Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Odpovědět
mirasat
Příspěvky: 1841
Registrován: sob led 06, 2018 10:59 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Každopádně Jarda potřebuje čumákový auto, to řekl jasně. Jsem zvědav, co vzejde z jednání s Kolocem.
Hlavně nemá smysl stavět auto kvůli jednomu roku. Jestli bude od 25 povinnost hybridů tak si to rozdá Macík z Huzinkem o dojetí....
stř led 25, 2023 6:25 am

mxmaki
Příspěvky: 1325
Registrován: čtv lis 06, 2008 9:45 am

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Mirasat: zalezi jak jim to bude fungovat, predpokladam ze hybridy by mela vetsina spicky a sypat by se jim to nemuselo. Pokud na tom u MKR nezapracuje tak Huzink adept na vitezstvi urcite nebude. Letos to.vylada ze hybridy s prehledem vyhraj Sugawara
stř led 25, 2023 7:16 am

Tod2
Příspěvky: 1225
Registrován: čtv led 08, 2009 3:22 pm
Bydliště: Kroměříž

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

a Vrátný staví co???
stř led 25, 2023 7:26 am

mirasat
Příspěvky: 1841
Registrován: sob led 06, 2018 10:59 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Tady jsou ještě kamiony z letošního ročníku....
https://youtu.be/XfmmRtTXJfk
Myslím, že by to s hybridy byl závod (2025) o dojetí do cíle, no uvidíme...
Vlastně auto podle ,,nových mezipravidel 2024" mají z našich jen Macíci...Podle Kocoura má jet Čenda, ale Mates už tomu dal otazník...Každopadně BGR a Fesháci "nemají s čím jet".
stř led 25, 2023 7:49 am

DjDD
Příspěvky: 188
Registrován: pon led 25, 2016 9:15 am
Bydliště: Praha

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Tak dle
https://www.garaz.cz/clanek/udalosti-ra ... r-21009647
a jeho "dobře informovaného zdroje"
AL dělal vše proto, aby mohl pokračovat, ale organizátor se na něj (záměrně) vykašlal.
Protože kdyby náhodou vyhrál, budou se v té nehodě patlat novináři z celého světa ještě dlouho.
Takhle je to kromě ČR už dávno zapomenuto.
stř led 25, 2023 4:56 pm

Uživatelský avatar
zemi8
Příspěvky: 1256
Registrován: ned led 05, 2014 8:50 pm
Bydliště: Vlašim

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Dle rozhovorů s Jardou Valtrem to vypadá, že příští rok by měl jet s jejich Ivecem mladý Michal Valtr. Doufám, že už to klapne. Mám takový pocit, že o tom klukovi v budoucnu ještě uslyšíme. Jarda řekl, že očekává 3 nabídky. Jaké nabídky by to mohly být? Dle mého názoru:

1) Jako nejpravděpodobnější vidím "přestup" k Lopraisům. Jaké auto je otázka, možnosti jsou v podstatě 3.
2) de Rooy. Ten nemá problém pronajímat auta zahraničním klientům a v současné době je to asi nejlepší možná technika se servisem
3) Tady je možností více:
- Buggyra? To by asi muselo být nové auto s čumákem... ale nevím jestli se mu bude chtít jít do neotestovaného auto s motorem Gyrtech. Phoenix už vidím jako nereálný.
- MM Technology. Tam asi ty vztahy nebudou úplně nejlepší, na druhou stranu by měl zajištěn i servis pro Michala
- Fesh Fesh také staví nové auto, ale nevím jestli by to pro něj bylo lákavé. I když ten frantík a letos litevec s těma starýma Jamalkama zajeli moc pěkne.
čtv led 26, 2023 1:17 pm

Tod2
Příspěvky: 1225
Registrován: čtv led 08, 2009 3:22 pm
Bydliště: Kroměříž

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

co staví ten Vrátný?
dalšího čumákovce na Tatře s baterkama nebo jak :)
čtv led 26, 2023 1:28 pm

Uživatelský avatar
zemi8
Příspěvky: 1256
Registrován: ned led 05, 2014 8:50 pm
Bydliště: Vlašim

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Nikde jsem zadne blizsi info nenaznamenal, ale ocekaval bych podvozek Tatra, ale co na to posadi nikdo nevi. Ford asi taky nebyl spravna volba. To mi tak pripomina, kde je konec tem Fordum z Belgie na slovenskych znackach?
čtv led 26, 2023 1:55 pm

filip 90
Příspěvky: 6361
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

No já bych to s Jardou Valtrem viděl celkem jednoduše.

U Lopíků by to možná šlo, ale... Nevíme co Aleš, to za prvé. Za druhé nevíme, co Praga - bavili jsme se o stavbě nového auta. Ale co je hlavní, tak o Lopíků na to prostě nemají zázemí. Pokud by chtěl Jarda jet špičku, tak mu Lopíci to auto prostě neuservisují na té úrovni, jaká by byla potřeba. Už jen třeba proto, že mají pouze jeden doprovodný kamion, k tomu omezený počet mechaniků. Teď jim to 2 roky asi docela funguje, ale mají všechno postavené a dimenzované na jedno auto. Pokud nevznikne nějaká varianta typu, že by Aleš nejel a Jarda jel místo něj s Pragou, ale to je podle mě taky nesmysl. Takže tam prostě ne.

FESH FESH nemá konkurenceschopné auto. Tečka. :lol: Kapacitně by to asi šlo, ale technika tam není. Jestli Jamal nebo Ford je to jedno. To že šikovný pilot je schopen s Jamalem zajet "slušný" výsledek je fakt, ale stačí se podívat jak propastná ztráta je mezi ním a první trojkou. Pokud si chci s kamionem odjet Dakar a zažít dobrodružství, tak ano, ale pokud chci závodit, tak to na to není.

MMT - je asi jasný. Pokud by tam vztahy neměly trhlinu, tak by letos nejel s Buggyrou, ale vlastním Ivecem, které by už třeba mělo automat atd. Sedlčanská továrna by třeba mohla nabízet dva podvozky. Jeden na Rigerech (testováno u Valtra), nebo levnější na FRT (jezdí tovární pilot :lol:) a vůbec by se dalo sdílet spousta zkušeností. Jenže, jak vidíme to se neděje, protože je to všechno jinak a Iveco muselo zůstat stát doma. :roll: Takže tam asi taky ne.

Pak máme někoho ze zahraničí, třeba DeRooy. Asi fajn, jen jaksi nevíme kolik by to stálo a hlavně, jestli by vůbec měl zájem. I DeRooy totiž má omezenou kapacitu a evidetně nemá problém naplnit auta holandskými jezdci, tak proč by řešil ještě někoho ze zahraničí.

No a pak tu je Buggyra. Tam je momentálně jediný problém a to, že se jim ty auta serou v závodě. :lol: :lol: Ale pořád to není tak fatální jako jako u MKR a navíc v porovnání s výše zmíněnými problémy je to vlastně zanedbatelná věc. Čímž si myslím, že je to do budoucna celkem daný. :D Ale těžko řict, s výsledkama Dakaru jsem se taky moc netrefil. :wall:
Filip Nikl
čtv led 26, 2023 3:42 pm

mirasat
Příspěvky: 1841
Registrován: sob led 06, 2018 10:59 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Vím prd, ale Mates teď šel na návštěvu do Ivaru, zeptat se, co bude dál.....
čtv led 26, 2023 7:14 pm

TomZ
Příspěvky: 449
Registrován: čtv led 12, 2017 6:57 pm
Bydliště: Šumperk

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Mně by ten Valtr u De Rooye smysl dával, pokud tam při výběru posádek zohledňují i "naději na umístění" a ne jen prachy (což nevím). Protože Versteijnen nemá výsledky nic moc, to si nemá cenu nalhávat. Takže ho by nahradit mohl. Složení mladej a starej Brink, Kasteren a Valtr by mohlo být dost silný...

Ale jinak si myslím, že aby jel u Fesh Feshe nebo MKR je vyloučené, u Lopraise nebo MMT nepravděpodobné. Kdyby u Lopraise byla reálná možnost na jeho účast, tak už by tam asi jel vzhledem k dosavadní spolupráci. A u MMT by musel krýt záda Macíkovi a to podle mě určitě nechce.

Bohužel dost pravděpodobná možnost může být i to, že příští rok pojede jen mladej Valtr s Ivecem a starej vůbec.
čtv led 26, 2023 8:47 pm

mirasat
Příspěvky: 1841
Registrován: sob led 06, 2018 10:59 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Když stavím kamion na Dakar (kór v dnešní době), tak chci, aby bez zásadních změn mohl jet aspoň 3 ročníky.
Během kterých chci vychytávat mouchy (kolik závodů už odjela Pragovka ?).
FIA by si to měla už konečně uvědomit.
Netuším, jak to bude s Ka(Mazem), ale kdo všechno se může příští rok postavit na start ? DeRooy, MMT, Hino ???
A kdo má vyvinutý hibrid ??? Pro další léta....
Naposledy upravil(a) mirasat dne pát led 27, 2023 11:05 am, celkem upraveno 1 x.
pát led 27, 2023 6:36 am

Uživatelský avatar
Kail
Příspěvky: 324
Registrován: ned led 14, 2007 2:03 pm
Bydliště: Soběslav

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

No u Lopíků už párkrát 2 auta jeli, nebo i Aleš v jiných týmech, a všichni víme že to dopadlo většinou (vždy) neslavně. A to si nemyslím že by byla uplně chyba jen u Lopíků, ono v tom českým rybníku když se to začne párovat tak to většinou skončí rozhádáním se a kydáním hnoje. Takže můj osobní dojem je že u Lopraisů už o žádný takový pokusy moc nestojej a chtěj si jezdit v klidu sami na sebe, s jedním autem, posádkou co si sedí a fajn náladou v bivaku. A nutno říct že navzdory obecnýmu mínění že bez alespoň 3 aut v závodě, rychlích asistencí a ancáblu v bivaku čítajícího min. 500 lidí a 10 karavanů to už dnes nejde, tak nám několik let Aleš nebo třeba i Martin Prokop dokazujou že to pořád jde.

Jedna věc je ale trochu k zamyšlení, Aleš dával včera fotku kde probíhá GO Královny a stavba repliky Pumy. Tak si říkám, renovujou Královnu jen tak na ustájení, nebo se s ní ještě počítá do závodu? Kdyby tam proběhl nějakej upgrade (výměna) motoru + převodovky klidně by to mohlo být pořád vcelku schopný auto, ve finále Lady nebude zas o tak moc vývojově dál. A když to vezmu z druhý strany, i kdyby zůstala Královna technicky tak jak jela naposledy, je to pořád auto cca. na úrovni Phoenixů a rozhodně o několik řádů lepší než auta Fesh-Fesh nebo MKR. Takže proč ne.

No a stavba repliky Pumy mně popravdě spíš trochu děsí než těší, člověku se honí hlavou proč. A logicky tak padne i myšlenka jestli si jí nestaví Aleš pro sebe, což všichni víme co by znamenalo. Mimochodem, neříkalo se nejdřív že stavěj repliku Hasičáku?
pát led 27, 2023 10:34 am

Uživatelský avatar
jsafra
Příspěvky: 728
Registrován: úte pro 01, 2009 12:11 am
Bydliště: Pardubice

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

je evidentní, že Jarda s Alešem nějak spolupracují, říkal, že by synátora do kabiny nedal jen tak někomu, a pokud chce Jarda jet čumákovec, tak je to určitá možnost
a BGR čumákovec mít nemůže, teda ne Tatru
pát led 27, 2023 11:53 am

msifa
Příspěvky: 2104
Registrován: pát bře 03, 2006 8:32 am
Bydliště: Jižní čechy

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Kail:
Replika hasičáku už je nějaký čas hotová.
pát led 27, 2023 12:06 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: MichalJ78 a 0 hostů