Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Zamčeno
TomZ
Příspěvky: 466
Registrován: čtv led 12, 2017 6:57 pm
Bydliště: Šumperk

Re: DAKAR 2021 průběh 1. poloviny

Příspěvek

Když jsme u těch motorů, je to tak, že Macík a Aleš mají PD, zatímco De Rooy má common rail? Nebo v některém případě nemám pravdu? A jak je to vlastně s motory Renault od MKR, tam jde o PD nebo common rail?
sob led 09, 2021 12:56 pm

Neil
Příspěvky: 482
Registrován: pon led 06, 2014 5:39 pm
Bydliště: Prag

Re: DAKAR 2021 průběh 1. poloviny

Příspěvek

jsafra:
když už tady reším tu asistenci :D včera mě zaujala ta u Šoltyse (netvrdím, že se jedná o rychlou asistenci, ale ten týmový kolega tam byl a hodně na blízku). Mohl být už dávno předním a pomoc nikde :) U Aldy nevím, co by dělali, kdyby.... jsem rád, že jim technika drží. :)
sob led 09, 2021 1:03 pm

filip 90
Příspěvky: 6387
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: DAKAR 2021 průběh 1. poloviny

Příspěvek

Nikdy to není jen o motorech. Je to soubor všeho. Ano je potřeba mít přibližně odpovídající motor povaze závodu. Pokud má někdo 700 koní, tak je to skutečně málo - viz Hino. Ale to má celá první desítka. Zbytek je souhra všeho dohromady.

Je spoustu dogmat, které jsou nesmyslné ale neustále se omílají.

- Koupíme Reigery a podvozek začne fungovat.
- Máme málo koní, kdybychom tam měli ten Gyrtech / Iveco / MKR tak jsme na špici.
- Stavíme auto kapotové koncepce, to je směr, kterým se posuneme dál.
- Nedá se nic dělat, musíme udělat odpruženou kabinu.
- Tatrováská koncepce je na Dakar nevhodná a těžká, tuhé nápravy jsou řešení.
- Není jiná cesta. Bez automatu v dnešní době ta špička už jet nejde.
- Nemáme rychlou asistenci, bez ní se nedá velkým týmům konkurovat.
- Letos jsme součástí týmu se špičkovou technikou, auto je úplně jiná liga. Vzhůru do TOP 10.
Atd. :lol:
Filip Nikl
sob led 09, 2021 1:04 pm

PtrialM
Příspěvky: 1624
Registrován: ned led 10, 2016 5:03 pm
Bydliště: Brno

Re: DAKAR 2021 průběh 1. poloviny

Příspěvek

Škoda,že tzv.den volna dávají zrovna v sobotu :wall: to by se to dnes krásně sledovalo a fandilo :driver:
sob led 09, 2021 2:10 pm

Dalby
Příspěvky: 675
Registrován: čtv led 21, 2016 7:57 pm
Bydliště: Praha

Re: DAKAR 2021 průběh 1. poloviny

Příspěvek

V živáku co proběhl dnes s Matesem, tak bylo že dokončují další auto s nejnovější evolucí podvozku, co jsem pochopil, tak to asi bude náhrada za Karla.
sob led 09, 2021 2:59 pm

Tod2
Příspěvky: 1245
Registrován: čtv led 08, 2009 3:22 pm
Bydliště: Kroměříž

Re: DAKAR 2021 průběh 1. poloviny

Příspěvek

Zajímavé, že tyč řízení dával Šoltysovi Casale... I s kladivem... :)
sob led 09, 2021 3:20 pm

d@rkWolf
Příspěvky: 640
Registrován: stř pro 30, 2015 7:08 pm
Bydliště: Přerov

Re: DAKAR 2021 průběh 1. poloviny

Příspěvek

filip 90 píše:
sob led 09, 2021 1:04 pm
Nikdy to není jen o motorech. Je to soubor všeho. Ano je potřeba mít přibližně odpovídající motor povaze závodu. Pokud má někdo 700 koní, tak je to skutečně málo - viz Hino. Ale to má celá první desítka. Zbytek je souhra všeho dohromady.

Je spoustu dogmat, které jsou nesmyslné ale neustále se omílají.

- Koupíme Reigery a podvozek začne fungovat.
- Máme málo koní, kdybychom tam měli ten Gyrtech / Iveco / MKR tak jsme na špici.
- Stavíme auto kapotové koncepce, to je směr, kterým se posuneme dál.
- Nedá se nic dělat, musíme udělat odpruženou kabinu.
- Tatrováská koncepce je na Dakar nevhodná a těžká, tuhé nápravy jsou řešení.
- Není jiná cesta. Bez automatu v dnešní době ta špička už jet nejde.
- Nemáme rychlou asistenci, bez ní se nedá velkým týmům konkurovat.
- Letos jsme součástí týmu se špičkovou technikou, auto je úplně jiná liga. Vzhůru do TOP 10.
Atd. :lol:

tsss...700 koní a jakej udělali krásnej přemet :lol: a na Tomovy skoky přes dunu pro fotografy nemá ani Kamaz :lol:
sob led 09, 2021 3:45 pm

d@rkWolf
Příspěvky: 640
Registrován: stř pro 30, 2015 7:08 pm
Bydliště: Přerov

Re: DAKAR 2021 průběh 1. poloviny

Příspěvek

jsafra píše:
sob led 09, 2021 12:07 pm
Ten blb komentátor to řekl totálně špatně, to se mi snad zda zlej sen...... :wall:
Jako by AL jel s Tatrou TT :lol:
to sem poslouchal a ťukal sem si na čelo, jestli ten komentátor je jen hluchej, nebo i debil, že nerozumí, co Aleš říkal :D
sob led 09, 2021 3:48 pm

Uživatelský avatar
Pick
Příspěvky: 1391
Registrován: ned led 05, 2014 12:22 pm

Re: DAKAR 2021 průběh 1. poloviny

Příspěvek

filip 90 píše:
sob led 09, 2021 1:04 pm
Je spoustu dogmat, které jsou nesmyslné ale neustále se omílají.

- Koupíme Reigery a podvozek začne fungovat.
- Máme málo koní, kdybychom tam měli ten Gyrtech / Iveco / MKR tak jsme na špici.
- Stavíme auto kapotové koncepce, to je směr, kterým se posuneme dál.
- Nedá se nic dělat, musíme udělat odpruženou kabinu.
- Tatrováská koncepce je na Dakar nevhodná a těžká, tuhé nápravy jsou řešení.
- Není jiná cesta. Bez automatu v dnešní době ta špička už jet nejde.
- Nemáme rychlou asistenci, bez ní se nedá velkým týmům konkurovat.
- Letos jsme součástí týmu se špičkovou technikou, auto je úplně jiná liga. Vzhůru do TOP 10.
Atd. :lol:
Ale ty dogmata zas tak úplně nesmyslný nejsou. Schválně:

- Reigery určitě nejsou samospásné, nicméně špička je jede nejspíš komplet.
- Myslím, že tovární motor od FPT by bral Macík, Lopre i Valtr všema deseti.
- Kdyby byl kapoťák slepou uličkou, těžko by aktuálně měla 3 auta z první šestky kapotu.
- Při aktuálních rychlostech a převažujícím povrchu trati může neodpruženou kabinu chtít leda masochista.
- Že je Tatra koncepce nevhodná je názor nejspíš jen Koloce.
- Jen jedno auto z aktuální TOP10 nemá automat.
- KAMAZům se nedá konkurovat ani s rychlou asistencí, ale oproti "zbytku" světa je rychlá asistence minimálně psychologickou výhodou.
- Špičkový tým by měl disponovat i špičkovou technikou. Jinak by nebyl špičkový. A špičková technika by tak nějak měla jezdit vepředu.... :lol: :lol:
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
sob led 09, 2021 3:57 pm

Cursor86
Příspěvky: 416
Registrován: sob led 12, 2019 10:45 am

Re: DAKAR 2021 průběh 1. poloviny

Příspěvek

Jako jednotlivci na intenzivní vývoj nemají peníze, na spojení sil nemají mozek. Tak to je pak těžké.
Jak říkal Macík, tak vezou 16 tun dílů, to mi nepřijde jako málo. Motor má prokazatelně slabší než Kamaz, ale nestěžuje si. Tlumiče má dvakrát levnější než Reiger, tak je může měnit dvakrát častěji. Je otázka jestli by při letošních sprintech rychlá asistence byla co platná. V maratónské etapě si může pomoct novinářskýma autama... proto je tam všichni vozí :D
Z mého pohledu Macíkovi chybí pouze odjeté kilometry, aby věděli, kdy přesně preventivně měnit díly, protože dnes je trend preventivní výměny, než opravy (pokud neudělá kotrmelec).
sob led 09, 2021 4:45 pm

Uživatelský avatar
zemi8
Příspěvky: 1281
Registrován: ned led 05, 2014 8:50 pm
Bydliště: Vlašim

Re: DAKAR 2021 průběh 1. poloviny

Příspěvek

Koukali jste na Onbord Alese?😂

Pry: “hale cernoska z Roudnice, ta jedna je sjizda ale ta druha moc ne”

Umírám 😂😂😂
sob led 09, 2021 5:29 pm

Uživatelský avatar
Coudy
Příspěvky: 2884
Registrován: pon zář 07, 2009 11:56 pm

Re: DAKAR 2021 průběh 1. poloviny

Příspěvek

Už jsem to tu říkal před rokem, že Aleš má jiný motor, než MM. Ono taky záleží na tom, jaké "železo" je v jeho srdci. Lepší materiál znamená taky úplně jiné love. A jiné love znamenají taky jiné možnosti. Úplně zbytečná diskuze. Každý má to, na co má primárně finanční prostředky. Každý měl rok na to od posledního Dakaru to někam posunout. Tady si myslím, že největší progres posledních let je pořád a jen u Macíků.
sob led 09, 2021 5:31 pm

Uživatelský avatar
Milda
Příspěvky: 5783
Registrován: pát bře 23, 2007 5:03 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: DAKAR 2021 průběh 1. poloviny

Příspěvek

Tak u sjízdné černošky z Roudnice jsem taky plakal smíchy :lol: :valetsesmihy: :smich:
sob led 09, 2021 5:47 pm

msifa
Příspěvky: 2111
Registrován: pát bře 03, 2006 8:32 am
Bydliště: Jižní čechy

Re: DAKAR 2021 průběh 1. poloviny

Příspěvek

To mentor asi nerozdejchá..... :think:
sob led 09, 2021 5:54 pm

TomZ
Příspěvky: 466
Registrován: čtv led 12, 2017 6:57 pm
Bydliště: Šumperk

Re: DAKAR 2021 průběh 1. poloviny

Příspěvek

"A špičková technika by tak nějak měla jezdit vepředu...."

Noo, to zas u špičkové techniky tak jisté není. Špičková Iveca od De Rooye nejela letos s míň schopnýma posádkama zrovna vepředu...
sob led 09, 2021 6:00 pm

Zamčeno

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti