Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Re: Poruchy a opravy Tater
""Rendaturbo"" hmmmm a co si vzít basu s vercajkem, vytáhnout příslušné klíče a od koncového úniku jít po hadicích a trubkách tak dlouho až najdeš zdroj?
-
- Příspěvky: 378
- Registrován: úte črc 01, 2014 8:57 am
- Bydliště: praha
Re: Poruchy a opravy Tater
To je nejsnazší cesta. při zabrzděné ruční a volné nožní by do válců neměl jít žádný vzduch. Začal bych odpojením obou trubek jednoho válce, abych určil, zda ruční, či nožní. Prostě jeden, či druhý ventil na příčce za převodovkou. Potom odpojit ovládání k těmto, aby se ukázalo, zda není závada v hlavním (pedálovém) brzdiči, páce ruční brzdy, nebo dokonce v brzdiči přívěsu. I z něho by se to mohlo u některých typů zapojení a určité poruše vracet
-
- Příspěvky: 331
- Registrován: pon čer 15, 2009 8:20 pm
- Bydliště: Honolulu
Re: Poruchy a opravy Tater
Ahojte
potřeboval bych poradit: na 815 E2 bylo servo - monoblok řízení v GO, klasicky teklo vrchem, po montazi do vozidla se nedaří to odvzdusnit, a servo nefunguje .... no někdy trochu, stále tlači vzduch na obě strany, už jsem odvzdusnoval 3-4 kusy, ale nikdy to takhle nepěnilo, tlači vzduch pri krajnich polohach do obou směrech, minul jsem na to asi přes 4-5 l oleje co jsem to postupně doléval, odvzdušnoval, čekal kdy to dopěni, startoval,, doléval, ... a pokaždé ten olej zpěnilo, a z těch odvzdušnovačích na horu, když to bylo ve flasi bublalo jako z rybízového vina ... , otázka mohlo odejít cerpadlo že to nasává vzduch? nebo je v monobloku něco špatně? Diky za reakci
potřeboval bych poradit: na 815 E2 bylo servo - monoblok řízení v GO, klasicky teklo vrchem, po montazi do vozidla se nedaří to odvzdusnit, a servo nefunguje .... no někdy trochu, stále tlači vzduch na obě strany, už jsem odvzdusnoval 3-4 kusy, ale nikdy to takhle nepěnilo, tlači vzduch pri krajnich polohach do obou směrech, minul jsem na to asi přes 4-5 l oleje co jsem to postupně doléval, odvzdušnoval, čekal kdy to dopěni, startoval,, doléval, ... a pokaždé ten olej zpěnilo, a z těch odvzdušnovačích na horu, když to bylo ve flasi bublalo jako z rybízového vina ... , otázka mohlo odejít cerpadlo že to nasává vzduch? nebo je v monobloku něco špatně? Diky za reakci
Re: Poruchy a opravy Tater
čerpadlo si přisává vzduch, začal bych kontrolou těsnosti a průchodnosti sací větve
Re: Poruchy a opravy Tater
Pokud je v nádobce filtrační vložka , tak ji zahoď sice se Ti zkrátí nepatrně životnost čerpadla, ale jezdím tak už 17let a dobrý. No a na čerpadle řízení vyměň gufero hnací hřídelky. Pokud seženeš vitonové, je kvalitnější.
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: pát lis 15, 2019 7:48 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
Zdravím, nakonec to byl přece ovládací ventil v kabině , který na výstupu pro odbrzdění auta číslo 21 propouštěl vzduch. Jak tu psal vtipálek Luboss vercajk mám vždy! U Terrna je totiž reléový ventil , který má dvě sekce a je ovládaný právě ovládacím ventilem v kabině. Aspoň už vím ,který okruh jsou brzdy, pérování a zbytek (spojka,sedadla atd.) Teď ráno sednu do auta a na budících mám 8 atmosfer vzduchu. Dík všem za reakce prošel jsem si Matesem kde jsem si nacpal turbače LIAZ přes Babičku T1 dempr a teď Terrno 2003 270 kW. Koupil jsem hujdu a udělal jsem z ní krasavici. Takže Lubossi neboj vercajk mám.
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: pát lis 15, 2019 7:48 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
Zdravím, nakonec to byl přece ovládací ventil v kabině , který na výstupu pro odbrzdění auta číslo 21 propouštěl vzduch. Jak tu psal vtipálek Luboss vercajk mám vždy! U Terrna je totiž reléový ventil , který má dvě sekce a je ovládaný právě ovládacím ventilem v kabině. Aspoň už vím ,který okruh jsou brzdy, pérování a zbytek (spojka,sedadla atd.) Teď ráno sednu do auta a na budících mám 8 atmosfer vzduchu. Dík všem za reakce prošel jsem si Matesem kde jsem si nacpal turbače LIAZ přes Babičku T1 dempr a teď Terrno 2003 270 kW. Koupil jsem hujdu a udělal jsem z ní krasavici. Takže Lubossi neboj vercajk mám.
-
- Příspěvky: 378
- Registrován: úte črc 01, 2014 8:57 am
- Bydliště: praha
Re: Poruchy a opravy Tater
Ahoj, měl bych dotaz ohledně brzd. Po demontáži bubnu na přední nápravě systém perrot se většina komponentů vysypala na zem, zbytek rozebral brigádník. Vnitřek téměř vím, pouze rozpěra na opačném konci paken má šikmé drážky a netuším, zda hlubší konec ke středu, nebo ven a potom , zda je mezi válcem a rozvíračem daná nějaká vzdálenost, nebo pouze nastavení pozice vývodů na válci.
děkuji za rady
děkuji za rady
Re: Poruchy a opravy Tater
Ahojte , chcel by som sa opýtať na prevádzkové teplotu motora pre motor V8 turbo , koľko stupňov má motor keď normálne jazdite či terén či cesta , lebo tá naša pracuje na 180 a vyssie ..
Ďakujem
Ďakujem
Re: Poruchy a opravy Tater
Na E2 mi chodila teplota od 160 po 180°c, ve 180 se sepl ventilátor a u 160 se zase odstavil. Přes 180 to moc nešlo, stíhalo se to uchladit.Jen když jsem měl špatný termostat oleje tak se hřál olej, a jednou se mi stalo že se utrhnul izomat z kabiny a částečně zakryl ventilátor ale to šlo slyšet že to má jiný zvuk. Tehdy to mělo chuť jít na 200° ale hned jsem to řešil.
Nad alkoholem nikdy nikdo nezvítězil, jen moraváci remizují:-)
Re: Poruchy a opravy Tater
Ďakujem za postreh
Re: Poruchy a opravy Tater
Zdravím chlapi. Čaká ma výmena prednej nápravy na Tatre
148. Chcem sa spýtať na niake komplikácie alebo na čo si dať pozor. A zaujimalo by ma keď povolim prednú nápravu na rúre či ten odliatok na ktorom je uchytenie kabíny ostáva pevne na zbytku auta alebo treba aj kabínu podkladat. Za rady ďakujem. A tu je dôvod prečo musím meniť nápravu ...
148. Chcem sa spýtať na niake komplikácie alebo na čo si dať pozor. A zaujimalo by ma keď povolim prednú nápravu na rúre či ten odliatok na ktorom je uchytenie kabíny ostáva pevne na zbytku auta alebo treba aj kabínu podkladat. Za rady ďakujem. A tu je dôvod prečo musím meniť nápravu ...
Re: Poruchy a opravy Tater
Zdravím. Chcem sa prosim opýtať, neviem či už tu niekto niečo take riešil.
Mam T815 S3 86 rok. Mal som problem so vzduchom , lavy budik ( zadne brzdy atd) mi natlacilo po dlhom case na maximalne 7 , lavy budik len do 5. Aj po preštelovaní regulátora, to bolo stale rovnaké. Skúšali sme štvorcestny ventil, spätné ventily, všetko vypadalo v pohode. Kompresor bol v tatre nový, kupeny po repase, nemal ani pol roka. Sam som si ho menil. Po nekonečnom skúšaní, sme skusili ten kompresor vymeniť. A problem vyriešený. Pravy budik 10kpa lavy 7. Lenže tatra tlačí ten vzduch naozaj dlho , dokial začne odfukovat. Dobrých 15 aj viac minut , musim čakat aby mi tatru odbrzdilo. Ked uz začne ist hore lavy budik ako prvý, musi prijst az na 8 barov, vtedy asi štvorcestny ventil prepusti vzduch do druheho okruhu, pravy budik. Čo moze prosim spôsobovať to dlhe tlačenie vzduchu, a nemal by byť tlak na budikoch zhruba rovnaky? Da sa pomocou červikov na štvorcestnom ventile nastavit, kedy prepusti vzduch do druheho okruhu? Ďakujem pekne.
Mam T815 S3 86 rok. Mal som problem so vzduchom , lavy budik ( zadne brzdy atd) mi natlacilo po dlhom case na maximalne 7 , lavy budik len do 5. Aj po preštelovaní regulátora, to bolo stale rovnaké. Skúšali sme štvorcestny ventil, spätné ventily, všetko vypadalo v pohode. Kompresor bol v tatre nový, kupeny po repase, nemal ani pol roka. Sam som si ho menil. Po nekonečnom skúšaní, sme skusili ten kompresor vymeniť. A problem vyriešený. Pravy budik 10kpa lavy 7. Lenže tatra tlačí ten vzduch naozaj dlho , dokial začne odfukovat. Dobrých 15 aj viac minut , musim čakat aby mi tatru odbrzdilo. Ked uz začne ist hore lavy budik ako prvý, musi prijst az na 8 barov, vtedy asi štvorcestny ventil prepusti vzduch do druheho okruhu, pravy budik. Čo moze prosim spôsobovať to dlhe tlačenie vzduchu, a nemal by byť tlak na budikoch zhruba rovnaky? Da sa pomocou červikov na štvorcestnom ventile nastavit, kedy prepusti vzduch do druheho okruhu? Ďakujem pekne.
-
- Příspěvky: 378
- Registrován: úte črc 01, 2014 8:57 am
- Bydliště: praha
Re: Poruchy a opravy Tater
Ahoj, po výměně kompresoru bych šel na regulátor a komplet potrubí mezi 4cesťákem a kompresorem. kýbl jarové vody a něco na cákání (petku s provrtaným víčkem). Dále koukni na odkalovací ventily vzduchojemu. někde to uniká. 4tyřcestný ventil od výroby bývá nastaven tak, že plní první okruh na cca 6 barů, potom druhý okruh brzd na 6 barů a potom oba společně na vypínací tlak regulátoru(cca 8 atm). Není v tom věda, tedy, pokud ti nové komponenty fungují ( ne u všech tomu tak je). Co se do vzduchařiny začaly montovat čínské díly, stojí to dost za....
Koupíš nový díl, který je otryskán ledem, nebo laserem očištěný starý šunt opravený čínskou opravnou sadou, nebo přímo čínská kopie. Na 815 jsem narazil i na startér s hliníkovým vinutím a made in Czechoslovakia.
Koupíš nový díl, který je otryskán ledem, nebo laserem očištěný starý šunt opravený čínskou opravnou sadou, nebo přímo čínská kopie. Na 815 jsem narazil i na startér s hliníkovým vinutím a made in Czechoslovakia.
Re: Poruchy a opravy Tater
Ďakujem za odpoved.
Spoje som kontroloval , aj ostatne veci či nefučia. Vypadalo že to drží, aj tatra ked je odstavena , vzduch drží , neujde hned.
Budem mat asi zle nastavený ten 4cestný, ked prepustí až pri vyššom tlaku.
Ako hovoris , ked je nieco nove , neznamena že je to aj dobre. Snad tento "nový" vydrzí niečo viac
Ešte taka otázka, obidva nove kompresory , na vrchu na hlave ( kde su ventily prepustajuce vzduch) je matka ktorou sa steluje asi pritlak tych ventilkov. Myslim ze by tam mala byt zavlacka, pre zaistenie matky pred povolenim.
Lenže ani na jednom nebola.
Spoje som kontroloval , aj ostatne veci či nefučia. Vypadalo že to drží, aj tatra ked je odstavena , vzduch drží , neujde hned.
Budem mat asi zle nastavený ten 4cestný, ked prepustí až pri vyššom tlaku.
Ako hovoris , ked je nieco nove , neznamena že je to aj dobre. Snad tento "nový" vydrzí niečo viac
Ešte taka otázka, obidva nove kompresory , na vrchu na hlave ( kde su ventily prepustajuce vzduch) je matka ktorou sa steluje asi pritlak tych ventilkov. Myslim ze by tam mala byt zavlacka, pre zaistenie matky pred povolenim.
Lenže ani na jednom nebola.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů