Demontáž jeřábu Potain MD 208 A v Přerově, na stavbě nového obchodního centra. Část první.
výstup na jeřáb
detaily čepových spojů věže a odkladač čepů. Super řešení, když si vzpomenu jak jsme to dříve vše ručně tahaly nahoru v kýblech, nebo v lepším případě autojeřábem v bedně
ložisko jeřábu, pohon otoče a kroužkový sběrač
elektrorozvody, vypínače a jiná elektronika.....
interiér kabiny a elektronický digitální display s aktuálními údaji
ovládací joysticky
nezbytný orientační diagram nosnosti
několik pohledů z kabiny operátora na stavbu a okolí....
jedno video
https://www.youtube.com/watch?v=OkIK3hItWCY
naviják a motory zdvihu
detail závaží
od závaží na výložník
výstup na špici jeřábu
ze špice jeřábu
pomocné montážní kladky táhel
anemometr na špici věže
Moderátoři: martin_100, Globe, Chomuťák, BajlachVT, tatracyber
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1751
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Naposledy upravil(a) pecco sk 400 dne čtv pro 27, 2018 11:08 pm, celkem upraveno 2 x.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1751
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
demontáž, část druhá
háček je nutné vytáhnout až na koncový doraz a je nutné jej uchytit a odpojit lano
uchycení háčku do textilních popruhů a jeho zajištění
zajištěný háček na textilním závěsu
následuje odpojení uchycení hlavního zdvihového lana
zavěšený háček po odpojení zdvihového lana
nyní je na řadě demontáž části závaží z protivýložníku
nejdříve doplňkové závaží ( kostky ) v ocelovém rámu
a poté hlavní bloky balastu
občas je však nutné vyhledat hmotnost jednotlivých sekcí či jinou radu v manuálu
závaží je pryč, nyní je na řadě hlavní výložník ... zavěsíme rameno na autojeřáb
pokračujeme demontáží nosných táhel nesoucích hlavní výložník.... nejprve je nutné výložník trochu nadzvednout a odlehčit tak montážní kladky
pomocný naviják
nyní s pomocí montážního navijáku a systému kladek spustíme a odpojíme nosná táhla
nosná táhla jsou odpojena... výložník je z důvodu odčepování nutné pomocí autojeřábu trochu spustit
kloubové i pojistné čepy jsou odstraněny..... rameno jeřábu je odpoutáno od věže
a hlavní výložník je pomalu na cestě dolů
výložník je téměř na zemi
z výložníku je zapotřebí odmontovat háček a vozík
detail kloubového uložení výložníku
hlavní výložník je na zemi
a pohled nahoru na jeřáb.....
háček je nutné vytáhnout až na koncový doraz a je nutné jej uchytit a odpojit lano
uchycení háčku do textilních popruhů a jeho zajištění
zajištěný háček na textilním závěsu
následuje odpojení uchycení hlavního zdvihového lana
zavěšený háček po odpojení zdvihového lana
nyní je na řadě demontáž části závaží z protivýložníku
nejdříve doplňkové závaží ( kostky ) v ocelovém rámu
a poté hlavní bloky balastu
občas je však nutné vyhledat hmotnost jednotlivých sekcí či jinou radu v manuálu
závaží je pryč, nyní je na řadě hlavní výložník ... zavěsíme rameno na autojeřáb
pokračujeme demontáží nosných táhel nesoucích hlavní výložník.... nejprve je nutné výložník trochu nadzvednout a odlehčit tak montážní kladky
pomocný naviják
nyní s pomocí montážního navijáku a systému kladek spustíme a odpojíme nosná táhla
nosná táhla jsou odpojena... výložník je z důvodu odčepování nutné pomocí autojeřábu trochu spustit
kloubové i pojistné čepy jsou odstraněny..... rameno jeřábu je odpoutáno od věže
a hlavní výložník je pomalu na cestě dolů
výložník je téměř na zemi
z výložníku je zapotřebí odmontovat háček a vozík
detail kloubového uložení výložníku
hlavní výložník je na zemi
a pohled nahoru na jeřáb.....
Naposledy upravil(a) pecco sk 400 dne čtv pro 27, 2018 11:13 pm, celkem upraveno 1 x.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1751
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Po dlouhé době sem zase něco přidám, aneb odstrašující zajímavosti, jenž jsem pořídil v průběhu loňského roku na stavbě, kde jsem působil. Dlouho jsem váhal, zda to budu vůbec publikovat, ale přístup některých pracovníků firmy PORR Praha, ze střediska monolity a jejich zahraničních pracovníků mě k tomu vedou. No a rovněž jsem zvědav i na vaše případné názory. Osobně jsem nějaké tyto fotky použil při školení či tréninku nový jeřábníků a kolega, jenž přednáší na vysoké škole to použil při přednáškách. Prý byly zajímavé dotazy a připomínky ze strany studentů, i když se našly i tací, co nevěřily.
Když Ukrajinec, Rumun či Moldavan potřebuje nařezat armaturu, tak na co by hledal nějakou podložku či rovnou plochu..... vždyť na řezání a broušení materiálu je nejlepší použít část věže jeřábu. A ještě se diví proč na něj hulákám. A stavbyvedoucí od monolitářů mu vážně poradí, že když mě vadí bruska, ať si příště vezme autogen. Na moji odpověď, že když se sebeméně poškodí tato část jeřábu, tak to může při těch kroutících momentech a tlacích prasknout, což by mělo za následek kolaps celého jeřábu se dozvím, že to tak dělají běžně a že se jim zatím nic nestalo. V tu chvíli nevím, zda jim nadávat, dát facku či brečet nad nevědomostí a chybějícími základními znalostmi nejen dělnických profesí, ale i techniků..... no v takových případech jsem byl rád, že mám jeřáb bez kabiny, pouze s dálkovým ovládáním, protože takovéto experty mohu upozornit zavčasu a případně to zdokumentovat
Proarmovaná věž jeřábu v dočasném prostupu. No ovládat ten jeřáb z kabiny, tak se asi nedostanu dolů
Šikmé tahy, jedna ze zakázaných manipulací jeřábu, s jejímž dodržováním se však zřejmě nikdo z tesařů a techniků nezabývá, neboť přepravní závěsná vahadla pro tyto případy jsou asi příliš drahé a tak se to riskne..... když se něco stane, tak to technici svedou na Ukrajince, či jiného experta z Východu, jenž nemá pracovní povolení, či neumí česky
Rovněž při bednění věnců se soudruhům z Ukrajiny a Rumunska moc nedařilo a tak jim při betonáži bednění povolilo a beton se vyvalil o pár pater níže. V nejspodnějším patře mě dokonce zabetonovaly patku jeřáb, asi se bály, že je tam málo zátěže
Bohužel mě nezbylo nic jiného, než vzít lopatu a beton si sám odházet a poté si jeřáb trochu očistit. No stejně se to nepodařilo úplně, což se ukázalo druhý den za světla
Zde jsem však zuřil nehezky. Zde šlo bohužel o život. Opět zaperlili soudruzi z Ukrajiny a Rumunska, no a jelikož školení BOZP a nebo nedej bože vazačský průkaz, to přece stojí peníze, tak jim to školení potvrdíme bez školení a budeme doufat, že se nic nestane. No stalo se a já byl moc rád, že se to obešlo bez zranění. Východní experti si odbednily velký kus plenty a jelikož na stropě je bordel opřeme plenty dole. Problém, nastává v okamžiku, kdy je plenta opřena nikoliv o plnou stěnu, ale pouze o průvlak a pod tím neskutečný bordel. Do toho si druhý Ukrajinec vzpomene, že polovinu plenty potřebuje nahoru na další úsek stěny a tak ji jde aktivně rozdělit. Najedu mu tam s hákem a říkám mu, vytáhneme to nahoru, usadíme ke stěně a až se to zajistí stabilizačními vzpěrami, rozpojí se nevyužitá část plenty a sveze se dolů. Ale to ne, to by po těch schodech musel dvakrát. Takže rozklepne žáby ( spojovací čepy ) a část plenty jenž je na nerovném podkladu se stočí a padá přímo na milého Ukrajince. Ten nevěří jak se to mohlo stát, řvu na něj já, řvou i jeho soukmenovci ať rychle utíká, ale on stojí a dívá se jak to padá na něj. Po chvíli se duchaplně vrhá k zemi ( asi aby jej to rozmáčklo úplně ), no ale asi mu je ještě neštěstí souzeno se toho důchodu dožít, takže padající plenta se zarazila o zhruba metr vysokou přepravní klec plnou odřezků a odpadu. Soudruh přežil bez zranění, ale po incidentu se ten den na stavbu už nevrátil, místo toho odešel na šatnu, kde si dal samohonku a posléze to šel zapít do hospody. No nedivím se
Když Ukrajinec, Rumun či Moldavan potřebuje nařezat armaturu, tak na co by hledal nějakou podložku či rovnou plochu..... vždyť na řezání a broušení materiálu je nejlepší použít část věže jeřábu. A ještě se diví proč na něj hulákám. A stavbyvedoucí od monolitářů mu vážně poradí, že když mě vadí bruska, ať si příště vezme autogen. Na moji odpověď, že když se sebeméně poškodí tato část jeřábu, tak to může při těch kroutících momentech a tlacích prasknout, což by mělo za následek kolaps celého jeřábu se dozvím, že to tak dělají běžně a že se jim zatím nic nestalo. V tu chvíli nevím, zda jim nadávat, dát facku či brečet nad nevědomostí a chybějícími základními znalostmi nejen dělnických profesí, ale i techniků..... no v takových případech jsem byl rád, že mám jeřáb bez kabiny, pouze s dálkovým ovládáním, protože takovéto experty mohu upozornit zavčasu a případně to zdokumentovat
Proarmovaná věž jeřábu v dočasném prostupu. No ovládat ten jeřáb z kabiny, tak se asi nedostanu dolů
Šikmé tahy, jedna ze zakázaných manipulací jeřábu, s jejímž dodržováním se však zřejmě nikdo z tesařů a techniků nezabývá, neboť přepravní závěsná vahadla pro tyto případy jsou asi příliš drahé a tak se to riskne..... když se něco stane, tak to technici svedou na Ukrajince, či jiného experta z Východu, jenž nemá pracovní povolení, či neumí česky
Rovněž při bednění věnců se soudruhům z Ukrajiny a Rumunska moc nedařilo a tak jim při betonáži bednění povolilo a beton se vyvalil o pár pater níže. V nejspodnějším patře mě dokonce zabetonovaly patku jeřáb, asi se bály, že je tam málo zátěže
Bohužel mě nezbylo nic jiného, než vzít lopatu a beton si sám odházet a poté si jeřáb trochu očistit. No stejně se to nepodařilo úplně, což se ukázalo druhý den za světla
Zde jsem však zuřil nehezky. Zde šlo bohužel o život. Opět zaperlili soudruzi z Ukrajiny a Rumunska, no a jelikož školení BOZP a nebo nedej bože vazačský průkaz, to přece stojí peníze, tak jim to školení potvrdíme bez školení a budeme doufat, že se nic nestane. No stalo se a já byl moc rád, že se to obešlo bez zranění. Východní experti si odbednily velký kus plenty a jelikož na stropě je bordel opřeme plenty dole. Problém, nastává v okamžiku, kdy je plenta opřena nikoliv o plnou stěnu, ale pouze o průvlak a pod tím neskutečný bordel. Do toho si druhý Ukrajinec vzpomene, že polovinu plenty potřebuje nahoru na další úsek stěny a tak ji jde aktivně rozdělit. Najedu mu tam s hákem a říkám mu, vytáhneme to nahoru, usadíme ke stěně a až se to zajistí stabilizačními vzpěrami, rozpojí se nevyužitá část plenty a sveze se dolů. Ale to ne, to by po těch schodech musel dvakrát. Takže rozklepne žáby ( spojovací čepy ) a část plenty jenž je na nerovném podkladu se stočí a padá přímo na milého Ukrajince. Ten nevěří jak se to mohlo stát, řvu na něj já, řvou i jeho soukmenovci ať rychle utíká, ale on stojí a dívá se jak to padá na něj. Po chvíli se duchaplně vrhá k zemi ( asi aby jej to rozmáčklo úplně ), no ale asi mu je ještě neštěstí souzeno se toho důchodu dožít, takže padající plenta se zarazila o zhruba metr vysokou přepravní klec plnou odřezků a odpadu. Soudruh přežil bez zranění, ale po incidentu se ten den na stavbu už nevrátil, místo toho odešel na šatnu, kde si dal samohonku a posléze to šel zapít do hospody. No nedivím se
Naposledy upravil(a) pecco sk 400 dne čtv pro 27, 2018 11:16 pm, celkem upraveno 1 x.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1751
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Zajímavosti, část druhá. Při betonáži stropu soudruzi udělaly chybu, či chyby.... na několika místech se jim provalilo bednění, takže část betonu skončila o pár pater níže v atriu, ale na druhé straně to skončilo na naštěstí uzavřeném chodníku na veřejné ulici
Betonáž stěny, jenž se však rovněž moc nepovedla. Soudruzi si mysleli, že k zabednění postranního čela stačí trámek a klínky, ale nějak neuvážily, že přes 7 kubíků betonu má nějaký tlak. Takže když nasypaly zhruba dvě třetiny výšky stěny a začaly beton hutnit, nastalo nevyhnutelné a čílko bednění skončilo opětovně o patro níže a beton se roztekl do všech směrů
Bordel na stavbě, no asi nemá cenu cokoliv komentovat
Když se nedaří, nebo lépe řečeno, když se Ukrajinci vykašlou na vyčištění betonářského potrubí, na což se však přijde až při betonáži dalšího stropu jinou partou. Pumpa včetně potrubí totálně ucpaná, ztráta několika hodin práce.... no celkem jsem litoval patru Uzbeckých tesařů, jenž ten strop betonovaly. Tito tesaři totiž byly jedni z nejlepších lidí na stavbě, proti nimž nemohl nikdo říci křivé slovo
S poškozeným nářadím se přeci dělá nejlépe, ne ? Koupit něco nového, či to opravit, to stojí peníze. Ono se to nějak zvládne i s tím poškozeným rozprašovačem. Co na tom, že je olej rozlitý všude okolo
Když se firma snaží ušetřit dva kubíky betonu a tak technik nařídí do stropu che nasypat i najížděcí mazací beton, na což jim však naštěstí přišel dozor a betonáž zastavil. Takže opětovně, naši přátelé z východu musely rozebrat kus bednění již zabetonovaného stropu, včetně ztužující armatury a špatný beton vybrat, bednění vyfoukat kompresorem a vymýt vodou.
Když se při provádění bednění zapomene použít separační olej a navrch se ještě zapomene vyndat ze stěny spínací tyč. Výsledkem je, že poškozené bednění, odtržená část plenty a poškozený beton
Když se kdosi po betonáži vykašle na to, že by se měla bádie ( nádoba na přenášení betonu ) po skončení práce vyčistit. No nakonec sem to klepal kladivem druhý den sám, neboť s touto bádií bych ten beton sypal ještě nyní
Betonáž stěny, jenž se však rovněž moc nepovedla. Soudruzi si mysleli, že k zabednění postranního čela stačí trámek a klínky, ale nějak neuvážily, že přes 7 kubíků betonu má nějaký tlak. Takže když nasypaly zhruba dvě třetiny výšky stěny a začaly beton hutnit, nastalo nevyhnutelné a čílko bednění skončilo opětovně o patro níže a beton se roztekl do všech směrů
Bordel na stavbě, no asi nemá cenu cokoliv komentovat
Když se nedaří, nebo lépe řečeno, když se Ukrajinci vykašlou na vyčištění betonářského potrubí, na což se však přijde až při betonáži dalšího stropu jinou partou. Pumpa včetně potrubí totálně ucpaná, ztráta několika hodin práce.... no celkem jsem litoval patru Uzbeckých tesařů, jenž ten strop betonovaly. Tito tesaři totiž byly jedni z nejlepších lidí na stavbě, proti nimž nemohl nikdo říci křivé slovo
S poškozeným nářadím se přeci dělá nejlépe, ne ? Koupit něco nového, či to opravit, to stojí peníze. Ono se to nějak zvládne i s tím poškozeným rozprašovačem. Co na tom, že je olej rozlitý všude okolo
Když se firma snaží ušetřit dva kubíky betonu a tak technik nařídí do stropu che nasypat i najížděcí mazací beton, na což jim však naštěstí přišel dozor a betonáž zastavil. Takže opětovně, naši přátelé z východu musely rozebrat kus bednění již zabetonovaného stropu, včetně ztužující armatury a špatný beton vybrat, bednění vyfoukat kompresorem a vymýt vodou.
Když se při provádění bednění zapomene použít separační olej a navrch se ještě zapomene vyndat ze stěny spínací tyč. Výsledkem je, že poškozené bednění, odtržená část plenty a poškozený beton
Když se kdosi po betonáži vykašle na to, že by se měla bádie ( nádoba na přenášení betonu ) po skončení práce vyčistit. No nakonec sem to klepal kladivem druhý den sám, neboť s touto bádií bych ten beton sypal ještě nyní
Naposledy upravil(a) pecco sk 400 dne čtv pro 27, 2018 11:19 pm, celkem upraveno 2 x.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
Re: Pecco SK 400
Tak tohle je skutečně masakr... bezpečnost práce na ně,tady šlo nejednou i o život,mají víc štěstí než rozumu
Pražské dodávkář a návěsář
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1751
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
JiRaY: omlouvám se za takto pozdní odpověď. Dlouho jsem sem nezabloudil, do tohoto témata. Masakr to je, ale co by člověk mohl chtít a očekávat od umělců z východu a jejich Českých nadřízených..... když někoho napomeneš, tak se o sobě dozvíš pouze co jsi a že se nemáš starat, jak od Ukrajinců a podobné sebranky ( neplatí to paušálně pro všechny ) tak i mnohdy od Českých techniků. Zvláště na této stavbě to ale byl celkově výkvět blbců, zejména od provádějících monolitářů..... a jejich řeči, že Čeští řemeslníci jsou drazí a líní, že se jim nechce dělat, že Ukrajince potřebujeme, a že se jim máme přizpůsobit, to opravdu neberu..... Jako když na mě někdo začne zkoušet ( jak z řad techniků a vedoucích pracovníků, tak i z řad Moldavských, Ukrajinských či Rumunských tesařů a jiných řemesel ) řeči, že kašlou jak na naše zákony a BOZP, tak i na na naše rodiny či volný osobní čas, že tam budeme podle nich, protože oni jsou na ubytovně, tak budou dělat 14 hodin denně, to jim fakt neberu. Taktéž sem to řekl a byl problém. No nakonec sem si své uhájil
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1751
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Malá reportáž a fotodokumentace z návštěvy zřejmě posledního existujícího jeřábu značky Famabud ZB 45 - V2 Polské výroby. Po dlouhou dobu jsem byl i já přesvědčen, že tento jeřáb již neexistuje, ale v nedávné době jsem se čirou náhodou dozvěděl že je zřejmě jeden kus tohoto typu stále provozován na nejmenovaném místě , tak jsem to trochu zjišťoval a po domluvě s majitelem mě byl umožněn volný přístup jak na samotný jeřáb, tak i pořízení fotodokumentace, díky čemuž se mohu o fotky podělit i s ostatními. V každém případě majiteli patří velké poděkování jak za možnost přístupu na jeřáb, tak i za souhlas, že fotky mohu publikovat jak v připravované knižní publikaci, tak i zde.
Celkový pohled na jeřáb
Jeřábová dráha, podvozek a pojezdy
Spodní část jeřábu se strojovnou a závažím
Spodní a vrchní kabina jeřábníka
Věž jeřábu je smontována do základní konfigurace, pomocí jednotlivých sekcí a šroubů
Hlava jeřábu a aretační táhla a detail hlavy
Lanové vzpěry výložníku a detail uchycení
Výložník s detaily spojů a koncové části
Vozík a háček
Interiér kabiny je s původním ovládáním pomocí tlačítek a kontrolérů
Celkový pohled na jeřáb
Jeřábová dráha, podvozek a pojezdy
Spodní část jeřábu se strojovnou a závažím
Spodní a vrchní kabina jeřábníka
Věž jeřábu je smontována do základní konfigurace, pomocí jednotlivých sekcí a šroubů
Hlava jeřábu a aretační táhla a detail hlavy
Lanové vzpěry výložníku a detail uchycení
Výložník s detaily spojů a koncové části
Vozík a háček
Interiér kabiny je s původním ovládáním pomocí tlačítek a kontrolérů
Naposledy upravil(a) pecco sk 400 dne čtv pro 27, 2018 11:26 pm, celkem upraveno 1 x.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1751
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Když se v práci nedaří, nebo když se něco zanedbá.....
aneb pár fotek z místa zřícené lávky v Praze - Troji, o které se již dlouho vědělo v jakém je stavu a přitom nikdo za nic nemůže
a zde další případ, aneb jak to dopadá když se úmyslně porušují předpisy, projekt a šetří se. Toto se událo v Praze na jedné nejmenované stavbě, kdy si subdodavatel a jeho mistři řemeslníci z východu provádějící železobetonové konstrukce samovolně kvůli úsporám pozměnil prováděcí a kladečský projekt bednění stropu.Zkrátka, na místě kdy bylo nutné zabednit a zabetonovat zhruba 8 metrů vysoký strop a kde měly být použité podpěrné věže pro vysoké zatížení od firmy Peri či DOKA, se s ohledem na úspory použily klasické stojky, ještě k tomu na sobě naskládané, bez zavětrování či ztužujících diagonálních prvků. No a během betonáže byla jak prováděcí firma, tak soudruzi z Ukrajiny, Rumunska, Slovenska a odjinud překvapeni čistou fyzikou a mechanikou, kdy to v průběhu betonáže spadlo i s lidmi
aneb pár fotek z místa zřícené lávky v Praze - Troji, o které se již dlouho vědělo v jakém je stavu a přitom nikdo za nic nemůže
a zde další případ, aneb jak to dopadá když se úmyslně porušují předpisy, projekt a šetří se. Toto se událo v Praze na jedné nejmenované stavbě, kdy si subdodavatel a jeho mistři řemeslníci z východu provádějící železobetonové konstrukce samovolně kvůli úsporám pozměnil prováděcí a kladečský projekt bednění stropu.Zkrátka, na místě kdy bylo nutné zabednit a zabetonovat zhruba 8 metrů vysoký strop a kde měly být použité podpěrné věže pro vysoké zatížení od firmy Peri či DOKA, se s ohledem na úspory použily klasické stojky, ještě k tomu na sobě naskládané, bez zavětrování či ztužujících diagonálních prvků. No a během betonáže byla jak prováděcí firma, tak soudruzi z Ukrajiny, Rumunska, Slovenska a odjinud překvapeni čistou fyzikou a mechanikou, kdy to v průběhu betonáže spadlo i s lidmi
Naposledy upravil(a) pecco sk 400 dne čtv pro 27, 2018 11:28 pm, celkem upraveno 1 x.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1751
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Demontáž jeřábu Peiner SK 126/1 CITY
Pár fotek z demontáže jeřábu Peiner SK 126/1 CITY
Sundáme část vrchního balastu a odpojíme výložník
Výložník je již na cestě dolů
Sundáme poslední stabilizační balast a poté odpojíme část strojovny a poté i ložisko se základním dílcem strojovny
Mezitím začínáme rozebírat samotný výložník a připravovat ho k odvozu
Mezitím složíme komponenty do přepravní polohy
Začínáme nakládat a odvážet první části....
Než si řidiči zajistí náklad, rozebereme i věže
A opět nakládáme a nakládáme a postupně odvážíme......
Sundáme část vrchního balastu a odpojíme výložník
Výložník je již na cestě dolů
Sundáme poslední stabilizační balast a poté odpojíme část strojovny a poté i ložisko se základním dílcem strojovny
Mezitím začínáme rozebírat samotný výložník a připravovat ho k odvozu
Mezitím složíme komponenty do přepravní polohy
Začínáme nakládat a odvážet první části....
Než si řidiči zajistí náklad, rozebereme i věže
A opět nakládáme a nakládáme a postupně odvážíme......
Naposledy upravil(a) pecco sk 400 dne úte pro 11, 2018 11:27 pm, celkem upraveno 1 x.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1751
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Demontáž jeřábu Peiner SK 56 CITY
Tak projekt máme dokončen, zde je ještě několik fotek z demontáže jeřábu Peiner SK 56 CITY
Nutné, ale fotograficky nezajímavé odpojování lan
Sundáme balast
Výložník zavěsíme na autojeřáb, povolíme lana a táhla
Na zdvihový naviják namotáme zbylá lana a výložník odpojíme od jeřábu
A výložník je na cestě dolů.....
Mezitím co povolujeme šrouby, kolegové rozebírají výložník na zemi
Pro další postup musíme trochu poklidit, neb v těsném centru města není místa nazbyt.....
A kolega už posílá dolů i otočnou strojovnu i s ložiskem
Jdeme na oběd a pro další postup již musíme počkat na autodopravu
Autodoprava přijela pěkně na čas, dle plánu tak začínáme nakládat....
A druhý tahač je na místě, tak odvážíme druhou část....
Dnes jde vše jak po másle, doprava jezdí na čas a tak na třetí tahač nakládáme rovnou tak jak to odebíráme při demontáži..... Navrch ještě přihodíme poslední část výložníku a máme hotovo
Nutné, ale fotograficky nezajímavé odpojování lan
Sundáme balast
Výložník zavěsíme na autojeřáb, povolíme lana a táhla
Na zdvihový naviják namotáme zbylá lana a výložník odpojíme od jeřábu
A výložník je na cestě dolů.....
Mezitím co povolujeme šrouby, kolegové rozebírají výložník na zemi
Pro další postup musíme trochu poklidit, neb v těsném centru města není místa nazbyt.....
A kolega už posílá dolů i otočnou strojovnu i s ložiskem
Jdeme na oběd a pro další postup již musíme počkat na autodopravu
Autodoprava přijela pěkně na čas, dle plánu tak začínáme nakládat....
A druhý tahač je na místě, tak odvážíme druhou část....
Dnes jde vše jak po másle, doprava jezdí na čas a tak na třetí tahač nakládáme rovnou tak jak to odebíráme při demontáži..... Navrch ještě přihodíme poslední část výložníku a máme hotovo
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1751
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Opět jedna menší fotoreportáž z práce. Montáž věžového jeřábu Peiner SK 126/1 CITY na stavbě v Českých Budějovicích, den 1
Návoz jeřábu na stavbu
Sestavení a uložení kříže
Spojovací vysokopevnostní šrouby
Umístění první věže
Postupné uložení centrálního balastu
Umístění druhé věže
Následuje sestavení výložníku, zatím na zemi
Sestavení vzpěry
Osazení ložiska spolu s první částí protivýložníku
A druhá část protivýložníku
Smontovaný kompletní protivýložník se strojovnou a osazení první části zátěže
Připojení jeřábu k elektrice
Montáž hlavního výložníku, jenž je v kuse vyzvednut a uchycen
Uchycení výložníku a příprava k napnutí táhel
Konec prvního dne, pohled na smontovaný jeřáb, jenž však stále není připraven k práci. Chybí prolanování, zátěžové testy, revize atd.....
Návoz jeřábu na stavbu
Sestavení a uložení kříže
Spojovací vysokopevnostní šrouby
Umístění první věže
Postupné uložení centrálního balastu
Umístění druhé věže
Následuje sestavení výložníku, zatím na zemi
Sestavení vzpěry
Osazení ložiska spolu s první částí protivýložníku
A druhá část protivýložníku
Smontovaný kompletní protivýložník se strojovnou a osazení první části zátěže
Připojení jeřábu k elektrice
Montáž hlavního výložníku, jenž je v kuse vyzvednut a uchycen
Uchycení výložníku a příprava k napnutí táhel
Konec prvního dne, pohled na smontovaný jeřáb, jenž však stále není připraven k práci. Chybí prolanování, zátěžové testy, revize atd.....
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1751
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Montáž věžového jeřábu Peiner SK 126/1 CITY na stavbě v Českých Budějovicích, den 2. Dokončení montáže a předání jeřábu do užívání
Fotograficky těžko zachytitelné lanování a napnutí lan
Zátěžový test
Interiér kabiny: zátěžové tabulky a diagramy
Ovládání
Metrovník a ukazatel síly větru ( anemometr )
Jak typické pro jeřáby Peiner - nožní brzda
Pár detailů.....
Pohled na již kompletně zprovozněný jeřáb
Fotograficky těžko zachytitelné lanování a napnutí lan
Zátěžový test
Interiér kabiny: zátěžové tabulky a diagramy
Ovládání
Metrovník a ukazatel síly větru ( anemometr )
Jak typické pro jeřáby Peiner - nožní brzda
Pár detailů.....
Pohled na již kompletně zprovozněný jeřáb
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů