Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
to holbra:
Ano vidíš dobře, poslední náprava na návěsu je zvedačka, asi kvůli lepší obratnosti v lese.
to vodouch:
Ano, zelené Volvo FMX 540 má klasický přední náhon pomoci kardanu. Nově je v nabídce verze tahač/podvozek 6x6, zadek na vzduchu:
http://segotn12827.rds.volvo.com/STPIFi ... eu_ger.pdf
http://segotn12827.rds.volvo.com/STPIFi ... eu_ger.pdf
Mě zaujala červená Scania G490 v provedení 6x4-4, tzn. je to klasická 4x4, zadek na vzduchu, která má vzadu přidanou zvedací a natáčecí nápravu, myslím si, že je to 1. kus v ČR jako lesovůz. Nejčastěji se tento typ konfigurace podvozku (6x4-4) používá jako speciál pro zimní údržbu silnic, jezdí nejčastěji v A, DE a CH. Výroba probíhá asi u Laxy: http://www.laxasv.se/Chassis3A02.asp
Ano vidíš dobře, poslední náprava na návěsu je zvedačka, asi kvůli lepší obratnosti v lese.
to vodouch:
Ano, zelené Volvo FMX 540 má klasický přední náhon pomoci kardanu. Nově je v nabídce verze tahač/podvozek 6x6, zadek na vzduchu:
http://segotn12827.rds.volvo.com/STPIFi ... eu_ger.pdf
http://segotn12827.rds.volvo.com/STPIFi ... eu_ger.pdf
Mě zaujala červená Scania G490 v provedení 6x4-4, tzn. je to klasická 4x4, zadek na vzduchu, která má vzadu přidanou zvedací a natáčecí nápravu, myslím si, že je to 1. kus v ČR jako lesovůz. Nejčastěji se tento typ konfigurace podvozku (6x4-4) používá jako speciál pro zimní údržbu silnic, jezdí nejčastěji v A, DE a CH. Výroba probíhá asi u Laxy: http://www.laxasv.se/Chassis3A02.asp
Tatra + MAN = Superstroj!
Tohle je zajímavá koncepce https://www.youtube.com/watch?v=D6zKplWGpQA.
Tahač se dá lépe prodat - je univerzálnější, může ho vzít i menší stavební fi. do podválu a sklopky. A návěs při rozumném zacházení přežije i dva tahače.
Může někdo zhodnotit pro a proti u nás v CR v lese?
Tahač se dá lépe prodat - je univerzálnější, může ho vzít i menší stavební fi. do podválu a sklopky. A návěs při rozumném zacházení přežije i dva tahače.
Může někdo zhodnotit pro a proti u nás v CR v lese?
PNT: Mluvil jsem s šoférem od janečka, který dostal návěs s rukou místo soupravy. Nemohl se na to vynadávat Zdaleka to prý nevyjede to co souprava 6x4, slabá ruka(navíc krátká) co prý stejně moc neumožňuje vozit dlouhou, hmotnostně to taky nebyl žádný zázrak (čísla už si nepamatuji). Prostě nevýhody soupravy a návěsu spojené dohromady Osobně se mi to taky líbilo, ale po rozhovoru s šoférem se na to koukám jinak.
Safky: Less Forest měl jednu takovou určitě taky akorát byla na pérech a zadní nápravu zvedala hydraulika.
Safky: Less Forest měl jednu takovou určitě taky akorát byla na pérech a zadní nápravu zvedala hydraulika.
Není důležité za každou cenu pracovat, ale být u toho když se rozdává
to Fojcek:
U Scanie toho Less Forestu byla poslední náprava dvoumontáž? Vypadalo to nějak takto:
http://www.laxasv.se/Chassis3A01.asp
U Scanie toho Less Forestu byla poslední náprava dvoumontáž? Vypadalo to nějak takto:
http://www.laxasv.se/Chassis3A01.asp
Tatra + MAN = Superstroj!
- ta ruka na dlouhy není, asi to nevozí. V Anglii těch souprav je víc, některé mají jen jednu poháněnou nápravu. Asi bláto moc neznaj.
-zajímali by mně spíš ty váhy proti klasice. Ten krk návěsu asi musí být malinko zesílený.
-pokud se budou vozit 4-5 tak chápu ,že se souprava v lese líp otočí a lehčeji jede ,když se zlomí
Takže dobrý tak pro fi. co má víc druhů aut a dokáže je podle práce nasazovat. Tohle tak na delší trasy s pevnou nakládkou a tahač 6x2.
-zajímali by mně spíš ty váhy proti klasice. Ten krk návěsu asi musí být malinko zesílený.
-pokud se budou vozit 4-5 tak chápu ,že se souprava v lese líp otočí a lehčeji jede ,když se zlomí
Takže dobrý tak pro fi. co má víc druhů aut a dokáže je podle práce nasazovat. Tohle tak na delší trasy s pevnou nakládkou a tahač 6x2.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů