Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
Je zajímavé číst jak nostalgicky vzpomínáte na Liazku. Nikdy jsem s ní nejel, ale co jsem odpozoroval od kolegů, tak taky měla své vrtochy, jako tatra. Myslím, že je vůči ní nespravedlivé srovnávat ji z moderními auty. Musela by se vzít konkurence z konce osmdesátých let a potom srovnávat. Myslým , že by Liazka obstála. Ale původně jsem chtěl napsat něco jiného. Vždycky když jedu přes Mnichovo Hradiště nebo do Jablonce je mi smutno při pohledu na bývalou továrnu, resp. to co z ní zbylo. I když jsem srdcem tatrovák, takový konec jsem Liazu nepřál . Do dnes je pro mě nepochopitelné jak největší firna ve střední evropě vyrábějící náklaďáky, tak rychle zavřela své brány.
když už něco děláš, tak to dělej pořádně
- Samer
- Příspěvky: 2171
- Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
- Bydliště: Hamry nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Já myslím, že je spousta lidí co nostalgicky vzpomíná.
Pokud chceš srovnávat Liazky se západními auty, v případě stovek či stodesítek by to musela být spíše auta ze sedmdesátých let a faktem je, že tohle srovnání probíhalo v našich ČSAD denně. Bohužel, musím říct, že Liazky tehdy vydržely zlomek toho co Volva F89. Za Volva se platily jiný peníze...a taky se na ně používaly fajnovější materiály, inu...rozdíly dané dobou a politickým uspořádáním světa.
Když srovnávat třístovky se západem, tak s auty z přelomu 80. a 90. let... Tenhle chleba se lámal v devadesátých letech u spousty firem. Asi už to nebylo tak, že by Liazka vydržela třetinu toho co Volvo...ale na druhou stranu...rovnocenný to asi ještě pořád nebylo. A to říkám jako Liazák.
Jistě, vím o autech, který nalítaly statisíce bez poruch a problémů a to jako 110ky tak 300ky. Ale nutno říct, že je to většinou jen vrchol ledovce a bylo to u majitelů, kteří svým autům rozuměli a starali se o ně. Lidově řečeno, když dáš normální Liazku normálnímu šoférovi, myslím si, že to auto půjde do prdele rychleji než ekvivalentní západní auto té doby.
Dneska se láme chleba zase někde jinde. Obávám se, že vrchol spolehlivosti západních aut byl někde v první půlce 90. let, kdy se umělo konstruovat i pracovat s materiály, ale doba ještě nevyžadovala žádnou dramatickou elektroniku. Dneska jsou na moderní auta kladený nároky ze všech stran mnohem přísnější a to ani ne tak z hlediska výdrže, ale bezpečnosti, ekologie a odolnosti vůči "řidiči-blbci", který zničí co může. A tak moderní elektronika hlídá kdejakou blbost, aby zamezila jejímu zničení když na ní sáhne někdo, kdo neví o čem je řeč... O řízení spalování a emisí ani nemluvě.... a tak je dost možné, že v porovnání s dnešními "přetechnizovanými" auty (a věřte, že bude hůř...) klasická Liazka v nějaké malé flotile na ne tak náročných výkonech docela dobře vystačí. S emisemi (ale i silniční daní a mýtným) to už je ale zase někde jinde a tyhle čísla, bohužel (nebo bohudík?), dnešní doba hlídá a soudí hodně přísně...
No, to jsem se zase jednou zamyslel...
Pokud chceš srovnávat Liazky se západními auty, v případě stovek či stodesítek by to musela být spíše auta ze sedmdesátých let a faktem je, že tohle srovnání probíhalo v našich ČSAD denně. Bohužel, musím říct, že Liazky tehdy vydržely zlomek toho co Volva F89. Za Volva se platily jiný peníze...a taky se na ně používaly fajnovější materiály, inu...rozdíly dané dobou a politickým uspořádáním světa.
Když srovnávat třístovky se západem, tak s auty z přelomu 80. a 90. let... Tenhle chleba se lámal v devadesátých letech u spousty firem. Asi už to nebylo tak, že by Liazka vydržela třetinu toho co Volvo...ale na druhou stranu...rovnocenný to asi ještě pořád nebylo. A to říkám jako Liazák.
Jistě, vím o autech, který nalítaly statisíce bez poruch a problémů a to jako 110ky tak 300ky. Ale nutno říct, že je to většinou jen vrchol ledovce a bylo to u majitelů, kteří svým autům rozuměli a starali se o ně. Lidově řečeno, když dáš normální Liazku normálnímu šoférovi, myslím si, že to auto půjde do prdele rychleji než ekvivalentní západní auto té doby.
Dneska se láme chleba zase někde jinde. Obávám se, že vrchol spolehlivosti západních aut byl někde v první půlce 90. let, kdy se umělo konstruovat i pracovat s materiály, ale doba ještě nevyžadovala žádnou dramatickou elektroniku. Dneska jsou na moderní auta kladený nároky ze všech stran mnohem přísnější a to ani ne tak z hlediska výdrže, ale bezpečnosti, ekologie a odolnosti vůči "řidiči-blbci", který zničí co může. A tak moderní elektronika hlídá kdejakou blbost, aby zamezila jejímu zničení když na ní sáhne někdo, kdo neví o čem je řeč... O řízení spalování a emisí ani nemluvě.... a tak je dost možné, že v porovnání s dnešními "přetechnizovanými" auty (a věřte, že bude hůř...) klasická Liazka v nějaké malé flotile na ne tak náročných výkonech docela dobře vystačí. S emisemi (ale i silniční daní a mýtným) to už je ale zase někde jinde a tyhle čísla, bohužel (nebo bohudík?), dnešní doba hlídá a soudí hodně přísně...
No, to jsem se zase jednou zamyslel...
Naposledy upravil(a) Samer dne sob pro 27, 2008 4:30 pm, celkem upraveno 1 x.
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
Myslím, že Sámer to vystihnul přesně. Bohužel.
V podniku byly dvě liazky, přišly jako nové a najezdily hromadu kilometrů a nepamatuji, že by se na nich něco zásadního opravovalo. On byl taky rozdíl, jestli auto bylo nové, nebo generálkované, to samé platilo i o agregátech. Strejda kdysi začínal na stojedenátce, pak t138 , t 813. Potom dostal první lízu stovku s návěsem a to co tahala 813, vozila líza. Dále byla 110 atd. Ale nepamatuji, že by někdy říkal , že by nedojel nebo , že se to sype a sype. Teď si ještě vzpomínám, že vlastně švagr, když měl stavebniny, taky provozoval dvě liazky a taky toho moc nespravoval. Nedělá si iluze, že by to bylo bezporuchové auto , ale pokud se s ním trochu slušně zacházelo a pravidelně sevisovalo tak i slušně sloužilo.
Ještě jsem trochu počítal. Když tak mě opravte. Nevím přesně kdy se vyrobila poslední liazka, ale ty Vaše budou asi starší jak 10 let. Takže, když vemu průměr tak 200 km denně krát prac. dny , krát 10 let, tak je to půl milionu. A troufnu si tvrdit, že ty všechny sráče jak tvrdíte, budou mít ještě více km. Takže podle mě by měli jít do zaslouženého důchodu a ne se prohánět po silnicích .
Amen.
V podniku byly dvě liazky, přišly jako nové a najezdily hromadu kilometrů a nepamatuji, že by se na nich něco zásadního opravovalo. On byl taky rozdíl, jestli auto bylo nové, nebo generálkované, to samé platilo i o agregátech. Strejda kdysi začínal na stojedenátce, pak t138 , t 813. Potom dostal první lízu stovku s návěsem a to co tahala 813, vozila líza. Dále byla 110 atd. Ale nepamatuji, že by někdy říkal , že by nedojel nebo , že se to sype a sype. Teď si ještě vzpomínám, že vlastně švagr, když měl stavebniny, taky provozoval dvě liazky a taky toho moc nespravoval. Nedělá si iluze, že by to bylo bezporuchové auto , ale pokud se s ním trochu slušně zacházelo a pravidelně sevisovalo tak i slušně sloužilo.
Ještě jsem trochu počítal. Když tak mě opravte. Nevím přesně kdy se vyrobila poslední liazka, ale ty Vaše budou asi starší jak 10 let. Takže, když vemu průměr tak 200 km denně krát prac. dny , krát 10 let, tak je to půl milionu. A troufnu si tvrdit, že ty všechny sráče jak tvrdíte, budou mít ještě více km. Takže podle mě by měli jít do zaslouženého důchodu a ne se prohánět po silnicích .
Amen.
když už něco děláš, tak to dělej pořádně
Re: sorry,neprudím,jen vas lituji
Po mnoha nesnázích a bojích jsem se kouknul na téma a musím uznat ,že starší auta stojej za velky hovno. Akorát problém s lianou byl hlavně v dílech...nevydržela ani rok do technické...vždy ty samé věci znovu dokola měnit, a když odešla převodovka,tak jsem byl k.o. Raději jsem koupil ještě jednu ,abych seskládal ze dvou jednu lepší...….A co z toho vzešlo.....nic...znovu špatně ba i hůř...měla Emerickou nápravu na kterou nešlo koupit ani gufero...tak se soustružilo a zdržovalo a nejezdilo....Pak se to dalo do kupy a zase znovu vodní pumpa a pořaád dokola......a to dneska potkávám liany repasované a jezdí stále.... A starých F2000 je méně,nevyplatí se do nich sypat.. Tu F 2000 nemám už taky a jsem na tom pořád stejně...….koupím opravárenskou sadu na třmeny a nevydrží ani rok a mám to zadřený a rezavy…...kvalita v prdeli....Povídám prodejci...dejte mi to skoro nej,ať to nemusím pořád dělat...třeba Led pozičky……..vydrží rok...prej ,když koupí lepší,nikdo o to nemá zájem....čína no...Sonduji prodejce a raději nic nenapíšu...bych se musel rozčilit
Ani nevím,jestli ty prachy mají cenu,za kterou to všichni děláme
Re: sorry,neprudím,jen vas lituji
Je jasný, že pokud se do jakýhokokiv auta nasypou náhradní díly pochybné kvality, tak z hovna bič neupleteš. Problém nastává ve chvíli, kdy se jiný, jak tyhle díly nedaj koupit, tak jako např. na Uř 2 u Zetoru (ZTS), kde je to samej polák a českejch dílů je minimum. To samý platí o repasovanejch dílech, kdy mi říkal strejc, že už když dělal v Adamově na dopravě (odešel někdy v 98 roce), tak už tehdy stály repase za prd, takže nechci vědět, tak je tomu dnes. Ale myslím si, že porovnávat Liazku, kteroukoli, s čímkoliv západním nemá smysl, Liazka je prostě svá.
-
- Příspěvky: 636
- Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
- Bydliště: radovesnice
Re: sorry,neprudím,jen vas lituji
Samozřejmě kvalita náhradních dílů dělá hodně. Při utlumování až úplém zániku liazu bylo vše z polska a podobně.Za tohle,ale to auto nemohlo.Namontovali jsme třeba nový spojkový posilovač,utíkal z něj vzduch,prodejce jej bez problémů vyměnil za další kus.Do rána vytekla kapalina takže děj se opakoval a dva dny už si nikam nejel, protože jen do prodejny to bylo 40km a v poledne už na Tebe nikde nebyli zvědaví.
Co se týče převodovky tak naše 100vka má najeto 1350000km a krom rychloběhu se na ní nic nedělalo. Jedna z mála věcí na autě ještě původních,to i volant už to má třetí asi povedený kousek a táta celých 31 zřejmě výborný řidič a jezdilo to s vlekem
Co se týče převodovky tak naše 100vka má najeto 1350000km a krom rychloběhu se na ní nic nedělalo. Jedna z mála věcí na autě ještě původních,to i volant už to má třetí asi povedený kousek a táta celých 31 zřejmě výborný řidič a jezdilo to s vlekem
-
- Příspěvky: 233
- Registrován: stř kvě 02, 2018 1:05 pm
Re: sorry,neprudím,jen vas lituji
Tatíkovi se na 150 dělal rychloběh každou řepnou kampaň. Na 151 se vyměnil motor za uloženku a byl klid až na nějaký drobnosti. A že ty auta dostávaly zahul uhlí, písky, řepa. V dobách kdy se moc nevážilo, tak souprava s PS 1010H kolem 40 42 tun celkový. 251 prevlozkoval se motor a taky to jezdilo bez větších problémů jen se u ní vyměnily klíče ze samostelu na obyčejný. A já na 300 kromě převodovky a jednu dobu repas alternátorů který jsem nakonec nahradil altikem z e techa jsem větší problémy neměl. A to jsem najížděl 8 až 12tis. měsíčně. Dnešní auta radši nekomentuju, lovit duchařinu na čidlech co si žijou vlastní život a nikdo neví kdy to udělaj mě fakt nebaví.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů