V roce 2001 vznikla tato Tatra (co máš na obrázku), první Dakar jela v roce 2002 a v roce 2003 šla několikrát přes boudu. Protože záchrana a dovoz zpět do ČR trval dlouho a nebylo jisté, jestli vůbec půjde auto opravit byl postaven podle stejné specifikace druhý vůz – dvojče.
Havarovaná Tatra se podařila opravit a K. Loprais se rozhodl jet Dakar 2004 právě s tímto opraveným vozem (nové auto bylo nevyužito).
A právě tyto dvě tatry byly dále vyvíjeny do podoby „Princezny“ a „Uhláku“. Aleš Lopraisů pak auta využíval na střídačku.
A jak jsem psal, jedno z těchto aut je v německu (Uhlák) a druhé (Princezna) je stále u Lopraisů. Na jedné akci v létě stálo toto auto přímo vedle nové Pumy. Proto nová Puma nemůže mít nic ani s jedním z těchto vozů.
A to, že má stejnou SPZ nic neznamená (k manipulaci jedné SPZ mezi více vozy dochází u Dakarských kamionů běžně).
Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Osudy českých dakarských automobilů
msifa: Perfektně vysvětleno. Je to přesně tak, jak říkáš. Dokonce existují fotky z testování, kde byly obě Tatry s nelichotivou přezdívkou "Žabák" spolu. Někde ve starém PC je mám. Jsou i fotky obou aut, kdy jedno už mělo současnou nástavbu jako má Princezna a druhé mělo tu hranatou, co s ní Alda jel CER. I na tom je vidět, že se obě auta střídala.
Re: Osudy českých dakarských automobilů
Tak dobré zase jsem o něco chytřejší
Re: Osudy českých dakarských automobilů
Tie auta sa dali od roku 2008 rozoznat podla naraznika, mali ich rozdielne.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů