Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Re: ADR
sof
Nejsem bezpečnostní poradce ADR, tak to ověř u svého zaměstnavatele (bezpečnostního poradce).
Kopíruji Ti to z české verze Evropské dohody o mezinárodní silniční přepravě nebezpečných věcí platné od roku 2023.
"Vícekomorový cisternový kontejner nebo vícekomorová přemístitelná cisterna, kterými se přepravují
dvě nebo více nebezpečných látek, musí být opatřeny příslušnými velkými bezpečnostními značkami
na obou bočních stranách příslušných komor a na obou koncích velkou bezpečnostní značkou
každého vzoru, jímž jsou opatřeny jednotlivé komory na bocích. V případě, že všechny komory musí
být označeny stejnými velkými bezpečnostními značkami, tyto velké bezpečnostní značky mohou být
umístěny pouze jednou po obou stranách a na obou koncích cisternového kontejneru nebo
přemístitelné cisterny."
"Na cisternových kontejnerech a přemístitelných cisternách smějí být tabulky s identifikačními čísly nahrazeny samolepící fólií, nátěrem nebo jiným rovnoceným prostředkem. Podmínkou je, že použitý materiál bude odolný proti nepříznivým povětrnostním podmínkám a že zaručí trvalé označení. V tomto případě nemusí být zajištěna čitelnost po patnáctiminutovém přímém působení ohně."
Jeví se mi to jako klasické označování cisterny.......
Dávám Ti to sem v češtině, ale v případě potřeby to sem mohu dát i v angilčtině nebo němčině.
Nejsem bezpečnostní poradce ADR, tak to ověř u svého zaměstnavatele (bezpečnostního poradce).
Kopíruji Ti to z české verze Evropské dohody o mezinárodní silniční přepravě nebezpečných věcí platné od roku 2023.
"Vícekomorový cisternový kontejner nebo vícekomorová přemístitelná cisterna, kterými se přepravují
dvě nebo více nebezpečných látek, musí být opatřeny příslušnými velkými bezpečnostními značkami
na obou bočních stranách příslušných komor a na obou koncích velkou bezpečnostní značkou
každého vzoru, jímž jsou opatřeny jednotlivé komory na bocích. V případě, že všechny komory musí
být označeny stejnými velkými bezpečnostními značkami, tyto velké bezpečnostní značky mohou být
umístěny pouze jednou po obou stranách a na obou koncích cisternového kontejneru nebo
přemístitelné cisterny."
"Na cisternových kontejnerech a přemístitelných cisternách smějí být tabulky s identifikačními čísly nahrazeny samolepící fólií, nátěrem nebo jiným rovnoceným prostředkem. Podmínkou je, že použitý materiál bude odolný proti nepříznivým povětrnostním podmínkám a že zaručí trvalé označení. V tomto případě nemusí být zajištěna čitelnost po patnáctiminutovém přímém působení ohně."
Jeví se mi to jako klasické označování cisterny.......
Dávám Ti to sem v češtině, ale v případě potřeby to sem mohu dát i v angilčtině nebo němčině.
Re: ADR
Chápu Tě.....
Celou tu dohodu sem dát nemohu, má to asi 1400 stránek. Vytáhl jsem Ti jen to podstatné.
Já tedy nevidím problém, že kontejner nemá plochu na nalepení bezpečnostních značek a identifikační tabulky. Nalepil bych to prostě na tu komoru.
Ale můj názor není podstatný, poslední slovo by měl mít bezpečnostní poradce a ani to samozřejmě není zárukou, že to třeba v Německu projde kontrolou, pokud Tě zastaví BALM.
Celou tu dohodu sem dát nemohu, má to asi 1400 stránek. Vytáhl jsem Ti jen to podstatné.
Já tedy nevidím problém, že kontejner nemá plochu na nalepení bezpečnostních značek a identifikační tabulky. Nalepil bych to prostě na tu komoru.
Ale můj názor není podstatný, poslední slovo by měl mít bezpečnostní poradce a ani to samozřejmě není zárukou, že to třeba v Německu projde kontrolou, pokud Tě zastaví BALM.
Re: ADR
hele na co věříš je tvoje věc. já věřím na výsledek. oni netvrdí, že to udělají všichni, ale že pokud to do tebe nenalejou za to školení a ty neuděláš zkoušku, tak ti vrátěj komplet peníze za školení. to podle mě za pokus stojí, když tě to nic nestojí. a nevím proč porovnáváš systém zkoušek v SK a CZ, když každý stát to má úplně jinak. a ono je asi důvod, proč jezdí tolik slováků dělat školení i zkoušky k námsof píše: ↑pát lis 10, 2023 6:56 pmMoja skúsenosť je iná, neverím na ADR školenie ktoré urobia všetci. Mám za sebou tri školenia, jeden krát začiatočník a dva krát obnovenie. Vždy to bolo rovnaké, z asi 20-30 šoférov 5-8 šoférov záverečný test nespravilo. Test má 50 otázok, každá za jeden bod. Minimum bodov v teste je 43. Sedem otázok môžte mať zle. Na poslednom školení som dával pri čítaní výsledkov pozor, viac šoférov malo len 35-38 dobrých odpovedí a to je podla mňa dosť veľká neznalosť.
Školenie robím vždy u rovnakej firmi, vždy rovnaké školitelky a školitel. Berú to podstivo, snažia sa šoférov naučiť. Vyučovacie hodiny sa neskracujú, neojebávajú to. V záverečnom teste sa nepomáha, občas (výnimočne) školitelka nejakému šoférovi, ktorému to dlho trvalo pri otázke pomohla, ale toho je minimum.
ADR je zložitá vec, zvládnuť test nieje jednoduché. V praxi sa stretávam so šoférmi- svojimi kolegami, ktorý ADR preukaz majú, ale zároveň majú veľké nedostatky a neznalosti ADR problematiky. Často sa až čudujem ako mohli preukaz získať.
---------------------
Nedávno ma kontrolovali bagúni. Nemal som písomné pokyny, zabudol som ich doma. Zistil som to pred nakládkou a už bolo neskoro niečo riešiť. Mám veľký tablet, písomné pokyny mám aj v ňom a tak som bagúňovi ukázal ADR pokyny v tablete s vysvetlením, že papierové som zabudol doma. Bagúň vravel že je to problém, musím mať papierové pokyny.
Ďaľšia závada bola hasičáky. Boli v poriadku, s plombou, tlakom a certifikačným štítkom, ale tak hrdzavé, že z nich odpadávala farba. Môj zamestnávatel to robí tak, že po skončení dvojročnej platnosti mechanik v dielni prelepí nový štítok a "revízia" je hotová. Za dva roky zas atď.. Keď ide staré auto preč, hasičáky z neho vezmú a dajú do nového. Keď na hasičákoch vydrží tlak a plomba, nakoniec zdrdzavejú. Keď má auto "štastie" na šoférov čo na kontrolu serú, hasičáky budú v stave ako na fotke. Ja som to nemohol ovplyvniť, prevzal som auto na ceste.
Ešte jednu závadu som mal, nesprávne upevnený kýbel so sorbentom a pokrývkou na kanál. To som vyriešil na mieste, dal som ho do kabíny. Kontrola bagúňov trvala 1hod a 5 min. Čmuchali okolo auta, pátrali v dokladoch, kartu nesťahovali, ani tachograf. Možno ho skontrolovali na dialku.
Nakoniec ma pustili bez pokuty, len s napomenutím. Navyše my venovali vytlačené slovenské písomné pokyny. Po príchode na firmu som hasičáky vymenil za nové.
Re: ADR
V tom třikomorovém kontejneru jsi vezl více produktů.? Je víc způsobů jak ho označit. Jde i o to jestli s ním jedeš jen po cestě, nebo jde na loď. Hlavně, za označení odpovídá odesílatel. V takové basf ludvigshafen na ty samolepky ani nemáš šahat. Označí nakladač.
Re: ADR
Tak si to shrneme ne? Povyšuješ se tady nad ostatní, dokážeš dávat rady, přitom to vypadá, že navzdory tomu super slovenského školení v ADR plaveš sám. Na tom školení kde jsem byl nám vysvětlovali třeba i značení vícekomorových cisteren či zjednodušené značení. Trochu víc pokorysof píše: ↑čtv lis 23, 2023 8:07 pmNevedel som, že každý štát má iné skúšky. Už sa nečudujem mojim zahraničným kolegom že z ADR vedia hovno.
Na 40ton net bol článok o šoférovi ADR na ktorého nemecký skladník pri vykládke zavolal policajtov. To bol tiež šofér čo mal z ADR v hlave guláš a podľa toho jeho preprava nákladu vyzerala.
Moja nakládka trojkomorového kontajneru, naložil som to, označil ako jednokomorový, odviezol …. Ako má vyzerať správne označenie neviem, možno je “jednokomorové značenie” správne. Budem sa na to pýtať firmi ktorá ma školila. U nás to nikto nerieši, šoférov ktorí to už viezli to ani nenapadlo. Vôbec nad tým nerozmýšľali. Po naložení dvoch komôr som si uvedomil ešte jeden problém, ten môže mať horšie následky než nesprávne označenie. Keď budem poznať odpoveď od školiteľa tak to napíšem.
Re: ADR
Ahoj, nevíte někdo jaká by byla sankce pro mě a pro firmu když by mě chytili policajti v Rakousku ? Občas vozím z A do CZ (nebo opačně) ve wechselbrucku BDF mezi ostatními paletemi sběrné služby i ADR, ale souprava není označena a já na žádném školení nebyl. Včera jsem měl v CMR, že mám naloženo skoro 3 tuny nějaké ADR, vůbec nevím čeho, nerozumím tomu.
Re: ADR
V první řadě je třeba vědět jestli to byla podlimitní přeprava nebo přeprava kusů balených jako omezené množství (LQ). Nepředpokládám, že by někdo dal na sběr čisté ADR. Jaká značka byla na obalu? Barevný čtverec postavený na koso, s nějakým číslem nebo bílý čtverec na koso s černým horním a dolním rohem? Co Ti napsali do toho CMR? Pokud to byla přeprava podlimitu nebo omezeného množství, měl by jsi mít alespoň jednodenní školení podle ADR1.3 a dvoukilový hasičák. Auto značeno být nemusí. Pokuty v Rakousku neznám, ale dopoledne jsem dával do vlákna pokuty v Německu katalog německých pokut a jsou tam i pokuty za ADR, začíná to myslím na 100 € a končí v nekonečnu. V Rakousku se to příliš lišit nebude. Ale neděs se sběrné služby to vozí velice často zamíchané mezi ostatním zbožím a pokud není problém, většinou to projde. Většinou se jedná o nějakou drogerii nebo spraye. Ještě dodám, že ten kdo Ti to nakládal je povinen zkontrolovat jestli má řidič potřebné náležitosti a jestli auto vyhovuje. Dále je povinen Ti předat platné dokumenty k ADR.
Re: ADR
153 : Děkuji za odpověď. Vůbec netuším, co jsem vezl. WAB byly na rampě, zavřené a zaplombované, dokumenty na okénku, bo v kanclu se večer v Rakousku asi nemaká. Příloha k CMR v němčině o naložené ADR, váha, třída 2 myslím, mohly to být velké plechové sudy, IBC, cokoliv, to všechno se na té sběrce vozí. Nicméně, mně už je to jedno, napsal jsem šéfovi, že až bude zase v bedně ADR, tak ji vůbec nenaberu na soupravu, tak už mě tam nepošlou. A pokud ano, budu si stát za svým, už jsem starý cyp před důchodem a nemám zapotřebí takové nervy a případné problémy.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů