Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
-
- Příspěvky: 831
- Registrován: úte srp 26, 2008 9:24 pm
- Bydliště: E.Beneše 10/16 Prostějov
Odborový svaz profesionálních řidičů
Dokud se všichni nesjednotíme a nedokážeme táhnout za jeden provaz nezlepší se to. Dokud se budeme předvádět v tom , že každý máme trochu odlišný názor nezmění se nic. Dokud o sobě nedáme vědět a bude pro nás důležitý jen osobní prospěch a nebudeme schopni risknout ztrátu pár korun , když jeden den nepojedeme nezměníme nic. Chápu, že pro vedení a šéfy to bude těžké, znám tuhle práci z pozice řidiče i pozice majitele malé autodopravy. Ale opravdu je čas začít hájit své zájmy. Až nyní mi dochází jakou pravdu měl můj otec když říkával, že řidiči kamionů - rovná se zaprodané životy. A za co my je zaprodáváme? jsou ty peníze co dovezeme domů adekvátní tomu co musíme umět? Jsou adekvátní času strávenému mimo a bez nám drahých lidí? Jsou odpovídající odpovědnosti, kterou máme za vozidlo, náklad, reprezentaci firmy, za to , že toho umíme tolik, že neublížíme někomu v našem okolí? Dokážeme si zaplatit pojištění v takové výši, že pokud uděláme chybu my, či někdo jiný a my už se nevrátíme z cesty budou naše rodiny moci žít či přežít alespoň na úrovni rodiny střední třídy? Ano zaprodali jsme naše životy. Ale my za ještě nižší platy než měli naši otcové. Oni sice jezdili s horší technikou, spali v menších kabinách. Ale oni byli páni řidiči. S nimi si každý skladník neutřel zadek. Oni nebyli hlídání každou vteřinu a každý metr. Nehonili kilometry jako my. Nebyli jen kus, který je lehce nahraditelný. Pokud se někdo z nich nevrátil byl to průšvih pro podnik. Ne jak dnes . No co řidič umřel , auto je rozbité, ale co vždyť pojišťovna to zaplatí. K tomu nemuseli bloudit jako myši v bludišti, neboť zákaz byl tam , kde měl své opodstatnění a nebyl tam jen proto, že tam bydlí starosta. Nezničila je minuta , kterou by přetáhnuli výkon. A ti co jezdili za hranice tak byli pány mezi těmi co se živý prací. A co my dnes? Bohužel na hodinu práce je náš příjem nižší než plat studenta brigádníka v pokladně supermarketu. Když tedy nebudeme dělat nic pro sebe jako pro kolegy pokusme se to udělat a změnit pro naše rodiny.
MILDATRUCK
-
- Příspěvky: 831
- Registrován: úte srp 26, 2008 9:24 pm
- Bydliště: E.Beneše 10/16 Prostějov
Třeba jednou pochopíme , že jsme , či měli bychom být kolegové a měli bychom se snažit zlepšit své podmínky. Někdo tu psal , že má super podmínky. To je dobře a ze srdce mu to přeji. Ale to neznamená , že by se nemohl právě z té kolegiality přidat k těm ostatním, co jsou na tom hůře. Někdo tu psal : ,, Jsem si jist , že z mých řidičů nikdo do odborů nevstoupí.,, Super zase mají štěstí , ale to přece neznamená, že by nemohli svým členstvím pomoci těm kolegům , kteří jsou na tom hůř. A jak to, že to nemají zapotřebí? Je snad netrápí , že je stále méně a méně parkovacích míst, je netrápí a neztěžuje jim život to, že s nimi skladníci jednají jak jednají, jim nevadí jak na ně okolí nahlíží? Jim nevadí ten hon médií, kde vždy za vše může kamioňák? Jim neztěžují život nesmyslné zákazy vjezdu? Snad jednou pochopíme, že když já mám dobré podmínky tak tím, že nás bude více mohu pomoci zlepšit podmínky výkonu práce i těm ostatním, kteří vykonávají stejnou činnost. Jak to , že vojáci z povolání jsou schopni se složit na rodinu toho který už se nevrátí. A nechci tu rozebírat proč v misích jsou a to že s tím nesouhlasím a svým názorem na směřování armády. Ale jsou schopni za sebou stát a držet spolu. Není opravdu čas začít si prosazovat své oprávněné zájmy. Nebo je nám opravu ukradené vše okolo nás , okolo naší profese a když se mám dobře já tak je mi jedno co ostatní. Vždyť těch problémů je opravdu spousta. Je jasné že vše nezměníme hned, něco nikdy , ale proč jen nadávat přes vysílačky a bavit se na parkovištích a nepokusit se sjednotit v tom základním. Problémy nemají jen řidiči kamionů. Problémy mají i řidiči vozidel rozvážejících zboží, řidiči autobusů. Je odpovídající ohodnocení zodpovědnosti, pokud řidič autobusu bere za hodinu jízdy 70Kč a za čekání 20Kč? I proto odborový svaz profesionálních řidičů. Proč tříštit svou sílu a počet do jednotlivých skupin, když všichni usedáme za to kolečko? Co tak třeba mít možnost vzít si kvalitního právníka který bude znát problematiku a díky odborovému svazu by dokázal hájit zájmy kolegů, kteří se dostali do problému díky tomu, že je do nich někdo nahnal. Máme snad jako jednotlivci na to si ho dovolit? Jsou nás tisíce a tak z příspěvku každého z nás, ze sjednocení už může vzniknou vlna, která dokáže posunout i betonový kvádr s kterým se zdánlivě nedalo hnout. Napišme si co by bylo potřeba zlepšit, co by se mělo změnit, co jsme schopni změnit. Hledejme směr , kterým by se daly naše podmínky posunout na odpovídající úroveň. Zatím jen diskutujeme, ale třeba přijdeme na to , že hlas jednotlivce a k tomu ,,jen řidiče,, není slyšet a nikoho nezajímá. Ale názor tísíce, či tisíců lidí už jen tak nepřeslechnete
MILDATRUCK
Jsem rád, že se sem tam objeví řidič, který má vyšší cíle a ambice něco změnit v našem oboru. Mám jenom obavu, že taková situace, jaká je dnes, většině řidičů vyhovuje, proto trvá. Nechtějí změnu, nechtějí více peněz, nechtějí se nikde podepisovat, nechtějí být vidět. Anonymita CB je fajn, vždyť kdo si ho bude pamatovat za dva dny? Český člověk je pohodlný a chce si jen odjet štreku, nic víc.
Několikrát jsem byl svědkem toho,jak byli řidiči opravdu na "koni", měli eso v rukávu a šéfovi stálo na firemním parkovišti několik souprav bez řidičů, stačilo jen zajít do kanceláře (byť každý za sebe) a vyjednat si pár tisícovek navíc. Nikdo se neodvážil si tam dojít a donést své rodině peníze, byť třeba na inkaso. Je mnohem snažší a bezbolestné hledat výmluvy proč to nejde, než řešení.
Čeští lidé a nejenom v dopravě si neumí vážit sebe sama a říct si za svou práci peníze. Je to kombinace komplexu méněcennosti a jakési obecné lhostejnosti. Když vidím, jak mají někteří kluci své vozy "hrdě" označené českou vlajkou ve svislé poloze, avšak s červenou barvou vlevo (což je samozřejmě špatně, bílá barva buď nahoře nebo vlevo, vždy!) přemýšlím o jejich IQ a zvláštním patriotismu. Reakce na upozornění bývá vždy podobná: "Však je to jedno".
Vztahy s okolím jsou další kapitola. Je třeba začít v našich řadách a to úplně jednoduše a rychle.
Lidé co potkáváme na silnicích z nás nemají respekt, jak tomu bývalo dřív, ale strach. To je rozdíl. Strach jestli z nás něco nevypadne v zatáčkách, jestli nedostaneme smyk, zda jim to tam na dálnici arogantně "nepošleme". Je třeba zlepšit vztahy s veřejností a to ne přes billboardy, kampaně apod. Musíme ukázat, že nejsme všichni tupé hovada, co nemají vychozenou devítiletku /viz. ta česká vlajka/ a dělají tuto práci z jakési povinnosti a taky že chyba jednoho kamioňáka není automaticky chybou všech řidičů kamionů.
Většina lidí nemá o naší práci ponětí ale ví o nás kvůli jedné věci. A tou je vzájemné předjíždění.
Pokud se nezačneme urychleně předjíždět kulturně v řádech sekund, přijde to, co známe z Maďarska, Slovenska a Německa. Zákaz předjíždění pro nákladní auta. A pokud to jednou přijde, už se to nikdy nenajde politická vůle, aby to změnila. Viz. páteční omezení o prázdninách od Zelených. Važme si toho, že takový zákaz tady ještě není.
Tedy pokud mě teda dojede kamion a začne mě předjíždět, vypnu tempomat na 4 sekundy (stejně to budu muset potom udělat kvůli odstupu,co?). To je jediná, efektivní a rychlá cesta ke zlepšení vztahu s veřejností. A to zvládneme všichni a hned.
Vybudujeme-li si znovu respekt, myslím že potom je možné vybudovat organizaci zastupující naše zájmy, která má šanci na úspěch a potom s námi bude chtít mít někdo něco společného a bude se s námi bavit. Následně by opravdu stačilo jen to členství řidiče samotného. Mluvil a vyjednával by už za něj někdo jiný a to je myslím jádro pudla..
Několikrát jsem byl svědkem toho,jak byli řidiči opravdu na "koni", měli eso v rukávu a šéfovi stálo na firemním parkovišti několik souprav bez řidičů, stačilo jen zajít do kanceláře (byť každý za sebe) a vyjednat si pár tisícovek navíc. Nikdo se neodvážil si tam dojít a donést své rodině peníze, byť třeba na inkaso. Je mnohem snažší a bezbolestné hledat výmluvy proč to nejde, než řešení.
Čeští lidé a nejenom v dopravě si neumí vážit sebe sama a říct si za svou práci peníze. Je to kombinace komplexu méněcennosti a jakési obecné lhostejnosti. Když vidím, jak mají někteří kluci své vozy "hrdě" označené českou vlajkou ve svislé poloze, avšak s červenou barvou vlevo (což je samozřejmě špatně, bílá barva buď nahoře nebo vlevo, vždy!) přemýšlím o jejich IQ a zvláštním patriotismu. Reakce na upozornění bývá vždy podobná: "Však je to jedno".
Vztahy s okolím jsou další kapitola. Je třeba začít v našich řadách a to úplně jednoduše a rychle.
Lidé co potkáváme na silnicích z nás nemají respekt, jak tomu bývalo dřív, ale strach. To je rozdíl. Strach jestli z nás něco nevypadne v zatáčkách, jestli nedostaneme smyk, zda jim to tam na dálnici arogantně "nepošleme". Je třeba zlepšit vztahy s veřejností a to ne přes billboardy, kampaně apod. Musíme ukázat, že nejsme všichni tupé hovada, co nemají vychozenou devítiletku /viz. ta česká vlajka/ a dělají tuto práci z jakési povinnosti a taky že chyba jednoho kamioňáka není automaticky chybou všech řidičů kamionů.
Většina lidí nemá o naší práci ponětí ale ví o nás kvůli jedné věci. A tou je vzájemné předjíždění.
Pokud se nezačneme urychleně předjíždět kulturně v řádech sekund, přijde to, co známe z Maďarska, Slovenska a Německa. Zákaz předjíždění pro nákladní auta. A pokud to jednou přijde, už se to nikdy nenajde politická vůle, aby to změnila. Viz. páteční omezení o prázdninách od Zelených. Važme si toho, že takový zákaz tady ještě není.
Tedy pokud mě teda dojede kamion a začne mě předjíždět, vypnu tempomat na 4 sekundy (stejně to budu muset potom udělat kvůli odstupu,co?). To je jediná, efektivní a rychlá cesta ke zlepšení vztahu s veřejností. A to zvládneme všichni a hned.
Vybudujeme-li si znovu respekt, myslím že potom je možné vybudovat organizaci zastupující naše zájmy, která má šanci na úspěch a potom s námi bude chtít mít někdo něco společného a bude se s námi bavit. Následně by opravdu stačilo jen to členství řidiče samotného. Mluvil a vyjednával by už za něj někdo jiný a to je myslím jádro pudla..
-
- Příspěvky: 831
- Registrován: úte srp 26, 2008 9:24 pm
- Bydliště: E.Beneše 10/16 Prostějov
Děkuji za reakci a hlavně názor jak to začít dávat dohromady, jak začít měnit naše postavení , obraz o nás. Mou myšlenku jsem dal i na FB. Tam byla reakce jiná , rychlejší. Zde mne překvapilo jak zatím bez odezvy. o uvidíme jak se to bude vyvíjet. Zda nás to opravdu zajímá a chceme něco změnit. Díky za názor .
MILDATRUCK
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: pát kvě 09, 2014 7:48 pm
- Bydliště: CZ
Pěkně napsané a plně bych s tebou souhlasil, nebýt toho, že se mi snaha o boj či pomoc ostatním vrátila vždy dvakrát a to v negativním. On je problém, že ne všichni dnes dělají tuhle práci z přesvědčení, ale protože jim nic jiného nezbývá, ač kvůli exekucím nebo kvůli nedostatečnému vzdělání i třeba na skladníka.
Příklad za všechny: Nedávno jsem potkal jednoho, kterého jsem pět let neviděl. Základku končil z páté třídy. Od popelářů ho vyhodili kvůli chlastu. Na řidičák si půjčil, což nesplácí a má 17 exekucí a jeho slovy ,,na všechny m..á, protože má celou výplatu bokem a doma je každý víkend, protože pokud nestíhá na druhou kartu, tak má třetí, kterou ukradl bývalému kolegovi". To jsou jeho slova a vůbec se tím netají.
Představa, že bych měl pomáhat něčemu takovému, ač by byly dva ze sta, tak je mi těžce proti srsti.
Příklad za všechny: Nedávno jsem potkal jednoho, kterého jsem pět let neviděl. Základku končil z páté třídy. Od popelářů ho vyhodili kvůli chlastu. Na řidičák si půjčil, což nesplácí a má 17 exekucí a jeho slovy ,,na všechny m..á, protože má celou výplatu bokem a doma je každý víkend, protože pokud nestíhá na druhou kartu, tak má třetí, kterou ukradl bývalému kolegovi". To jsou jeho slova a vůbec se tím netají.
Představa, že bych měl pomáhat něčemu takovému, ač by byly dva ze sta, tak je mi těžce proti srsti.
-
- Příspěvky: 494
- Registrován: sob zář 06, 2014 7:24 am
- Bydliště: Planeta Země
Naposledy upravil(a) NakejMagoj dne sob srp 27, 2016 5:08 pm, celkem upraveno 1 x.
Všichni jsou blázni jen já jsem letadlo.
-
- Příspěvky: 831
- Registrován: úte srp 26, 2008 9:24 pm
- Bydliště: E.Beneše 10/16 Prostějov
Opět díky za rady , názory a podporu. Tak mne děsí jací asi jsme jako celek. Když nejsme schopni se dát dohromady a udělat něco pro sebe. Přiznám se , že jsem čekal mnohem bouřlivější a početnější reakci, kdy by si člověk ověřil, že má cvenu činit nějaké další kroky. Ale možná jsme bohužel jen schopni remcat na parkovištích , popřípadě zkritizovat ty co se snažili něco činit. Uvidíme tedy, dáme tomu ještě nějaký čas a uvidíme, třeba zjistím , že to není ztracené.
MILDATRUCK
-
- Příspěvky: 831
- Registrován: úte srp 26, 2008 9:24 pm
- Bydliště: E.Beneše 10/16 Prostějov
No těch věcí jako zákazů a příkazů bude přibývat, jak jinak. Dokud se nezmění náhled lidí na nás. Dokud nepochopí , že nás potřebují. Dokud se nezačneme chovat jinak i my. Jediné kdy zjistí, že nás potřebují je situace,pokud se na čas zastavíme, pokud zjistí lidé v obchodech a v továrnách, že nejsme spodina, ale že bez nás jim přestane fungovat systém továren a dodávek přesně na čas. Dokud nezjistí i vrcholní vedoucí , že ten na něhož si otvírají hubu s pocitem, že my potřebujeme je nezjistí, že jeho plány a úspěchy závisí i na naší práci , vstřícnosti a snaze vyřešit daný úkol. Jenomže to se napřed musíme sjednotit, musíme pochopit že jen společně to dokážeme změnit. Tak místo našich bežných povídání se začněme u nakládek bavit o těch řádcích, kterými jsem toto téma uvedl. A kolegové , ať se tu k tomu vyjádří a třeba se nám podaří se konečně dát dohromady.
MILDATRUCK
Milane, šetři si energii na něco smysluplnějšího. Řidiči mají, co si zaslouží.
Kolik se jich aspoň ozve na firmě, že by ten čas, co stojí v pátek v zákazu chtěli zaplatit? Podle mě nikdo. Stojí někde na pumpě zadarmo jak pitomci, mezi sebou si zanadávají a to je všechno.
Až v tom nebudou sedět tací, co chčijou do petek, serou pod návěs, sprchujou se tak jednou za týden a nevydrží víc jak den bez chlastu, tak se možná něco může změnit. Do té doby ani náhodou.
Nejsou takoví všichni, ale pět normálních smázne jeden takový. Bohužel.
Takových jak popisuje bublabucek znám mraky. Já to vyřešil tak, že jsem přestal jezdit. A pohoda
Kolik se jich aspoň ozve na firmě, že by ten čas, co stojí v pátek v zákazu chtěli zaplatit? Podle mě nikdo. Stojí někde na pumpě zadarmo jak pitomci, mezi sebou si zanadávají a to je všechno.
Až v tom nebudou sedět tací, co chčijou do petek, serou pod návěs, sprchujou se tak jednou za týden a nevydrží víc jak den bez chlastu, tak se možná něco může změnit. Do té doby ani náhodou.
Nejsou takoví všichni, ale pět normálních smázne jeden takový. Bohužel.
Takových jak popisuje bublabucek znám mraky. Já to vyřešil tak, že jsem přestal jezdit. A pohoda
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: pát kvě 09, 2014 7:48 pm
- Bydliště: CZ
Jak chceš měnit všeobecný názor na řidiče, když českých kamionů jezdí po čechách tak 25% a zbytek jsou poláci, rumuni, maďaři, bulhaři a nevím co ještě, kteří absolutně nerespektují zákazy předjíždění a to nemluvím o ohleduplnosti. Jak je chceš donutit k normálnímu chování??? Řidiči osobáků neřeší spz, ale ten blbej kamion, co je zdržuje.
Co se týče podmínek, tak já mám paušál na den a když kvůli pátečnímu zákazu dojedu domů místo ve 20hod, v sobotu ráno v 6hod, tak jsem o 2 tisíce bohatší.
Co se týče podmínek, tak já mám paušál na den a když kvůli pátečnímu zákazu dojedu domů místo ve 20hod, v sobotu ráno v 6hod, tak jsem o 2 tisíce bohatší.
- Bohousek1
- Příspěvky: 470
- Registrován: pon črc 30, 2007 9:45 am
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
NakejMagoj - to napsal jasně a přesně. Náš spolek je tu od roku 2009, opravdu jsme se snažili jak osvětou, návody, vysvětlováním stmelit řidiče a zlepšit povědomí o řidiči nákladního vozidla a autobusů. Marně. Vše skončilo na nezájmu samotných řidičů. Pak přišla akce vesta - která měla velkou šanci ale skončilo to stejně. Nyní je založena Základní odborová organizace AIDT, která má podporu odborového svazu dopravy. Je to opět na řidičích, zda tuto odborovou organizaci podpoří a začnou bojovat za svoje práva.
Zapomínáte na jednu věc a to jak se to dozví všichni. Ne každého baví lézt na nějaký TF, ne každý je v odborech, ne každý má ve voze CB, tak jak se to mají lidi komplexně dozvědět. Za mě, nám chodí informace, co se teď připravuje stávka v osobní dopravě a instrukce a info máme nový na místnosti řidičů přímo od dispečerky. Vypadá to na stávku dle vyčteného info na září, říjen, kdy to cestující nejvíce pocítí. Dále bych viděl problém ve velkém počtu důchodců, kterým je to šumák,protože jich se to prý už nedotkne, tak co by pomáhali k penězům ostatním.
Takže tolik, jinak lidi čekají na info a zapojí se určitě , ale zrovna akci VESTA bych neuváděl, protože o tom nevěděl nikdo a smysl taky nikdo nepochopil.
Takže tolik, jinak lidi čekají na info a zapojí se určitě , ale zrovna akci VESTA bych neuváděl, protože o tom nevěděl nikdo a smysl taky nikdo nepochopil.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů