
Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Re: Poruchy a opravy Tater
perrot je klínový rozvírač , při rozborce jednoduchý na pochopní , klín v pístku rozvírá a současně pootáčí matice , o šrouby v maticich jsou opřený pakny , samostav je ráčnový typ (na maticích jsou zoubky co přeskočí o jeden při větším rozevření a pootočení) , díly do rozvírače se dají koupit samostaně , pakny sou plovoucí , na druým konci paken je v ulození jedna šikmina na tu pozor !!! při demontáži si to poznamenat jak byla , dá se otočit a to je špatný z duvodu náběžná uběžná , při montáži nenechávej velkou vuli mezi bubnem a paknama , dá se to doseřídit okýnkam , víc už si nepamatuju 

-
- Příspěvky: 7
- Registrován: úte led 10, 2023 12:16 am
Re: Poruchy a opravy Tater
red.bill píše: ↑pát led 06, 2023 12:07 pmTo výfukový potrubí ten motor ohřívá minimálně, zbytečně vyhozený peníze. Jestli se ti to hřeje, větší službu ti udělá, když motor oddekluješ a pořádně vymeješ vapkou. Za ty roky se tam usadí takovýho bordelu. Pak je to vzducháč, ten nejde dotahovat jako vodník, kor starý 10V. Eurovky jsou na tom už o poznání líp...
správně!!


-
- Příspěvky: 7
- Registrován: úte led 10, 2023 12:16 am
Re: Poruchy a opravy Tater
správně! a neztratit spodní klínky a základní nastavení je tuším 15až16 ccm
záměna vstřikovacích čerpadel
Dobrý den vespolek,
mám motor Tatra 930, podle dokladů by to měl být motor T930-51, ale tomu se nemusí věřit. Je na něm vstřikovací čerpadlo PV12R9P9106-1565, které by mělo patřit podle osazovacích tabulek k motoru T930-3 a odvozeným. Aby to nebylo jednoduché, tak v motoru jsou trysky DOP 140S-435-83 (otevírací tlak 17,5 bar), které patří také do tohoto motoru, ale s jiným vstřikovacím čerpadlem. K mému čerpadlu na tomto motoru mají být trysky DOP140 S530, které mají otevírací tlak 17 bar.
Vstřikovací čerpadlo po 20 letech práce a asi osmi letech odstavení občas nedává palivo, občas naopak vyžene motor do otáček a nechce se vrátit zpět ani posunutím páky do stopu. Čerpadlo si zaslouží prohlídku a opravu v Jihlavě, ale mezitím bych motor rád provozoval.
Mám druhé čerpadlo, typ PV12A9P910Q-1582, které podle osazovacích tabulek patří právě k motoru T930-51. Úhel předvstřiku má stejný, liší se přidělenými tryskami: k tomuto čerpadlu patří trysky DOP 140S-530-79 (mají otvírací tlak 17,5 bar, tedy stejný, jako trysky které jsou v motoru).
A teď ty otázky:
1. dají se uvedená čerpadla zaměnit a co s tím případně souvisí (výměna trysek je nebo není nutná, něco jiného je nebo není nutno...)?
2. existuje materiál, podle nějž by bylo možno identifikovat jednotlivé klony motorů 930?
Díky Vám za Vaše tipy a zkušenosti.
mám motor Tatra 930, podle dokladů by to měl být motor T930-51, ale tomu se nemusí věřit. Je na něm vstřikovací čerpadlo PV12R9P9106-1565, které by mělo patřit podle osazovacích tabulek k motoru T930-3 a odvozeným. Aby to nebylo jednoduché, tak v motoru jsou trysky DOP 140S-435-83 (otevírací tlak 17,5 bar), které patří také do tohoto motoru, ale s jiným vstřikovacím čerpadlem. K mému čerpadlu na tomto motoru mají být trysky DOP140 S530, které mají otevírací tlak 17 bar.
Vstřikovací čerpadlo po 20 letech práce a asi osmi letech odstavení občas nedává palivo, občas naopak vyžene motor do otáček a nechce se vrátit zpět ani posunutím páky do stopu. Čerpadlo si zaslouží prohlídku a opravu v Jihlavě, ale mezitím bych motor rád provozoval.
Mám druhé čerpadlo, typ PV12A9P910Q-1582, které podle osazovacích tabulek patří právě k motoru T930-51. Úhel předvstřiku má stejný, liší se přidělenými tryskami: k tomuto čerpadlu patří trysky DOP 140S-530-79 (mají otvírací tlak 17,5 bar, tedy stejný, jako trysky které jsou v motoru).
A teď ty otázky:
1. dají se uvedená čerpadla zaměnit a co s tím případně souvisí (výměna trysek je nebo není nutná, něco jiného je nebo není nutno...)?
2. existuje materiál, podle nějž by bylo možno identifikovat jednotlivé klony motorů 930?
Díky Vám za Vaše tipy a zkušenosti.
Re: Poruchy a opravy Tater
no a v jakým autě ten motor máš?
Re: Poruchy a opravy Tater
V lokomotivě 701.
Re: Poruchy a opravy Tater
tak to bude T813 930 ???
-
- Příspěvky: 186
- Registrován: úte led 14, 2020 5:55 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
mělo by to být 930 - 51, pokud prošla rekonstrukcí viz:
http://www.atlaslokomotiv.net/loko-700.html
https://www.loko-motiv.cz/t211-0608/
http://www.atlaslokomotiv.net/loko-700.html
https://www.loko-motiv.cz/t211-0608/
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: úte led 10, 2023 12:16 am
Re: Poruchy a opravy Tater
martin333 píše: ↑pát úno 03, 2023 1:27 pmDobrý den vespolek,
mám motor Tatra 930, podle dokladů by to měl být motor T930-51, ale tomu se nemusí věřit. Je na něm vstřikovací čerpadlo PV12R9P9106-1565, které by mělo patřit podle osazovacích tabulek k motoru T930-3 a odvozeným. Aby to nebylo jednoduché, tak v motoru jsou trysky DOP 140S-435-83 (otevírací tlak 17,5 bar), které patří také do tohoto motoru, ale s jiným vstřikovacím čerpadlem. K mému čerpadlu na tomto motoru mají být trysky DOP140 S530, které mají otevírací tlak 17 bar.
Vstřikovací čerpadlo po 20 letech práce a asi osmi letech odstavení občas nedává palivo, občas naopak vyžene motor do otáček a nechce se vrátit zpět ani posunutím páky do stopu. Čerpadlo si zaslouží prohlídku a opravu v Jihlavě, ale mezitím bych motor rád provozoval.
Mám druhé čerpadlo, typ PV12A9P910Q-1582, které podle osazovacích tabulek patří právě k motoru T930-51. Úhel předvstřiku má stejný, liší se přidělenými tryskami: k tomuto čerpadlu patří trysky DOP 140S-530-79 (mají otvírací tlak 17,5 bar, tedy stejný, jako trysky které jsou v motoru).
A teď ty otázky:
1. dají se uvedená čerpadla zaměnit a co s tím případně souvisí (výměna trysek je nebo není nutná, něco jiného je nebo není nutno...)?
2. existuje materiál, podle nějž by bylo možno identifikovat jednotlivé klony motorů 930?
Díky Vám za Vaše tipy a zkušenosti.
je v čerpadle a reguláru otáček olej?, když houpe nebo se seká tak to bývá regulátorem !!?? no jednoduše nomotovat vše k sobě podle tabulek nebo návodu k motoru !!!
Re: Poruchy a opravy Tater
Ma niekto skusenosti so zapojenim tachografu kienzle do T815?
Tatru som kupil uz s tachografom, no neni zapojeny. Ide o typ 1318.27 . Vedel by mi niekto poradit zapojenie, pripadne poslat nejaku schému? Ďakujem.
Tatru som kupil uz s tachografom, no neni zapojeny. Ide o typ 1318.27 . Vedel by mi niekto poradit zapojenie, pripadne poslat nejaku schému? Ďakujem.
Re: Poruchy a opravy Tater
Bez cejchování je ti to stejně k ničemu, takže si sežeň někoho kdo ti to bude cejchovat a rovnou ti to i zapojí... nevím jak je to u vás ale v ČR už oficiálně nelze opravovat nebo znovu montovat analog tachografy. Jestli se něco nezměnilo tak od roku 25 26 všechno co má tachograf musí přejít na digitál(nějaká 2 nebo 3 generace, zkrátka ty co lze stahovat za jízdy)
-
- Příspěvky: 4486
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
Red Bill - to akože do mojej diamky z 94 budem musieť dat tachograf na kartu? 

Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
-
- Příspěvky: 77
- Registrován: ned lis 06, 2022 11:18 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
Borci buďte v klidu, pamatuju někdy v 2001-2002 musely Kienzle do všech aut 1990 a novějších (měnil jsem tenkrát mezi sebou Kienzle z T1čky rv 1989 a natahovací DDR tachograf z T2jky rv 1990) a znám několik dopravců, kteří se na to vybodli a jezdí s natahovacíma tacho dodnes...
Re: Poruchy a opravy Tater
Platí pro mezinárodní provoz ! Kolem chebu na kolečka budeš valit furt,,,,,
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host