Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Chomuťák
Zkušenost Renault KERAX 2002
Zdravím, přemýšlím o koupi renault kerax 6x4 sklapeč r.v 2002, 420 303kw, najeto Cca 550000.Na internetu se toho vyčíst moc neda a vim o Renaultu akorát základní informace.Prosim o napsání poznatků, poruchovosti, kladů a záporů popř. (Drahých oprav) diky
Re: Zkušenost Renault KERAX 2002
Nejede to (11 litr); nic moc to nebrzdí (bubny i na předku) pokud to nemá retardér; není na to moc replik, origo díly drahé a na hovno dostupné; řazení lanovodama (jde těžko)
na druhou stranu
docela tiché na jízdu (kabina), nehnije tomu kabina, vnitřek kabiny na ty roky není špatný - palubní počítač atd.
Každé auto má něco, já bych do toho znovu nešel, ale asi spíš záleží na jaký kousek narazíš, jak o něj bylo staráno a jaké budeš mít štěstí (ale 550 tis. km na stavební sklápěčku je dost, to je pomalu tak akorát na motor...).
P.S. Není světle zelený?
na druhou stranu
docela tiché na jízdu (kabina), nehnije tomu kabina, vnitřek kabiny na ty roky není špatný - palubní počítač atd.
Každé auto má něco, já bych do toho znovu nešel, ale asi spíš záleží na jaký kousek narazíš, jak o něj bylo staráno a jaké budeš mít štěstí (ale 550 tis. km na stavební sklápěčku je dost, to je pomalu tak akorát na motor...).
P.S. Není světle zelený?
Re: Zkušenost Renault KERAX 2002
Nn, modrý.A jak jsou na tom třeba nápravy popr. nějaký sestup a prevodovka?sype se to?
Re: Zkušenost Renault KERAX 2002
Někde jsem se právě dočetl ze i eletrika není žádná sláva
Re: Zkušenost Renault KERAX 2002
Převodka tam máš klasiku ZF jako skoro ve všem... Na té časem odchází synchrony, ale to nemá s Renaultem nic společného. Sestup 6x4 přece žádný nemá...
Nápravy nevím, problém nikdy nebyl. Má to ale klasicky brzdové klíče, tak chce zkontrolovat vůle atd.
S elektrikou problém taky nikdy nebyl...
Akorát to má asi milion mazniček. Nevím jestli je to výhoda nebo nevýhoda, ale zamažeš si
Hele celkově u takto starých paštik je třeba řešit spíš stav, než jestli je to Renault, Iveco nebo Scania...
Nápravy nevím, problém nikdy nebyl. Má to ale klasicky brzdové klíče, tak chce zkontrolovat vůle atd.
S elektrikou problém taky nikdy nebyl...
Akorát to má asi milion mazniček. Nevím jestli je to výhoda nebo nevýhoda, ale zamažeš si
Hele celkově u takto starých paštik je třeba řešit spíš stav, než jestli je to Renault, Iveco nebo Scania...
Re: Zkušenost Renault KERAX 2002
Ok děkuji za informace
Re: Zkušenost Renault KERAX 2002
Ty nápravy jsou nesmrtelný když je tam olej. Řazení lanovodama je bez problému a jde to jak v osobáku. Motor je výhoda ,spousta premek koupíš za babku hlava je hliníková nepraská ,motor je spolehlivější než 13 l iveco , tam totiž hlavu neseženeš a ani neopravíš,
Re: Zkušenost Renault KERAX 2002
Já bych trošku ušetřil a koupil už DXI 11, posun co se týče motoru je o 100%. Volvo. 13 víc chlastá a o moc víc nejede. převodovka záleží kdo ji jezdil, když s ní řadíš jako v f1 a nepočkáš ji tak odpravíš každou, nápravy bezúdržbové... Iveco, něco dobrý jinak těžký podprůměr.
Re: Zkušenost Renault KERAX 2002
Ještě bych se zeptal jak se chová v terénu diky
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkušenost Renault KERAX 2002
Mám 3x 420, 2x 6x4 jednou 8x4, u 6x4 řazení musí jít jedním prstem, jinak hned vyměnit lanovody (pokud to neuděláš, převodovka půjde rychle do kopru), posilovač spojka se při demontáži musí nastavit, jinak zase likvidace převodovky (občas se na to dílna vykašle nebo neví), brzdy jsou ostrý, pokud fungují správně, často mazat klíče a ložiska per, pokud budou ojetý ložiska na paknách - vyměnit, servo musí jít taky jedním prstem, gen. motoru za pár korun, pokud se hřeje nebo často spíná visko na větráku vyměnit chladič, dávat žlutou nemrazku, jinak blbne čidlo hladiny, dobrý je udělat preventivně řemeny - každý dva roky, pokud začne problikávat stopka a padat napětí - při běhu motoru (je na display) vyměnit altík - je za 3tis, občas kontrola diff - hladina oleje - hlavně první hnací - oprava raketa (nejde sehnat náhrada), pokud ukazuje chybovku (vlnky v obdelníku) tak nejčastěji tlačítko STOP v motorovém prostoru (vyčistit, promazat - neodpojovat), auto celkem v pohodě
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti