Od čtyřkolek, přes kombajny po jeřáby apod.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine
-
pipiroha
- Příspěvky: 741
- Registrován: úte srp 09, 2011 12:36 pm
- Bydliště: ČR
úte lis 20, 2018 6:51 pm
-
pecco sk 400
- Příspěvky: 1751
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Příspěvek
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
úte lis 20, 2018 10:04 pm
-
pecco sk 400
- Příspěvky: 1751
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Příspěvek
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
úte lis 20, 2018 10:14 pm
-
pecco sk 400
- Příspěvky: 1751
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Příspěvek
vodic216: v panelárnách byly většinou jeřáby MB 110 a MB 110 B a nebo vámi zmiňované stroje v červené barvě, v tom případě šlo o modely MB 1645 P
luboš růžička: záleží o jaký jeřáb šlo. Jeřábu MB 40 měl přepravní hmotnost vlastní konstrukce 15,6t, větší model MB 80 měl přepravní hmotnost 23,6t, MB 88 vážil v přepravní poloze 24,84t, největší MB 120/160 vážil 31,85t a MB 1030.1 vážil dokonce 36,1t. Vše je pouze hmotnost samotné konstrukce, není v tom hmota balastu
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
úte lis 20, 2018 10:28 pm
-
luboš růžička
- Příspěvky: 636
- Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
- Bydliště: radovesnice
Příspěvek
Díky za odpověď, jo měl jsem na mysli jeřáby MB 80 a 88 ty se vozily křížem krážem československem snad nejvíce. Údajně i do GO v Brezne a zase zpět
![🙂](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f642.svg)
Balast se sundával nebo se to vozilo s ním? co jej tvořilo,bloky betonu? a jaká mohla až být hmotnost?
stř lis 21, 2018 5:08 pm
-
BARTA Roman
- Příspěvky: 101
- Registrován: stř bře 30, 2011 3:24 pm
- Bydliště: ČR
Příspěvek
Dovolím si "do toho kecat" i já. Protože jsem zkouknul (jako dítě) mnoho stavění jeřábů MB 80/88 tak si pamatuji, že závaží se vždy při přejezdu vyndávalo. Určitě u MB 88. MB-čko tahaly Tatry 813. Líbilo se mi, jak vždy, když jeřáb umístili na koleje, postavily jeho přední packy na koleje, zajistili řetězy a zvedli pomocí lan ramena "prdelku" jeřábu. Pak se vyjelo s podvozkem a jeřáb se spustil zpět na koleje
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Potom autojeřábem dávali závaží. Bylo na vysouvacích kolejničkách. Mám pravdu pecco sk 400 ?
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
stř lis 21, 2018 7:56 pm
-
pavel 815
- Příspěvky: 5001
- Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
- Bydliště: okoli brna
Příspěvek
Balast tvořily betonové bloky s dírama,do kterých se strčily takový vidle při manipulaci,kdysi sem to párkrát převážel,ty betony,na 80tce to mělo tuším v součtu 11tun. Jinak MBčka tahaly aji 148 a 815 valníky s takovou kozou,co se přidělala na korbu...Jo a taky jsem 2x viděl ohnutý-zničený spodní díl věže,při špatném postupu při stavění jeřábu...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
stř lis 21, 2018 10:51 pm
-
luboš růžička
- Příspěvky: 636
- Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
- Bydliště: radovesnice
Příspěvek
Díky za odpověď, bylo mi jasné,že se to závaží sundávalo. Kdo by se s tím tahal. Chtěl jsem tedy vědět alespoň tu hmotnost.
Jo také bych chtěl udělat model MBčka v přepravní poloze,kvůli té tatře. Samozřejmě mi chybí jaké koliv podklady,fotky,rozměry a podobně. Stejně je to v měřítku 1:87 asi utopie. Vůbec nevím jak bych dělal výložníky.
čtv lis 22, 2018 5:31 pm
-
vodic216
- Příspěvky: 508
- Registrován: sob lis 10, 2012 6:46 pm
- Bydliště: Martin
Příspěvek
pecco sk 400: Celkom by ma zaujímalo, ako vyzerajú tie červené svetá na žeriavoch hore. Ak sa dá, skús ich nafotiť, teda aspon na tých, ktoré to majú. Sú to žiarovky, výbojky, žiarivky, led diódy, alebo niečo iné?
sob pro 08, 2018 5:17 pm
pon pro 10, 2018 5:34 pm
-
pecco sk 400
- Příspěvky: 1751
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Příspěvek
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
úte pro 11, 2018 11:32 pm
-
pecco sk 400
- Příspěvky: 1751
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Příspěvek
luboš růžička: u některých jeřábů se zprvu jako zátěže používalo štěrku, betonové bloky se používaly později. Ano, jeřáby MB se tahaly křížem krážem sem a tam, i když jen do určitých vzdáleností, ono i za socíku se počítaly peníze. GO se prováděly nejen v Brezně, tam se to tahalo v případě nějakých vážnějších oprav, ale jinak se to dělalo převážně v mechanizačních závodech podniků které to vlastnily a pak se GO prováděly i ve Vítkovicích, v Uničovských strojírnách nebo závodech Stavebních strojů Praha, třeba ve Velkém Březně v Ústí nad Labem. Ono to tenkrát bylo jedno, stejně ty firma vlastnil stát a většinou byly tyto strojírenské firmy stejně pod Ministerstvem Hutnictví a Těžkého Strojírenství a pod podnikem VÍTKOVICE..... Hmotnosti balastu ti najdu v příštích dnech, jak budu mít trochu času tak mrknu do prospektů či návodů
BARTA Roman: jo napsal jsi to přesně
pavel 815: i ty jsi to popsal přesně a pravdivě. Já si z dětství pamatuju hlavně ty T 148 a T 813, později T 815. Brzo už to budou jen vzpomínky.....
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
úte pro 11, 2018 11:42 pm
-
pecco sk 400
- Příspěvky: 1751
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Příspěvek
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
stř pro 12, 2018 12:04 am
ned pro 16, 2018 9:18 pm
-
PtrialM
- Příspěvky: 1593
- Registrován: ned led 10, 2016 5:03 pm
- Bydliště: Brno
sob pro 22, 2018 5:42 pm
Zpět na „Ostatní technika - Traktory, bagry, nadměrná přeprava...“
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů