Moderátoři: Leoš H, Olda, martin_100, Globe, cuisine, Hynek, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
nevim
Příspěvky: 470
Registrován: úte led 06, 2015 6:17 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

perrot je klínový rozvírač , při rozborce jednoduchý na pochopní , klín v pístku rozvírá a současně pootáčí matice , o šrouby v maticich jsou opřený pakny , samostav je ráčnový typ (na maticích jsou zoubky co přeskočí o jeden při větším rozevření a pootočení) , díly do rozvírače se dají koupit samostaně , pakny sou plovoucí , na druým konci paken je v ulození jedna šikmina na tu pozor !!! při demontáži si to poznamenat jak byla , dá se otočit a to je špatný z duvodu náběžná uběžná , při montáži nenechávej velkou vuli mezi bubnem a paknama , dá se to doseřídit okýnkam , víc už si nepamatuju :lol:
pon led 23, 2023 1:32 am

františek1
Příspěvky: 7
Registrován: úte led 10, 2023 12:16 am

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

red.bill píše:
pát led 06, 2023 12:07 pm
To výfukový potrubí ten motor ohřívá minimálně, zbytečně vyhozený peníze. Jestli se ti to hřeje, větší službu ti udělá, když motor oddekluješ a pořádně vymeješ vapkou. Za ty roky se tam usadí takovýho bordelu. Pak je to vzducháč, ten nejde dotahovat jako vodník, kor starý 10V. Eurovky jsou na tom už o poznání líp...


správně!! 8) 8)
stř led 25, 2023 6:49 pm

františek1
Příspěvky: 7
Registrován: úte led 10, 2023 12:16 am

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

správně! a neztratit spodní klínky a základní nastavení je tuším 15až16 ccm
stř led 25, 2023 7:00 pm

martin333
Příspěvky: 3
Registrován: ned srp 28, 2022 6:58 am

záměna vstřikovacích čerpadel

Příspěvek

Dobrý den vespolek,
mám motor Tatra 930, podle dokladů by to měl být motor T930-51, ale tomu se nemusí věřit. Je na něm vstřikovací čerpadlo PV12R9P9106-1565, které by mělo patřit podle osazovacích tabulek k motoru T930-3 a odvozeným. Aby to nebylo jednoduché, tak v motoru jsou trysky DOP 140S-435-83 (otevírací tlak 17,5 bar), které patří také do tohoto motoru, ale s jiným vstřikovacím čerpadlem. K mému čerpadlu na tomto motoru mají být trysky DOP140 S530, které mají otevírací tlak 17 bar.

Vstřikovací čerpadlo po 20 letech práce a asi osmi letech odstavení občas nedává palivo, občas naopak vyžene motor do otáček a nechce se vrátit zpět ani posunutím páky do stopu. Čerpadlo si zaslouží prohlídku a opravu v Jihlavě, ale mezitím bych motor rád provozoval.

Mám druhé čerpadlo, typ PV12A9P910Q-1582, které podle osazovacích tabulek patří právě k motoru T930-51. Úhel předvstřiku má stejný, liší se přidělenými tryskami: k tomuto čerpadlu patří trysky DOP 140S-530-79 (mají otvírací tlak 17,5 bar, tedy stejný, jako trysky které jsou v motoru).

A teď ty otázky:
1. dají se uvedená čerpadla zaměnit a co s tím případně souvisí (výměna trysek je nebo není nutná, něco jiného je nebo není nutno...)?
2. existuje materiál, podle nějž by bylo možno identifikovat jednotlivé klony motorů 930?

Díky Vám za Vaše tipy a zkušenosti.
pát úno 03, 2023 1:27 pm

nevim
Příspěvky: 470
Registrován: úte led 06, 2015 6:17 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

no a v jakým autě ten motor máš?
pát úno 03, 2023 7:35 pm

martin333
Příspěvky: 3
Registrován: ned srp 28, 2022 6:58 am

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

V lokomotivě 701.
pon úno 06, 2023 9:03 am

nevim
Příspěvky: 470
Registrován: úte led 06, 2015 6:17 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

tak to bude T813 930 ???
pon úno 06, 2023 10:16 pm

Honza Karela 2
Příspěvky: 160
Registrován: úte led 14, 2020 5:55 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

mělo by to být 930 - 51, pokud prošla rekonstrukcí viz:
http://www.atlaslokomotiv.net/loko-700.html
https://www.loko-motiv.cz/t211-0608/
úte úno 07, 2023 8:59 pm

františek1
Příspěvky: 7
Registrován: úte led 10, 2023 12:16 am

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

martin333 píše:
pát úno 03, 2023 1:27 pm
Dobrý den vespolek,
mám motor Tatra 930, podle dokladů by to měl být motor T930-51, ale tomu se nemusí věřit. Je na něm vstřikovací čerpadlo PV12R9P9106-1565, které by mělo patřit podle osazovacích tabulek k motoru T930-3 a odvozeným. Aby to nebylo jednoduché, tak v motoru jsou trysky DOP 140S-435-83 (otevírací tlak 17,5 bar), které patří také do tohoto motoru, ale s jiným vstřikovacím čerpadlem. K mému čerpadlu na tomto motoru mají být trysky DOP140 S530, které mají otevírací tlak 17 bar.

Vstřikovací čerpadlo po 20 letech práce a asi osmi letech odstavení občas nedává palivo, občas naopak vyžene motor do otáček a nechce se vrátit zpět ani posunutím páky do stopu. Čerpadlo si zaslouží prohlídku a opravu v Jihlavě, ale mezitím bych motor rád provozoval.

Mám druhé čerpadlo, typ PV12A9P910Q-1582, které podle osazovacích tabulek patří právě k motoru T930-51. Úhel předvstřiku má stejný, liší se přidělenými tryskami: k tomuto čerpadlu patří trysky DOP 140S-530-79 (mají otvírací tlak 17,5 bar, tedy stejný, jako trysky které jsou v motoru).

A teď ty otázky:
1. dají se uvedená čerpadla zaměnit a co s tím případně souvisí (výměna trysek je nebo není nutná, něco jiného je nebo není nutno...)?
2. existuje materiál, podle nějž by bylo možno identifikovat jednotlivé klony motorů 930?

Díky Vám za Vaše tipy a zkušenosti.


je v čerpadle a reguláru otáček olej?, když houpe nebo se seká tak to bývá regulátorem !!?? no jednoduše nomotovat vše k sobě podle tabulek nebo návodu k motoru !!!
úte úno 07, 2023 9:22 pm

TS1989
Příspěvky: 9
Registrován: pát říj 28, 2022 10:53 am

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Ma niekto skusenosti so zapojenim tachografu kienzle do T815?
Tatru som kupil uz s tachografom, no neni zapojeny. Ide o typ 1318.27 . Vedel by mi niekto poradit zapojenie, pripadne poslat nejaku schému? Ďakujem.
stř úno 08, 2023 6:07 am

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host