Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny
Celkově se letošní Dakar povedl, jen bych asi příště uvítal větší vyváženost etap co se týče obtížnosti, navigace a méně těch superrychlých. Podmínky jsou v SA perfektní. Zajímavé, jak všichni brečeli, že je to moc jednoduché, pak přijde jedna těžší etapa a nestačí helikoptéry
Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny
TP: to je tazka otazka. Existuju Turbospeed senzory, ktoré merajú otáčky turba, ale aj teplotu. A u Alesa je napriklad ta teplota vyfukovych plynov hodne sklonovana, cize problem može byt aj tu. To ale nikto takto jednoznacne povedat nemože. A problem v snimaci by som nehladal, problem musia vyhodnotit komplexne, teda ake hodnoty to nameriava a v tej suvislosti to pocitac vyhodnoti ako chybu a prepne do nudzaku. Ja by som sa osobne priklanal, ze je za tym ta teplota, ale kto vie.... Mozno vedia, mozno budu az doma hladat odbornu pomoc.
-
- Příspěvky: 973
- Registrován: sob led 23, 2010 3:49 pm
- Bydliště: VELKE ALBRECHTICE
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny
Jj. A přitom se to psalo, že ty WRC etapy nebudou jako v Americe.
Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny
No ved niesu ako v amerike, su rýchlejsie a su na sirokych plochach. V Amerike boli pomalsie s viac zakrutami a na uzkych zaprasenych cestach. Rychlostny priemer z ameriky byval 70-80 km/h, tu je cez 100 km/h
Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny
Km 69:
1. Karginov
2. Shibalov
3. Vishneuski
6. Lopré
7. Mates
8. Šolťák +01:11
Jinak vše v sekundových rozestupech.
1. Karginov
2. Shibalov
3. Vishneuski
6. Lopré
7. Mates
8. Šolťák +01:11
Jinak vše v sekundových rozestupech.
Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny
Prozatímní celkové pořadí:
Kamiony: Karginov-Šibalov-Viazovič (se štěstím).
5. MARTIN MACÍK
7. ALEŠ LOPRAIS - podvozek TATRA
9. PATRICE GARROUSTE - Tatra Jamal - FEŠ FEŠ
11. MARTIN ŠOLTYS - TATRA
Motorky: Nevyhrála KTM
11. STEFAN SVITKO
23. MARTIN MICHEK
26. MILAN ENGEL
38. PETR VLČEK
54. JAN BRABEC
79. JAN VESELÝ
Auta: Karlos-Nasser-Stephane.
12. MARTIN PROKOP
16. MIROSLAV ZAPLETAL
37. TOMÁŠ OUŘEDNÍČEK
56. BORIS VACULÍK
Quady:
9. ZDENĚK TŮMA
Sajdkáry:
27. JOSEF MACHÁČEK
Kamiony: Karginov-Šibalov-Viazovič (se štěstím).
5. MARTIN MACÍK
7. ALEŠ LOPRAIS - podvozek TATRA
9. PATRICE GARROUSTE - Tatra Jamal - FEŠ FEŠ
11. MARTIN ŠOLTYS - TATRA
Motorky: Nevyhrála KTM
11. STEFAN SVITKO
23. MARTIN MICHEK
26. MILAN ENGEL
38. PETR VLČEK
54. JAN BRABEC
79. JAN VESELÝ
Auta: Karlos-Nasser-Stephane.
12. MARTIN PROKOP
16. MIROSLAV ZAPLETAL
37. TOMÁŠ OUŘEDNÍČEK
56. BORIS VACULÍK
Quady:
9. ZDENĚK TŮMA
Sajdkáry:
27. JOSEF MACHÁČEK
Naposledy upravil(a) mirasat dne sob led 18, 2020 7:39 pm, celkem upraveno 30 x.
Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny
Peter G dik,teplota mě nenapadla
Už ho nohy nezebou MAGNUM E-TECH 440
Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny
TP: Ja samozrejme ale neviem co tam oni maju, je to len dalsia z moznosti, nemusi to suvisiet len s rychlostou ako by evokoval nazov...SPEED
Cely problem moze byt v nizkej efektivite motora, ktory produkuje vysoke odpadove teplo, co moze, ale aj nemusi mat suvis s uz spominanym intercoolerom. Intercooler ma za ulohu obohatit daný objem vzduchu o kyslik, co sa vo vysledku prejavi na vyssom výkone a vyssej ÚČINNOSTI motora, nižšej spotrebe paliva a MENŠOM TEPELNOM NAMÁHANÍ motora. Vyššia účinnosť znamená že sa energia výbuchu premení efektívnejšie na mechanickú prácu a menej na odpadové teplo.
Ale to je všetko len teória, to sa dá takto asi tažko analyzovať v čom majú problém konkrétne a asi tažko sa to dá vyriešiť tam na mieste.
Každopadne teplo Aleš spomína často ako problémovú veličinu a on nemusí byt problém iba v odvedení tepla preč, čiže cez chladič, ale v odstránení príčiny vzniku prebytočného tepla. Ale toto nieje návod, to je len vysletlenie, že o tom vieme gulove a možme si len mysliet kde všade by mohol byt problém.
Cely problem moze byt v nizkej efektivite motora, ktory produkuje vysoke odpadove teplo, co moze, ale aj nemusi mat suvis s uz spominanym intercoolerom. Intercooler ma za ulohu obohatit daný objem vzduchu o kyslik, co sa vo vysledku prejavi na vyssom výkone a vyssej ÚČINNOSTI motora, nižšej spotrebe paliva a MENŠOM TEPELNOM NAMÁHANÍ motora. Vyššia účinnosť znamená že sa energia výbuchu premení efektívnejšie na mechanickú prácu a menej na odpadové teplo.
Ale to je všetko len teória, to sa dá takto asi tažko analyzovať v čom majú problém konkrétne a asi tažko sa to dá vyriešiť tam na mieste.
Každopadne teplo Aleš spomína často ako problémovú veličinu a on nemusí byt problém iba v odvedení tepla preč, čiže cez chladič, ale v odstránení príčiny vzniku prebytočného tepla. Ale toto nieje návod, to je len vysletlenie, že o tom vieme gulove a možme si len mysliet kde všade by mohol byt problém.
Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny
Peter G: souhlas
Podle těch vyjádření vše okolo sensoru a i menšího výkonu souvisí právě s tou proklatou teplotou... Proto snižovali i ten výkon >>> záměr byl snížit teplotu, ale zřejmě to s teplotou pořád moc nehýbalo, zřejmě se jen snížila nutnost restartů. A pro mne důležitá Info ze včerejška … údajně restartovali snad 100x (zoufalý výrok Aleše) a pokud jste zaregistrovali, tak myslím Prokop nebo kdo zmínil, že se právě včera obrovsky zvedla teplota (počasí) … bylo tam prý 40 st. >>>> takže teploty podobné Jakaru >>>> problém prostě v chlazení Škoda, ale i tak je vidět že auto společně s pilotem má obrovský potenciál. Pokud znají příčinu, řešení jistě najdou
Podle těch vyjádření vše okolo sensoru a i menšího výkonu souvisí právě s tou proklatou teplotou... Proto snižovali i ten výkon >>> záměr byl snížit teplotu, ale zřejmě to s teplotou pořád moc nehýbalo, zřejmě se jen snížila nutnost restartů. A pro mne důležitá Info ze včerejška … údajně restartovali snad 100x (zoufalý výrok Aleše) a pokud jste zaregistrovali, tak myslím Prokop nebo kdo zmínil, že se právě včera obrovsky zvedla teplota (počasí) … bylo tam prý 40 st. >>>> takže teploty podobné Jakaru >>>> problém prostě v chlazení Škoda, ale i tak je vidět že auto společně s pilotem má obrovský potenciál. Pokud znají příčinu, řešení jistě najdou
Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny
Dneska ten Aleš s tou rukou drží až zázračné tempo...po včerejším videu jsem měl obavy, zda to vůbec dneska zvládne... mimochodem mohl by případně speciálku odřídit i mechanik??? Je to něco proti pravidlům..???
Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny
Taky jsem si říkal, že 11.etapa byla nejteplejší a problémů bylo nejvíc. Pak bylo trošku teplo na začátku Dakaru - to měli taky problémy. Jenomže Pokora se v tom v maratonském bivaku vrtal, bůh ví, co s tím dělal.
Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny
mirou: Vidis, to s tou teplotou okolia ma nenapadlo, ale ano, bolo to spominane, že sa výrazne oteplilo. Ale v tomto pripade si myslim, že nebude jadro problému v odvádzaní tepla, ale v odstránení vzniku takého prebytku pri vysokom zaťažení motora. Skrátka neriešiť ako sa ho lepšie zbaviť, ale riešiť, aby nevznikalo
Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny
MM v cíli etapy +00:02:41
AL taky +00:03:18
AL taky +00:03:18
Naposledy upravil(a) will83 dne pát led 17, 2020 9:49 am, celkem upraveno 1 x.
Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny
Aleši jeď, nebo ti Višeň vyfoukne 7.flek
Je tam
Je tam
Re: Dakar 2020 - průběh 2. poloviny
šoltys se rozhodl že pojede jen první a poslední etapu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti