Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Tatra 815 4x4,6x6 NTH - Diamoil opravy, dotazy, foto, video
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
Re: Tatra 815 4x4,6x6 NTH - Diamoil opravy, dotazy, foto, video
Motor ide pekne a krásne počuť turbo zvuk , ja mam tatru 815 V12 bi turbo a mam problém. Nejde mi proste do výkonu. Po naštartovaní motor nabehne krásne ako má, ešte do konca asi prvých 5 sekúnd je ostrý na plyn a potom úplne stlmí a je taký omnoho menej agresívny na plyn, nerozumiem tomu.
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Tatra 815 4x4,6x6 NTH - Diamoil opravy, dotazy, foto, video
JancimMp13 - ahoj, máš sz.
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
Re: Tatra 815 4x4,6x6 NTH - Diamoil opravy, dotazy, foto, video
Jasan máš malou maximální dávku paliva . Než naběhne tlak mazání který přetlačí pružinku v automatickém přidavači paliva tak Ti motor jde dobře jakmile jde normální dávka je to málo, budeš mu muset přidat.
-
- Příspěvky: 56
- Registrován: pon pro 05, 2016 10:35 pm
- Bydliště: North-West Germany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tatra 815 4x4,6x6 NTH - Diamoil opravy, dotazy, foto, video
Ahoj Peter,
I hope it is ok if I join you thread to add a 4x4?
It's been a few years, but when I was driving West Africa in 2015 I was so shaken by the bad roads that I decided to change my Magirus Deutz Truck with something that has a better chassis: Tatra.
Then I found an offer for an Diamoil so we drove to Czech Republic and bought it. Bad condition, but 4x4, big Engine, fast axles - I could not resist.
Ahoj Peter,
doufám, že je v pořádku, pokud se k vám přidám vlákno přidat 4x4?
Je to už několik let, ale když jsem v roce 2015 řídil západní Afriku, byl jsem otřesen špatnými cestami, že jsem se rozhodl změnit svůj vůz Magirus Deutz Truck s něčím, co má lepší podvozek: Tatra.
Pak jsem našel nabídku na Diamoila, tak jsme jeli do České republiky a koupili jsme ji. Špatný stav, ale 4x4, velký motor, rychlé nápravy - nemohl jsem odolat.
Transport from Karlsbad was not so easy, most pneumatic hoses were broken, we got a stuck piston after a few kilometers and somewhere in Bavaria we sunk.
Transport z Karlových Varů nebyl tak snadný, většina pneumatických hadic byla rozbita, po několika kilometrech jsme uvízli pístem a někde v Bavorsku jsme potopili.
But we made it to West Germany.
Then I spend a lot of time repairing everything that's broken: engine, pneumatic system and much more. (Thank you, truck forum for helping:http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... 14&t=17469)
I maybe learned what it takes to get an old tatra without oil leaks. Ol oil hoses new:
Ale dostali jsme se do západního Německa.
Pak trávím spoustu času opravou všeho, co je rozbité: motor, pneumatický systém a mnohem více. (Děkuji, fórum pro nákladní vozidla za pomoc: http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... 14&t=17469)
Strange "knock" from engine / Podivné klepání z motoru:
Možná jsem se dozvěděl, co to znamená získat starou tatru bez úniku oleje. Hadice na olej Ol nové:
Old pneumatics / Stará pneumatika:
New pneumatics / Nová pneumatika:
Cardan / Kardan:
Gearbox-Pneumatics / Převodovka-pneumatika:
Rear axle / Zadní náprava:
Electrics / Elektrika:
Rear side / Zadní strana:
Clutch and crankshaft gasket / Těsnění spojky a klikového hřídele:
More pneumatics / Více pneumatik:
Cabin steps / Schody do kabiny:
Brake valve / Brzdový ventil:
New rims and tires 14.00R20 / Nové ráfky a pneumatiky 14.00R20:
Engine brake / Brzda motoru:
And finally I could present the overhauled Tatra Diamoil to TÜV to get it road legal in Germany:
Nakonec jsem mohl TÜV představit přepracovanou Tatra Diamoil, aby se to v Německu stalo legálním:
I'm very happy: it's a badass truck, fast, powerful and silent. It runs 90@1550rpm and uses 27,3l diesel on 100km, quite ok for 19.000ccm V12.
Jsem velmi šťastný: je to mocný náklaďák, rychlý, výkonný a tichý. Běží na 90 @ 1550 ot / min a používá 27,3 l nafty na 100 km, docela dobře pro 19 000 ccm V12.
To be continued.../Pokračování příště...
Felix
I hope it is ok if I join you thread to add a 4x4?
It's been a few years, but when I was driving West Africa in 2015 I was so shaken by the bad roads that I decided to change my Magirus Deutz Truck with something that has a better chassis: Tatra.
Then I found an offer for an Diamoil so we drove to Czech Republic and bought it. Bad condition, but 4x4, big Engine, fast axles - I could not resist.
Ahoj Peter,
doufám, že je v pořádku, pokud se k vám přidám vlákno přidat 4x4?
Je to už několik let, ale když jsem v roce 2015 řídil západní Afriku, byl jsem otřesen špatnými cestami, že jsem se rozhodl změnit svůj vůz Magirus Deutz Truck s něčím, co má lepší podvozek: Tatra.
Pak jsem našel nabídku na Diamoila, tak jsme jeli do České republiky a koupili jsme ji. Špatný stav, ale 4x4, velký motor, rychlé nápravy - nemohl jsem odolat.
Transport from Karlsbad was not so easy, most pneumatic hoses were broken, we got a stuck piston after a few kilometers and somewhere in Bavaria we sunk.
Transport z Karlových Varů nebyl tak snadný, většina pneumatických hadic byla rozbita, po několika kilometrech jsme uvízli pístem a někde v Bavorsku jsme potopili.
But we made it to West Germany.
Then I spend a lot of time repairing everything that's broken: engine, pneumatic system and much more. (Thank you, truck forum for helping:http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... 14&t=17469)
I maybe learned what it takes to get an old tatra without oil leaks. Ol oil hoses new:
Ale dostali jsme se do západního Německa.
Pak trávím spoustu času opravou všeho, co je rozbité: motor, pneumatický systém a mnohem více. (Děkuji, fórum pro nákladní vozidla za pomoc: http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... 14&t=17469)
Strange "knock" from engine / Podivné klepání z motoru:
Možná jsem se dozvěděl, co to znamená získat starou tatru bez úniku oleje. Hadice na olej Ol nové:
Old pneumatics / Stará pneumatika:
New pneumatics / Nová pneumatika:
Cardan / Kardan:
Gearbox-Pneumatics / Převodovka-pneumatika:
Rear axle / Zadní náprava:
Electrics / Elektrika:
Rear side / Zadní strana:
Clutch and crankshaft gasket / Těsnění spojky a klikového hřídele:
More pneumatics / Více pneumatik:
Cabin steps / Schody do kabiny:
Brake valve / Brzdový ventil:
New rims and tires 14.00R20 / Nové ráfky a pneumatiky 14.00R20:
Engine brake / Brzda motoru:
And finally I could present the overhauled Tatra Diamoil to TÜV to get it road legal in Germany:
Nakonec jsem mohl TÜV představit přepracovanou Tatra Diamoil, aby se to v Německu stalo legálním:
I'm very happy: it's a badass truck, fast, powerful and silent. It runs 90@1550rpm and uses 27,3l diesel on 100km, quite ok for 19.000ccm V12.
Jsem velmi šťastný: je to mocný náklaďák, rychlý, výkonný a tichý. Běží na 90 @ 1550 ot / min a používá 27,3 l nafty na 100 km, docela dobře pro 19 000 ccm V12.
To be continued.../Pokračování příště...
Felix
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Tatra 815 4x4,6x6 NTH - Diamoil opravy, dotazy, foto, video
Ahoj Felix.
Sehr schone arbeit, gratuliere Ich kenne diese Tatra Kipper. Jetzt won dem erste bilder. Du hast es bei Ján gekauft. Er hat sie in Sokolov gekauft. Wolte die auch kaufen, aber du warst schneller In jahr cca 2005 war das noch eine zugmaschine, dann ist ungebaut an ein kipper. Wieleicht finde ich noch original bilder won deine Tatra. Muss nachsauen in mein PC. Schon das die Tatra geht in guten handen Der werbrauch won diesel, das ist leer oder mit woll ladung. Die 4x4 soll weniger essen, meine 6x6 mit tieflader und geladen mit 13t nimt soo cca 30liter. Jetzt habe ich ein traktorbager transportiert 27km dan abladen und 28km leer zuruck und hat nur ganz wenig diesel genomen. Ist wahr das ich habe viel motorbremse genutzt, und auch die geschwindicheit war ganz konstant, zuerst 80, dan 60 an bundestrasse , und schalten nur zwischen kleine und grosse 5gang. Hast du schon die top speed probiert?
Viele grusse an dich
Sehr schone arbeit, gratuliere Ich kenne diese Tatra Kipper. Jetzt won dem erste bilder. Du hast es bei Ján gekauft. Er hat sie in Sokolov gekauft. Wolte die auch kaufen, aber du warst schneller In jahr cca 2005 war das noch eine zugmaschine, dann ist ungebaut an ein kipper. Wieleicht finde ich noch original bilder won deine Tatra. Muss nachsauen in mein PC. Schon das die Tatra geht in guten handen Der werbrauch won diesel, das ist leer oder mit woll ladung. Die 4x4 soll weniger essen, meine 6x6 mit tieflader und geladen mit 13t nimt soo cca 30liter. Jetzt habe ich ein traktorbager transportiert 27km dan abladen und 28km leer zuruck und hat nur ganz wenig diesel genomen. Ist wahr das ich habe viel motorbremse genutzt, und auch die geschwindicheit war ganz konstant, zuerst 80, dan 60 an bundestrasse , und schalten nur zwischen kleine und grosse 5gang. Hast du schon die top speed probiert?
Viele grusse an dich
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
-
- Příspěvky: 56
- Registrován: pon pro 05, 2016 10:35 pm
- Bydliště: North-West Germany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tatra 815 4x4,6x6 NTH - Diamoil opravy, dotazy, foto, video
Ahoj Peter,
lustig, dass du das Auto kennst, Diamoil ist schon etwas spezielles. Es ist richtig: der Tatra ist war früher einmal für eine Spedition in Sokolov angemeldet. Ich habe ihn zwar von einem Deutschen gekauft, ich glaube aber, dass der noch bei Jan gestanden hat, als wir den abgeholt haben.
Man kann auch sehen, dass es früher einmal eine Sattelzugmaschine gewesen ist, z.B. gibt es direkt hinter dem Fahrerhaus eine ABS-Anhänger-Steckdose. Auch auf dem Rahmen sind Löcher zu sehen, an denen die Sattelplatte angeschraubt gewesen ist. Es muss auch einmal 4 Tanks gegeben haben, statt nur einem.
Mit dem Motor bin ich mir nicht ganz sicher, ob er ganz in Ordnung ist: Er raucht sehr stark beim Kaltstart und wenn er nur 20s läuft, ist ein Turbo kalt und der andere warm. Ich habe damals nur auf einer Seite 5 Kolben+Zylinder getauscht (auf der Seite ist der Turbo nach 20s wam), die anderen 7 Zylinder sind die alten und haben nur neue Kolbenringe bekommen. (Auf der Seite bleibt der Turbo nach 20s kalt) Ich denke die alten Zylinder mit den neuen Kolbenringen haben wenig Kompression, deswegen der starke Rauch beim Kaltstart und vielleicht auch ein etwas zu hoher Verbrauch. Inzwischen denke ich, dass ich die Alten Kolbenringe besser hätte drin lassen sollen. Oder am besten gleich Kolben und Zylinder austauschen. Ich muss einmal die Kompression messen, dann weiß ich mehr. Zylinder tauschen ist bei einem TATRA 815 ja schnell gemacht.
Vielleicht ist der Einspritzzeitpunkt auch etwas zu spät, habe das auch noch nicht gemessen.
Egal, der Tatra fährt, alles andere kommt später. Und 27l/100km sind weniger, als ein MAN KAT 4x4, das ist das wichtigste!
Luftgekühlte Grüße,
Felix
Ahoj Peter,
legrační, že znáš auto, Diamoil je něco zvláštního. Je pravda, že Tatra byla kdysi zaregistrována pro spediční agenturu v Sokolově. Koupil jsem si to od Němce, ale myslím, že byl stále s Janem, když jsme ho zvedli.
Můžete také vidět, že to byla tahač, např. přímo za kabinou je zásuvka přívěsu ABS. Na rámu jsou také otvory, ke kterým byla sedlová deska přišroubována. Musí existovat 4 tanky místo jednoho.
S motorem si nejsem úplně jistý, zda je to v pořádku: kouří velmi silně při studeném startu a pokud běží pouze 20 s, jedno turbo je studené a druhé teplé. V té době jsem vyměnil pouze 5 pístů + válce na jedné straně (turbo je wam po 20 s na straně), dalších 7 válců jsou ty staré a získaly pouze nové pístní kroužky. (Na straně turbo zůstává po 20s chladno) Myslím, že staré válce s novými pístními kroužky mají malou kompresi, což je důvod, proč silný kouř při rozjíždění za studena a možná i příliš vysoká spotřeba. Teď si myslím, že bych tam měl nechat staré pístní kroužky lépe. Nebo je nejlepší vyměnit píst a válec ihned. Musím měřit kompresi jednou, pak vím víc. Výměna válců je rychlá s TATRA 815.
Možná je doba injekce příliš pozdě, zatím jsem ji neměřila.
Bez ohledu na Tatry, všechno ostatní přijde později. A 27 l / 100 km je méně než MAN KAT 4x4, to je nejdůležitější věc!
Vzduchem chlazené pozdravy,
Felix
lustig, dass du das Auto kennst, Diamoil ist schon etwas spezielles. Es ist richtig: der Tatra ist war früher einmal für eine Spedition in Sokolov angemeldet. Ich habe ihn zwar von einem Deutschen gekauft, ich glaube aber, dass der noch bei Jan gestanden hat, als wir den abgeholt haben.
Man kann auch sehen, dass es früher einmal eine Sattelzugmaschine gewesen ist, z.B. gibt es direkt hinter dem Fahrerhaus eine ABS-Anhänger-Steckdose. Auch auf dem Rahmen sind Löcher zu sehen, an denen die Sattelplatte angeschraubt gewesen ist. Es muss auch einmal 4 Tanks gegeben haben, statt nur einem.
Mit dem Motor bin ich mir nicht ganz sicher, ob er ganz in Ordnung ist: Er raucht sehr stark beim Kaltstart und wenn er nur 20s läuft, ist ein Turbo kalt und der andere warm. Ich habe damals nur auf einer Seite 5 Kolben+Zylinder getauscht (auf der Seite ist der Turbo nach 20s wam), die anderen 7 Zylinder sind die alten und haben nur neue Kolbenringe bekommen. (Auf der Seite bleibt der Turbo nach 20s kalt) Ich denke die alten Zylinder mit den neuen Kolbenringen haben wenig Kompression, deswegen der starke Rauch beim Kaltstart und vielleicht auch ein etwas zu hoher Verbrauch. Inzwischen denke ich, dass ich die Alten Kolbenringe besser hätte drin lassen sollen. Oder am besten gleich Kolben und Zylinder austauschen. Ich muss einmal die Kompression messen, dann weiß ich mehr. Zylinder tauschen ist bei einem TATRA 815 ja schnell gemacht.
Vielleicht ist der Einspritzzeitpunkt auch etwas zu spät, habe das auch noch nicht gemessen.
Egal, der Tatra fährt, alles andere kommt später. Und 27l/100km sind weniger, als ein MAN KAT 4x4, das ist das wichtigste!
Luftgekühlte Grüße,
Felix
Ahoj Peter,
legrační, že znáš auto, Diamoil je něco zvláštního. Je pravda, že Tatra byla kdysi zaregistrována pro spediční agenturu v Sokolově. Koupil jsem si to od Němce, ale myslím, že byl stále s Janem, když jsme ho zvedli.
Můžete také vidět, že to byla tahač, např. přímo za kabinou je zásuvka přívěsu ABS. Na rámu jsou také otvory, ke kterým byla sedlová deska přišroubována. Musí existovat 4 tanky místo jednoho.
S motorem si nejsem úplně jistý, zda je to v pořádku: kouří velmi silně při studeném startu a pokud běží pouze 20 s, jedno turbo je studené a druhé teplé. V té době jsem vyměnil pouze 5 pístů + válce na jedné straně (turbo je wam po 20 s na straně), dalších 7 válců jsou ty staré a získaly pouze nové pístní kroužky. (Na straně turbo zůstává po 20s chladno) Myslím, že staré válce s novými pístními kroužky mají malou kompresi, což je důvod, proč silný kouř při rozjíždění za studena a možná i příliš vysoká spotřeba. Teď si myslím, že bych tam měl nechat staré pístní kroužky lépe. Nebo je nejlepší vyměnit píst a válec ihned. Musím měřit kompresi jednou, pak vím víc. Výměna válců je rychlá s TATRA 815.
Možná je doba injekce příliš pozdě, zatím jsem ji neměřila.
Bez ohledu na Tatry, všechno ostatní přijde později. A 27 l / 100 km je méně než MAN KAT 4x4, to je nejdůležitější věc!
Vzduchem chlazené pozdravy,
Felix
-
- Příspěvky: 56
- Registrován: pon pro 05, 2016 10:35 pm
- Bydliště: North-West Germany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tatra 815 4x4,6x6 NTH - Diamoil opravy, dotazy, foto, video
Ach ja, bin ein Hühnchen, habe mich noch nicht getraut, die Höchstgeschwindigkeit zu fahren. Ich befürchte auch, dass ich dafür einen anderen Tachograph benötige, 125km/h werden nicht ausreichen...
Ach ano, jsem kuře, ještě se neodvážili řídit nejvyšší rychlost. Také se obávám, že k tomu potřebuji další tachograf, 125 km / h nestačí ...
Ach ano, jsem kuře, ještě se neodvážili řídit nejvyšší rychlost. Také se obávám, že k tomu potřebuji další tachograf, 125 km / h nestačí ...
-
- Příspěvky: 56
- Registrován: pon pro 05, 2016 10:35 pm
- Bydliště: North-West Germany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tatra 815 4x4,6x6 NTH - Diamoil opravy, dotazy, foto, video
Ahoj,
mezitím se toho stalo hodně: sedadlo z Citroënu Berlingo nainstalované tak, aby mohlo jet více než jeden cestující:
in der Zwischenzeit ist viel passiert: eine Sitzbank aus einem Citroën Berlingo eingebaut, damit mehr als ein Beifahrer mitfahren kann:
A musela se opravit přední náprava. Bohužel byly namontovány hnací hřídele bez otvoru pro systém kontroly tlaku v pneumatikách. Poslal jsem tedy hřídele do firmy, která umí vyvrtat dlouhé tenké otvory a vyfrézoval do středu pavouka otvor pro vzduchové vedení. K připojení mazacích otvorů jsem použil vnitřní kroužek levného čínského kuličkového ložiska:
Und die Vorderachse musste repariert werden. Leider waren Antriebswellen ohne die Bohrung für die Reifendruckregelanlage eingebaut. Deswegen habe ich die Wellen zu einer Firma gesendet, die lange, dünne Bohrungen anfertigen kann und in der Mitte des Gelenkkreuz ein Loch für die Luftleitung gefräst. Zur Verbindung der Schmierbohrungen habe ich den Innenring eines billigen, chinesischen Kugellagers verwendet:
Nyní je přední náprava v pořádku, malý revizor má radost!
Jetzt ist die Vorderachse in Ordnung, der kleine Inspektor ist zufrieden!
Vzduchem chlazené pozdravy
Felix
mezitím se toho stalo hodně: sedadlo z Citroënu Berlingo nainstalované tak, aby mohlo jet více než jeden cestující:
in der Zwischenzeit ist viel passiert: eine Sitzbank aus einem Citroën Berlingo eingebaut, damit mehr als ein Beifahrer mitfahren kann:
A musela se opravit přední náprava. Bohužel byly namontovány hnací hřídele bez otvoru pro systém kontroly tlaku v pneumatikách. Poslal jsem tedy hřídele do firmy, která umí vyvrtat dlouhé tenké otvory a vyfrézoval do středu pavouka otvor pro vzduchové vedení. K připojení mazacích otvorů jsem použil vnitřní kroužek levného čínského kuličkového ložiska:
Und die Vorderachse musste repariert werden. Leider waren Antriebswellen ohne die Bohrung für die Reifendruckregelanlage eingebaut. Deswegen habe ich die Wellen zu einer Firma gesendet, die lange, dünne Bohrungen anfertigen kann und in der Mitte des Gelenkkreuz ein Loch für die Luftleitung gefräst. Zur Verbindung der Schmierbohrungen habe ich den Innenring eines billigen, chinesischen Kugellagers verwendet:
Nyní je přední náprava v pořádku, malý revizor má radost!
Jetzt ist die Vorderachse in Ordnung, der kleine Inspektor ist zufrieden!
Vzduchem chlazené pozdravy
Felix
-
- Příspěvky: 56
- Registrován: pon pro 05, 2016 10:35 pm
- Bydliště: North-West Germany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tatra 815 4x4,6x6 NTH - Diamoil opravy, dotazy, foto, video
Ahoj,
po opravě nápravy zkušební jízda k moři, vše v pořádku!
nach der Reparatur der Achse erst einmal ein Probefahrt ans Meer, alles läuft gut!
Ale během testovací jízdy mi chyběla širokoúhlá zrcátka:
Aber bei der Probefahrt haben mir Weitwinkel-Spiegel gefehlt:
Dalším krokem je příprava rámu pro skříňovou nástavbu. Nový kus rámu vyřezaný z plechu:
Als nächstes soll der Rahmen für einen Kofferaufbau vorbereitet werden. Ein neues Stück Rahmen aus einem Blech geschnitten:
A svařeno.
Und verschweißt.
Poté seřízněte vazníky pro sklápěčku:
Dann die Traversen für den Kipper herunter geschnitten:
A na tatru přivařil nový konec rámu.
Und das neue Rahmenende an den Tatra geschweißt.
A všechny ostatní komponenty a také nová elektrika namontovaná:
Und alle anderen Komponenten sowie neue Elektrik montiert:
A nová testovací jízda:
Und eine neue Probefahrt:
Vzduchem chlazené pozdravy
Felix
po opravě nápravy zkušební jízda k moři, vše v pořádku!
nach der Reparatur der Achse erst einmal ein Probefahrt ans Meer, alles läuft gut!
Ale během testovací jízdy mi chyběla širokoúhlá zrcátka:
Aber bei der Probefahrt haben mir Weitwinkel-Spiegel gefehlt:
Dalším krokem je příprava rámu pro skříňovou nástavbu. Nový kus rámu vyřezaný z plechu:
Als nächstes soll der Rahmen für einen Kofferaufbau vorbereitet werden. Ein neues Stück Rahmen aus einem Blech geschnitten:
A svařeno.
Und verschweißt.
Poté seřízněte vazníky pro sklápěčku:
Dann die Traversen für den Kipper herunter geschnitten:
A na tatru přivařil nový konec rámu.
Und das neue Rahmenende an den Tatra geschweißt.
A všechny ostatní komponenty a také nová elektrika namontovaná:
Und alle anderen Komponenten sowie neue Elektrik montiert:
A nová testovací jízda:
Und eine neue Probefahrt:
Vzduchem chlazené pozdravy
Felix
-
- Příspěvky: 201
- Registrován: úte led 14, 2020 5:55 pm
-
- Příspěvky: 457
- Registrován: pon říj 30, 2017 8:49 pm
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Tatra 815 4x4,6x6 NTH - Diamoil opravy, dotazy, foto, video
Rasťo - to nieje Diamka, ale eurovka tahac, pocitam 225 alebo 250kw
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti