Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-
-
- Příspěvky: 629
- Registrován: stř říj 31, 2007 5:31 pm
- Bydliště: Loučná nad Desnou
-
- Příspěvky: 3427
- Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
- Bydliště: Brno
MAN TGL EURO4 najeto 900 tis
chtěl bych si dovézt z Němec Man TGL (Euro4) r.v. 2007, 12 tunu nalítnuto 900 tis. km, a tak se chci zeptat co, nebo kdy můžu očekávat problém s motorem.
Chtěl bych najet aspoň dalších 200 tis km vnitro, půjde to bez rozborky, zborky? Resp. kolik nasypu do repase (opravy) motoru nebo převodovky (max), když to klekne? Díky za poznatky,
i když vím že jednoznačná odpověď neexistuje.
Chtěl bych najet aspoň dalších 200 tis km vnitro, půjde to bez rozborky, zborky? Resp. kolik nasypu do repase (opravy) motoru nebo převodovky (max), když to klekne? Díky za poznatky,
i když vím že jednoznačná odpověď neexistuje.
-
- Příspěvky: 3427
- Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
- Bydliště: Brno
oprava
TGM 15.280 BL
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: pát dub 28, 2017 8:33 am
MAN TGL prives
Dobry den ,
Chcel by som kupit MAN 12.240 , zaujmalo by ma aky najvacsi prives mozem s tymto autom tahat , a aka je spotreba pri takomto zatazeni . (plne auto + plny prives)
Dakujem za odpoved
Chcel by som kupit MAN 12.240 , zaujmalo by ma aky najvacsi prives mozem s tymto autom tahat , a aka je spotreba pri takomto zatazeni . (plne auto + plny prives)
Dakujem za odpoved
-
- Hlavní admin
- Příspěvky: 5752
- Registrován: úte úno 28, 2006 8:41 am
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: MAN TGL
Tipuju, že celková povolená hmotnost soupravy bude 24000kg. Spotřeba při této hmotnosti soupravy bude letmým odhadem 24-26l/100km, pokud má někdo přesnější čísla, nechť mě opraví.
Re: MAN TGL
Cena oprav prevodovky by byla cca od 20 do 60 tisic podle problemu,pokud bude skrkat jeden kvalt bude to ta levna varianta
Re: MAN TGL
TGL 12.210 jsme meli od nova az po 1mil kc. Motor se delal na kazdem min 2-3x, oprava nebyla nikdy pod 100tis kc. Zasadni problem je dvojite turbo a vstriky! Zivotnost obou komponentu je max 200tis km, pak repas, a zase to nejak fungovat chvilku bude.. tot z vlastni zkusenosti
-
- Příspěvky: 124
- Registrován: pát bře 06, 2015 10:07 pm
- Bydliště: Slezsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: MAN TGL
Ahoj, MAN TGL 8.180 asi blbý a zbytečný dotaz, ale pro jistotu: šlo by z něj papírově udělat 12 tunu? Tím myslím, má to od výroby v TP zapsáno celkovou hmotnost 8 tun jen proto, že to tak zákazník chtěl - jsou 12 tuny a 8 tuny stejné, nebo má 8 tuna slabší podvozek, nápravy?
Případně pokud by to šlo, co by navýšení hmotnosti obnášelo?
Případně pokud by to šlo, co by navýšení hmotnosti obnášelo?
-
- Hlavní admin
- Příspěvky: 5752
- Registrován: úte úno 28, 2006 8:41 am
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: MAN TGL
Na 12t to nepůjde, maximum kam by to šlo navýšit bude podle součtu zatížitelnosti obou náprav (per) a nesmí se překročit zatížitelnost pneumatik. Zjisti si nějak specifikaci, co tam máš. Matně vzpomínám, že TGL 8.xxx šlo tak maximálně na 8800kg.
Re: MAN TGL
Jestli to máš od výroby, tak to nezvedneš nikdy. Uvažoval jsem o TGL, který mělo od výroby sníženou hmotnost na 7,5t. Nešlo to ani vrátit na 8t.
TGL 12.220 vs 12.250
Zdravím,
dopředu se omlouvám, tohle odvětví není můj obor, ale přesto mám dotaz.
Na firmu sháníme skříň/plachtu 12tunku, pokud možno co největší bez přívěsu (ideál 20-22 palet s čelem). Dost lidí nám doporučovalo TGL 12.250. Jelikož ty 18+paletovky jsou nás spíše rarita tak hledáme i v DE atd. Ale spíše jde o to, že bych potřeboval nějaké info ohledně těch 250hp 6,9litrových motorech, popř. ty měnší 220 HP. Nebude to na dálkovky, denně to ujede 250 km maximálně, celou cestu dálnice + kousek město. Auto chceme kupovat starší cca 2009-2012 s nájezdem do 500 tis (spíše méně, 500 tis je fakt strop).
Takže abych to shrnul?
1) Výhody/nevýhody 6,9l 250 hp vs 4,6 220 hp.
2) Který z nich by byl na lepší na zmíněné trasy?
3) na co si dát případně pozor při koupi?
Díky
opraveno z TGA na TGL
dopředu se omlouvám, tohle odvětví není můj obor, ale přesto mám dotaz.
Na firmu sháníme skříň/plachtu 12tunku, pokud možno co největší bez přívěsu (ideál 20-22 palet s čelem). Dost lidí nám doporučovalo TGL 12.250. Jelikož ty 18+paletovky jsou nás spíše rarita tak hledáme i v DE atd. Ale spíše jde o to, že bych potřeboval nějaké info ohledně těch 250hp 6,9litrových motorech, popř. ty měnší 220 HP. Nebude to na dálkovky, denně to ujede 250 km maximálně, celou cestu dálnice + kousek město. Auto chceme kupovat starší cca 2009-2012 s nájezdem do 500 tis (spíše méně, 500 tis je fakt strop).
Takže abych to shrnul?
1) Výhody/nevýhody 6,9l 250 hp vs 4,6 220 hp.
2) Který z nich by byl na lepší na zmíněné trasy?
3) na co si dát případně pozor při koupi?
Díky
opraveno z TGA na TGL
Re: TGL 12.220 vs 12.250
Ahoj, rozhodně bych volil TGL 12.250 4x2 BL už jen to, že to je 6-ti vál místo 4-válce 220 PS, která je na horní výkonosti tohoto objemu motoru, kdežto motor 250 PS je pak ve variantě 290 a 320 PS. Jetinu tak dlouhou asi neseženeš, ojetiny z DE jsou většinou max. 16 palet a v CZ max. 18 palet.
Re: TGL 12.220 vs 12.250
díky za odpověď. Takže rozhodně me to teda utvrdilo vzít ten 6ti val. Co se týče délky, tak občas se něco objeví, ale je to obecně bída. V DE občas něco málo je (i 9ti metrovky), ale většinou všechno jsou jen 12.220 Pro nás je fakt 18 palet naprosté minimum. Čím větší tím lepší. Přívěs by šel řešit, ale vzhledem k časovému pressu co máme a jakou máme blbou rampu na firmě, zase přívěs odpadá. Proto, každá paleta co se vleze navíc je plus.
edit: někde jsem zahlídl, že ta 12.220 má snad dvě turba? Je to pravda nebo to byl nějaký štěk?
edit2: co značí to BL?
edit: někde jsem zahlídl, že ta 12.220 má snad dvě turba? Je to pravda nebo to byl nějaký štěk?
edit2: co značí to BL?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host