Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe
Re: Actros MP5 (2019- )
No když se na tebe nalepí Polák a nemáš kam cuknout dozadu, tak ten obrubník vezmeš mě je to jedno, koupil co koupil, jsem rád že nejezdím Ivecem
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11923
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
Re: Actros MP5 (2019- )
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
- mawerick
- Příspěvky: 114
- Registrován: pát srp 25, 2006 12:11 pm
- Bydliště: Východ Plzně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Actros MP5 (2019- )
Ahoj kolegové, nemáte někdo "střih" nebo šablonu na středovou polici na palubku? V eshopech jsem viděl jen přes celou palubku a ta mě moc nesedí. Proto se ptám na šablonu. Pochybuju, že by pasovala z MP4. Díky.
Re: Actros MP5 (2019- )
Zdravim chtěl bych zjistit kolik je náplň cca oleje do naprav u actrose skl 8x6 ? Když v sevisu si vyfakturovali 80l oleje bez naplně převodovky diky Karel
Re: Actros MP5 (2019- )
sice pozdě ale co jsem dostal já za info k výměně - viz foto.
nápravy a HAD mají stejný olej, převodovka jiný.
nápravy a HAD mají stejný olej, převodovka jiný.
MB Arocs 6x4 HAD, 350kW
Re: Actros MP5 (2019- )
Mohl bych se zeptat, jak funguje na tomto autě: Asistent bdělosti. Chcete přestávku??? Dnes po dvou hodinách v práci se to na mě zase rozsvítilo.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
Re: Actros MP5 (2019- )
Měl jsem to na každém autě, poprvé snad někde kolem roku 2010, naposledy na autě vyrobeném v 01/2019.
Funguje to na základě toho, že se to "naučí" styl Tvojí jízdy na základě pohybů volantu pedálů, blinkrů, podélného a příčného zrychlení auta, doby jízdy a možná ještě něčeho. Vypozoroval jsem, že to jde docela snadno ovlivnit a dokážu to "MÜDIGKEIT ERKANNT BITTE PAUSE" rozsvítit už za cca 20minut až půl hodiny od vyjetí. Stačí se na to soustředit a třeba při jízdě co nejvíce omezit "mikropohyby volantem", náhlá rychlá cuknutí volantem a náhle prudce nešlapat na brzdu a ono to vyhodnotí, že se Ti chce spát.... Schválně se na to zkus soustředit a vypozorovat to.
V busu (což je v podstatě také Mercedes) vyrobeném 12/2022 to už mám složitější, kromě toho, co jsem napsal výše, mám proti obličeji kameru s IR přisvětlením a to sleduje oči, délku mrknutí a nevím, co ještě. Navíc to má kameru za sklem a sleduje to jízdní pruhy. To už (zatím) ovivnit neumím.
Ještě dodám, že pokud se to rozsvítí, uloží to do záznamu a jde to zpětně vyvolat , navíc to nejde smazat.....Účel Ti je asi jasný....
Stáhnul jsem Ti z návodu k obsluze v češtině, kdy a jak to funguje, tak se s tím nějak poper.
Pokyny k asistentu sledování bdělosti
Upozornění
V následujících situacích může být funkce asistenta sledování bdělosti omezená nebo nemusí být k dispozici:
při špatné viditelnosti, např. kvůli nedostatečnému osvětlení vozovky nebo při sněžení, dešti, mlze, husté vodní tříšti
při znečistění, zamlžení nebo poškození čelního okna v oblasti kamery
při zakrytí čelního okna v oblasti kamery, např. vadným stěračem nebo nálepkou
při často neexistujících nebo několika nejednoznačných označeních jízdního pruhu pro jeden jízdní pruh, např. v oblasti stavenišť
při ojetých, tmavých nebo zakrytých označeních jízdního pruhu, např. kvůli znečistění nebo sněhu
při častém oslnění, např. protijedoucími vozidly, přímým slunečním světlem nebo při odrazech (např. při mokré vozovce)
na klikatých silnicích
při příliš malém odstupu od vpředu jedoucího vozidla, takže často nejsou rozpoznávána označení jízdního pruhu
při omezení výhledu kamery na označení jízdního pruhu montovanými díly, např.sněhovým pluhem
po velké změně naložení při zapnutém zapalování. Po velké změně naložení proto vozidlo znovu nastartujte, aby byl asistent sledování bdělosti k dispozici bez omezení.
Zajistěte, aby bylo čelní okno v oblasti kamery vždy čisté a nezakryté Více. Z toho důvodu např. zapněte stěrače nebo odstraňte sníh a led z čelního okna.
Přehled
Asistent sledování bdělosti Vám pomáhá při dlouhých monotónních jízdách, např. po dálnicích a dálkových silnicích. Asistent sledování bdělosti je aktivní od rychlosti cca 60 km/h.
Pokud asistent sledování bdělosti rozpozná typické příznaky únavy nebo narůstající nepozornost řidiče, navrhne přestávku. K varování asistenta sledování bdělosti dochází nezávisle na zákonem předepsaných časech řízení a odpočinku nebo na funkcích digitálního tachografu.
Funkce a podmínky pro zapnutí
Asistent sledování bdělosti vyhodnocuje Vaši únavu a narůstající nepozornost s ohledem na následující kritéria:
individuální způsob jízdy, např. udržování vozidla v jízdním pruhu, způsob řízení
jízdní podmínky, např. doba jízdy
V následujících situacích je asistent sledování bdělosti funkční pouze omezeně a varování neproběhne vůbec nebo proběhne se zpožděním:
pokud pojedete převážně pomaleji než 60 km/h
při neexistujících nebo při špatně rozpoznatelných označeních jízdního pruhu
na klikatých silnicích
Pokud asistent sledování bdělosti rozpozná typické příznaky únavy nebo narůstající nepozornost řidiče, proběhnou následující kroky:
Zazní výstražný tón.
Ve sdruženém přístroji se zobrazí okno událostí s hlášením Asistent sledování bdělosti: chcete přestávku?.
Asistent jízdy v pruzích se opět automaticky zapne.
Při delších jízdách dělejte včasné a pravidelné přestávky. Pokud neuděláte žádnou přestávku, může Vás asistent sledování bdělosti znovu varovat nejdříve po 15 minutách. Při vypnutí vozidla nebo delším odstavení vozidla asistent sledování bdělosti vynuluje vyhodnocení.
Funguje to na základě toho, že se to "naučí" styl Tvojí jízdy na základě pohybů volantu pedálů, blinkrů, podélného a příčného zrychlení auta, doby jízdy a možná ještě něčeho. Vypozoroval jsem, že to jde docela snadno ovlivnit a dokážu to "MÜDIGKEIT ERKANNT BITTE PAUSE" rozsvítit už za cca 20minut až půl hodiny od vyjetí. Stačí se na to soustředit a třeba při jízdě co nejvíce omezit "mikropohyby volantem", náhlá rychlá cuknutí volantem a náhle prudce nešlapat na brzdu a ono to vyhodnotí, že se Ti chce spát.... Schválně se na to zkus soustředit a vypozorovat to.
V busu (což je v podstatě také Mercedes) vyrobeném 12/2022 to už mám složitější, kromě toho, co jsem napsal výše, mám proti obličeji kameru s IR přisvětlením a to sleduje oči, délku mrknutí a nevím, co ještě. Navíc to má kameru za sklem a sleduje to jízdní pruhy. To už (zatím) ovivnit neumím.
Ještě dodám, že pokud se to rozsvítí, uloží to do záznamu a jde to zpětně vyvolat , navíc to nejde smazat.....Účel Ti je asi jasný....
Stáhnul jsem Ti z návodu k obsluze v češtině, kdy a jak to funguje, tak se s tím nějak poper.
Pokyny k asistentu sledování bdělosti
Upozornění
V následujících situacích může být funkce asistenta sledování bdělosti omezená nebo nemusí být k dispozici:
při špatné viditelnosti, např. kvůli nedostatečnému osvětlení vozovky nebo při sněžení, dešti, mlze, husté vodní tříšti
při znečistění, zamlžení nebo poškození čelního okna v oblasti kamery
při zakrytí čelního okna v oblasti kamery, např. vadným stěračem nebo nálepkou
při často neexistujících nebo několika nejednoznačných označeních jízdního pruhu pro jeden jízdní pruh, např. v oblasti stavenišť
při ojetých, tmavých nebo zakrytých označeních jízdního pruhu, např. kvůli znečistění nebo sněhu
při častém oslnění, např. protijedoucími vozidly, přímým slunečním světlem nebo při odrazech (např. při mokré vozovce)
na klikatých silnicích
při příliš malém odstupu od vpředu jedoucího vozidla, takže často nejsou rozpoznávána označení jízdního pruhu
při omezení výhledu kamery na označení jízdního pruhu montovanými díly, např.sněhovým pluhem
po velké změně naložení při zapnutém zapalování. Po velké změně naložení proto vozidlo znovu nastartujte, aby byl asistent sledování bdělosti k dispozici bez omezení.
Zajistěte, aby bylo čelní okno v oblasti kamery vždy čisté a nezakryté Více. Z toho důvodu např. zapněte stěrače nebo odstraňte sníh a led z čelního okna.
Přehled
Asistent sledování bdělosti Vám pomáhá při dlouhých monotónních jízdách, např. po dálnicích a dálkových silnicích. Asistent sledování bdělosti je aktivní od rychlosti cca 60 km/h.
Pokud asistent sledování bdělosti rozpozná typické příznaky únavy nebo narůstající nepozornost řidiče, navrhne přestávku. K varování asistenta sledování bdělosti dochází nezávisle na zákonem předepsaných časech řízení a odpočinku nebo na funkcích digitálního tachografu.
Funkce a podmínky pro zapnutí
Asistent sledování bdělosti vyhodnocuje Vaši únavu a narůstající nepozornost s ohledem na následující kritéria:
individuální způsob jízdy, např. udržování vozidla v jízdním pruhu, způsob řízení
jízdní podmínky, např. doba jízdy
V následujících situacích je asistent sledování bdělosti funkční pouze omezeně a varování neproběhne vůbec nebo proběhne se zpožděním:
pokud pojedete převážně pomaleji než 60 km/h
při neexistujících nebo při špatně rozpoznatelných označeních jízdního pruhu
na klikatých silnicích
Pokud asistent sledování bdělosti rozpozná typické příznaky únavy nebo narůstající nepozornost řidiče, proběhnou následující kroky:
Zazní výstražný tón.
Ve sdruženém přístroji se zobrazí okno událostí s hlášením Asistent sledování bdělosti: chcete přestávku?.
Asistent jízdy v pruzích se opět automaticky zapne.
Při delších jízdách dělejte včasné a pravidelné přestávky. Pokud neuděláte žádnou přestávku, může Vás asistent sledování bdělosti znovu varovat nejdříve po 15 minutách. Při vypnutí vozidla nebo delším odstavení vozidla asistent sledování bdělosti vynuluje vyhodnocení.
Re: Actros MP5 (2019- )
to 153: Dík za vysvětlení, nebo objasnění.
Právě že jsem to zkoušel, a nikdy se mi to nepodařilo. Vždy se to rozsvítí, při úplně nepochopitelné jízdě, teda když si myslím, že je to naprosto O.K. Zkoušel jsem jezdit od čáry k čáře,(od rozvučení asistenta vodících čar) zkoušel jsem i jako klimbat (padat hlava dost nebezpečná činnost) nebo prostě sedět a ani se nehnout (včetně rukou na volantu a nohou na pedálech) Hledal jsem zda tam někde není zašitá kamerka a nic.
A právě že třeba na rovné dálnici sedím a čumím "do blba" že když se "probudím" tak koukám, kde to vůbec jsem a NIC. A potom na "okresce" kde člověk musí koukat se to rozsvítí.
Ale ještě jednou dík za objasnění.
Právě že jsem to zkoušel, a nikdy se mi to nepodařilo. Vždy se to rozsvítí, při úplně nepochopitelné jízdě, teda když si myslím, že je to naprosto O.K. Zkoušel jsem jezdit od čáry k čáře,(od rozvučení asistenta vodících čar) zkoušel jsem i jako klimbat (padat hlava dost nebezpečná činnost) nebo prostě sedět a ani se nehnout (včetně rukou na volantu a nohou na pedálech) Hledal jsem zda tam někde není zašitá kamerka a nic.
A právě že třeba na rovné dálnici sedím a čumím "do blba" že když se "probudím" tak koukám, kde to vůbec jsem a NIC. A potom na "okresce" kde člověk musí koukat se to rozsvítí.
Ale ještě jednou dík za objasnění.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
Re: Actros MP5 (2019- )
to 153: Mohu se zeptat, z čeho jste čerpal??? Já jsem pročetl chytrou knížku co jsem dostal k autu, je tam toho na straně 236 poskrovnu a spíš jsem se dočetl jak to nefunguje (nebo spíš kdy).
Jinak jsem to zkoušel, podle vašeho návodu, prostě hrát unaveného a hlavně na dálnici a nic. A hned v pondělí když jsem vyrazil a já se kochal jarní krajinou to na mě vyskočilo. Tak prostě nevím jak to funguje.
Jinak jsem to zkoušel, podle vašeho návodu, prostě hrát unaveného a hlavně na dálnici a nic. A hned v pondělí když jsem vyrazil a já se kochal jarní krajinou to na mě vyskočilo. Tak prostě nevím jak to funguje.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
Re: Actros MP5 (2019- )
Mně to začalo vždy když jsem jel delší dobu cca kolem 4 hodin řízení a více . Nikdy jsem nepřišel na to podle čeho to bere. Ale byly doby že se to ukázalo i po dvou hodinách . Přestal jsem nad tím dumat . ty asistenty některé dokážou někdy pěkně potrápit.
Re: Actros MP5 (2019- )
4215
Z čeho jsem to čerpal? Prostě jsem to vytiskl v busu z elekronického návodu k obsluze. Původně jsem myslel, že to stáhnu přes USB, ale to se mně nepodařilo, tak jsem to vytiskl a doma to zkopíroval přes OCR, trochu to poopravil a dal jsem Ti to sem.
To já jsem se s tou simulací dostal dál. Vlevo nad přístrojovou deskou, u A sloupku, mám displej té 360°kamery, vlastně všech 4 kamer, a nad tím displejem je kamera, která mě snímá za jízdy. Zakryl jsem ji a bylo to. Sice mně to začalo psát poruchu: Fehlfunktion des Aufmerksamkeitsassistenten AtAs (porucha funkce asistence attention asist - to je ten asistent bdělosti) a rozsvítila se žlutá kontrolka poruchy. Později jsem zjistil, že se to zaznamenalo do poruch, tak jsem to zase odkryl a kontrolka zhasla. Ale vše ostatní i při zakrytí fungovalo, třeba hlídání jízdy v pruzích.
Z čeho jsem to čerpal? Prostě jsem to vytiskl v busu z elekronického návodu k obsluze. Původně jsem myslel, že to stáhnu přes USB, ale to se mně nepodařilo, tak jsem to vytiskl a doma to zkopíroval přes OCR, trochu to poopravil a dal jsem Ti to sem.
To já jsem se s tou simulací dostal dál. Vlevo nad přístrojovou deskou, u A sloupku, mám displej té 360°kamery, vlastně všech 4 kamer, a nad tím displejem je kamera, která mě snímá za jízdy. Zakryl jsem ji a bylo to. Sice mně to začalo psát poruchu: Fehlfunktion des Aufmerksamkeitsassistenten AtAs (porucha funkce asistence attention asist - to je ten asistent bdělosti) a rozsvítila se žlutá kontrolka poruchy. Později jsem zjistil, že se to zaznamenalo do poruch, tak jsem to zase odkryl a kontrolka zhasla. Ale vše ostatní i při zakrytí fungovalo, třeba hlídání jízdy v pruzích.
Re: Actros MP5 (2019- )
to 153: Nemyslel jsem to nějak ve zlém. Ale tak nějak jsem si to myslel, že to bude z manuálu na Bus. V autobusu to bude tedy trochu jinak, jak jsem pochopil já. Děkuji za vysvětlení, a za "inspiraci" ke zkouškám.
Ale podle reakce Mareczka nejsem sám, kdo nad tím spekuloval.
Ale podle reakce Mareczka nejsem sám, kdo nad tím spekuloval.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
Re: Actros MP5 (2019- )
Nevím do kterého vlákna ale jinak bych věděl kam stím
https://www.autoforum.cz/predstaveni/no ... m_source=w
https://www.autoforum.cz/predstaveni/no ... m_source=w
Re: Actros MP5 (2019- )
to PtrialM: No já bych to tak černě neviděl. Myslím, že své místo na slunci si to najde. Tam kde fungují převozy mezi sklady a výrobním závodem by to mohlo najít své uplatnění. Taková Škoda auto by za to mohla dostat green cenu. Když vidíš, co tam po fabrice jezdí náklaďáků, co se nejdál dostanou do Řepova. I ekonomika by rostla. Byla by potřeba 2x tolik aut, s tím, že na jednu "linku" by jedno auto jezdilo, druhé by se nabíjelo. Teď jezdí jen jedno auto. A takových převozů je.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
Re: Actros MP5 (2019- )
No já nevím kdo do toho půjde:
Zatímco Mercedes poznamenal, že model bude mít „pořizovací cenu, která je přibližně dva až dvaapůlkrát vyšší než ekvivalent nafty“, uvedl, že na určitých trzích by mohl být eActros 600 dlouhodobě ziskovější. Přesné rozdělení závisí na řadě faktorů – včetně pobídek a cen energií – ale společnost poznamenala, že výhody by mohly začít během průměrné doby používání vozidla přibližně pěti let nebo po ujetí přibližně 600 000 km.
Zatímco Mercedes poznamenal, že model bude mít „pořizovací cenu, která je přibližně dva až dvaapůlkrát vyšší než ekvivalent nafty“, uvedl, že na určitých trzích by mohl být eActros 600 dlouhodobě ziskovější. Přesné rozdělení závisí na řadě faktorů – včetně pobídek a cen energií – ale společnost poznamenala, že výhody by mohly začít během průměrné doby používání vozidla přibližně pěti let nebo po ujetí přibližně 600 000 km.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů