Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: DAKAR 2021 průběh 1. poloviny
Když jsme u těch motorů, je to tak, že Macík a Aleš mají PD, zatímco De Rooy má common rail? Nebo v některém případě nemám pravdu? A jak je to vlastně s motory Renault od MKR, tam jde o PD nebo common rail?
Re: DAKAR 2021 průběh 1. poloviny
jsafra:
když už tady reším tu asistenci včera mě zaujala ta u Šoltyse (netvrdím, že se jedná o rychlou asistenci, ale ten týmový kolega tam byl a hodně na blízku). Mohl být už dávno předním a pomoc nikde U Aldy nevím, co by dělali, kdyby.... jsem rád, že jim technika drží.
když už tady reším tu asistenci včera mě zaujala ta u Šoltyse (netvrdím, že se jedná o rychlou asistenci, ale ten týmový kolega tam byl a hodně na blízku). Mohl být už dávno předním a pomoc nikde U Aldy nevím, co by dělali, kdyby.... jsem rád, že jim technika drží.
Re: DAKAR 2021 průběh 1. poloviny
Nikdy to není jen o motorech. Je to soubor všeho. Ano je potřeba mít přibližně odpovídající motor povaze závodu. Pokud má někdo 700 koní, tak je to skutečně málo - viz Hino. Ale to má celá první desítka. Zbytek je souhra všeho dohromady.
Je spoustu dogmat, které jsou nesmyslné ale neustále se omílají.
- Koupíme Reigery a podvozek začne fungovat.
- Máme málo koní, kdybychom tam měli ten Gyrtech / Iveco / MKR tak jsme na špici.
- Stavíme auto kapotové koncepce, to je směr, kterým se posuneme dál.
- Nedá se nic dělat, musíme udělat odpruženou kabinu.
- Tatrováská koncepce je na Dakar nevhodná a těžká, tuhé nápravy jsou řešení.
- Není jiná cesta. Bez automatu v dnešní době ta špička už jet nejde.
- Nemáme rychlou asistenci, bez ní se nedá velkým týmům konkurovat.
- Letos jsme součástí týmu se špičkovou technikou, auto je úplně jiná liga. Vzhůru do TOP 10. Atd.
Je spoustu dogmat, které jsou nesmyslné ale neustále se omílají.
- Koupíme Reigery a podvozek začne fungovat.
- Máme málo koní, kdybychom tam měli ten Gyrtech / Iveco / MKR tak jsme na špici.
- Stavíme auto kapotové koncepce, to je směr, kterým se posuneme dál.
- Nedá se nic dělat, musíme udělat odpruženou kabinu.
- Tatrováská koncepce je na Dakar nevhodná a těžká, tuhé nápravy jsou řešení.
- Není jiná cesta. Bez automatu v dnešní době ta špička už jet nejde.
- Nemáme rychlou asistenci, bez ní se nedá velkým týmům konkurovat.
- Letos jsme součástí týmu se špičkovou technikou, auto je úplně jiná liga. Vzhůru do TOP 10. Atd.
Filip Nikl
Re: DAKAR 2021 průběh 1. poloviny
Škoda,že tzv.den volna dávají zrovna v sobotu to by se to dnes krásně sledovalo a fandilo
Re: DAKAR 2021 průběh 1. poloviny
V živáku co proběhl dnes s Matesem, tak bylo že dokončují další auto s nejnovější evolucí podvozku, co jsem pochopil, tak to asi bude náhrada za Karla.
Re: DAKAR 2021 průběh 1. poloviny
Zajímavé, že tyč řízení dával Šoltysovi Casale... I s kladivem...
Re: DAKAR 2021 průběh 1. poloviny
filip 90 píše: ↑sob led 09, 2021 1:04 pmNikdy to není jen o motorech. Je to soubor všeho. Ano je potřeba mít přibližně odpovídající motor povaze závodu. Pokud má někdo 700 koní, tak je to skutečně málo - viz Hino. Ale to má celá první desítka. Zbytek je souhra všeho dohromady.
Je spoustu dogmat, které jsou nesmyslné ale neustále se omílají.
- Koupíme Reigery a podvozek začne fungovat.
- Máme málo koní, kdybychom tam měli ten Gyrtech / Iveco / MKR tak jsme na špici.
- Stavíme auto kapotové koncepce, to je směr, kterým se posuneme dál.
- Nedá se nic dělat, musíme udělat odpruženou kabinu.
- Tatrováská koncepce je na Dakar nevhodná a těžká, tuhé nápravy jsou řešení.
- Není jiná cesta. Bez automatu v dnešní době ta špička už jet nejde.
- Nemáme rychlou asistenci, bez ní se nedá velkým týmům konkurovat.
- Letos jsme součástí týmu se špičkovou technikou, auto je úplně jiná liga. Vzhůru do TOP 10. Atd.
tsss...700 koní a jakej udělali krásnej přemet a na Tomovy skoky přes dunu pro fotografy nemá ani Kamaz
Re: DAKAR 2021 průběh 1. poloviny
Ale ty dogmata zas tak úplně nesmyslný nejsou. Schválně:filip 90 píše: ↑sob led 09, 2021 1:04 pmJe spoustu dogmat, které jsou nesmyslné ale neustále se omílají.
- Koupíme Reigery a podvozek začne fungovat.
- Máme málo koní, kdybychom tam měli ten Gyrtech / Iveco / MKR tak jsme na špici.
- Stavíme auto kapotové koncepce, to je směr, kterým se posuneme dál.
- Nedá se nic dělat, musíme udělat odpruženou kabinu.
- Tatrováská koncepce je na Dakar nevhodná a těžká, tuhé nápravy jsou řešení.
- Není jiná cesta. Bez automatu v dnešní době ta špička už jet nejde.
- Nemáme rychlou asistenci, bez ní se nedá velkým týmům konkurovat.
- Letos jsme součástí týmu se špičkovou technikou, auto je úplně jiná liga. Vzhůru do TOP 10. Atd.
- Reigery určitě nejsou samospásné, nicméně špička je jede nejspíš komplet.
- Myslím, že tovární motor od FPT by bral Macík, Lopre i Valtr všema deseti.
- Kdyby byl kapoťák slepou uličkou, těžko by aktuálně měla 3 auta z první šestky kapotu.
- Při aktuálních rychlostech a převažujícím povrchu trati může neodpruženou kabinu chtít leda masochista.
- Že je Tatra koncepce nevhodná je názor nejspíš jen Koloce.
- Jen jedno auto z aktuální TOP10 nemá automat.
- KAMAZům se nedá konkurovat ani s rychlou asistencí, ale oproti "zbytku" světa je rychlá asistence minimálně psychologickou výhodou.
- Špičkový tým by měl disponovat i špičkovou technikou. Jinak by nebyl špičkový. A špičková technika by tak nějak měla jezdit vepředu....
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
#FuckOffBuggyra
Re: DAKAR 2021 průběh 1. poloviny
Jako jednotlivci na intenzivní vývoj nemají peníze, na spojení sil nemají mozek. Tak to je pak těžké.
Jak říkal Macík, tak vezou 16 tun dílů, to mi nepřijde jako málo. Motor má prokazatelně slabší než Kamaz, ale nestěžuje si. Tlumiče má dvakrát levnější než Reiger, tak je může měnit dvakrát častěji. Je otázka jestli by při letošních sprintech rychlá asistence byla co platná. V maratónské etapě si může pomoct novinářskýma autama... proto je tam všichni vozí
Z mého pohledu Macíkovi chybí pouze odjeté kilometry, aby věděli, kdy přesně preventivně měnit díly, protože dnes je trend preventivní výměny, než opravy (pokud neudělá kotrmelec).
Jak říkal Macík, tak vezou 16 tun dílů, to mi nepřijde jako málo. Motor má prokazatelně slabší než Kamaz, ale nestěžuje si. Tlumiče má dvakrát levnější než Reiger, tak je může měnit dvakrát častěji. Je otázka jestli by při letošních sprintech rychlá asistence byla co platná. V maratónské etapě si může pomoct novinářskýma autama... proto je tam všichni vozí
Z mého pohledu Macíkovi chybí pouze odjeté kilometry, aby věděli, kdy přesně preventivně měnit díly, protože dnes je trend preventivní výměny, než opravy (pokud neudělá kotrmelec).
Re: DAKAR 2021 průběh 1. poloviny
Koukali jste na Onbord Alese?
Pry: “hale cernoska z Roudnice, ta jedna je sjizda ale ta druha moc ne”
Umírám
Pry: “hale cernoska z Roudnice, ta jedna je sjizda ale ta druha moc ne”
Umírám
Re: DAKAR 2021 průběh 1. poloviny
Už jsem to tu říkal před rokem, že Aleš má jiný motor, než MM. Ono taky záleží na tom, jaké "železo" je v jeho srdci. Lepší materiál znamená taky úplně jiné love. A jiné love znamenají taky jiné možnosti. Úplně zbytečná diskuze. Každý má to, na co má primárně finanční prostředky. Každý měl rok na to od posledního Dakaru to někam posunout. Tady si myslím, že největší progres posledních let je pořád a jen u Macíků.
Re: DAKAR 2021 průběh 1. poloviny
Tak u sjízdné černošky z Roudnice jsem taky plakal smíchy
Re: DAKAR 2021 průběh 1. poloviny
To mentor asi nerozdejchá.....
Re: DAKAR 2021 průběh 1. poloviny
"A špičková technika by tak nějak měla jezdit vepředu...."
Noo, to zas u špičkové techniky tak jisté není. Špičková Iveca od De Rooye nejela letos s míň schopnýma posádkama zrovna vepředu...
Noo, to zas u špičkové techniky tak jisté není. Špičková Iveca od De Rooye nejela letos s míň schopnýma posádkama zrovna vepředu...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti