Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek

Odpovědět
vodouch
Příspěvky: 45
Registrován: pon zář 28, 2015 1:09 pm
Bydliště: Lázně Kynžvart

Příspěvek

mikicer super :thumbud: :thumbud: :thumbud: ,zajímalo by mě,jestli to zelené FMX má přední náhon.nevíte to tady někdo?dikes za odp.tak od dlouhejch klackú se opouští,jen samá výřezovka,škoda :cry: snad něco v příštím roce.
pát pro 11, 2015 6:05 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to holbra:
Ano vidíš dobře, poslední náprava na návěsu je zvedačka, asi kvůli lepší obratnosti v lese.

to vodouch:
Ano, zelené Volvo FMX 540 má klasický přední náhon pomoci kardanu. Nově je v nabídce verze tahač/podvozek 6x6, zadek na vzduchu:
http://segotn12827.rds.volvo.com/STPIFi ... eu_ger.pdf
http://segotn12827.rds.volvo.com/STPIFi ... eu_ger.pdf

Mě zaujala červená Scania G490 v provedení 6x4-4, tzn. je to klasická 4x4, zadek na vzduchu, která má vzadu přidanou zvedací a natáčecí nápravu, myslím si, že je to 1. kus v ČR jako lesovůz. Nejčastěji se tento typ konfigurace podvozku (6x4-4) používá jako speciál pro zimní údržbu silnic, jezdí nejčastěji v A, DE a CH. Výroba probíhá asi u Laxy: http://www.laxasv.se/Chassis3A02.asp
Tatra + MAN = Superstroj!
pát pro 11, 2015 7:12 pm

PNT
Příspěvky: 39
Registrován: pát úno 07, 2014 5:32 pm
Bydliště: ČR

Příspěvek

Tohle je zajímavá koncepce https://www.youtube.com/watch?v=D6zKplWGpQA.
Tahač se dá lépe prodat - je univerzálnější, může ho vzít i menší stavební fi. do podválu a sklopky. A návěs při rozumném zacházení přežije i dva tahače.
Může někdo zhodnotit pro a proti u nás v CR v lese?
pát pro 11, 2015 7:35 pm

Venca R
Příspěvky: 1978
Registrován: stř bře 02, 2011 12:00 pm
Bydliště: Vychodní čechy

Příspěvek

To má Janeček ne? Ten návěs s rukou.
pát pro 11, 2015 8:16 pm

Uživatelský avatar
Fojcek
Příspěvky: 770
Registrován: úte zář 23, 2008 9:27 pm
Bydliště: Třebíč

Příspěvek

PNT: Mluvil jsem s šoférem od janečka, který dostal návěs s rukou místo soupravy. Nemohl se na to vynadávat :) Zdaleka to prý nevyjede to co souprava 6x4, slabá ruka(navíc krátká) co prý stejně moc neumožňuje vozit dlouhou, hmotnostně to taky nebyl žádný zázrak (čísla už si nepamatuji). Prostě nevýhody soupravy a návěsu spojené dohromady :) Osobně se mi to taky líbilo, ale po rozhovoru s šoférem se na to koukám jinak.

Safky: Less Forest měl jednu takovou určitě taky akorát byla na pérech a zadní nápravu zvedala hydraulika.
Není důležité za každou cenu pracovat, ale být u toho když se rozdává
pát pro 11, 2015 8:43 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to Fojcek:
U Scanie toho Less Forestu byla poslední náprava dvoumontáž? Vypadalo to nějak takto:
http://www.laxasv.se/Chassis3A01.asp
Tatra + MAN = Superstroj!
pát pro 11, 2015 8:59 pm

KUFI
Příspěvky: 237
Registrován: pon srp 02, 2010 1:26 pm
Bydliště: Kanál

Příspěvek

PNT tak o takovym aute se nam tu muze jenom zdat. Presne takhle si predstavuju spravny lesacky auto - kabinka misto kozliku, 750 koni, dve svetelny rampy a prostorna velka kabina, zadna zakrnela strilna bez spojleru jako vidam na pile
pát pro 11, 2015 10:56 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to KUFI:
Nevím jaké mají lesní cesty v Anglii, ale v ČR dávat na lesovůz spojler na celkovou výšku 4,0 m je asi nesmysl ... U nás na firmě preferujeme co nejnižší auta, optimálně tak do 3,2 m celkové výšky, dostane se to všude a nikde se nic nerozbije.
Tatra + MAN = Superstroj!
sob pro 12, 2015 6:37 pm

KUFI
Příspěvky: 237
Registrován: pon srp 02, 2010 1:26 pm
Bydliště: Kanál

Příspěvek

Vsechno se da. Ja jezdim po lesich s Toplinem uz pet let a jeste jsem na kabine nic neznicil. A ze jsem ji protah vselijakyma pralesama. I kdyz je pravda, ze nemam zkusenost s nasima lesnima cestama, ja tu jeste nikdy nenakladal :)
sob pro 12, 2015 7:28 pm

PNT
Příspěvky: 39
Registrován: pát úno 07, 2014 5:32 pm
Bydliště: ČR

Příspěvek

- ta ruka na dlouhy není, asi to nevozí. V Anglii těch souprav je víc, některé mají jen jednu poháněnou nápravu. Asi bláto moc neznaj.
-zajímali by mně spíš ty váhy proti klasice. Ten krk návěsu asi musí být malinko zesílený.
-pokud se budou vozit 4-5 tak chápu ,že se souprava v lese líp otočí a lehčeji jede ,když se zlomí

Takže dobrý tak pro fi. co má víc druhů aut a dokáže je podle práce nasazovat. Tohle tak na delší trasy s pevnou nakládkou a tahač 6x2.
sob pro 12, 2015 8:34 pm

KUFI
Příspěvky: 237
Registrován: pon srp 02, 2010 1:26 pm
Bydliště: Kanál

Příspěvek

Obrázek

Obrázek
sob pro 19, 2015 3:45 pm

pon pro 21, 2015 8:55 am

Bronco
Příspěvky: 33
Registrován: úte zář 27, 2011 9:18 am
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
pon pro 21, 2015 10:20 pm

Uživatelský avatar
TUČEK
Příspěvky: 1213
Registrován: čtv pro 03, 2009 12:35 pm
Bydliště: okolo Opavy

Příspěvek

Nová souprava pro Logistics Solution
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Iveco Stralis 560 + Doll
úte pro 22, 2015 4:26 pm

Uživatelský avatar
holbra
Příspěvky: 3059
Registrován: pon zář 14, 2009 3:33 pm
Bydliště: valašsko

Příspěvek

tuček viděl sem ho stát v brně v ivecu. říkal sem si, kdo kupuje takové auto do lesa
úte pro 22, 2015 8:41 pm

Odpovědět

Zpět na „NÁSTAVBY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů