máme taky 3 Scanie,automaty s retarderem.Když s tím jedeš je to paráda,z krpálu nacvakneš tempo 47,retarder 50 a máš veget
Ale u těch novejch aut snad počítali s tím střídavým namáháním soukolí,poloos atd.U Liazek a Karos tehdá asi ještě ne.Ale za komančů jsme materiélově na převodech nebyli až tak špatný.Spíš jde o to že musíš mít jiný moduly zubů a takový ty konstrukční věci.Je pravda že manual mám radši,ale ten retarder klukum závidím.Taky náklady na brzdový desky a kotouče jsou víc než poloviční,aspon u nás.Všechno má svý no
TTN
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
TTN
-
- Příspěvky: 636
- Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
- Bydliště: radovesnice
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
Je to 3 neděle co jsem dělal zarezlý čepy na paknách na dafu, kolo brzdilo ale málo,obložení nehořelo,tejden před tím kolega na ati u mě dělal komplet zadek taky čepy komlet zatvrdlý,taky obložení nehořelo.jinak na rábach to bylo normální,a na liazu jsem to dělal taky,asi jsem jinej odďíl
Safkový nápravy tam máj koule tam je to podle mě nejlepší uložení.Matesu a liazek jsem měl asi 15 kousku takzě nějaká praxe s kladivem při opravě tam asi je ale vůbec se mi po nich nestejská moje srdečni zalezitost je MAN .
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
-
- Příspěvky: 636
- Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
- Bydliště: radovesnice
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů