Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Dakarská hospoda
A co tak Kamaz to je truck se kterym se da Dakar wyhrat
Re: Dakarská hospoda
Ano souhlasím, že pro Aleše je nájem auta v současné době asi jediná smysluplná možnost. Praga má nejlepší roky za sebou, začíná narážet na nová pravidla, kdy úprava by byla dost náročná. Nové auto je nákladná věc a navíc kdo by ho postavil že...? Otázka, co je větší problém.
S českými týmy to snad už ani není o EGU. Je to prostě nezajímá.
Macíci mají rozjetý svůj marketingový program a prodej aut koncovým zákazníkům. Podle mě nemají zájem někomu pronajímat auto na Dakar - zbytečně je to bude zatěžovat technicky a materiálně. Je potřeba se soustředit na obhajobu.
Buggyra tam je to vůbec mimo. Tam je hlavně potřeba vyvíjet nějakou okatou činnost. Pronájem auta určitě nebude problém, ale jestli bude schopný vůbec odstartovat, to je věc jiná. A je to tvůj problém, můžeš jít jinam.
Takže DeRooy...? Ano v současné době a situaci asi jediná smysluplná možnost.
S českými týmy to snad už ani není o EGU. Je to prostě nezajímá.
Macíci mají rozjetý svůj marketingový program a prodej aut koncovým zákazníkům. Podle mě nemají zájem někomu pronajímat auto na Dakar - zbytečně je to bude zatěžovat technicky a materiálně. Je potřeba se soustředit na obhajobu.
Buggyra tam je to vůbec mimo. Tam je hlavně potřeba vyvíjet nějakou okatou činnost. Pronájem auta určitě nebude problém, ale jestli bude schopný vůbec odstartovat, to je věc jiná. A je to tvůj problém, můžeš jít jinam.
Takže DeRooy...? Ano v současné době a situaci asi jediná smysluplná možnost.
Filip Nikl
Re: Dakarská hospoda
No myslím, že po eskapádě Alda vs Buggyra kdy se mu neustále zasekávalo řízení, tak by měl problém do toho vlézt, aby autu věřil. No a co se týče spolehlivosti u BGR, tak to taky víme jak vypadá. Každopádně u De Rooye to loni taky nebyla žádná sláva. Ale jak píšete, moc víc možností není.
Letos je zajímavé, že Alda hodně objíždí všechny možné akce s Ladynou a vypadá, že ho to baví. To loni vůbec nebylo.
Letos je zajímavé, že Alda hodně objíždí všechny možné akce s Ladynou a vypadá, že ho to baví. To loni vůbec nebylo.
Tomáš Ďurčo
Re: Dakarská hospoda
Aleš prostě jen zjišťuje možnosti.
Potřebuje nové auto a pokud pro něho není cestou stavba svého nového (z důvodů předpisů, podpory výrobce/sponzorů, z konstrukčního hlediska....), tak jedinou možností je se zeptat jinde u konkurence. A pokud chce špičkové auto, tak jsou tu jen dvě možnosti: Iveco od Macíků nebo Iveco od deRooye.
A přiznejme si, že u Macíků nebudou mít zájem poskytnout svoji techniku (prodej nebo pronájem) někomu, kdo je pro ně největším konkurentem na Dakaru.
Takže tu je doopravdy jako jediná možnost deRooy.
Potřebuje nové auto a pokud pro něho není cestou stavba svého nového (z důvodů předpisů, podpory výrobce/sponzorů, z konstrukčního hlediska....), tak jedinou možností je se zeptat jinde u konkurence. A pokud chce špičkové auto, tak jsou tu jen dvě možnosti: Iveco od Macíků nebo Iveco od deRooye.
A přiznejme si, že u Macíků nebudou mít zájem poskytnout svoji techniku (prodej nebo pronájem) někomu, kdo je pro ně největším konkurentem na Dakaru.
Takže tu je doopravdy jako jediná možnost deRooy.
Re: Dakarská hospoda
Je skoda, ze skoncil MAN… ty auta celkem litala… a jak rikate, de rooy letos zadna slava a ono i vloni tam byly problemy. Vzdyt jedno auto vypadlo tusim hned prvni den pro zavadu s motorem…
Re: Dakarská hospoda
Budu doufat v zázrak a budu věřit, že Alda pojede z autem z frenštátských dílen. S Pragou to byly jeho nejlepší ročníky si myslím, co se do průběhu závodu týče…smolné okamžiky sice byly, ani nevzpomínat, ale jinak projev auta i týmu byla radost pohledět a sledovat
A taky už aby začali stavět pomalu 2 auta, mladej doroste co by dup … snad se tedy někdy dočkáme DUO ILT
A taky už aby začali stavět pomalu 2 auta, mladej doroste co by dup … snad se tedy někdy dočkáme DUO ILT
Re: Dakarská hospoda
Hmm bohužel zázraky se nedějí. Je to celkem utopie.
Upřímně za sebe musím řict, že mi přijde, že je Dakar v prdeli. Fandím tomu snad, co jsem začal vnímat, takže dejme tomu 30 let, povedlo se mi dostat i do centra dění a poslední dva roky mě to prostě už ani nezajímá a nebaví. Nějak se to v kamionech celý dostalo někam, kde to je trochu o ničem. Pryč je jakýkoliv dobrodružství, nebo cokoliv dojemného. Je to prostě jen o prachách a o ničem jiném. To, že česká scéna je tak snhihlý prostředí až to mlátí dveřma ani mluvit nebudu. Ono to v zahraničí nebude asi jinak, jen se to člověk nedozví.
Těžko říct, kde se stala chyba. Počátek je asi v účasti Kamazu, kde do soutěže amatérů se nacpala fabrika s neomezeným rozpočtem. Na jednu stranu posunuli technický vývoj a vlastnosti kamionů strašně vpřed, na druhou stranu vlastně zkurvili startovní pole. Aby vůbec někdo stačil, tak se enormně zvedly náklady a zesložitil vývoj techniky. Změny pravidel jako snížení objemu motorů na 13l tomu vlastně vůbec nepomohly, spíš naopak (Ony by pomohly, kdyby pořadatel přizdisráčsky necuknul před nátlakem Kamazu, když neměli motory). Výsledek je zmizení domáckých úpravců a to, že startovní pole vypadá jak IVECO - CUP. Jen si mužeme vybrat jestli od DeRooy nebo od Macíka.
Teď najednou Kamaz dva roky není a zase se začalo závodit. To je plus. Jenže rozjetý vlak se těžko zastavuje, takže náročnost se nesnížila, spíš naopak. A taky už spousta producentů techniky není, protože se na to vykašlali. Navíc se do toho začínají montovat ECO - GREEN kraviny, což toto chatrné prostředí ještě víc likviduje. Sponzoři ubývají, žádná automobilka (ze západu) do toho nevstoupí a na amatérské úrovni to dělat nejde.
Výsledek vidíme. Na jednu stranu přetechnizovaná auta, která jsou na jedno brdo, protože to všechno vymýšlí dva lidi, která se na druhou stranu sypou už i u toho DeRooye, protože není důvod to dělat pořádně. Stejně nikdo další není.
Upřímně za sebe musím řict, že mi přijde, že je Dakar v prdeli. Fandím tomu snad, co jsem začal vnímat, takže dejme tomu 30 let, povedlo se mi dostat i do centra dění a poslední dva roky mě to prostě už ani nezajímá a nebaví. Nějak se to v kamionech celý dostalo někam, kde to je trochu o ničem. Pryč je jakýkoliv dobrodružství, nebo cokoliv dojemného. Je to prostě jen o prachách a o ničem jiném. To, že česká scéna je tak snhihlý prostředí až to mlátí dveřma ani mluvit nebudu. Ono to v zahraničí nebude asi jinak, jen se to člověk nedozví.
Těžko říct, kde se stala chyba. Počátek je asi v účasti Kamazu, kde do soutěže amatérů se nacpala fabrika s neomezeným rozpočtem. Na jednu stranu posunuli technický vývoj a vlastnosti kamionů strašně vpřed, na druhou stranu vlastně zkurvili startovní pole. Aby vůbec někdo stačil, tak se enormně zvedly náklady a zesložitil vývoj techniky. Změny pravidel jako snížení objemu motorů na 13l tomu vlastně vůbec nepomohly, spíš naopak (Ony by pomohly, kdyby pořadatel přizdisráčsky necuknul před nátlakem Kamazu, když neměli motory). Výsledek je zmizení domáckých úpravců a to, že startovní pole vypadá jak IVECO - CUP. Jen si mužeme vybrat jestli od DeRooy nebo od Macíka.
Teď najednou Kamaz dva roky není a zase se začalo závodit. To je plus. Jenže rozjetý vlak se těžko zastavuje, takže náročnost se nesnížila, spíš naopak. A taky už spousta producentů techniky není, protože se na to vykašlali. Navíc se do toho začínají montovat ECO - GREEN kraviny, což toto chatrné prostředí ještě víc likviduje. Sponzoři ubývají, žádná automobilka (ze západu) do toho nevstoupí a na amatérské úrovni to dělat nejde.
Výsledek vidíme. Na jednu stranu přetechnizovaná auta, která jsou na jedno brdo, protože to všechno vymýšlí dva lidi, která se na druhou stranu sypou už i u toho DeRooye, protože není důvod to dělat pořádně. Stejně nikdo další není.
Filip Nikl
Re: Dakarská hospoda
Filipe,krásně napsáno,
z jedný besedy s Alešem,mi na přímou otázku kdyby mohl srovnat trucky se kterýma jel,
z hlediska výkonu,techniky,ovladatelnosti a jeho pocitů,tak jasně že Lady ale pak nejvíce hodnotil MANa,
jízdní vlastnosti,velká možnost nastavení a hraní si s nastavením i během jízdy,pak byli Tatry jako Pricezna a tak,
ale o Phoenixu ani slovo.
z jedný besedy s Alešem,mi na přímou otázku kdyby mohl srovnat trucky se kterýma jel,
z hlediska výkonu,techniky,ovladatelnosti a jeho pocitů,tak jasně že Lady ale pak nejvíce hodnotil MANa,
jízdní vlastnosti,velká možnost nastavení a hraní si s nastavením i během jízdy,pak byli Tatry jako Pricezna a tak,
ale o Phoenixu ani slovo.
Re: Dakarská hospoda
O Phoenixu ani slovo, ale přesto ho ovlivnil značně - po svezení s ním změnil značku tlumičů na vlastních autech...
...ale nefunkční řízení je (pochopitelně) zjevně silnějším dojmem.
...ale nefunkční řízení je (pochopitelně) zjevně silnějším dojmem.
Re: Dakarská hospoda
filip 90:
Mě to naopak začalo bavit teď co nejede Kamaz, tak je tam konečně vidět nějaká bojovnost a ne vlátí za bezedným Kamazem a každý den se to někam přelejvalo.
Celý Dakar je obrovský moloch peněz a továren. V podstatě u motorek to už jeli továrny hned skoro od prvních ročníků a stejně tak i auta.
Je možné, že v kamionech se stane to, že pojedou opravdu jen dva týmy, respektive jen jejich auta, protože soukromej tým na to jinak nebude mít peníze.
No ještě by mohl Aleš jednat s MKR. S nima ještě nejel.
Mě to naopak začalo bavit teď co nejede Kamaz, tak je tam konečně vidět nějaká bojovnost a ne vlátí za bezedným Kamazem a každý den se to někam přelejvalo.
Celý Dakar je obrovský moloch peněz a továren. V podstatě u motorek to už jeli továrny hned skoro od prvních ročníků a stejně tak i auta.
Je možné, že v kamionech se stane to, že pojedou opravdu jen dva týmy, respektive jen jejich auta, protože soukromej tým na to jinak nebude mít peníze.
No ještě by mohl Aleš jednat s MKR. S nima ještě nejel.
Tomáš Ďurčo
Re: Dakarská hospoda
Mě to trochu přestalo bavit v době, jak skončil Kolomajz. Ať je jaký je, bylo ho zábavné sledovat. No a postupem času, jak truckforum chcípá, tak klesá i můj zájem o Dakar. V době konání se samozřejmě mrknu, ale jinak...
Xtomos: pravda, sledování kamaz-free závodu je teď trochu pestřejší
Xtomos: pravda, sledování kamaz-free závodu je teď trochu pestřejší
Re: Dakarská hospoda
Tak hlavně s ohledem na loňské výsledky bych také tak veliký pesimista nebyl, ale Filipova slova chápu a vím jak to myslí… Právě proto bych byl rád, aby nám stále zůstala auta z Frenu od ILT a … alespoň za mne i v koncepci polonáprav… prostě ať je to jak chce, tak zrovna my v ČR bychom mohli být stále rádi, že jsou tady MM a i Alešova konkurence byť v úplně jiném podání … a právě to mne bavî… Příslibem je i Valtr tým … jeho řekněme premiéra za volantem s mladým Valtříkem se mi moc líbila, jeli s pokorou a bez velkohubých keců … byť součástí toho “IVECO CUPu” jak psal Filip. Hlavně ať v ILT tuhle “krizovku” se stavbou nové “TATRY” … (doufám, že Aleš tu zmiňovanou výzvu o polonápravách nikdy neopustí ) … zase nějak překlenou… Škoda Butula, ale tam bylo jasné, že na doživotí to nebude … snad se rozešli v dobrém a třeba je zase nějaká cesta spojí… Každopádně v dnešní uspěchané a přemodernizované době to prostě ani nemůže být jako v “80” tkách tak to holt je… A souhlasím, bez KAMAZu je to mnohem lepší jen ta zkurvená ekologie to bude jen komplikovat.
-
- Příspěvky: 81
- Registrován: čtv úno 09, 2012 5:48 pm
- Bydliště: jižní Morava
Re: Dakarská hospoda
no, tak to je krasavec...
Re: Dakarská hospoda
hezky auti, kdyz si zakreju masku....
NG znamena Nature Gas?
NG znamena Nature Gas?