Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Tatra 138,148 Mazání motoru
Ahoj, kolik Vám mažou tatřeny na volnoběh při zahřátým oleji? Měla by mazat při volnoběhu min.1,5 Co když maže 0 a pří cca 1500ot/min 1,5-2,0 mám se začít bát
Jojo,záleží co tam leješ.Mělo by se tam dávat to,co tam patří,co odpovídá bejvalý M6AD.Pokud tam dás nějakou modernu,přijdeš při stejných otáčkách o jednu i více Atm.tlaku.A nemá se to dělat,ve starých typech motorů maj být odpovídající oleje,ten kdo si myslí že do ní nacpe třeba pětku nebo desítku a dělá jí dobře se strašně mejlí.Nejde jen o schopnost mazat-tu má ten novej olej odpovídající-ale i o viskozitu,hustotu za určité teploty.Při dřívější výrobě se používaly větší výrobní tolerance a s hustším olejem se počítalo k tlumení rázů.Navíc si tím novým olejem nacpaným více aditivem ten motor vypláchneš od karbonu a začne ti ,,házet nahoru a dejchat".
Pokud jde u těhle motorů o tlak-když má nějaké hodnoty,třeba volnoběh 1Atm,v točkách 3Atm,a najednou se ti ze dne na den propadne,je to varování že se něco stalo.Ale pokud to tak máš ustáleno,třeba i 0 až 1,5Atm,můžeš s tím třeba lítat deset let a OK.Byly i motory co mazaly 2 až 5Atm,a šli brzo kouřit.Bavíme se samozřejmně o řádně ohřátým motoru.
ALE!!!!!!Všechno má svý ,,ale".U takovýho motoru musíš být opatrný na dotáhování v kopci,čistotu žeber válců a prostoru mezi nima,správnou funkci a čistotu olejovýho chladiče.Bohužel jsou na tlaku a vyskozitě závislé otáčky chladící vrtule-čím tekutější a řidší olej,tím méně otáček,méně chlazení.Snadno si zejména ze zadních válců vyrobíš přidřený ,,pečenáče''s popraskanejma kroužkama.Bohužel to na rozdíl od 815 nemužeš nijak poštelovat-tu vrtuli.Můžeš si pomoct třeba přídavným olejovým chladičem-třeba náporovým.Za starejch časů si dávali soupraváři pod nárazník chladič třeba z kombajnu atp.
TTN
Pokud jde u těhle motorů o tlak-když má nějaké hodnoty,třeba volnoběh 1Atm,v točkách 3Atm,a najednou se ti ze dne na den propadne,je to varování že se něco stalo.Ale pokud to tak máš ustáleno,třeba i 0 až 1,5Atm,můžeš s tím třeba lítat deset let a OK.Byly i motory co mazaly 2 až 5Atm,a šli brzo kouřit.Bavíme se samozřejmně o řádně ohřátým motoru.
ALE!!!!!!Všechno má svý ,,ale".U takovýho motoru musíš být opatrný na dotáhování v kopci,čistotu žeber válců a prostoru mezi nima,správnou funkci a čistotu olejovýho chladiče.Bohužel jsou na tlaku a vyskozitě závislé otáčky chladící vrtule-čím tekutější a řidší olej,tím méně otáček,méně chlazení.Snadno si zejména ze zadních válců vyrobíš přidřený ,,pečenáče''s popraskanejma kroužkama.Bohužel to na rozdíl od 815 nemužeš nijak poštelovat-tu vrtuli.Můžeš si pomoct třeba přídavným olejovým chladičem-třeba náporovým.Za starejch časů si dávali soupraváři pod nárazník chladič třeba z kombajnu atp.
TTN
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 1 host